Stránka 1 z 1
Napsal: stř 15.07.2009 21:54
od Mirda328
panove jakej je mezi nema rozdil, resp. na co je ta kladka nahore ta druha?
obrazek2, kladka c 15 ????
http://static.bmwfans.info/images/epc/ODc3X3A=.png
http://static.bmwfans.info/images/epc/OTI4X3A=.png
Napsal: stř 15.07.2009 23:25
od e36power
Ta na hoře je extrentrická tzn. šponovací.
Napsal: čtv 16.07.2009 09:41
od Mirda328
no jsem se blbe vyjadril, jde mi o to zda jsou 2 moznosti, protoze ja na 2.8 tu horni vubec nemam ..
Napsal: čtv 16.07.2009 10:52
od xSAFA
Já mám na 2.8 kladky a řemen co je na obrázku č. 2... To co je na obrázku 1. byl asi jen jiný typ napínání, který jestli dobře chápu máš ty...
Zde muj motor jako obr. 2

Napsal: čtv 16.07.2009 13:41
od Mirda328
hmm mas recht mam napinak co je na obr 1 ta asi nepotrebuje tu sponovacku nahore
ha uz asi tusim kde je zakopanej pes dali mi asi delsi remen na ty 2 kladky a ono si to porad pohvizduje
Napsal: čtv 16.07.2009 14:30
od xSAFA
Co vím tak třeba Contitech nabízí na e36 328 pro pohon alt-servo-pumpa 2 řemeny odlišující se v označení možná bude problém opravdu zde...
Ale pokud je řemen normálka napnutý a jen máš problémy s pískáním po výměně za nový tak doporučuju zkusit všechny kladky pořádně odmastit tech. benzínem a dostat šroubovákem a hadrem sajrajt z těch drážek - on si řemen nemusí dobře sednout... mě tohle jako jediné konečně pomohlo. Hodně bych řekl že za tohle může pokud není pod motorem plast. dekl to pak ten řemen sbírá veškerej bordel z cest a může se to zanášet... já tam měl slušnej nános přesto že na první pohled to vidět nebylo...
Napsal: čtv 16.07.2009 14:42
od Mirda328
xSAFA píše:Co vím tak třeba Contitech nabízí na e36 328 pro pohon alt-servo-pumpa 2 řemeny odlišující se v označení možná bude problém opravdu zde...
Ale pokud je řemen normálka napnutý a jen máš problémy s pískáním po výměně za nový tak doporučuju zkusit všechny kladky pořádně odmastit tech. benzínem a dostat šroubovákem a hadrem sajrajt z těch drážek - on si řemen nemusí dobře sednout... mě tohle jako jediné konečně pomohlo. Hodně bych řekl že za tohle může pokud není pod motorem plast. dekl to pak ten řemen sbírá veškerej bordel z cest a může se to zanášet... já tam měl slušnej nános přesto že na první pohled to vidět nebylo...
no jo tak dekl tam nemam to je fakt , ale teda zase stim denne nejezdim a ty remeny tam nejsou dloudo, jsou oba nove tak vymenim napinaci kladku, uto vidim kde je schyza co me pronasleduje
-mam kladku z 2ky ale jen napinaci s pistem a tu horni ne
a remeny maj stejny cisla, takze asi remen ne....
...uz mam pripravenej napinak z obr 1 a novy remeny, jo urco to vycistim musi to slapa, je to to divny z mojeho motoru bys mohl jist

tak me to hvizdani pekne sere
Napsal: čtv 16.07.2009 15:36
od xSAFA
Nebo jen doplň tu kladku co je chycená šroubem skrz altík... Ale tak pokud už máš celej ten napínák tak není co řešit...
Ono nejde o to že bys měl zaprasenej motor ale jak jedeš v dešti se na řemeny a do řemeniček dostane voda třeba s trochou mastnoty pak jedeš v prachu a nalepí se to na to všecko se to usadí v těch drážkách... zkus schválně pak tenkým šroubovákem zajet do drážky hnací řemenice, vodní pumpy, serva nebo aji do té malinké altíku, pokud vyškrábneš bordel tak všecko vyčisti a uvidíš že bude klídek

Napsal: čtv 16.07.2009 17:06
od all
ta verze podle orázku č.2 má svůj význam. je to auto se silnějším alternátorem a pokuť si povšimnete, tak je řemen kolem řemenice alternátoru víc omotaná, má vetší styčnou plochu. je to lepší na přenos síli na altík. a ten typ napínáku s pístnicovou pružinou je lepší na výdrž.
Napsal: čtv 16.07.2009 17:57
od macam3
taky de o to,(odhaduji podle obrazku" XSAFY",že to vypada stejně jako u mé ///M 3.2)že zubaté kolo na klice je tak velká že tam ten pružinový obr.1 napínák prostě nedáš,jen ten hydraulicky(s tlumičem vybrací),ta vrchní kladka má excentr.díru,ale je jen vodící

Napsal: čtv 16.07.2009 19:26
od all
hale, já měl rozebraných několik těch šponováků, ale ani jeden nebyl hydraulický, nebo neměl hydraulické tlumení.... je tam pružina,pak váleček na kterém je ocelový okroužek naříznutý a ten to drží u sebe,běhá v druhém kuse ve válci. nikde žádný olej, jako po složení bez pružiny mě to tlumilo dorazy, ale jen vzduch který byl právě u toho válečku a ocelový kroužek jako kroužek na pístu...
Napsal: čtv 16.07.2009 19:45
od macam3
all píše:hale, já měl rozebraných několik těch šponováků, ale ani jeden nebyl hydraulický, nebo neměl hydraulické tlumení.... je tam pružina,pak váleček na kterém je ocelový okroužek naříznutý a ten to drží u sebe,běhá v druhém kuse ve válci. nikde žádný olej, jako po složení bez pružiny mě to tlumilo dorazy, ale jen vzduch který byl právě u toho válečku a ocelový kroužek jako kroužek na pístu...

to mě z toho staryho trochu oleje šlo.....tak sem chtěl jen ten pružinovej(bez tlumení vybraci jak mi bylo řečeno),ale ten tam nedostanu,tak sem objednal tenhle....... jinak obr č 8 nebo 20
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... lternator/
Napsal: čtv 16.07.2009 20:52
od Mirda328
hele ted jsem to menil, mel jsem tam pruzinu anikde nemam diru na nakou sponovaci kladku kam by se dala prichytit
Napsal: čtv 16.07.2009 22:53
od Mirda328
hmm pekny, tak mate pravdu, me to bylo jasny uz od zacatku... nekdo proste usetril a je to na hovno, klouzeto i po odmasteni a vycisteni drazek, ja otom uz davno slysel ze je to kvuli pritlaku na altik mate pravdu......
ma tam byt varianta 2 komplet menu obe kladky, tak ono u 2.8 jeste v moji vybave to bylo uplne jasny, silnejsi altik......
asi se to nevali nekomu doma ze?ten napinak myslim, kladky si kdyztak dokoupim
myslite ze tam musi byt ta excentr. kladka s polu s napinakem co je na obrazku pouze? nebo to ma nekdo na ty druhy?
ono clovek automaticky sezene to co tam je ze a ne nic jinyho..... a to mi jeste dal typek kratkej remen na klimu 865 misto 906, to je den

Napsal: pát 17.07.2009 08:18
od xSAFA
Kolikatku mas altik? Já 140...
Ta excentrická horní kladka je namontována přímo na altíku
Tady je vlevo nahoře vidět taková dosedací plocha a malý vybrání ve kterým je ta kladka zacvaknutá proti pootočení a chycená dlouhým šroubem skrz celej altík... Máš to tam také tak?
Asi ti nezbyde nic jiného než sehnat celé to napínání + kladku z obr. 2

Zkus lidi co rozebírají auta třeba
http://www.jeep-dily.cz vím že tam nějaký 2.8 na díly měl...

Napsal: pát 17.07.2009 09:12
od Mirda328
jj taky mam tento altik ale obrazek neni videt, to neva ja uz to vidim kde to ma byt , je to jedina spravna moznost, prokluzuje na altiku a BC ukazuje 13.75V, mam pocit ze jsem tam mival 14.4V
mezi nama tohle vymysleli nemci, to bych pak menil do nekonecna
Napsal: pát 17.07.2009 09:42
od xSAFA
Napsal: pát 17.07.2009 21:04
od macam3
Mirda328 píše:
asi se to nevali nekomu doma ze?ten napinak myslim, kladky si kdyztak dokoupim
ono clovek automaticky sezene to co tam je ze a ne nic jinyho..... a to mi jeste dal typek kratkej remen na klimu 865 misto 906, to je den

mám ten napínák(č.2),ta hydr, jednotka je na nom ůplně nová,ale je tam špatny závit pro tu kladku,proto sem to celé musel koupit znovu,nové to ale bylo to bez kladky,tak sem jí použil,
jen ta hydr,jednotka stála 18kil(celé bůra),stačí někoho kdo vaří AL a udělat novy závit,já na to neměl čas,ale klidně to můžu nechat udělat,ta vrchní vodící kladka stojí taky dost ,kolem litru
můžu ti sem dát foto a uvidíš,jestli budeš chtít