Stránka 1 z 2

Napsal: ned 14.12.2008 14:30
od Bohhy
Za jizdy a i na miste, kdyz vytocim motor, tak ty otacky padaj o dost pomalejs, nez by meli. Nekdy se mi zda, ze kdyz prerazuju, tak to taky dloho zustava v tech otackach ve kterej sem seslapnul spojku. A jeste vic je to padani znat pri padani z maximalnich otacek.....
Nevi nekdo co by to mohlo byt? Rozvody sou nastaveny podle priravku a diagnostika nic neukazuje, cidlo v diferaky vylucuju, protoze to dela i na miste.................... co dal?

Napsal: ned 14.12.2008 14:48
od Kami1
Muze to byt spatny udaj z nakyho cidla (vaha, teplota...)- zkontrolovat spravnost, bovden plynu, vzduchventil volnobehu...

Napsal: ned 14.12.2008 14:54
od Bohhy
vzduchovej ventil sem cistil, stejne jako klapku sani a sou zkontrolovany vsechyn hadicky i bowden. Jediny teda co sem nezkousel tu vahu vzduchu a cidla, sice diagnostika nic neukazala, ale kdo vi. Ted sem premejslel o tom teplotnim cidle, jestli si RJ nemysli, ze motor je studenej. Protoze dost podobne se chovaj otacky u moji E34ky kdyz je studena.... ale to by pak ukazalo na diagnoze ne......

Napsal: ned 14.12.2008 15:29
od Kami1
ř.j. si muze myslet, ze je furt studenej motor a chybu nevyhodi.
Lepsi zkontrolovat teplotu na diagnostice proti realu.
Zkusit to podobne i s tou vahou, ale beru to jenom teoreticky, moc praxe s tim zatim nemam.

Napsal: ned 14.12.2008 23:49
od Kami1
jeste , mozna netesnost v sani

Napsal: stř 24.12.2008 21:53
od Bohhy
netesnost v sani to urcite neni, vsechyn hadicky byly prohlidly dokonale pri vyndanym motoru.

Jeste me napadlo, jestli to nemuze delat treba pricpanej kat?

Napsal: stř 24.12.2008 22:41
od Kami1
Podle me, kdyz by byl zacpanej kat., poznal bys to na vykonu a otacky by pomalu neklesaly. Fakt nevim. Jeste bych asi kouknul na volnobeznej ventil.

Budu uvazovat logicky:
motor 5000 otacek
pustis plyn a r.j. by mela prerusit vstrikovani
budto je plyn nedovrenej -netesnost jsi vyloucil
nebo porad strika (mel bys to poznat po sluchu)
-r.j. nevi ze je plyn pustenej -cidlo klapky (pin 1 a 2 1000-4000ohm dle miry seslapnuti)
-nedovrena tryska - musely by byt spatny vsechny stejne jinak by byl nepravidelnej chod -blbost

Takze krome toho volnobehu me uz jenom napada zkusit odpojit trubku mezi vahou a klapkou a kouknout co to dela. pripadne jestli data z diagnostiky odpovidaj realu

Napsal: čtv 25.12.2008 13:37
od Killca
pricemz me napada, kdyz pojedes 100km/h a pustis plyn, kolik to ukaze spotrebu na ekonomeru a kdyz pojedes jeste 100km/h a das neutral, kolik to ukaze spotrebu, mela by byt kolem 2 litru hned po pusteni plynu, nebo nula pri zarazenym kvaltu a pusteni plynu

Napsal: čtv 25.12.2008 15:37
od Kami1
Dobrej napad :idea:
trochu doplnim - kdyz das za jizdy neutral, tak nez padnou otacky na cca 2000*, tak tam bude (ma byt) spotreba 0
*ty 2000 nevim presne, jestli nekdo jo, tak povezte

Napsal: čtv 25.12.2008 15:57
od Killca
Kami1 píše:Dobrej napad :idea:
trochu doplnim - kdyz das za jizdy neutral, tak nez padnou otacky na cca 2000*, tak tam bude (ma byt) spotreba 0
*ty 2000 nevim presne, jestli nekdo jo, tak povezte
me to myslim dela kolem 1500 a pri takovyhle rychlosti a neutralu to drzi stabilne 1100 otacek, asi jednotka neumi poradne nstavit smes (jinym to i kolisa jak prase v takoveto chvili)

Napsal: pon 12.01.2009 01:31
od Killca
mno, toz, sem ted poridil 323ci a taky otacky padaj nejak podezrele pomalu, uz si na to nejak prisel?

Napsal: pon 12.01.2009 08:00
od Oldman
Mal som to same,vycistit tech.benzinom vratny mechanizmus,do bowdenu nastriekať konkor a je po probleme,aspon u mna.

Napsal: pon 12.01.2009 20:55
od Bohhy
covece bohuzel nevim co s tim. Jak ste tady psali, tak kdyz jedu a pustim plyn, padne ekonomer tak (sice celkem pomalu, podle meho nazoru) na nulu a pri vyrazeni na dva litry. To funguje jak ma.

Motor byl komplet procisten, at uz od vahy vzduchu, volnobeznyho ventilu, hlavy(vcetne zabrouseni ventilu a danych novejch simeringuna ne), pistu, vany a podobne. Jako rekl bych ze plyn se vraci tak jak ma(tudis i klapka), ale ty otacky sou porad pozadu.

Jo a to me privedlo na myslenku, jak sem mel sundanou hlavu a jen pro jistotu sem ji nechal zrepasovat, tak sem musel davat 12 novejch ventilu, protoze byly ohnuty. Motor pritom bezel uplne paradne, nezral vodu, olej a jel jak se na 2,5ku patri.Demontazi ventilu to bejt nemohlo protoze bylo presne videt jak castecne dovirali a bylo to presne podle toho osoupany i do sedel, takze to s tim jezdilo. Kazdopadne sem si myslel, ze to puvodne melo za nasledek to pomale padani otacek, ale vsechno zustalo pri starem. :?

Napsal: pon 12.01.2009 23:34
od JIP
Já bych to viděl na nějakou netěsnost na škrtící klapce. Mohla se například při čištění poškodit nebo prostě jenom nedovírá.
Zkontrolovat jí lze poměrně snadno...sundat z ní koleno...

Napsal: úte 13.01.2009 00:40
od Kami1
Spatna funkce ventilu by byla znat na spotrebe nebo vykonu. Pokud je spotreba OK, tak uz fakt ta klapka, nebo ucpi volnobeznej ventil. Ideal by bylo zkusit oboji pujcit a vymenit.
Ps: Ten motor neznam, ale do sani za klapkou muzou jit jeste jiny hadice. Jsi si stopro jistej, ze ti to nic neprisava?
Pps: Ja tam mam asi spatny tesneni, ale slysim to prisavani jenom kdyz pri chcipnuti dobiha motor. (jen tak mimochodem, otacky padaj normalne, M42)

Napsal: ned 29.03.2009 18:51
od radekc
Bohhy: přišel si teda na to čím to je to pomalý klesání otáček?

Napsal: ned 29.03.2009 19:31
od petabmw
ja si myslim potenciometr skrtici klapky.presne toto me to taky delalo

Napsal: ned 29.03.2009 20:27
od Bohhy
Neprisel. Hadice sem si jistej, ze sou naprosto v pohode (motor uz sem mel dvakrat venku a dokonale prohlidnul a co bylo spatne vymenil....

Potak sem taky menil, sice z jinyho motru, ale funkcniho a vysledek stale stejnej.

Napsal: ned 29.03.2009 20:39
od Kami1
byls na diagnostice? muze bejt treba jenom spatna kabelez od tech cidel,
nebo zkusit vymenit r.j.

Napsal: ned 29.03.2009 20:55
od Bohhy
diagnostiku sem si delal. Rj sem nezkousel, zatim nemam od koho si ji pujcit.