Stránka 1 z 2
Napsal: sob 03.10.2009 20:36
od Studna
Jak zkontroluju, že mám v převodovce (E36 M43) dost oleje? Jsou tam dva šrouby, jeden ze spodu převodovky (asi výpušťák) a druhý je z boku. Takže při výměně povolím ten spodní, vypustím starý olej a tím šroubem z boku převodovky se leje nový olej? a leju dokud mi z toho bočního nezačne vytékat ven? Hledal jsem, ale nic konkrétního na výměnu tu není. množství a typ oleje vim, to je tady 100x. A jak na výměnu v diferáku? Dík za rady.
Napsal: sob 03.10.2009 23:09
od Pitrsh
olej v prevodovce se nemeni je to stala napln ale kdyz to musis udelat tak ten spodno vypustak a ten bocni by se mel naplnit po okraj melo by to tak byt nebo koukni do knizky od auta tam to bude
Napsal: sob 03.10.2009 23:46
od fesoj
Je to přesně tak jak jsi popsal.(převodovka i diferák)
Napsal: ned 04.10.2009 00:01
od Studna
Dík. Jinak si myslím, že po 220 tkm si převodovka zaslouží novej olej za 200kč a stejně tak i difer.
Napsal: ned 04.10.2009 08:52
od libovka
Pitrsh píše:olej v prevodovce se nemeni je to stala napln ale kdyz to musis udelat tak ten spodno vypustak a ten bocni by se mel naplnit po okraj melo by to tak byt nebo koukni do knizky od auta tam to bude
To je hroznej blábol.Prostě celoživotní náplni nevěřím.Stejně tak jako oleji longlive v motoru..
Napsal: ned 04.10.2009 09:45
od Blackie
Souhlasím s libovkou... Chtěl bych někdy tu celoživotní náplň vidět... Vyměna oleje stojí pár korun a když pak vidíte co z toho auta vyteče,tak vám ho bude líto
Napsal: ned 04.10.2009 11:17
od Kami1
podle tabulek se ma olej menit kazdou ctvrtou inspekci
Napsal: ned 04.10.2009 13:35
od Francis
"Celoživotní" = 100 thousand miles = asi 160 tisíc km
Napsal: ned 04.10.2009 16:37
od Syrup
Presne. Ja menil az asi v 175ti tis. a jak z prevodovky tak z diferaku vytekl olej tak nechutnej, ze jsem ten smradek cejtil jeste pul hodiny. Rozhodne doporucuju vymenu oleje v tehlech dvou vecech,rozdil jde hned poznat (u prevodovky)..
Napsal: ned 04.10.2009 18:45
od Totic
To jo ale mechoš mě říkal, že když už se vymění olej, tak je potřeba dát nový těsnění. Čerstvej olej je trošku agresivní než si to časem sedne a vytěsní a může to starý, zteřelý vyžírat, což vede k netěsnostem a protékání.
No a rozdělávat to se nikomu nechce. Jak se vám to chová, nebo (ne)teče po..

Napsal: ned 04.10.2009 19:22
od Kami1
to jsou mi veci,
tak to bych radsi nemel ani menit olej v motoru,
pochybuju ze to rozezere tesneni
a gufera bych menil se spojkou
Napsal: ned 04.10.2009 19:39
od Syrup
Totic píše:To jo ale mechoš mě říkal, že když už se vymění olej, tak je potřeba dát nový těsnění. Čerstvej olej je trošku agresivní než si to časem sedne a vytěsní a může to starý, zteřelý vyžírat, což vede k netěsnostem a protékání.
No a rozdělávat to se nikomu nechce. Jak se vám to chová, nebo (ne)teče po..

ja pri vymene daval new tesneni do diferaku,ale jen z toho duvodu ze to stary pred vymenou teklo... Nemyslim si ze by novej olej zral tesneni...
Napsal: úte 06.10.2009 09:07
od Studna
Musím lézt pod auto hledat samolepku nebo tam mám určo ATF? (E36 M43, 5/97 touring). Oil finder na netu píše, že tam patří Dexron IID nebo Dexron III ? Tak který mám zvolit, co je lepší?
Napsal: úte 06.10.2009 15:50
od martas11
Studna píše:Musím lézt pod auto hledat samolepku nebo tam mám určo ATF? (E36 M43, 5/97 touring). Oil finder na netu píše, že tam patří Dexron IID nebo Dexron III ? Tak který mám zvolit, co je lepší?
Zdarec.Dej tam III.Je lepší.
Napsal: úte 06.10.2009 18:15
od Pitrsh
nic proti ale byl jsem na skoleni v nemecku v bmw a tam nam to rekli ze diferak ani prevodovka se nemeni myslite ze kecaj? je zajimavy ze kamos ma e36 325 kdyz daval naborany auto do srotu mel najeto pres 600 000tis nikdy nesahl na prevodovku a na diferak a vsechno fungovalo jak ma ja vim ze to neni investice tech par litru oleje ja to tedy menim taky ale tadyto nam rekli na tom skoleni jen rikam co jsem slysel
Napsal: stř 07.10.2009 08:06
od Studna
No mě jde spíš o to, že ho tam mám málo a musím doplnit a zase míchat novej se starým je nesmysl, když 1l oleje stojí 200kč.
Napsal: stř 07.10.2009 09:20
od libovka
Se ví že je lepší ho rovnou vyměnit.Jako když po mě chce někdo zkontrolovat a kdyžtak dolejt tak mu řeknu,že je lepší ho rovnou vyměnit.
Napsal: stř 07.10.2009 15:40
od Pitrsh
jestli mas malo tak je jasny rovnou vymenit
Napsal: stř 07.10.2009 16:43
od ironpipi
Prevence je prevence a pokud v převodovce olej ubejvá bude asi někde chyba, jinak samo že lepší vyměnit celou náplň než dolívat novým pokud ještě nebyla měněná, když je tam jen 1,1l...
Napsal: pon 12.10.2009 07:56
od Studna
Tak vyměněno, ale musím říct, že po 220tkm ten olej nebyl vůbec špatný. Jasně, trochu načernalý, ale stále měl červený nádech. Čekal jsem větší sračku, např. v servu byl 100x horší, to jsem musel měnit na 2x aby byl čistej. Taky jsem se informoval u jednoho známého olejáře, má mimo podeje i odborný poradenský servis a jeho názor na výměnu byl: v převodovce měnit max. po 300tkm a v diferu vůbec pokud není problém. Když něco funguje, tak proč do toho zasahovat. Jinak co se týče olejů, tak když tam není ATF, tak ty speciální oleje (difer, někt. převodovky) kupovat jedině v BMW.