Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Svornost Z3 vs E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
zrob
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: ned 03.06.2007 00:00
Bydliště: Praha 7

#1 Příspěvek od zrob »

Zdravim a pozdravuji,budte dobry :lol:
Kucí,mam dotaz.Mam E36 coupe r.v92,2.5l,kastle r.v97 bez vanos.
Kdyz tohoto Bavora Ruda stavěl,udajně co mi říkal kolega,od ktereho to auto mam, že tam dali diferencial ze Z3,co sem se zde dočetl,tak by to mela být špéra s poměrem 3.38.
Otázka zní:Jak poznám že je to opravdu špera a že je to opravdu ze Z3?
Taky vim,že mi řikal ten kolega co mu Ruda ho stavěl.že je to tam z duvodu menší spotřeby,pač se v tom nějak hrabali v motoru a vim od sebe i od něho že moje auto ma mnohem pomalejší akceleraci,ale zato sem s tim jel 270 km/h a ješte by šel.Tzv.se zpomalila akcelerace a zvýsila maximalka.
Jediny co vim o tom aute že ho meli rozebrany do šroubku kdyz ho delali.....a ted by me zajimalo.jaky je origo pomer u špery E36 a jak docilim toho abych mel spis mnohem vetsi akceleraci nez maximalku ?
Je to tim diferencialem že.?..Ne že bych mel pomalej rozjezd,ale furt bych chtel rychlejsi,maximalka je mi tady skoro na nic,vyzkousel sem to pouze jednou a nikdy vic,bojim bojim.
Diky moc za vase odpovedi....
Bambus_m5
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: pon 05.05.2008 00:00
Bydliště: Vrbová Lhota E90 320i
Klubové ID: 1620

#2 Příspěvek od Bambus_m5 »

Na dotaz ti neodpovím, ale mám pro tebe pár rad:

1) nahoře je tlačítko hledat tak ho zkus použít o samosvorech je tu toho hromada, včetně toho jak poznat jestli na autě samosvor máš nebo ne.

2) když už něco píšeš tak zkus oddělit aspoň věty tečkami a třeba použít i odstavce.

3) stejný text dávej pouze jednou a do jedné sekce (tento dotaz je i v Pokecu pouze o BMW)

Neber to jen jako kritiku, ale dá to docela práci se tím tvým dotazem prokousat.
zrob
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: ned 03.06.2007 00:00
Bydliště: Praha 7

#3 Příspěvek od zrob »

Bambus_m5 píše:Na dotaz ti neodpovím, ale mám pro tebe pár rad:

1) nahoře je tlačítko hledat tak ho zkus použít o samosvorech je tu toho hromada, včetně toho jak poznat jestli na autě samosvor máš nebo ne.

2) když už něco píšeš tak zkus oddělit aspoň věty tečkami a třeba použít i odstavce.

3) stejný text dávej pouze jednou a do jedné sekce (tento dotaz je i v Pokecu pouze o BMW)

Neber to jen jako kritiku, ale dá to docela práci se tím tvým dotazem prokousat.
DEKUJU za rady.Jako bych to nečekal.....
ad.1
Tlacitko hledat sem samozrejme pouzil,prave proto vim ten pomer diferaku Z3,ALE o dif.E36 je zde pomeru mnoho a nevim,ktery je ten spravny.Nemluve o tom,ze sem se nedohledal jak to poznat...

ad2.
Nevim,muzu to priste zkusit,ale myslim ze je to k prečtení dost jasne,pokud to nepřelítneš letmo a to tema te zajima,pročteš ho pořádně.Pokusim se to do pořadku....

Ad3.
Ano,uznavám svou chybu,vim ze prvně jsem to dal do pokecu,ale pak sem přehodnotil situaci a zjistil,že mi více lidi asi spis poradi v teto sekci,za to se samozrejme moc omlouvam,vim o tom,myslel jsem ze to pujde smazat s toho pokecu,kdyz jsem to zalozil ale neslo.takze promin za pridanou praci...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Huska »

máš v tom chaoz takže ti popíši realitu:

poměr diferáku nemá nic společného ze svorností ..
Poměr znaměná kolikrát se otočí vstupní hřídel (kardan) a kolikrát výstupní (poloosy) a to záleží na motorizaci nikoli na modelové řadě jak se domníváš.... tudíž Z3 1,9i má jiný než Z3 2,8i. (to stejné platí u oastatních modelových řad)

Svornost se udává v % a znamená minimální otáčení výstupní hřídele (kola)... V praxi: bude vnitřní kolo na rozdíl od obyčejného "otevřeného" diferenciálu X proceny otáčené za všech okolností. seriové samosvorné diferenciály mají 25% svornost.


:lol: :lol: :lol: :lol:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
zrob
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: ned 03.06.2007 00:00
Bydliště: Praha 7

#5 Příspěvek od zrob »

Huska píše:máš v tom chaoz takže ti popíši realitu:

poměr diferáku nemá nic společného ze svorností ..
Poměr znaměná kolikrát se otočí vstupní hřídel (kardan) a kolikrát výstupní (poloosy) a to záleží na motorizaci nikoli na modelové řadě jak se domníváš.... tudíž Z3 1,9i má jiný než Z3 2,8i. (to stejné platí u oastatních modelových řad)

Svornost se udává v % a znamená minimální otáčení výstupní hřídele (kola)... V praxi: bude vnitřní kolo na rozdíl od obyčejného "otevřeného" diferenciálu X proceny otáčené za všech okolností. seriové samosvorné diferenciály mají 25% svornost.


:lol: :lol: :lol: :lol:
diky,to je aspon poradna odpoved,mno jo no,mam v tom bordel,temhle vecem opravdu nerozumim
rob2fab
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: sob 11.03.2006 01:00
Bydliště: onrb
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od rob2fab »

tomu jak ti jede,by spíš odpovídal difer z M3 ne Z3:),kdybys tam mel dif z nejakyho 4válce tak mas maximalku 190km/h a byl bys na ni "hned".

je to jasný? 8)
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Klubové ID: 444
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Fikop »

zrob píše:Zdravim a pozdravuji,budte dobry :lol:
Kucí,mam dotaz.Mam E36 coupe r.v92,2.5l,kastle r.v97 bez vanos.
Kdyz tohoto Bavora Ruda stavěl,udajně co mi říkal kolega,od ktereho to auto mam, že tam dali diferencial ze Z3,co sem se zde dočetl,tak by to mela být špéra s poměrem 3.38.
Otázka zní:Jak poznám že je to opravdu špera a že je to opravdu ze Z3?
Taky vim,že mi řikal ten kolega co mu Ruda ho stavěl.že je to tam z duvodu menší spotřeby,pač se v tom nějak hrabali v motoru a vim od sebe i od něho že moje auto ma mnohem pomalejší akceleraci,ale zato sem s tim jel 270 km/h a ješte by šel.Tzv.se zpomalila akcelerace a zvýsila maximalka.
Jediny co vim o tom aute že ho meli rozebrany do šroubku kdyz ho delali.....a ted by me zajimalo.jaky je origo pomer u špery E36 a jak docilim toho abych mel spis mnohem vetsi akceleraci nez maximalku ?
Je to tim diferencialem že.?..Ne že bych mel pomalej rozjezd,ale furt bych chtel rychlejsi,maximalka je mi tady skoro na nic,vyzkousel sem to pouze jednou a nikdy vic,bojim bojim.
Diky moc za vase odpovedi....
seriová 2.5L má převod 3.15 tzn. maximálka cca 240km/hod při plných otáčkách motoru....
tvůj převod 3.38 znamená že je kratší, tudiš menší maximálka ale větší zrychlení, tomu by zas neodpovídala tvoje udávaná maximálka 270.....od oka odhaduju něco mezi 200-220km/hod
Tomu by odpovídal převod z 2.5TDS ten je nějaký cca nevím přesně kolem 2.50 - 2.60
Takže si sežeň originál difer z převodem 3.15 a budeš spokojenější:)
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Klubové ID: 444
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fikop »

rob2fab píše:tomu jak ti jede,by spíš odpovídal difer z M3 ne Z3:),kdybys tam mel dif z nejakyho 4válce tak mas maximalku 190km/h a byl bys na ni "hned".

je to jasný? 8)
jaký převod mají 4vály nevím, ale obecně kratší aby se vůbec rozjely, ale M3 takto:

M3 3.0L má 3.15
M3 3.2L má 3.23
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od pazda »

Huska píše:Svornost se udává v % a znamená minimální otáčení výstupní hřídele (kola)... V praxi: bude vnitřní kolo na rozdíl od obyčejného "otevřeného" diferenciálu X proceny otáčené za všech okolností. seriové samosvorné diferenciály mají 25% svornost.


:lol: :lol: :lol: :lol:
k te svornosti jen dodam, ze primo tech 25% neni hodnota toc. momentu kterou bude kolo pohaneno. je to rozdil ve velikosti prenasenych hnacich momentu kol.

tzn. (jedno kolo led, druhy asfalt) -> neprokluzujici kolo by pri svornosti 25% bylo pohaneno 62,5% toc. momentu.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Z3 má obal diferáku jako E30, takže v E36 s největší pravděpodobností nebude.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
zrob
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: ned 03.06.2007 00:00
Bydliště: Praha 7

#11 Příspěvek od zrob »

seriová 2.5L má převod 3.15 tzn. maximálka cca 240km/hod při plných otáčkách motoru....
tvůj převod 3.38 znamená že je kratší, tudiš menší maximálka ale větší zrychlení, tomu by zas neodpovídala tvoje udávaná maximálka 270.....od oka odhaduju něco mezi 200-220km/hod
Tomu by odpovídal převod z 2.5TDS ten je nějaký cca nevím přesně kolem 2.50 - 2.60
Takže si sežeň originál difer z převodem 3.15 a budeš spokojenější:)[/quote]

:lol: diky,ja vim ze sem tady prave cetl že, ze Z3 jde difer do E36.....
rikam,opravdu nekecam,to auto by na plny otacky jelo tak 280 max,vic uz ne..
Ta poznamka ze je tam difer z M3 je ale taky asi realna,on tam pry nejake komponenty s M3 taky daval,je to takova skladacka to me auto.

nejjednodussi by bylo Rudovi zavolat ale ja se s nim vubec neznam a pry je tezke ho zastihnout

Kazdopadne diky,takze kdyz tam dam origo E36 tak budu mit rychlejsi akceleraci,a to bych bral..
Tohle jsem presne potreboval vedet.
nezklamali jste me,diky moc za vase prispevky.
preji vam hezky den,jdu makat :? :(
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk
Klubové ID: 581

#12 Příspěvek od bavo »

pazda píše:
Huska píše:Svornost se udává v % a znamená minimální otáčení výstupní hřídele (kola)... V praxi: bude vnitřní kolo na rozdíl od obyčejného "otevřeného" diferenciálu X proceny otáčené za všech okolností. seriové samosvorné diferenciály mají 25% svornost.


:lol: :lol: :lol: :lol:
k te svornosti jen dodam, ze primo tech 25% neni hodnota toc. momentu kterou bude kolo pohaneno. je to rozdil ve velikosti prenasenych hnacich momentu kol.

tzn. (jedno kolo led, druhy asfalt) -> neprokluzujici kolo by pri svornosti 25% bylo pohaneno 62,5% toc. momentu.
z toho co píšeš by vyplývalo,že nejlepší je diferák s nulovou svorností...proč mají teda závodní auta svornost větší,třeba 30,40,50% i víc?? Navíc nerozumím tvýmu výpočtu(jak si došel k 62,5%-píšeš,že na kolo co je na asfaltě jde větší síla než na to na ledu..sci-fi při mechanickým rozdělování momentu,ne?),můžeš mi to vysvětlit,jak si to myslel? Podle mě jsi napsal blábol... Dík :wink:
Odpovědět