Napsal: ned 28.12.2008 14:40
Chlapi jak casto by se mel menit olej? Nemyslim na kilometry - to si rekne auto samo, ale na cas, auto je kupovano 5/07, ma najeto 17tis km a jeste puvodni olej, to asi neni spravne ze?
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
Tenhle blábol je možná tak dobrej pro VW fans.dsvatos píše:Záleží jestli používáš LongLife, nebo normální oleje. U normálních je limit rok, nebo kilometry. U LongLife si to auto hlídá samo. Ale ukazuje se, že klasickej interval a obyčejný a častěji měněný oleje jsou pro motor lepší jak LL provoz.
A nějakej argument by se nenašel?Vlasta píše:Tenhle blábol je možná tak dobrej pro VW fans.dsvatos píše:Záleží jestli používáš LongLife, nebo normální oleje. U normálních je limit rok, nebo kilometry. U LongLife si to auto hlídá samo. Ale ukazuje se, že klasickej interval a obyčejný a častěji měněný oleje jsou pro motor lepší jak LL provoz.
Ale našel, všechny předepsaný oleje pro BMW zhruba od roku 2000 (někde i 1998) jsou long life. Je divný, že třeba v kamionech se olej mění třeba po 50k i víc km. Holt jsou dnešní oleje na trochu jiné bázi, než před 20 lety. Kolikrát stačí kouknout do příručky k autu.dsvatos píše:A nějakej argument by se nenašel?Vlasta píše:Tenhle blábol je možná tak dobrej pro VW fans.dsvatos píše:Záleží jestli používáš LongLife, nebo normální oleje. U normálních je limit rok, nebo kilometry. U LongLife si to auto hlídá samo. Ale ukazuje se, že klasickej interval a obyčejný a častěji měněný oleje jsou pro motor lepší jak LL provoz.
ˇmartilulin píše:V cele CR pokud se ti to jeste nedoneslo.Myslis ze CR vstrikovace odchzeji jen tak ze srandy?Dokonce Ford se snazi vymotat ze zaruky na cerpadla a vstrikovace.Vim to,delam u nich.
Teď trochu OT o Fordu: Je to divný, co, že většina motorů, který byly v kondici brzo zakuká. Ale není to až tak naftou, obzvlášť u TDCi, ale tím že každej tam dá ten nejlevnější naftovej filtr a pak se diví. Motorcraft má 5x vyšší filtraci, než většina jinejch palivovejch filtrů. Holt, úspora na nesprávným místě.martilulin píše:Ale jak vidim si z Usti, tak to stejne tankujes v Nemecku,tam je to pry lepsi,lepe receno,co se dojede na prohlidku po dovozu,jeste problemy nemelo.
Ano, v kamionech ty oleje tolik vydrží. Ale kamion jezdí úplně jiným stylem než osobák, motory točí podstatně nižší točky a velikost motorů je taky jinde. Tohle srovnání není košer. Ano, i oleje prochází vývojem. Ale donekonečna prodlužovat interval nejde. Fyzika a chemie funguje, a tu nido neošulí. Ani BMW. To že jsou poslední dobou LL oleje trend je jedna věc, ale relativně "normální" oleje (samo splňující potřebný normy) a klasicky měněný rok/Km se ukazujou jako výhodnější. A to i finančně. LL oleje jsou oproti normálním víc nadopovaný aditivama, aby dýl vydržely. Ale ani ty aditiva tam nemůžeš míchat jak moc chceš, pak olej ztrácí svoje mazací schopnosti. Zadalší bacha s tím co považuješ za LL oleje. Normu BMW LL-98 má i obyč Mogul 5W-40 za 150 Kč/litr, ale to není LongLife olej ve smyslu prodloužené výměny.Vlasta píše:Ale našel, všechny předepsaný oleje pro BMW zhruba od roku 2000 (někde i 1998) jsou long life. Je divný, že třeba v kamionech se olej mění třeba po 50k i víc km. Holt jsou dnešní oleje na trochu jiné bázi, než před 20 lety. Kolikrát stačí kouknout do příručky k autu.dsvatos píše:A nějakej argument by se nenašel?Vlasta píše: Tenhle blábol je možná tak dobrej pro VW fans.
Víš, že mě nikdy nenapadlo se pídit po kvalitě filtru. Faktem je, že všechny měním častěji, než je předepsáno, ale kvalitu jsem nikdy neřešil...Vlasta píše: ...ale tím že každej tam dá ten nejlevnější naftovej filtr a pak se diví. Motorcraft má 5x vyšší filtraci, než většina jinejch palivovejch filtrů. Holt, úspora na nesprávným místě.
to mam chapat tak, ze kdyz se v kamionech meni olej po 50k km, tak mam pouzivat LL? Muzes Vlasto prosim hodit odkaz na ten letak ze kteryho jsi cerpal.Ale našel, všechny předepsaný oleje pro BMW zhruba od roku 2000 (někde i 1998) jsou long life. Je divný, že třeba v kamionech se olej mění třeba po 50k i víc km. Holt jsou dnešní oleje na trochu jiné bázi, než před 20 lety. Kolikrát stačí kouknout do příručky k autu.
Záleží jestli používáš LongLife, nebo normální oleje. U normálních je limit rok, nebo kilometry. U LongLife si to auto hlídá samo. Ale ukazuje se, že klasickej interval a obyčejný a častěji měněný oleje jsou pro motor lepší jak LL provoz.. Jinak pokud chceš olej vyměnit, klidně to udělej. Čerstvým olejem ještě nikdo motor nezničil, přetaženým olejem jo
Já jsem nečerpal z žádnýho letáku, ale z příručky k obsluze k autu a tak nějak si nedovolím, na rozdíl od některejch, zpochybňovat údaje v ní uvedené.Kami1 píše:to mam chapat tak, ze kdyz se v kamionech meni olej po 50k km, tak mam pouzivat LL? Muzes Vlasto prosim hodit odkaz na ten letak ze kteryho jsi cerpal.Ale našel, všechny předepsaný oleje pro BMW zhruba od roku 2000 (někde i 1998) jsou long life. Je divný, že třeba v kamionech se olej mění třeba po 50k i víc km. Holt jsou dnešní oleje na trochu jiné bázi, než před 20 lety. Kolikrát stačí kouknout do příručky k autu.
Rad se poucim, jinak totiz souhlasim s timhle:Záleží jestli používáš LongLife, nebo normální oleje. U normálních je limit rok, nebo kilometry. U LongLife si to auto hlídá samo. Ale ukazuje se, že klasickej interval a obyčejný a častěji měněný oleje jsou pro motor lepší jak LL provoz.. Jinak pokud chceš olej vyměnit, klidně to udělej. Čerstvým olejem ještě nikdo motor nezničil, přetaženým olejem jo