Stránka 1 z 2
Napsal: pát 21.11.2008 18:50
od ironpipi
Poslední dobou jsem celkem dolíval olej do motoru, ale nedával jsem tomu nějak váhu, bral jsem to tak,že se ochladilo, tak si motor trochu víc vezme. Dnes jsem měl auto před barákem a jak pršelo, tak se mi před autem objevila olejová skvrna. Jen tak zběžně jsem se podíval pod auto a bylo potečený servo od oleje, takže jsem si myslel, že to bude ze serva. Když jsem pak ale zkontroloval nádobku oleje serva, tak byla skoro plná. Zajel jsem tedy s autem do garáže a vlezl pod něj a zjistil že to ze serva opravdu není, ale že je to někde od hlavní řemenice co jde od kliky. Ne že by to nějak extra teklo, ale celkem dost to někde prolíná. Co teď, řemenice asi jen tak sundat nepůjde a doma to asi neudělám, tak to asi vidím na servis. Nevíte co by to mohlo být? Gufero, těsnění vany...?Už se někomu stalo něco podobného? Díkes
Napsal: pát 21.11.2008 19:22
od dsvatos
Gufero na klice. Pohoda. Stáhneš řemenici, vyměníš gufero a fertig.. Horší je když teče zadní gufero. Zamastí to spojku a musí ven převodovka..
Napsal: pát 21.11.2008 21:00
od ironpipi
Dík za radu, díval jsem se do ETK, tak jsem to tak nějak dal dohromady...Čeká mě při tom nějaká záludnost? Předpokládám, že povolím 6 vnitřních šroubků v řemenici, potom nějak povolím ten středovej velkej šroub a stáhnu řemenici. Gufero bude předpokládám v přírubě nebo co to tam je. Nevíš náhodou co tam je za gufero v ETK jsem to nějak nenašel? Rozdělávat to budu až zítra, tak abych ho mohl ráno ještě zajet sfrknout koupit.
Napsal: pát 21.11.2008 23:24
od dsvatos
Na tomhle motoru jsem to nedělal. Ale na těch co jsem to kdy dělal to nikdy nějakej extra problém nebyl. Byl třeba problém s přístupem a tak.. Ale tady u čtyřválu je tam místa dost.. V ETK je rozměr gufera psanej 60x44x10
Napsal: sob 22.11.2008 05:06
od castro
to vypadá na to přední gufero. Taky jsem to nechával měnit když jsem měl v motoru moc oleje.... tlakem to povolilo.
nechal jsem to dělat v servise, resp. u Petra z rajský zahrady a nestálo to moc.
Napsal: sob 22.11.2008 12:02
od ironpipi
OK díky za info, už jsem ten rozměr taky našel...Jdu se na to podívat, pak se ozvu jak to dopadlo.
Napsal: sob 22.11.2008 12:37
od ironpipi
Ještě dotaz, předpokládám, že hladina oleje není do výšky toho gufera, takže olej vypouštět nemusím a jak povolím ten středovej šroub. Točí to celým motorem aretoval jsem to jen ruční brzdou a to nějak nepomáhá...
Napsal: sob 22.11.2008 12:45
od dsvatos
Tam to bude chtít prostříkat nějakým WDčkem, trošku ten šroub pobouchej kladivkem a prudce trhnout golou. Ale bacha, aby tam náhodou nebyl levej závit..
Napsal: sob 22.11.2008 13:20
od ironpipi
Dle ETK je tam závit 1,5, kdyby byl levej, tak by ho snad taky označili...Moc se tomu zatím nechce, ještě to trochu pocákám a uvidím...
Napsal: sob 22.11.2008 13:42
od ironpipi
Ještě když jsem u toho a mám to rozdělaný, chci vytáhnou klimakompresor očistit ho a vyměnit ložisko na jeho spojce, ale zdá se, že po povolení všech šroubků to drží ještě jeden imbus, kterej je tak blbě zezadu, že to bude asi problém...Je nějakej jinej způsob jak kompresor vyhodit nebo budu muset přes ten imbus?
Napsal: sob 22.11.2008 19:23
od ironpipi
Tak ten šroub nejde ani za boha povolit. Nevím jestli v tomto případě pomůže ho třeba nahřát...Motor se točí doprava, takže povolovat by se mělo doleva. Bohužel to nejde. Tož co teď?
Napsal: sob 22.11.2008 19:34
od dsvatos
No, když se motor točí doprava, tak by bylo logický že by tam byl levej závit, ne? Zkus to povolovat doprava. Nevím jak je to konkrétně u tohohle motoru, ale už jsem se několikrát taky drbal s povolováním různšjch šroubů a pak zjistli, že je tam levej..
Napsal: ned 23.11.2008 23:36
od ironpipi
No doleva bych to zkusil, ale nemám to na tu stranu jak aretovat...
Napsal: ned 23.11.2008 23:43
od Killca
tam dej zpatecku

Napsal: úte 31.03.2009 18:02
od ironpipi
Tak se opět vracím k tomuto tématu...Auto bylo na zvedáku, páčili jsme jak jen jsme mohli a šroub ne a ne povolit, tak co teď???Když se urve hlava šroubu, tak je to v p...Nějaký rady?
Napsal: úte 31.03.2009 19:30
od Kami1
nedavno sem to na m42 delal sam a bylo to v pohode
sroub ma normalni pravej zavit, zabrzdit ruckou a zaradit 4 nebo 5
golu to chce tak metr dlouhou
- (ja sem na sebe nastavil 3 dlouhy prodluzovaky z gol, pri povolovani to bylo ohly jak luk, ale vydrzelo to(lux+stanley+noname)
gufero vydloubnout sroubovakem, ocistit osu a pouzdro poradne benalem
pres laťku tam pomalicku rovne nabouchat novy
a kurevsky dotahnout (myslim 300Nm nebo trochu min)
kdyz je auto zvedly(15) bez remenu(10) a krytu vrtule(2) a mas tu golu(?) tak v pohode za 10minut
Napsal: úte 31.03.2009 19:44
od ironpipi
Tož dík za radu, tak to zkusím ještě větší silou

Napsal: úte 31.03.2009 20:03
od Kami1
tož ba
mozna by to slo udelat i z vrchu(bez vrtule(5minut), problem by ale mozna byl natlacit tam to gufero rovne
jestli si masochista tak doporucuju pretesnit i vanu
Napsal: úte 31.03.2009 20:19
od ironpipi
Z vrchu jsem to tyky zkoušel a to je naprd, lepší je to na zvedáku...Vanu mám zatím suchou, takže do toho nebudu moc rýpat...
Napsal: čtv 11.06.2009 16:57
od kala
Mám 318i M40, ma uz hodne za sebou. Mel jsem problem, ze mi nejel jeden valec, vymenil jsem svicku (ta byla uplne zaj.b.na od oleje), pak to tak tyden jezdilo normalne, no ale potom znovu (stejny zvuk, jelo to jen na 3 valce), dojel jsem domu-> zespodu na sberaci vyfuku olej a pekne se z toho kourilo. Nevite prosim nekdo co tomu je?