Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 316ti Compact problém - volnoběh, otáčky, klepání

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
jammbox
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: stř 23.08.2006 00:00

#1 Příspěvek od jammbox »

Ahoj kluci mám následující problém s výše uvedeným.
Žena jezdila krátké trasy a během těch mrazů před cca. 14 dny už nenastartovala. Musel jsem vyndat baterii k dobití. Po 2 dnech auto krásně staruje, naprosto bez problémů na první otočení klíčkem. Jezdím s tím další týden delší trasy, aby se baterie vzpamatovala a zbytečně se nevybíjela. Po ujetí cca. 300Km mi auto ale zničehonic chcíplo při jízdě ve městě. dojel jsem domů s cca. 15 starty tak tuším, že baterie musí být OK. Další den pak už kolísají otáčky na volnoběh, ale už nechcípá. Další den s tím opatrně jezdím, ale rozsvěcuje se mi kontrolka motoru na palubce. Reset řídící jednotky nic nevyřešil, svítí to stále. Motor vibruje, duní na volnoběh, jakoby se dusí, ale pokud přidám plyn, chová se naprosto normálně(i na poslech). Dál se objevuje za další den klepání jakoby pod víkem ventilů a divný zvuk, (jakoby drnčení, chrastění) při cca. 1500 otáčkách. Jedu s tím k našemu mechanikovi, aby se na to kouknul. Závěr - prasklé těsnění pod víkem ventilů (ostatní viditelně v pořádku - vačky, ventily, olej bez vody, chladící kapalina bez oleje atd...). Zkoušel to ucpat, poté motor běží klidně ale klepání přetrvává, volnoběh bez výkyvu.
A teď k mé otázce. Auto má najeto jen 60K proto prasklé těsnění je prý dost neobvyklá porucha. Bojíme se toho, jestli jsem nějak po vyjmutí baterie nerozladil ventily (má to systém Valvetronic), ECU nepřešla do nouzového režimu a nedošlo k nějakému přetlaku pod víkem ventilů a až v důsledku toho to těsnění neprasklo. Nebo vadný sensor vačky, vstřiky, cívky - mohlo by dojít k prasnutí těsnění při poruše těchto?
Návštěvu BMW servisu beru jako posl. možnost. Můj mechanik je moc šikovný, zatím spravil všechno, ale BMW nejsou jeho specialita.
Moc děkuji za Vaše názory.
Přeji všem krásný den ať Vám to jen "vrní".

E46 316ti Compact, motor N42, Valvetronic, r.v. 2004, najeto 60K
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Jed na diagnostiku.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od Kami1 »

kontroloval i rozvody?
Nevim jestli je to u toho motoru mozny, ale napada me treba ulomena lista od retezu a rozhozeny rozvody.
Doufam ze se mylim, ale s tim motorem bych to odtahl do servisu. Nebo to rozebral a poradne zkontroloval.
Takovy zvuky z motoru to neni zadna prdel.
Hodne stesti


ps: :cool2: ses jeden z mala, kdo svuj dotaz dostatecne podrobne napise, tak snad Ti jeste nekdo odpovi
Odpovědět