Stránka 1 z 5

Napsal: ned 26.10.2008 15:51
od ///Mates
Čaute borci, potřeboval bych poradit nemůžu si pořád vybrat mezi těmahle dvěma motorama, tak bych potřeboval poradit od skušenějších jestli radši čtyřválec bo 6-ti válec, co se týče spotřeby jestli je zas tak moc rozdílná třeba u toho šestiválu oproti čtyřválci z is,jo a taky jestli u 320i s Vanos bo bez...,prostě co by jste si vzpomněly na klady a zápory, tak majitelé is a 320i pište a klidně i ostatní co jen něco víte a mohly byste poradit 8)

P.S.: jedno vím určitě, chci coupeeee :D Předem všem dík, za odpovědi... :wink:

Napsal: ned 26.10.2008 17:10
od Marry
čau,
já mám iSo a jsem moc spokojený. Ale zas na druhou stranu musim říct, že kdybych si kupoval jiné auto, tak by to bylo spíš 323 nebo 325. Šestiválec je prostě šestiválec, skvělý zvuk, chod....prostě vše nahoru. Vanos beze sporu taky velká výhoda. Když si koupíš iSo do 95 myslim, tak máš povinné ručení poloviční-já platil 1800 půlročně(je to 1,8l). Od 96 nahoru jsou iSa už 1,9l- stejný povinný ručení jako na 320,323,325. S iSem se daj jezdit dálky za 6,5l , když jedeš fakt v klidu. S 320 ti to asi tak snadno nepůjde. Další stránkou je výkon- 320 má myslim asi o 20 koní víc při skoro stejný hmotnosti-to udělá taky dost.
Jestli i můžu poradit, co si koupit, tak bych asi bral 323 nebo 325. Zas tak markantní rozdíl ve spotřebě oproti 320 tam není a motorově dost jinde :!:
Nevypsal jsem tu zdaleka ani půlku. Každý má svoje pro a proti. Jestli seš kliďas a nejde ti tolik o výkon( i když iSo s nohou na podlaze taky jede víc než dobře), jdi do iSa. Jestli chceš výkon a auto, který budeš honit, jdi výš :twisted: -šestiválce

Napsal: ned 26.10.2008 17:26
od ///Mates
Marry píše:čau,
já mám iSo a jsem moc spokojený. Ale zas na druhou stranu musim říct, že kdybych si kupoval jiné auto, tak by to bylo spíš 323 nebo 325. Šestiválec je prostě šestiválec, skvělý zvuk, chod....prostě vše nahoru. Vanos beze sporu taky velká výhoda. Když si koupíš iSo do 95 myslim, tak máš povinné ručení poloviční-já platil 1800 půlročně(je to 1,8l). Od 96 nahoru jsou iSa už 1,9l- stejný povinný ručení jako na 320,323,325. S iSem se daj jezdit dálky za 6,5l , když jedeš fakt v klidu. S 320 ti to asi tak snadno nepůjde. Další stránkou je výkon- 320 má myslim asi o 20 koní víc při skoro stejný hmotnosti-to udělá taky dost.
Jestli i můžu poradit, co si koupit, tak bych asi bral 323 nebo 325. Zas tak markantní rozdíl ve spotřebě oproti 320 tam není a motorově dost jinde :!:
Nevypsal jsem tu zdaleka ani půlku. Každý má svoje pro a proti. Jestli seš kliďas a nejde ti tolik o výkon( i když iSo s nohou na podlaze taky jede víc než dobře), jdi do iSa. Jestli chceš výkon a auto, který budeš honit, jdi výš :twisted: -šestiválce

Tak to pak jo teda,já sem pávě že docela ještě mladej tak mě spíš láká ta maximálka sem tam nějakej driftík :twisted: tak hledám nějakej kompromis co se týká výkon x spotřeba, abych prostě nestrkal všechny prachy do benálu a nezbývalo mě pak už na nic jinýho, časem třeba dokoupit nějakej Mpaket (zrcátka, prahy, nárazníky,kola atd.) ale tak se můžu zeptat tebe přímo jestli si skoušel driftovat 318is jak to šlo a dá se utrhnout vůbec zadek na suchu :?: ale myslím že když si vyhraješ se spojkou a s plynem tak těch 140 koníků pod kapotou něco zmůže ne... 8) a ta maximálka ja taky někde aspoň kolem těch 200km/h bo kolik si letěl nejvíc??? :D

Napsal: ned 26.10.2008 17:35
od ///Mates
...tím samozřejmě nechcu říct že budu jezdit každou zatáčku bokem a pořád lítat přes kilo :lol: ale aby tam prostě ten výkon byl,když budu potřebovat riskantněji předjet :twisted: bo trochu zamachrovat aby na to to auto mělo...

Napsal: ned 26.10.2008 18:00
od Marry
Tak mně je 18 a řikam ti, že pokud je to tvoje první auto, tak je 318iSo až dost. Musíš si fakt zvyknou na zadní náhon a na to, že auto na mokru a na sněhu fakt nedrží, a že to neni jako jezdit si s novym 4x4 passatem. Hodně lidí řiká, že se člověk musí napřed vysekat, než si uvědomí, o čem ta jízda autem je. Mně se to už povedlo a rodičů Uno sem prohnal po střeše. V tý době sem si dost uvědomil, že mít auto neni jen o maximálce a o bezhlavym lítání v zatáčkách. Připadal sem si duševně zralej:D :D :D a koupil sem si iSo z 93. To sem za 5 měsíců prodal a s rodičovskou dopomocí jsem měl na iSo 97 kterou mam ted nově asi měsíc-jak řikam, maximální spokojenost. V 97 je už i ASP, abych nemoh dělat kraviny v zatáčkách....jasně že čudlíkem jde vypnout. Má to 140 koníků, docela slušnej krouťák, takže odlepit prdel na suchu fakt problém neni a moje maximálka je tachometrovejch 240km/h, ale věř mi, že o to tady vůbec nejde. Jde spíš o to zrchlení....jestli tam máš kilo za 7 nebo 10 sekund je daleko důležitější, než jestli ti to jede 190 nebo 250. A zase to samý... iSo bys měl uživit bez problému, ale pokud budeš driftovat a zkoušet maximálku, tak se se spotřebou pod 11l na sto nedostaneš. U vyšších obsahů platí o to víc... každopádně, na předjetí, driftík nebo zamachrování iSo postačuje 8)

Napsal: ned 26.10.2008 18:23
od ///Mates
Marry píše:Tak mně je 18 a řikam ti, že pokud je to tvoje první auto, tak je 318iSo až dost. Musíš si fakt zvyknou na zadní náhon a na to, že auto na mokru a na sněhu fakt nedrží, a že to neni jako jezdit si s novym 4x4 passatem. Hodně lidí řiká, že se člověk musí napřed vysekat, než si uvědomí, o čem ta jízda autem je. Mně se to už povedlo a rodičů Uno sem prohnal po střeše. V tý době sem si dost uvědomil, že mít auto neni jen o maximálce a o bezhlavym lítání v zatáčkách. Připadal sem si duševně zralej:D :D :D a koupil sem si iSo z 93. To sem za 5 měsíců prodal a s rodičovskou dopomocí jsem měl na iSo 97 kterou mam ted nově asi měsíc-jak řikam, maximální spokojenost. V 97 je už i ASP, abych nemoh dělat kraviny v zatáčkách....jasně že čudlíkem jde vypnout. Má to 140 koníků, docela slušnej krouťák, takže odlepit prdel na suchu fakt problém neni a moje maximálka je tachometrovejch 240km/h, ale věř mi, že o to tady vůbec nejde. Jde spíš o to zrchlení....jestli tam máš kilo za 7 nebo 10 sekund je daleko důležitější, než jestli ti to jede 190 nebo 250. A zase to samý... iSo bys měl uživit bez problému, ale pokud budeš driftovat a zkoušet maximálku, tak se se spotřebou pod 11l na sto nedostaneš. U vyšších obsahů platí o to víc... každopádně, na předjetí, driftík nebo zamachrování iSo postačuje 8)

To máš pravdu mě bylo 19, taky sem před časem tatovu fabiu protáhnul v zatáčce škarpou ale nic vážnýho a po delším přemlouvání mě ji zase půjčuje, protože s ní už moc nejezdí a spíš ted jezdí s lagunou, ale prostě už bych chtěl něvco vlastního,o Báwu sním už dlouho a prakticky ani žádnou jinou značku nechci, zatím ale studuju, takže peněz moc nazbyt není šetřím co se dá takže by na bávo mělo za chvilku bejt...,a taky věřím že náhon na zadek je úplně něco jinýho když jezdím přes dva roky s předokolkou a jezdím ostřee do zatáček( fabie sou fakt super,držej v zatáčkách,prdel mě ulítla jen párkrát a to jen lehce :twisted: ) jenže přední náhon tě dokáže ze zatáčky pěkně vytáhnout když si trošku nadjedeš a nic víc nepotřebuješ znát, kola hvízdaj pro efekt super :lol: Jenže zadek je něco jinýho ten když se utrhne a seš nešetrnej na plyn a blbě točíš s volantem, tak tě spíš do něčeho zatlačí než vytáhne,moje volba asi bude 318is a časem třeba pořídím něco silnějšího

Napsal: ned 26.10.2008 19:13
od ironpipi
Já mám ISo od dubna 08 a musím říct že spokojenenost. Samozřejmě, že to není R6, ale motor od 3500 ot jede opravdu pěkně a od těch 3500 se nechá pěkně vytáčet až do červenýho. Těch 103 kW u ISa a 110 kW u 320 si myslím, že zase není takovej rozdíl ve srovnání s nároky na údržbu, spotřebou a povinným ručením. Samozřejmě, že zvuk šestiválce je někde jinde. Když bych šel do R6 tak 323. Hodně lidí tady ISo a nižší objemy u BMW zatracuje, ale myslím si, že na naučení se zadokolkou bohatě stačí. Na druhou stranu si vemte kolik nepřeplňovaných motorů aut na světě má výkon 140PS při objemu 1800ccm, moc jich asi nebude. Jinak spotřeba se mně pohybuje pořád kolem 7l na 100, ale počítám, že přes zimu půjde trochu nahoru. Motor je už z fabriky dost našponovanej, takže nějak dál ho upravovat nemá asi význam, vše by bylo na úkor životnosti.

Napsal: ned 26.10.2008 19:40
od mathias22
ahoj,ja se pridam!ja mam 320 coupe a dalku s tim zajedem v pohode za 7,5 litru coz neni od isa moc rozdil! jsou to celkem stejne motory,sestival jede trochu lip nez to iso,ale ten zvuk a tech sest valcu dela svoje pod tou kapotou,i kdyz souhlasim s tim,ze radsi nez 320 tak radsi 2,3 nebo 2,5 nebo 2,8, ale pokud je to tvoje prvni auto tak si myslim ze 320 ti bohate postaci!a jak pises jesli vanos nebo nee,tak jedine s vanosem!bez vanosu to zere jako tank!kolem 14 na 100, s vanosem kolem 10!mluvim s vlastni zkusenosti,ja sem pro 320i!aji ceny nd jsou jinde nez u isa!toto muj nazor!ale iso taky dobry!chybu neudelas ani s jednim! :respect:

Napsal: ned 26.10.2008 20:35
od ///Mates
ironpipi píše:Já mám ISo od dubna 08 a musím říct že spokojenenost. Samozřejmě, že to není R6, ale motor od 3500 ot jede opravdu pěkně a od těch 3500 se nechá pěkně vytáčet až do červenýho. Těch 103 kW u ISa a 110 kW u 320 si myslím, že zase není takovej rozdíl ve srovnání s nároky na údržbu, spotřebou a povinným ručením. Samozřejmě, že zvuk šestiválce je někde jinde. Když bych šel do R6 tak 323. Hodně lidí tady ISo a nižší objemy u BMW zatracuje, ale myslím si, že na naučení se zadokolkou bohatě stačí. Na druhou stranu si vemte kolik nepřeplňovaných motorů aut na světě má výkon 140PS při objemu 1800ccm, moc jich asi nebude. Jinak spotřeba se mně pohybuje pořád kolem 7l na 100, ale počítám, že přes zimu půjde trochu nahoru. Motor je už z fabriky dost našponovanej, takže nějak dál ho upravovat nemá asi význam, vše by bylo na úkor životnosti.

Je fakt že zas takovej rozdíl mezi těmahle motorizacema opravdu není a asi proto se taky nemůžu ani za nic rozhodnout,nechce se mě koupit třeba is a za rok, rok a půl kupovat 320i bo 323i to bych asi docela prodělal,asi vám musím připadat jako magor kterej neví co chce :oops: ale chtěl bych si vybrat dobře a aspoň chvílu s tím autem jezdit ne ho po roce střídat za silnější ale to si asi musím vyzkoušet sám na vlastní kůži, nejlepší by bylo kdyb se mě někde povedlo se svést aspoň kousek s 318iskem a taky 320i abych to poznal ¨na vlastní kůži¨ :D

Napsal: ned 26.10.2008 20:37
od mathias22
to neni problem,obejdi si bayary a najdi si ty motory!a nech se v tom projet!jesli ti jde o jizdni vlastnosti tak 320 jesli o spotrebu tak iso!

Napsal: ned 26.10.2008 20:42
od ///Mates
mathias22 píše:ahoj,ja se pridam!ja mam 320 coupe a dalku s tim zajedem v pohode za 7,5 litru coz neni od isa moc rozdil! jsou to celkem stejne motory,sestival jede trochu lip nez to iso,ale ten zvuk a tech sest valcu dela svoje pod tou kapotou,i kdyz souhlasim s tim,ze radsi nez 320 tak radsi 2,3 nebo 2,5 nebo 2,8, ale pokud je to tvoje prvni auto tak si myslim ze 320 ti bohate postaci!a jak pises jesli vanos nebo nee,tak jedine s vanosem!bez vanosu to zere jako tank!kolem 14 na 100, s vanosem kolem 10!mluvim s vlastni zkusenosti,ja sem pro 320i!aji ceny nd jsou jinde nez u isa!toto muj nazor!ale iso taky dobry!chybu neudelas ani s jednim! :respect:

Zdarec, no konečně dorazil taky nějakej ¨dvoulitr¨ :lol: já jsem právě že chtěl 320i ale zrazovala mě od toho rozhodnutí ta spotřeba, říkám si že když je tam ještě o dva válce navíc a ty dva válce si taky baštěj svoje,ale tak pokud to není nějak moc od toho iska, třeba jen ten litr paliva na sto tak to by se jěště dalo sem čekal že si to veme víc ale asi hodně záleží na tom jak člověk jezdí že... :twisted: ,jo a s tím Vanosem sem si říkal že tam asi není jen tak z prdele :P :wink:

Napsal: ned 26.10.2008 20:47
od CZAirwolf
Pokud jezdite vyrazne vice mesto, tak bych neresil a bral jen iS.

Napsal: ned 26.10.2008 20:50
od ///Mates
CZAirwolf píše:Pokud jezdite vyrazne vice mesto, tak bych neresil a bral jen iS.

No prakticky Brno sem tam venkov, ve městě teda ty rozdíly ve spotřebě mezi is a 320i budou vetší... :roll:

Napsal: ned 26.10.2008 21:12
od Fipo
já mám 320i vanos a spotřeba je velmi milá :) není problém jet do 8 litrů...
jina ktakové auto mám na prodej, sem z Hodonína, což je kousek od brna, ta kse přijeď povozit, ať víš co to je...ale věř mi, že jak jedenkrát před tebou někdo nastartuje 6-ti vála, nebudeš už chtít menší počet válců....a provoz šestiválce bude vždy dražší, má víc oleje, víc svíček, vyšší objem=vyšší pojistka atd. . Jde jen o to, kolik jsi do toho ochoten ročně investovat :)

Napsal: ned 26.10.2008 21:18
od ///Mates
Fipo píše:já mám 320i vanos a spotřeba je velmi milá :) není problém jet do 8 litrů...
jina ktakové auto mám na prodej, sem z Hodonína, což je kousek od brna, ta kse přijeď povozit, ať víš co to je...ale věř mi, že jak jedenkrát před tebou někdo nastartuje 6-ti vála, nebudeš už chtít menší počet válců....a provoz šestiválce bude vždy dražší, má víc oleje, víc svíček, vyšší objem=vyšší pojistka atd. . Jde jen o to, kolik jsi do toho ochoten ročně investovat :)

Heeej to by bylo super a ten dvoulitr co máš na prodej to je sedan,kupé bo kombajn a za kolik máš cenu???:D někdy bych se mohl stavit v Břeclavi mám tetku takže to je pak už jen kousek. Tak ty ze mě chceš udělat závisláka na šestiválce jooo :twisted: to je mazec :lol:

Napsal: ned 26.10.2008 22:02
od castro
když jsem měl iso, tak jsem byl s autem poměrně hodně spokojenej, za málo peněz to nějaká ta muzika byla, s autem jsem se rychle zkamarádil co se podvozku a náhonu týče. Kupoval jsem ho na zimu a měl jsem ze zadku respekt, takže jsem si to pomalinku oťukával, vždy na jistotku než něco přepísknout a pak bulet. Výkonově mi připadalo takový akorát, ani ne moc, ale ani ne nějak málo.

co se týče nákladů, tak mě to iso za ten rok a půl snad nic nestálo. Vždy jsem jen přišel, nastartoval a jel. Občas vyměnil nějakej ten silentblok a vyměnil olej. Samozřejmě počítej s tím že nejvíc bude záležet v jakém stavu auto koupíš, tyhle isa si kupují mlaďasové co moc nevědí jak se k autu chovat, hlavně že maj bavoráka na sekání patek a tak jsou dost často pěkně vyrachtaný. Bylo to auto na takový poskakování s velmi rozumnou spotřebou. Pokud koupíš iso, rozhodně další skok nebude do 320i, to bys byl blbej. Ted když se v is nebo 320i svezu, přijde mi že to vubec nejede, každopádně jako svoje první auto a bmw bych ti doporučil taky asi to is. Bez urážky, ale až dostaneš rozum a přestane tě zajímat maximálka tak skočíš do něčeho silnějšího abys nakonec jezdil pomaleji, budeš si užívat tah odspodu a kultivovanost nějakýho 6.válce

Napsal: ned 26.10.2008 22:29
od Fx
Já bych jako první řešil, kolik na to auto máš a kolik jsi i při placení benzinu schopnej dát bokem. Jeden kamarád si takhle koupil auto a když jsem viděl, jak mu chátrá pod rukama, tak jsem se ho zeptal, kolik peněz už do něj dal... A on že spoustu. Tak jsem se podivil, za co je jako dal - on na to, že za benzin :lol:

Takže jako první si ujasni, kolik peněz na to máš, potom řeš, kolik peněz teda můžeš dát za auto, aby ti zbylo na prvotvní servis (řekněme, že tě nemine olej, filtry, nemrzka, svíčky, něco ze skupiny podvozek - tlumiče, brzdy, pneu, výfuk - neříkám, že vše, ale pravděpodobně něco z toho ano).

Potom řeš, jaký ročník budeš kupovat. E36 prošla několika facelifty, změnily se některé vzhledové i funkční detaily - projdi si, co ti nejvíce vyhovuje. To samé se týká výbavy, dále m-paketu. Obecně platí, že je levnější koupit si auto, které ti celkově vyhovuje co do exteriéru, interiéru i stavu, byť za cenu vyšší než sis stanovil jako limit. Dodělávat tyhle věci je nesmírně drahé a ve finále to při prodeji auta nikdo příliš neocení.

Napsal: ned 26.10.2008 22:36
od ironpipi
Přesně tak, pochybuju, že by jsi šel z ISa do 320, moc by jsi si asi nepomohl...

Napsal: ned 26.10.2008 22:40
od ///Mates
castro píše:když jsem měl iso, tak jsem byl s autem poměrně hodně spokojenej, za málo peněz to nějaká ta muzika byla, s autem jsem se rychle zkamarádil co se podvozku a náhonu týče. Kupoval jsem ho na zimu a měl jsem ze zadku respekt, takže jsem si to pomalinku oťukával, vždy na jistotku než něco přepísknout a pak bulet. Výkonově mi připadalo takový akorát, ani ne moc, ale ani ne nějak málo.

co se týče nákladů, tak mě to iso za ten rok a půl snad nic nestálo. Vždy jsem jen přišel, nastartoval a jel. Občas vyměnil nějakej ten silentblok a vyměnil olej. Samozřejmě počítej s tím že nejvíc bude záležet v jakém stavu auto koupíš, tyhle isa si kupují mlaďasové co moc nevědí jak se k autu chovat, hlavně že maj bavoráka na sekání patek a tak jsou dost často pěkně vyrachtaný. Bylo to auto na takový poskakování s velmi rozumnou spotřebou. Pokud koupíš iso, rozhodně další skok nebude do 320i, to bys byl blbej. Ted když se v is nebo 320i svezu, přijde mi že to vubec nejede, každopádně jako svoje první auto a bmw bych ti doporučil taky asi to is. Bez urážky, ale až dostaneš rozum a přestane tě zajímat maximálka tak skočíš do něčeho silnějšího abys nakonec jezdil pomaleji, budeš si užívat tah odspodu a kultivovanost nějakýho 6.válce

Tak tobě taky dík, ale klidně to řekni naplno že sem ¨mladej a blbej¨ ale to sme asi byly všichni v určitejch letech zaleží jen jak se z toho kdo rychle dostane :) je trošku škoda že sinonymem pro Báwa asi vždycky bude rychlá a bezohledná jízda mladejch lidí v trojkovejch BMW,jenže to pak holt kazí těm ¨vyspělejším¨chlapům kteří jezděj báwem pro radost z jízdy a pro potěšení že je to prostě BMW, já to všechno chápu a taky ale neříkám že jen ho koupím tak budu pořád jezdit s větrem o závod a s bengama za zádama,spíš mě jde jen o to si to někde skusit fakt co to dá na nějakým kousku dálnice a pak si říkat: ¨jo tak s tímhle autem sem dal tehdy 210¨a někdy si vyskoušet jízdu bokem ale asi bych ho moc takhle netrápil když vím že iso na to výkonově moc nemá to bych spíš čekal od nějaký M3 a na oddělání auta bych si koupil nějakou zhnilou E30 do 10 tis. (ale nic proti E30 to je stará dobrá klasika)

Napsal: ned 26.10.2008 22:48
od ///Mates
Fx píše:Já bych jako první řešil, kolik na to auto máš a kolik jsi i při placení benzinu schopnej dát bokem. Jeden kamarád si takhle koupil auto a když jsem viděl, jak mu chátrá pod rukama, tak jsem se ho zeptal, kolik peněz už do něj dal... A on že spoustu. Tak jsem se podivil, za co je jako dal - on na to, že za benzin :lol:

Takže jako první si ujasni, kolik peněz na to máš, potom řeš, kolik peněz teda můžeš dát za auto, aby ti zbylo na prvotvní servis (řekněme, že tě nemine olej, filtry, nemrzka, svíčky, něco ze skupiny podvozek - tlumiče, brzdy, pneu, výfuk - neříkám, že vše, ale pravděpodobně něco z toho ano).

Potom řeš, jaký ročník budeš kupovat. E36 prošla několika facelifty, změnily se některé vzhledové i funkční detaily - projdi si, co ti nejvíce vyhovuje. To samé se týká výbavy, dále m-paketu. Obecně platí, že je levnější koupit si auto, které ti celkově vyhovuje co do exteriéru, interiéru i stavu, byť za cenu vyšší než sis stanovil jako limit. Dodělávat tyhle věci je nesmírně drahé a ve finále to při prodeji auta nikdo příliš neocení.

No tak dejme tomu že zatím mám jen kolem 75 000,- ve výbavě mám jasno coupe mají ve standardu okna v el. takže to neřeším, mohlo by mět klimu a když ne s klimou tak aspon al. šíbr, sen by byly sedačky v kůži :) a počítám tak od roku výroby 1995 výš, ale asi si ho nechám dotáhnout z Německa od známýho to by vyšlo možná levněji... 8) Až na ten motor, nějaký požadavky na výbavu až na těch pár nemám,sem docela skromnej :lol: :D