Stránka 1 z 4
Napsal: pon 25.08.2008 17:10
od SIMI
Zdary všem.Chci se zeptat jaké úpravy by byly nutné,abych dosáhnul původního výkonu u E36 18IS rok 92 motor M42 cca. nalítáno 230tis.??Ps:Zdá se mi,že kolem 6 tisících ztrácí výkon maximálka 200km/h a z pořádnýho kopce 210 max.Ve velkým tech. je psáno 213km/h a je mi jasný,že kazdé auto má jestě nějakou tu rezervu??Někde jsem tu četl,že se dá vyšplhat až na + - 230km/h!! Je jasný že už má něco najeto!!Zkrátka jde mi o to,aby byl výkon původní!Díky
Napsal: pon 25.08.2008 17:32
od fixCZer
vyndat rozmontovat vše důkladně vyčistit a asi i něco vyměnit
Napsal: pon 25.08.2008 18:47
od Hanz
problem iS je vetsinou postupna ztrata komprese, idealni je vymenit celej polomotor, pokud ti to zacne zrat litr oleje na 100

rozhodne tam nedavej zadne prisady do oleje, garantuju ti, ze zadres motor na klice... jinak bejvale iS na D1 z kopce 235 dle tacho, vic to neslo kvuli omezovaci otacek
Napsal: úte 26.08.2008 15:08
od KarelOstrava
Zdravím,jen se chci zeptat,je motor 318is dobrý? Chci ho dát do normalní 318ctky...
Napsal: úte 26.08.2008 15:28
od SIMI
Jak si to myslel celej polomotor?Jako jen nějaký díly?Jde mi o to za kolik se dá sehnat motor a na kolik by mi vyšla ta oprava motoru??
Napsal: úte 26.08.2008 20:17
od ekofresh
KarelOstrava píše:Zdravím,jen se chci zeptat,je motor 318is dobrý? Chci ho dát do normalní 318ctky...
M44 je lepsi ako M42
Napsal: úte 26.08.2008 22:15
od dsvatos
ekofresh píše:KarelOstrava píše:Zdravím,jen se chci zeptat,je motor 318is dobrý? Chci ho dát do normalní 318ctky...
M44 je lepsi ako M42
V čem??? Je to ten samej motor, převrtanej o 1 deci navíc. Výkon je stejnej. A platí se za něj vyší pojistka.
Napsal: úte 26.08.2008 22:24
od ironpipi
Nech přeměřit tlaky ve válcích a uvidíš...No radši 1.8ISo než 1.9ISo, to bych šel už spíš do 2.3 za stejnou pojistku...
Napsal: úte 26.08.2008 22:53
od Killca
pojistka je do 1,8 do 2,0 do 2,5 a vejs, u cpp a vsechny tyto kubatury se pro me osobne lisi o 200 kc na rok, takze je to jedno
m44 1,9 je vlastne to samy jako m42 1,8 ale ma o 5 Nm vetsi kroutak a to uz je ku**a znat
krom toho do faceliftovanych e36 se uz 1,8 nedavala, skoncila v 96ym roce, takze kdyz bdues chtit iso splnou nalzi z roku 99 tak uz jedine m44 1,9
z cehoz vyplyva ze vetsina ISek v CR jsou 1,8 a vetsinou trochu sroty
Napsal: stř 27.08.2008 07:29
od atimen
Hanz píše:problem iS je vetsinou postupna ztrata komprese, idealni je vymenit celej polomotor, pokud ti to zacne zrat litr oleje na 100

rozhodne tam nedavej zadne prisady do oleje, garantuju ti, ze zadres motor na klice... jinak bejvale iS na D1 z kopce 235 dle tacho, vic to neslo kvuli omezovaci otacek
nechápu jak mohla dat 235

...ja jel n dalnici na 5 do omezovače a mel sem taktak 210 a to uz se ozval omezovac....co mam jinyho že mě to 235 nejede ?(komprese v motoru mám víc než v pořádku

)
Napsal: stř 27.08.2008 08:12
od CZAirwolf
atimen píše:Hanz píše:problem iS je vetsinou postupna ztrata komprese, idealni je vymenit celej polomotor, pokud ti to zacne zrat litr oleje na 100

rozhodne tam nedavej zadne prisady do oleje, garantuju ti, ze zadres motor na klice... jinak bejvale iS na D1 z kopce 235 dle tacho, vic to neslo kvuli omezovaci otacek
nechápu jak mohla dat 235

...ja jel n dalnici na 5 do omezovače a mel sem taktak 210 a to uz se ozval omezovac....co mam jinyho že mě to 235 nejede ?(komprese v motoru mám víc než v pořádku

)
A) odchylka tacha kvuli kolum
B) vliv delky diferu
C) no, ojetost motoru
Napsal: stř 27.08.2008 08:57
od atimen
CZAirwolf píše:atimen píše:Hanz píše:problem iS je vetsinou postupna ztrata komprese, idealni je vymenit celej polomotor, pokud ti to zacne zrat litr oleje na 100

rozhodne tam nedavej zadne prisady do oleje, garantuju ti, ze zadres motor na klice... jinak bejvale iS na D1 z kopce 235 dle tacho, vic to neslo kvuli omezovaci otacek
nechápu jak mohla dat 235

...ja jel n dalnici na 5 do omezovače a mel sem taktak 210 a to uz se ozval omezovac....co mam jinyho že mě to 235 nejede ?(komprese v motoru mám víc než v pořádku

)
A) odchylka tacha kvuli kolum
B) vliv delky diferu
C) no, ojetost motoru
A) mno mam 245/45/17 vzadu a 225/45/17 ve predu tak to by melo byt ok a i s gps ukazuje skoro stejne
B)oni se dávaly ruzny diferáky do Isa (krom samo/nesamosvor)? (omlouvam se pokud je to blbej dotaz)jinak jo diferakem by to byt mohlo
C)motor je ve velice dobre kondici (tlaky na valcich : 15,15.1,15,15) a nebýt omezovače a mít 6kvalt tak motor vytáhne určitě víc protože i na tu 5 do omezovače sem docela ochotně
takže to bude asi diferákem i když nechápu jakej na to má vliv...sem si spíš myslel že má na to vliv prevodovka a jak je zpřevodovana
Napsal: stř 27.08.2008 09:13
od CZAirwolf
245/45/17 = vykon dolu - valivy odpor, vaha gum atd.
Prevodovka sice zprevodovana je, ale rozhodujici je nakonec pomer na diferu...ne nadarmo se prodavaji difery s ruznymi pomery, ale uz jsi videl prodavat prevodovku s ruznym zprevodovanim ?

Napsal: stř 27.08.2008 09:17
od atimen
CZAirwolf píše:245/45/17 = vykon dolu - valivy odpor
Prevodovka sice zprevodovana je, ale rozhodujici je nakonec pomer na diferu...ne nadarmo se prodavaji difery s ruznymi pomery, ale uz jsi videl prodavat prevodovku s ruznym zprevodovanim ?

jasny mno....

prevodovku ne ....ale mel sem predtim 16" a jelo to stejne jen u tech 17" se me zda ze se me zvýsila maximalka o trosku . mno ale asi teda kdyz ume maximalka stoji za prd tak zase mam lepsi akceleraci ne ?
Napsal: stř 27.08.2008 14:41
od ekofresh
dsvatos píše:ekofresh píše:KarelOstrava píše:Zdravím,jen se chci zeptat,je motor 318is dobrý? Chci ho dát do normalní 318ctky...
M44 je lepsi ako M42
V čem??? Je to ten samej motor, převrtanej o 1 deci navíc. Výkon je stejnej. A platí se za něj vyší pojistka.
Zvysenim vrtu a zdvyhu novy motor dostal extra 99cm3 cize 1895cm3. Vela inych zmien bolo spravenych napr. znizenie trenia a vylepsenie NVH (hluk, vibracie atd)
Inovacie sa nejak extremne nepremietli do vykonu ktory ostal pri 103kw ale maximum krutaku islo o 5Nm vyssie. ( zrejme aj priebeh krutiaceho momentu je pri M44 lepsi). Inovacie priniesli hlavne lepsiu odozvu na plyn a dostupnejsi vykon. BMW tvrdi ze sa v m44 zlepsila aj spotreba benzinu
Poistku ???

Neviem ako je to v CZ ale v BA platim 3700sk / 2800KC rocne v Kooperative
Napsal: stř 27.08.2008 14:51
od castro
dsvatos píše:ekofresh píše:KarelOstrava píše:Zdravím,jen se chci zeptat,je motor 318is dobrý? Chci ho dát do normalní 318ctky...
M44 je lepsi ako M42
V čem??? Je to ten samej motor, převrtanej o 1 deci navíc. Výkon je stejnej. A platí se za něj vyší pojistka.
má o 5Nm větší krouťák, o 0,3l nižší spotřebu a kratší diferák....

Napsal: stř 27.08.2008 15:00
od Zave
atimen píše:CZAirwolf píše:245/45/17 = vykon dolu - valivy odpor
Prevodovka sice zprevodovana je, ale rozhodujici je nakonec pomer na diferu...ne nadarmo se prodavaji difery s ruznymi pomery, ale uz jsi videl prodavat prevodovku s ruznym zprevodovanim ?

jasny mno....

prevodovku ne ....ale mel sem predtim 16" a jelo to stejne jen u tech 17" se me zda ze se me zvýsila maximalka o trosku . mno ale asi teda kdyz ume maximalka stoji za prd tak zase mam lepsi akceleraci ne ?
lepsi akceleraci bys mel kdyby jsi mel naopak mensi prumer kola

mel bys tam mit 245/40/17.
velky obvod nez rozhybes tak to trva

= i vetsi spotreba atd
Napsal: stř 27.08.2008 16:30
od Hanz
atimen píše:nechápu jak mohla dat 235

...ja jel n dalnici na 5 do omezovače a mel sem taktak 210 a to uz se ozval omezovac....co mam jinyho že mě to 235 nejede ?(komprese v motoru mám víc než v pořádku

)
jaky omezovac mas na mysli? kricici spolujezdec?

uz jen podle vyrobce ma jet 213km/h

bylo to na 225/45 R17 pneu, stacilo na to tak 2km D1... treba tam mas spatnej diferak s vyssim prevod pomerem...
Napsal: stř 27.08.2008 18:09
od w3na
Mam taky iso 95 pneu 235/35/17 na obou napravach. jel jsem stim zatim jenom tech 210 tacho. ale nekde na 5tis ot/min nechtel jsem to rvat na krev takze nevim jak by to melo jet. ale pocitam ze jeste lip. Kola maji veliky odpor a nalitano ma taky chudak nejakejch 235km.
Napsal: stř 27.08.2008 18:25
od James
Mám taky ISo, má najeto 180 tis a v črvenci jsem byl na brzdě, změřený výkon 136,5 HP,takže jen nepatrně menší výkon než když vyjelo z výroby:)