Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E92 335i: Burger Tuning (JB3)..

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Marty_ »

Celkem vazne uz uvazuju o tuningu me N54 - nejvice se mi libi JB3 - http://www.burgertuning.com/jb3pnp.html - hlavne pro snadnost instalace, narust vykonu, samo cenu a hlavne moznost jednoduse ho vypnout / zapnout pomoci pedalu plynu - predstavoval bych si to asi tak ze v 90% bych jezdil na seriovou mapu (pro bezne jezdeni je vykon dostatecny), ale obcas si na to chce clovek slapnout:) a tam by se nejake extra kobylky hodily.. Co si o tom myslite? Na e90post to ma mraky lidi a vsichni velice spokojeni, zadne problemy a to jezdi stale na votunene mapy..
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

kdyz potom touzis a mas overeny, ze to funguje, tak proste di do toho
vzdycky je ale nejaky riziko, ze se ti muze casem pretrhnout ojnice, podpalit ventily atd. a nemusi to byt ani do 100.000km
kdo neriskuje, ten taky nic nevyhraje, ani neprohraje

kdyz uz mas dost penez na toto, tak by sis mohl priplatit navic 2 mereni na brzde, abys vedel jaky to realne je
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#3 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

mechanicky to motor bez problemu vydrzi, pokud je ten soft dobrej, spis pocitej problemy typu spojka, chlazeni, brzdy... taky podle zpusobu pouzivani auta, na baleni kocek po Pb je to urcite ok :)
“Ability is what you're capable of doing.”
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Klubové ID: 1355
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od surfis »

No nevim... testovali to na 91 a 93 oktanovým benzínu... EU verze asi neexistuje...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Asi tak... U mě na Impreze to po 60t km lehlo při sériový mapě (ale 25t km najeto na Prodrive mapy. svody atd.) na čtvrtým válci... Podpálenej píst. Dle známých mechaniků problém v benzinu.
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Marty_ »

No motor by to mel pobrat bez problemu asi, spis jak pise Hanz se bojim o ten zbytek - hlavne turba..
Ale konkretne tady s timhle (JB3) na evropskem aute asi nikdo zkusenost nema ze? Koukal jsem ze na e90post to ma par lidi v Recku a ve Svajcu, zkusim se jich poptat co a jak.. Jezdim jen na 98+ a olej po 10t km..
Jen jeste jestli se auto musi "adaptovat" na novou mapu nebo po nastartovani frci hned jak ma? Jeste delaji "slabsi" verzi - JB+ - tam se steluje "boost" v %, musi se najet nekolik desitek km nez si auto "zvykne" na novou mapu, jestli je to tak i u JB3 tak je mi to k nicemu:(
Jezdit porad se zapnutym chipem se mi moc nechce - i u te "zakladnejsi" mapy JB3 tlaci turba pod plnym misto 6-8PSI az 12-13...
Ted jsem zrovna kecal ve Lhote s typkem s A5 3,0 TDI - taky mel podobnou "piggiback" jednotku (od MTM) - a v 15tis km mu odesla cela prevodovka..
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#7 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

tak ta prevodovka nepobrala ty Nm v nizkych otackach... co jsem se zajimal o chipy tak treba u 35d relativne neni problem udelat kroutak az 800Nm v 1500 ot/min, ale napor na prevodovku je enormni (kola zacnou rachotit)... neco jineho je tento kroutak ve vyssich otackach, coz bude tvuj pripad (benzin)
“Ability is what you're capable of doing.”
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od assassin_tl »

Martyn píše:No motor by to mel pobrat bez problemu asi, spis jak pise Hanz se bojim o ten zbytek - hlavne turba..
Ale konkretne tady s timhle (JB3) na evropskem aute asi nikdo zkusenost nema ze? Koukal jsem ze na e90post to ma par lidi v Recku a ve Svajcu, zkusim se jich poptat co a jak.. Jezdim jen na 98+ a olej po 10t km..
Jen jeste jestli se auto musi "adaptovat" na novou mapu nebo po nastartovani frci hned jak ma? Jeste delaji "slabsi" verzi - JB+ - tam se steluje "boost" v %, musi se najet nekolik desitek km nez si auto "zvykne" na novou mapu, jestli je to tak i u JB3 tak je mi to k nicemu:(
Jezdit porad se zapnutym chipem se mi moc nechce - i u te "zakladnejsi" mapy JB3 tlaci turba pod plnym misto 6-8PSI az 12-13...
Ted jsem zrovna kecal ve Lhote s typkem s A5 3,0 TDI - taky mel podobnou "piggiback" jednotku (od MTM) - a v 15tis km mu odesla cela prevodovka..
zkusim se zeptat cloveka co dela ridici jednotky pro zavodni motory - motec, apexi apod... jestli s tim nema nakou zkusenost...

jinak bych asi jen dal run na brzde se sirokopasmovou lambdou ve vyfuku jestli neni nekde moc chuda smes... pokud ok nemelo by hrozit nake podpaleni ventilu apod ... ale pokud se ten vetsi vykon bude trvale pouzivat je jasny ze vsechny soucastky ala spojka, prevodovka, diff, poloosy brzdy budou trpet vic....
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Marty_ »

assassin_tl píše:
Martyn píše:No motor by to mel pobrat bez problemu asi, spis jak pise Hanz se bojim o ten zbytek - hlavne turba..
Ale konkretne tady s timhle (JB3) na evropskem aute asi nikdo zkusenost nema ze? Koukal jsem ze na e90post to ma par lidi v Recku a ve Svajcu, zkusim se jich poptat co a jak.. Jezdim jen na 98+ a olej po 10t km..
Jen jeste jestli se auto musi "adaptovat" na novou mapu nebo po nastartovani frci hned jak ma? Jeste delaji "slabsi" verzi - JB+ - tam se steluje "boost" v %, musi se najet nekolik desitek km nez si auto "zvykne" na novou mapu, jestli je to tak i u JB3 tak je mi to k nicemu:(
Jezdit porad se zapnutym chipem se mi moc nechce - i u te "zakladnejsi" mapy JB3 tlaci turba pod plnym misto 6-8PSI az 12-13...
Ted jsem zrovna kecal ve Lhote s typkem s A5 3,0 TDI - taky mel podobnou "piggiback" jednotku (od MTM) - a v 15tis km mu odesla cela prevodovka..
zkusim se zeptat cloveka co dela ridici jednotky pro zavodni motory - motec, apexi apod... jestli s tim nema nakou zkusenost...

jinak bych asi jen dal run na brzde se sirokopasmovou lambdou ve vyfuku jestli neni nekde moc chuda smes... pokud ok nemelo by hrozit nake podpaleni ventilu apod ... ale pokud se ten vetsi vykon bude trvale pouzivat je jasny ze vsechny soucastky ala spojka, prevodovka, diff, poloosy brzdy budou trpet vic....
Sirokopasmova lambda ve vyfuku - to asi nebudou mit u tech mobilnich levnych "brzd" ze:)
Mno prave pro to me zaujalo to JB 3 - a moznost kdykoliv si menit mapy od stock az po "racing" :twisted: 7 ruznych moznosti nastaveni mapy..
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od assassin_tl »

Martyn píše:
assassin_tl píše:
Martyn píše:No motor by to mel pobrat bez problemu asi, spis jak pise Hanz se bojim o ten zbytek - hlavne turba..
Ale konkretne tady s timhle (JB3) na evropskem aute asi nikdo zkusenost nema ze? Koukal jsem ze na e90post to ma par lidi v Recku a ve Svajcu, zkusim se jich poptat co a jak.. Jezdim jen na 98+ a olej po 10t km..
Jen jeste jestli se auto musi "adaptovat" na novou mapu nebo po nastartovani frci hned jak ma? Jeste delaji "slabsi" verzi - JB+ - tam se steluje "boost" v %, musi se najet nekolik desitek km nez si auto "zvykne" na novou mapu, jestli je to tak i u JB3 tak je mi to k nicemu:(
Jezdit porad se zapnutym chipem se mi moc nechce - i u te "zakladnejsi" mapy JB3 tlaci turba pod plnym misto 6-8PSI az 12-13...
Ted jsem zrovna kecal ve Lhote s typkem s A5 3,0 TDI - taky mel podobnou "piggiback" jednotku (od MTM) - a v 15tis km mu odesla cela prevodovka..
zkusim se zeptat cloveka co dela ridici jednotky pro zavodni motory - motec, apexi apod... jestli s tim nema nakou zkusenost...

jinak bych asi jen dal run na brzde se sirokopasmovou lambdou ve vyfuku jestli neni nekde moc chuda smes... pokud ok nemelo by hrozit nake podpaleni ventilu apod ... ale pokud se ten vetsi vykon bude trvale pouzivat je jasny ze vsechny soucastky ala spojka, prevodovka, diff, poloosy brzdy budou trpet vic....
Sirokopasmova lambda ve vyfuku - to asi nebudou mit u tech mobilnich levnych "brzd" ze:)
Mno prave pro to me zaujalo to JB 3 - a moznost kdykoliv si menit mapy od stock az po "racing" :twisted: 7 ruznych moznosti nastaveni mapy..
ptal sem se a rikal ze tenhle konkretni produkt nezna... ze by to ladil "po svem" ale to jak ho znam je ridici jednotka a mapy za spoustu penez...
(me uvrtava do rurba na E36:) )

lambdu mivaj u kazde brzdy, na nakou extra chudou smes by meli prijit

jakym zpusobem to ale ovlivnuje ridici jednotku tezko rict, ale rekl bych ze na zmeny to bude reagovat hned, nebude potreba se nic ucit, kazdopadne si myslim ze to "cheatuje" signal z ruznejch cidel aby ridici jednotka regulovala tlak/palivo jak je potreba

kazdopadne bych bral vykon 335:) i seriovej... no jasny s jidlem roste chut, taky mi 328 prislo ze to je vykonu az moc....
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Marty_ »

Kdyz by to nekoho zajimalo, tady je clanek jak vlastne tyhle jednotky funguji.. ac si to prelozim, tak stejnak tomu nerozumim ani prd:) byl bych rad kdyby se na to nekdo veci znaly kouknul a napsal svuj nazor..
http://www.e90post.com/forums/showthrea ... =JB3+works
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od dist01 »

neřeš a nech ji to nachipovat u http://www.profituning.sk vím kdo jsou a určite jse nemusíš bát jsou dobří a rovnou ti to změří
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#13 Příspěvek od Poldav6 »

Takže, obnovuji starý thread (a doufám že oceníte, že nezakládám nový).. Přemýšlím co s mrzkým výkonem své 335i. Přeci jen, 0-160 za 11,4 a 0-190 za 16s je docela srabácký výkon :D

Zaujaly mě dvě možnosti:

1) Chiptuning.cz (Powertec) v Kladně vypadají docela šikovně. Mám na ně více pozitivních referencí. Za 13.600Kč nabízejí cca +41kW a +85Nm. Dopředu by ale měli konzultovat, jak přesně si to představuju.

2) JB4. Pokud by fungovala jak má, tak není absolutně o čem mluvit. Různé mapy, možnost dokonce vypnout turba (!!! ale na sněhu/ledu to dává docela smysl), jezdit na E85, nastavování tlaku turba v různých otáčkách (omezení výkonu na 1 a 2).... pokud jsem pochopil, tak to umí i číst(?) a mazat chybové kódy motoru (hodí se, když nemám katy). Pokud bych to vzal i se vzduchovými filtry, jsem někde kolem 15.000! (vč. DPH, dopravy)

Na mém autě se určitě nějaké zásahy prováděly. Mapu mám teď standardní, ale určitě vím, že mi chybí první pár katalyzátorů a pravděpodobně mám jiné svody.

Z toho důvodu se jeví jako lepší možnost 1 - kdy auto ladí "online", nehledě na záruku vrácení peněz, okamžitý support atd.

Ale JB4 má zase nějaký automatický režim, který umí zohlednit úpravy, ve světě ho používají tisíce lidí a všichni jen pějí chválu...

Tak co myslíte? :-)
riki18
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 12.01.2008 01:00
Bydliště: Trencin, SK

#14 Příspěvek od riki18 »

Ahoj,

Urcite kup radsej JB4! Neobanujes. Dostanes uz G5 board ktory je oproti G4 ovela lepsi. Terry ma support na maile okamzity, nieco potrebujes pomoze hned. Moje hodnoty 0-100 4,2, 100-200 8,1s s JB4. Ked niekto robi len jeden typ motoru x rokov, je predpoklad ze to robi dobre a on urcite.

Ak budes potrebovat detaily, napis spravu.
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Marty_ »

riki18 píše:Ahoj,

Urcite kup radsej JB4! Neobanujes. Dostanes uz G5 board ktory je oproti G4 ovela lepsi. Terry ma support na maile okamzity, nieco potrebujes pomoze hned. Moje hodnoty 0-100 4,2, 100-200 8,1s s JB4. Ked niekto robi len jeden typ motoru x rokov, je predpoklad ze to robi dobre a on urcite.

Ak budes potrebovat detaily, napis spravu.
Ty uz mas g5?:) me uz lezi mesic na skrini a nemam se k tomu to vymenit za g4:D e85 pouzivas? To jedine mi delalo trosku problemy a donutilo k upgradu na g5 - na vyssi kvalty a rychlosti auto tlacilo misto beznych 17psi jen cca 10:( snad g5 pomuze, nad 200+ me dala f430:(
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#16 Příspěvek od Poldav6 »

Martyn píše: snad g5 pomuze, nad 200+ me dala f430:(
Sakra, to bych byl fakt naštvanej :-D

No, právě mě zaskočila reakce několika lidí, kteří to auto moc neznají.. ale myšlenku externí řídící jednotky okamžitě zavrhli. My ale víme své... ;-)

Stejně tam půjde.. a čím dřív, tím líp.
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00
Klubové ID: 3159

#17 Příspěvek od bmw335 »

Poldav6 píše:Takže, obnovuji starý thread (a doufám že oceníte, že nezakládám nový).. Přemýšlím co s mrzkým výkonem své 335i. Přeci jen, 0-160 za 11,4 a 0-190 za 16s je docela srabácký výkon :D

Zaujaly mě dvě možnosti:

1) Chiptuning.cz (Powertec) v Kladně vypadají docela šikovně. Mám na ně více pozitivních referencí. Za 13.600Kč nabízejí cca +41kW a +85Nm. Dopředu by ale měli konzultovat, jak přesně si to představuju.

2) JB4. Pokud by fungovala jak má, tak není absolutně o čem mluvit. Různé mapy, možnost dokonce vypnout turba (!!! ale na sněhu/ledu to dává docela smysl), jezdit na E85, nastavování tlaku turba v různých otáčkách (omezení výkonu na 1 a 2).... pokud jsem pochopil, tak to umí i číst(?) a mazat chybové kódy motoru (hodí se, když nemám katy). Pokud bych to vzal i se vzduchovými filtry, jsem někde kolem 15.000! (vč. DPH, dopravy)

Na mém autě se určitě nějaké zásahy prováděly. Mapu mám teď standardní, ale určitě vím, že mi chybí první pár katalyzátorů a pravděpodobně mám jiné svody.

Z toho důvodu se jeví jako lepší možnost 1 - kdy auto ladí "online", nehledě na záruku vrácení peněz, okamžitý support atd.

Ale JB4 má zase nějaký automatický režim, který umí zohlednit úpravy, ve světě ho používají tisíce lidí a všichni jen pějí chválu...

Tak co myslíte? :-)





Řešil jsem podobný problém, jestli JB4 nebo chip. Minulý týden jsem nechal dát auto do standardu od těch nebohých autochip :lol: No, co vám budu povídat, auto jede stejně :lol: Takže z jara jedu do Diesel technik. Mluvil jsem s majitelem jak to dělají a prý posílají origo soft do Německa a přijde upravený. Spolupracují s Hartge, Kelleners.....takže by to měla být kvalita. Mají 2 mapy, jedna odzkoušená na spoustu 35i a to 350hp a cca 470Nm, nebo 380hp a 500Nm. Oboje za 17800 - 20% sleva od bmwklubu. Výhoda je, že když si vyberu mapu nižší, zadarmo mi pak nahrajou vyšší a naopak a hlavně je tam záruka ověření na brzdě bud v Diesel power ( vyzkoušeno ) nebo na Jarově. Pokud tam nebude udávaný výkon a auto mělo původně výrobcem udávané hodnoty, hradí brzdu, auto dá do původního stavu a vrátí peníze. Majitel má sám M5 F10. Půjdu asi určitě do toho, JB4 má spoustu výhod, ale pomyšlení, že by něco nefungovalo a dopisovat si s Terrym mě trochu děsí.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#18 Příspěvek od Poldav6 »

bmw335 píše:
Řešil jsem podobný problém, jestli JB4 nebo chip. Minulý týden jsem nechal dát auto do standardu od těch nebohých autochip :lol: No, co vám budu povídat, auto jede stejně :lol: Takže z jara jedu do Diesel technik. Mluvil jsem s majitelem jak to dělají a prý posílají origo soft do Německa a přijde upravený. Spolupracují s Hartge, Kelleners.....takže by to měla být kvalita. Mají 2 mapy, jedna odzkoušená na spoustu 35i a to 350hp a cca 470Nm, nebo 380hp a 500Nm. Oboje za 17800 - 20% sleva od bmwklubu. Výhoda je, že když si vyberu mapu nižší, zadarmo mi pak nahrajou vyšší a naopak a hlavně je tam záruka ověření na brzdě bud v Diesel power ( vyzkoušeno ) nebo na Jarově. Pokud tam nebude udávaný výkon a auto mělo původně výrobcem udávané hodnoty, hradí brzdu, auto dá do původního stavu a vrátí peníze. Majitel má sám M5 F10. Půjdu asi určitě do toho, JB4 má spoustu výhod, ale pomyšlení, že by něco nefungovalo a dopisovat si s Terrym mě trochu děsí.
No to je právě otázkou... Co je to NĚCO, co by nemělo fungovat. Pokud to bude nějaká prkotina, kterou vyřeším sám, tak to by mi nijak nevadilo. Pokud bych měl zůstat někde viset s nepojizdnym autem.. To by bylo horší. Absolutně netuším co od JB4 očekávat. O E85 mi taky bylo řečeno, že to je bezproblémové palivo, ale po roce zkušeností bych ho s čistým svědomím laikovi nedoporučil.
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00
Klubové ID: 3159

#19 Příspěvek od bmw335 »

Tak treba nekdo najednou ztratil vykon, nouzaky atd.....ja fakt nevim. Ale autochip ma ted bezva slevu 3900 a prida 54hp a 80nm, ikdyz realita je 5hp a 33nm :lol:
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#20 Příspěvek od Poldav6 »

Zkusil jsem googlit problémy s JB4.. a prakticky všechny co jsem objevil, byly způsobené špatnou instalací.. Takže já zatím nemám důvod nejít do JB4 :)
Odpovědět