Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E46 M54B30: Skubani po startu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Krovi
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 05.04.2009 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1883

#1 Příspěvek od Krovi »

Protoze, to muze byt cimkoliv, a uz se to zacina prolinat:
Motor: M54B30, 150k najeto.

1) Menil jsem olej. Prodejce rikal, ze 0W-30, tak jsem ho tam dal (i verim, ze tam byl, ikdyz nejspis by tam uz sedl 5W-40).
2) Nasledne jsem mel problem s chudou smesi. Slaby signal vahy vzduchu. Nakonec zapraveno - zalepena hadice, ktera prisavala (ze by, ale nakonec odesla i ta vaha vzduchu) ?

A ted kdyz staruji, tak dele sviti cervena kontrolka oleje (tlak) a motor vyjede do vyssich otacek/spadne a jeste tak 2x,3x...pak se to ustali. Za chvili jede tise a bez zrejmych problemu (cervena kontrolka se take nikdy pak neobjevi Jakekoliv voditko ? Rekl bych, ze je to ciste tim olejem, ale nedelalo to hned po vymene, spis az po oprave sani.

Budu kontrolovat / ptat se automechanika / nekdy i diagnostika, takze dam vedet, co bylo zjisteno. Sice mne hned napadlo, ze to chce "hustsi olej", ale prvne sber informaci.

[nespada to pod kolisani otacek volnobehu, protoze se to pak celkem ustali, proble je prvnich par vterin po te, co auto stalo; Je tu jeste tema, kde se resilo, ze motor po delsim stani na chvili, zvlaste v zime vyskoci do vysokych otacek, ale tam to asi take sedet nebude, takze vlastni tema; Diky]

Do předmětu doplněn typ vozu a motoru, viz Pravidla
MOD (Francis)
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#2 Příspěvek od Killca »

meneni tlaku oleje souvisi ale i se sanim, podle me mas nekde v sani diru, proto houpani po startu, nez to jednotky napravi vyvazenim
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Wickerman
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Náchod, Hradec Králové
Klubové ID: 1197

#3 Příspěvek od Wickerman »

Přesně jak píše Killca !!!

Zrovna min. týden jsme tento nešvar řešili, sice jen na E30 Is ,ale to je vcelku jedno,jelikož to na každém autě bude stejně působit...
Měli jsme spuchřelé hadice od sání a váhy vzduchu a to auto po nastartování i občas chcíplo a kolem 4500 ot. to ani netáhlo, po víměně hadic to auto jede neskutečně a vše je tak jak má bejt, takže po této věci bych asi šel,než hledat problém s olejem :wink: 8)
Snad ti to pomůže...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#4 Příspěvek od Kami1 »

Krovi zkus na 20minut odpojit baterku a pak 20minut projizdka
lucas22
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pát 01.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od lucas22 »

zdravim, mam v podstate podobny problem, tiez mi par sekund pri nastartovani svieti cervena kontrolka oleja... zvlastne je, ze ked hned potom zhasnem motor a nastartujem druhy-krat, uz to nespravi... Urobi to zase az ked auto stoji dlhsie nenastartovane... mas to taky tak? v servise mi povedali, ze je asi spatne cidlo tlaku oleje,,, tak neviem.
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 687

#6 Příspěvek od bmwfil »

No pokud je olej ridsi, tak cerpadlu chvili trva, nez natlakuje a kdyz auto dlouho stoji tak ten ridsi olej stece dolu.
Krovi
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 05.04.2009 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1883

#7 Příspěvek od Krovi »

Ted nemam cas resit, takze auto "stoji", problem a jeho reseni tedy take... ve stredu jdu na diagnostiku, poresim, dam vedet.
Jen at se nezda, ze "chci poradit, a pak uz nedam vedet - cokoliv pak uzitecneho i pro ostatni". Jen je to postponed.
Krovi
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 05.04.2009 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1883

#8 Příspěvek od Krovi »

Dobre, takze mam za sebou diagnostiku, skutecne me bylo receno, ze jedine ta hadice (ted jen pockat az budu mit dil na vymenu, bo ted je pouze "zalepena"). Zbytek motoru nema zadne chybky.

Presto jsem narazil na jiny poznatek:

Protoze mi zacala "cvakat" DISA (link/foto), tak jsem si o ni neco precetl,...jedine, co jsem se z toho pak vedel, ze nejspis bude ubytek sily pres 4k otacek, a planoval, ze ji pak zkontroluji, procistim, pripadne ...vymena. Ale nespojoval moc primo s timto problemem pri startu.

Jenomze testem: "odpojil jsem DISA" a nastartoval jsem hladce (ikdyz to stalo dlouho). Zapojil jsem ji zpet, a znovu skub, skub hned po startu...me dava dost vazne podezreni, ze v tom ma svou roli.

Zopakuji muj problem: Nejcasteji po delsim stani, to po startu vzdy zakolisa se skubnutim, pak se uklidni a jede pomerne hladce (zadne neustale kolisani otacek na volnobeh). Skutecne jen prvni 2 vteriny po startu.

Je mozne, ze problem je ciste ten "leak". S vypnutou DISA to RJ jen lepe vezme po startu. Ale...

Takcitak:
1. vymenim to sani, prekontroluji ho poradne. Zkusim.
2. podivam se na DISA, procistim, pripadne vymenim.
a dam vedet kde, co, jak to dopadlo.

Note: DISA (Differenzierte Sauganlage) – proměnlivá délka sacího potrubí v závislosti o otáček motoru.
Krovi
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 05.04.2009 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1883

#9 Příspěvek od Krovi »

Takze shrnuti chovani aut/zavad:
- skubani pri prudkem seslapnuti plynu, mensi zatah
- chyby: MAF, chuda smes
1. praskla hadice - opraveno: zmizel zavazny problem pri jizde
- skubani pouze po startu za studena, za tepla zase trochu citit benzinu, aneb auto se chova dle pocasi, pri prerazeni hure srovnava otacky, huci, o neco vetsi spotreba
2. vaha vzduchu kaput - opraveno: tiche, hladke, ...

Za dobu hledani jsem zjistil:
DISA - ve vyse popsanem problemu ma vliv spise jen pokud je zdrojem leaku. Jinak asi pouze upadek sily v nejakych otackach (ale dokud se nevymeni, ...tak se to asi ani nepozna)
VANOS - vadny take udajne muze zpusobovat problem pri startu za studena. Ale bude asi i hlucny. A tyka se to M52 a starsich (do nejake upravy softwaru). Jinak asi resit repasem tesnicich krouzku.

Poznamka:
- tlak oleje byl skutecne sekundarni problem, ne zdroj problemu.
- problem pri studenem startu byl duraznejsi pri seslapnute brzde (podtlak)

Nemel jsem hledat kdovico sloziteho, ale aspon jsem se za tu dobu o svem aute neco naucil.
KONEC :banan:, diky vsem.
Odpovědět