Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 11.12.2008 19:15
od men
Ahoj, můžete někdo poradit jaký má kompresní poměr BMW e36 318is M42 ?

Chystám si o víkendu změřit tlaky na válcích, ale nemam je sériový data.
Všem dík

Napsal: čtv 11.12.2008 19:39
od BAD
kompresni pomer ISa je 10:1 jinac tlaky by meli byt v dobre kondici 11-12bar pod 10 bych asi hledal chybu

Napsal: čtv 11.12.2008 20:15
od men
BAD píše:kompresni pomer ISa je 10:1 jinac tlaky by meli byt v dobre kondici 11-12bar pod 10 bych asi hledal chybu
Promin ted te něják nechápu original kompresní poměr je tedy 10:1 ?
11-12bar jsi měl na mysli jiné tlaky ve válci.
Promin nerozumim tomu :oops:

Napsal: čtv 11.12.2008 20:22
od ironpipi
10:1 je kompresní poměr tzn. poměr mezi objemem nasáté směsi a objemem stlačené směsi, můžeš ho zvýšit třeba snížením hlavy. Ty bary jsou pak tlak, kterej udrží píst a kroužky...

Napsal: čtv 11.12.2008 20:45
od men
ironpipi píše:10:1 je kompresní poměr tzn. poměr mezi objemem nasáté směsi a objemem stlačené směsi, můžeš ho zvýšit třeba snížením hlavy. Ty bary jsou pak tlak, kterej udrží píst a kroužky...
Aha tak už tomu rozumim děkuju!
Jinak tovární tlaky ve válcích jsou kolik?
Víše je zmíněno 11-12baru ale zajímá mě originální hodnota.
Dík

Napsal: čtv 11.12.2008 20:47
od BAD
je to tak jak tu napsal kolega nademnou hooodne lidi si to plete a pritom je to kazde jine tak pozor nato

Napsal: čtv 11.12.2008 20:59
od men
ironpipi píše:10:1 je kompresní poměr tzn. poměr mezi objemem nasáté směsi a objemem stlačené směsi, můžeš ho zvýšit třeba snížením hlavy. Ty bary jsou pak tlak, kterej udrží píst a kroužky...
jinak řečeno kompresní poměr je poměr stlačení při kterém vznikne určitý tlak v případě M42 je to cca 11-12bar, ale máte někdo origo hodnotu?

Napsal: čtv 11.12.2008 21:11
od ironpipi
Asi tak nějak... origo je myslím něco kolem 15-16

Napsal: pát 12.12.2008 01:15
od Killca
origo je 15, ale do 10 je to jeste OK, ale mohlo by tobyt lepsi

rozmezi tlaku muze byt max 1 bar, jakmile jsou vsechny valce 15 a jeden 13,5 uz je to spatne

Napsal: pát 12.12.2008 07:46
od BAD
Ok tak ted nevim vsude ctu ze tlaky maji byt 11-12 a vy tu pisete 13-15 muze mi to nekdo dolozit ofocenou dokumentaci protoze vsude pisou tech 11-12 ale i clovek se muze milit takze bych to uvital pokud je to jinac kdyz tak mi to poslete na mail nebo dat obrazek primo sem nebo odkaz dekuji

Napsal: pát 12.12.2008 15:48
od Killca
odkaz ti neposlu, ale ja mam na valcich tlaky kolem 13, jeden typek co ma iso tu psal ze ma 15,,, ty tlaky kolem 11 jsou neISovy motory nebo ISovy, ale uz vyhoneny

Napsal: pát 12.12.2008 17:56
od jarda
já mam všechny kolem 14.5

Napsal: ned 14.12.2008 12:09
od BAD
Killca píše:odkaz ti neposlu, ale ja mam na valcich tlaky kolem 13, jeden typek co ma iso tu psal ze ma 15,,, ty tlaky kolem 11 jsou neISovy motory nebo ISovy, ale uz vyhoneny
diky za informaci

Napsal: ned 14.12.2008 14:47
od surfis
Jestli ti to pomůže....

Obrázek

Napsal: ned 14.12.2008 15:47
od Killca
surfis píše:Jestli ti to pomůže....

Kód: Vybrat vše

http://img165.imageshack.us/img165/1493/m44ft3.jpg
to je divny ze udavana hodnota je absolutne jina nez skutecnost a to si vemme, ze jeste pri studenem motoru tlak stoupa tak o jeden bar, takze ja mam za studena 13 13 13,5 14

Napsal: ned 14.12.2008 18:20
od troutny
Killca píše:
surfis píše:Jestli ti to pomůže....

Kód: Vybrat vše

http://img165.imageshack.us/img165/1493/m44ft3.jpg
to je divny ze udavana hodnota je absolutne jina nez skutecnost a to si vemme, ze jeste pri studenem motoru tlak stoupa tak o jeden bar, takze ja mam za studena 13 13 13,5 14

Tlak stoupá u teplého motoru a né studeného.

Napsal: ned 14.12.2008 18:40
od dsvatos
Další zvýšení kompresních tlaků taky dělá karbon.

Napsal: pon 15.12.2008 01:25
od Killca
troutny píše:
Killca píše:
surfis píše:Jestli ti to pomůže....

Kód: Vybrat vše

http://img165.imageshack.us/img165/1493/m44ft3.jpg
to je divny ze udavana hodnota je absolutne jina nez skutecnost a to si vemme, ze jeste pri studenem motoru tlak stoupa tak o jeden bar, takze ja mam za studena 13 13 13,5 14

Tlak stoupá u teplého motoru a né studeného.
to bys mi mohl vysvetlit cim to je, ja myslel ze kdyz je motor studeny, valec je uplne utesneny a kdyz se zahreje tak se kov zacne roztahovat a pak vic propousti krouzky mezi stenou valce tlaky, taky proto auto dycky lip jede kdyz se jede na studeny motor a i schvili po zahrati

Napsal: pon 15.12.2008 01:46
od dsvatos
Kilca: Napsal jsi to dobře, ale usuzuješ obráceně. Kov se teplem roztáhne a tím vymezí vůle. Proto tlak roste. Nezapomeň, že písty jsou hliníkový a vélce litinový. Hliník má mnohem větší tepelnou roztažnost než železo/litina. Proto musí mít píst zastudena relativně velkou vůli, která se zahřátím vymezí.

Napsal: pon 15.12.2008 10:33
od George_D
Na starym isu jsem měl tlaky mezi 11-12 a dle mechanika to byla vynikající kondice motoru tak nevim, ale jako lítal dobře :wink: