Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Olej

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Marty_ »

Chlapi jak casto by se mel menit olej? Nemyslim na kilometry - to si rekne auto samo, ale na cas, auto je kupovano 5/07, ma najeto 17tis km a jeste puvodni olej, to asi neni spravne ze?
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina
Klubové ID: 1770

#2 Příspěvek od Tehu »

tusim ze max. 1-1,5 roku. V tvem pripade bych ho uz asi vymenil bude to tak akorat.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

záleží co je tam za olej.Může tgo být po roce,ale jsou oleje které se mění i po dvou letech.
Uživatelský avatar
FreeTree
Registrovaný
Příspěvky: 397
Registrován: ned 25.06.2006 00:00
Bydliště: ex46 318i 325i ex91 M-paket, Karoq 2.0 TSI

#4 Příspěvek od FreeTree »

... já bych to pro klid v duši vyměnil..... takže červeňák je doma?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od dsvatos »

Záleží jestli používáš LongLife, nebo normální oleje. U normálních je limit rok, nebo kilometry. U LongLife si to auto hlídá samo. Ale ukazuje se, že klasickej interval a obyčejný a častěji měněný oleje jsou pro motor lepší jak LL provoz.. Jinak pokud chceš olej vyměnit, klidně to udělej. Čerstvým olejem ještě nikdo motor nezničil, přetaženým olejem jo :wink:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#6 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

dsvatos píše:Záleží jestli používáš LongLife, nebo normální oleje. U normálních je limit rok, nebo kilometry. U LongLife si to auto hlídá samo. Ale ukazuje se, že klasickej interval a obyčejný a častěji měněný oleje jsou pro motor lepší jak LL provoz.
Tenhle blábol je možná tak dobrej pro VW fans.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od dsvatos »

Vlasta píše:
dsvatos píše:Záleží jestli používáš LongLife, nebo normální oleje. U normálních je limit rok, nebo kilometry. U LongLife si to auto hlídá samo. Ale ukazuje se, že klasickej interval a obyčejný a častěji měněný oleje jsou pro motor lepší jak LL provoz.
Tenhle blábol je možná tak dobrej pro VW fans.
A nějakej argument by se nenašel?
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk
Klubové ID: 1704

#8 Příspěvek od martilulin »

Dej hledat na googlu a najdes dost veci ohledne LL,treba to,ze po urcite dobe oxiduji a ztraci sve schopnosti atd.Taky najdes fotky motoru,ktere odesly diky LL.Nic proti tem co to tam lejou,ale me to do aut nesmi ani nahodou.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#9 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

dsvatos píše:
Vlasta píše:
dsvatos píše:Záleží jestli používáš LongLife, nebo normální oleje. U normálních je limit rok, nebo kilometry. U LongLife si to auto hlídá samo. Ale ukazuje se, že klasickej interval a obyčejný a častěji měněný oleje jsou pro motor lepší jak LL provoz.
Tenhle blábol je možná tak dobrej pro VW fans.
A nějakej argument by se nenašel?
Ale našel, všechny předepsaný oleje pro BMW zhruba od roku 2000 (někde i 1998) jsou long life. Je divný, že třeba v kamionech se olej mění třeba po 50k i víc km. Holt jsou dnešní oleje na trochu jiné bázi, než před 20 lety. Kolikrát stačí kouknout do příručky k autu.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk
Klubové ID: 1704

#10 Příspěvek od martilulin »

To mas pravdu,vetsina automobilek jiz ma doporucene LL,BMW snad jiz od 1998,jenze se ukazuje,ze dlouhe intervaly vubec motorum,hlavne dieselum neprospivaji.Posledni generace LL ma myslim vymenny interval 60tis a testuji se 90tis verze.Jenze olej znehodnocuje spousta veci a u nas specialne sirnata nafta,pak ztraci mazaci schopnosti v meznich situacich a pomalu nici veci kolem,na vackach to zjistis ne zas takk rychle ale treba turbo je nachylne vice.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#11 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

U vás je sirnatá nafta?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk
Klubové ID: 1704

#12 Příspěvek od martilulin »

V cele CR pokud se ti to jeste nedoneslo.Myslis ze CR vstrikovace odchzeji jen tak ze srandy?Dokonce Ford se snazi vymotat ze zaruky na cerpadla a vstrikovace.Vim to,delam u nich.
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk
Klubové ID: 1704

#13 Příspěvek od martilulin »

Ale jak vidim si z Usti, tak to stejne tankujes v Nemecku,tam je to pry lepsi,lepe receno,co se dojede na prohlidku po dovozu,jeste problemy nemelo.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#14 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

martilulin píše:V cele CR pokud se ti to jeste nedoneslo.Myslis ze CR vstrikovace odchzeji jen tak ze srandy?Dokonce Ford se snazi vymotat ze zaruky na cerpadla a vstrikovace.Vim to,delam u nich.
ˇ
Tak to máš blbý, sirnatá nafta je občas jenom z Čepra, který nezásobuje celej trh. A mimo jiný, na životnost vstřikovačů má podstatně větší vliv voda a nízká mazivost nafty.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#15 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

martilulin píše:Ale jak vidim si z Usti, tak to stejne tankujes v Nemecku,tam je to pry lepsi,lepe receno,co se dojede na prohlidku po dovozu,jeste problemy nemelo.
Teď trochu OT o Fordu: Je to divný, co, že většina motorů, který byly v kondici brzo zakuká. Ale není to až tak naftou, obzvlášť u TDCi, ale tím že každej tam dá ten nejlevnější naftovej filtr a pak se diví. Motorcraft má 5x vyšší filtraci, než většina jinejch palivovejch filtrů. Holt, úspora na nesprávným místě.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od dsvatos »

Vlasta píše:
dsvatos píše:
Vlasta píše: Tenhle blábol je možná tak dobrej pro VW fans.
A nějakej argument by se nenašel?
Ale našel, všechny předepsaný oleje pro BMW zhruba od roku 2000 (někde i 1998) jsou long life. Je divný, že třeba v kamionech se olej mění třeba po 50k i víc km. Holt jsou dnešní oleje na trochu jiné bázi, než před 20 lety. Kolikrát stačí kouknout do příručky k autu.
Ano, v kamionech ty oleje tolik vydrží. Ale kamion jezdí úplně jiným stylem než osobák, motory točí podstatně nižší točky a velikost motorů je taky jinde. Tohle srovnání není košer. Ano, i oleje prochází vývojem. Ale donekonečna prodlužovat interval nejde. Fyzika a chemie funguje, a tu nido neošulí. Ani BMW. To že jsou poslední dobou LL oleje trend je jedna věc, ale relativně "normální" oleje (samo splňující potřebný normy) a klasicky měněný rok/Km se ukazujou jako výhodnější. A to i finančně. LL oleje jsou oproti normálním víc nadopovaný aditivama, aby dýl vydržely. Ale ani ty aditiva tam nemůžeš míchat jak moc chceš, pak olej ztrácí svoje mazací schopnosti. Zadalší bacha s tím co považuješ za LL oleje. Normu BMW LL-98 má i obyč Mogul 5W-40 za 150 Kč/litr, ale to není LongLife olej ve smyslu prodloužené výměny.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#17 Příspěvek od jurasis »

Vlasta píše: ...ale tím že každej tam dá ten nejlevnější naftovej filtr a pak se diví. Motorcraft má 5x vyšší filtraci, než většina jinejch palivovejch filtrů. Holt, úspora na nesprávným místě.
Víš, že mě nikdy nenapadlo se pídit po kvalitě filtru. Faktem je, že všechny měním častěji, než je předepsáno, ale kvalitu jsem nikdy neřešil...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#18 Příspěvek od Kami1 »

Ale našel, všechny předepsaný oleje pro BMW zhruba od roku 2000 (někde i 1998) jsou long life. Je divný, že třeba v kamionech se olej mění třeba po 50k i víc km. Holt jsou dnešní oleje na trochu jiné bázi, než před 20 lety. Kolikrát stačí kouknout do příručky k autu.
to mam chapat tak, ze kdyz se v kamionech meni olej po 50k km, tak mam pouzivat LL? Muzes Vlasto prosim hodit odkaz na ten letak ze kteryho jsi cerpal.
Rad se poucim, jinak totiz souhlasim s timhle:
Záleží jestli používáš LongLife, nebo normální oleje. U normálních je limit rok, nebo kilometry. U LongLife si to auto hlídá samo. Ale ukazuje se, že klasickej interval a obyčejný a častěji měněný oleje jsou pro motor lepší jak LL provoz.. Jinak pokud chceš olej vyměnit, klidně to udělej. Čerstvým olejem ještě nikdo motor nezničil, přetaženým olejem jo
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#19 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#20 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Kami1 píše:
Ale našel, všechny předepsaný oleje pro BMW zhruba od roku 2000 (někde i 1998) jsou long life. Je divný, že třeba v kamionech se olej mění třeba po 50k i víc km. Holt jsou dnešní oleje na trochu jiné bázi, než před 20 lety. Kolikrát stačí kouknout do příručky k autu.
to mam chapat tak, ze kdyz se v kamionech meni olej po 50k km, tak mam pouzivat LL? Muzes Vlasto prosim hodit odkaz na ten letak ze kteryho jsi cerpal.
Rad se poucim, jinak totiz souhlasim s timhle:
Záleží jestli používáš LongLife, nebo normální oleje. U normálních je limit rok, nebo kilometry. U LongLife si to auto hlídá samo. Ale ukazuje se, že klasickej interval a obyčejný a častěji měněný oleje jsou pro motor lepší jak LL provoz.. Jinak pokud chceš olej vyměnit, klidně to udělej. Čerstvým olejem ještě nikdo motor nezničil, přetaženým olejem jo
Já jsem nečerpal z žádnýho letáku, ale z příručky k obsluze k autu a tak nějak si nedovolím, na rozdíl od některejch, zpochybňovat údaje v ní uvedené.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Odpovědět