Napsal: ned 23.11.2008 12:25
čus,
tak jsem se o víkendu rozhodl vyměnit olej. Všechno probíhalo relativně v pohodě. Podle předpokladů jsem kontaminoval kompletně celou garáž od oleje, protože mi nedošlo, že nepoteče kolmo dolů, ale do strany. To by bylo ještě relativně v pohodě. Po delším přemlouvání různých kleští a svěráků jsem dokonce bez nějaké větší újmy vyměnil i olejový filtr. Následně, i přes všechna negativní očekávání, se mi podařilo vynulovat oil servise pomocí drátků. Pak nadešel čas vrátit výpustný šroub zpět na své místo. Samozřejmě šroub šel utahovat velmi lehce a i přesto, že výpustný šroub je uvnitř dutý, jsem si myslel, že ještě nějaké to utažení snese. Pochopitelně jsem šroub ulomil a zůstal mi bez hlavičky v závitu. Po půhodině se mi ulomený šroub podařilo dostat ze závitu. A protože jsem ještě ten den potřeboval s autem odjet, rozhodl jsem se do dírky dát šroub jiný. Našel jsem imbusový šroub stejného průměru, zkrátil jsem ho na patřičnou délku a napral do výpustní dírky. Nezapomněl jsem na měděné těsnítko. A teď se chci zeptat, jestli má dutý výpustní šroub nějaké opodstatnění a jestli je velká pravděpodobnost, že budu pod autem nacházet louže oleje? A co nastane při další výměně? Bude ten nový šroub také těsnit nebo budu sundavat vanu, vyvařovat ji a dělat nový závit?
díky
tak jsem se o víkendu rozhodl vyměnit olej. Všechno probíhalo relativně v pohodě. Podle předpokladů jsem kontaminoval kompletně celou garáž od oleje, protože mi nedošlo, že nepoteče kolmo dolů, ale do strany. To by bylo ještě relativně v pohodě. Po delším přemlouvání různých kleští a svěráků jsem dokonce bez nějaké větší újmy vyměnil i olejový filtr. Následně, i přes všechna negativní očekávání, se mi podařilo vynulovat oil servise pomocí drátků. Pak nadešel čas vrátit výpustný šroub zpět na své místo. Samozřejmě šroub šel utahovat velmi lehce a i přesto, že výpustný šroub je uvnitř dutý, jsem si myslel, že ještě nějaké to utažení snese. Pochopitelně jsem šroub ulomil a zůstal mi bez hlavičky v závitu. Po půhodině se mi ulomený šroub podařilo dostat ze závitu. A protože jsem ještě ten den potřeboval s autem odjet, rozhodl jsem se do dírky dát šroub jiný. Našel jsem imbusový šroub stejného průměru, zkrátil jsem ho na patřičnou délku a napral do výpustní dírky. Nezapomněl jsem na měděné těsnítko. A teď se chci zeptat, jestli má dutý výpustní šroub nějaké opodstatnění a jestli je velká pravděpodobnost, že budu pod autem nacházet louže oleje? A co nastane při další výměně? Bude ten nový šroub také těsnit nebo budu sundavat vanu, vyvařovat ji a dělat nový závit?
díky