Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Hlučné klepání v motoru a přehřívání

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od kabu »

Ahoj, v neděli jsem jel po dálnici, když najednou sem sjel okem na teplotu která byla na 90 stupních, zdálo se mi tzo divné, ale nevěnoval sem tomu pozornost (velkopu vzdálenost sem jel poprvé). Když už ručička byla před červenym polem tak sem zastavoval na neutrál a auto samo chcíplo, počkal sem až to vychladne nalil vodu nastartoval a z motoru se mi ozývá děsivé třískání. Z dálnice jsem se domů dopravil a třískání zesílilo, ale cestou se vaření ještě 2x opakovalo. Auto mi ale jede stejně, ale jel sem pomalu tak nevim co dělá ve votáčkách. Čim víc otáček, tim víc mlátí, včera sem byl na skušební jízdě po dovolené a poslouchal jsem ale na nic sem nepřišel, auto nevařilo, ale voda přesto ubila a teplota byla nad 80 po 5km... Schrnu to: Mlácení z motoru, úbytek vody a vaření, čím to? Kam se mam mrknout??? Nějaký skušenosti??? :? Je to e36 1.8, 8 ventil :)
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od BMWAK »

já ti teda nevim ale nepříjde mi nijak špatná teplota 90 stupnů to je celkem normální...a jak dlouho jsi nechal motor vychladnout než jsi dolil vodu??j
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od xSAFA »

No urcite bych koukl na vodní pumpu....
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#4 Příspěvek od Killca »

je to mozny, na pumpe se urvaly lopatky nebo hridelka a ted to mlati pri otackach motoru, kdyz to jeste furt jede
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od kabu »

BMWAK píše:já ti teda nevim ale nepříjde mi nijak špatná teplota 90 stupnů to je celkem normální...a jak dlouho jsi nechal motor vychladnout než jsi dolil vodu??j
No tak špatná neni, ale když mi v životě nepřelezla 80stupňů, a najednou 90 a stoupala pořád... jednou až se dokonce rosvítila kontrolka teploty(při zastavování... hned sem vypnul motor). čekal sem asi půl hodiny než teplota ktesla pod 70, pak sem tam lil vodu co byla teplá z auta kde sem měl tak 40. Nad pumpuo taky přemejšlim, to by to všechno vysvětlovalo, ale jaksi se jí nechce ven, vyndal sem ty 4 šrouby co jí drží, rvu za ní jak blázen, ale ven se jí nechce, co s ní? A kam mi může mizet ta voda? V oleji neni, a auto mi nekouří... Je možný že při dolití neubyde a pak až když se to nastartuje zapní okruh a zmizí z nádobky?
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od kabu »

Killca píše:je to mozny, na pumpe se urvaly lopatky nebo hridelka a ted to mlati pri otackach motoru, kdyz to jeste furt jede
Taky si myslim že to m,usí bejt něco v okolí a ne přímo písty nebo klika a tak... To už by nedalo tak 30 km s mlácenim...
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od kabu »

TeĎ jsem skusil odpojit vodní pumpu, a mlácení se ozívá i nadále. Pumpa je v tom nevině bohužel:(... Bylo by to téměř bez práce.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#8 Příspěvek od libovka »

To se ti mohlo prostřelit těsnění pod hlavou mezi válcema a jak pálej tak do střílí z jednoho do druhého.Mě se to stalo a bylo to jak když je to vylágrovaný.A ta horší možnost je že se to přidřelo.
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od kabu »

A když si sundal palici, tak si jí nechal přerovnat atd a vyšlo tě to na kolik???
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#10 Příspěvek od libovka »

Jasně,hlavu se vyplatí srovnat vždycky.Nechal jsem si rovnou vyměnit stírátka na ventilech a zabrousit ventily.Komplet mě to vyšlo kolem 10000kč a to jsem si to dělal sám a mám slevy na díly.
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#11 Příspěvek od Kubin »

tak to nehapu co jsi na tom mel tak drahy když gufero na ventil stoji cca30kč :?
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od kabu »

To jo no. 10000 je dost....
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#13 Příspěvek od Kubin »

kabu píše:
BMWAK píše:já ti teda nevim ale nepříjde mi nijak špatná teplota 90 stupnů to je celkem normální...a jak dlouho jsi nechal motor vychladnout než jsi dolil vodu??j
No tak špatná neni, ale když mi v životě nepřelezla 80stupňů, a najednou 90 a stoupala pořád... jednou až se dokonce rosvítila kontrolka teploty(při zastavování... hned sem vypnul motor). čekal sem asi půl hodiny než teplota ktesla pod 70, pak sem tam lil vodu co byla teplá z auta kde sem měl tak 40. Nad pumpuo taky přemejšlim, to by to všechno vysvětlovalo, ale jaksi se jí nechce ven, vyndal sem ty 4 šrouby co jí drží, rvu za ní jak blázen, ale ven se jí nechce, co s ní? A kam mi může mizet ta voda? V oleji neni, a auto mi nekouří... Je možný že při dolití neubyde a pak až když se to nastartuje zapní okruh a zmizí z nádobky?
jinak koukal jsi na stav oleje?? pumpu dostanes ven tak že, oddelas srouby a nekde po obvodu jsou asi 2 volny zavity nasroubuj tam srouby oni se zapřou o blok a stahnes ji :wink:
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#14 Příspěvek od Kubin »

kabu píše:
Kubin píše:
libovka píše:Jasně,hlavu se vyplatí srovnat vždycky.Nechal jsem si rovnou vyměnit stírátka na ventilech a zabrousit ventily.Komplet mě to vyšlo kolem 10000kč a to jsem si to dělal sám a mám slevy na díly.

tak to nehapu co jsi na tom mel tak drahy když gufero na ventil stoji cca30kč :?
To jo no. 10000 je dost....
zajdi do nakej nastrojarny a popros je jestli ti hlavu neobrousej ucite nebudes prvni :D....tesneni približne litr...10000 je nesmysl.. zaleži co vse budes menit napr olej filtry atd...
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od kabu »

No, a to vijde na kolik?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#16 Příspěvek od libovka »

Kubin píše:
kabu píše:
Kubin píše:
tak to nehapu co jsi na tom mel tak drahy když gufero na ventil stoji cca30kč :?
To jo no. 10000 je dost....
zajdi do nakej nastrojarny a popros je jestli ti hlavu neobrousej ucite nebudes prvni :D....tesneni približne litr...10000 je nesmysl.. zaleži co vse budes menit napr olej filtry atd...
Já měl IeSo takže 16 ventilů.A hlavně pokud přebrušuješ hlavu tak ji musíš odstrojit takže těsnění pod sání a výfuk pod prsa rozvodů,olej,nemrznoucí,já teda dávám nový i šrouby hlavy.Takže 10000 hodně není.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#17 Příspěvek od Mirda328 »

mas prdly tesneni, nebo ti prdla hlava!! bordel tam dela voda tim klepani jak popisujes kdyz jsi stim jeste jel jsi mohl ohnout ojnice a zluirvit i loziska na klice se modli at stim nic neni

hlava sundat,kdyz ji budes mit dole nejlip zabrousit ventily, pripadne vymenit voditka a zaklepany sedla, (kdyzbude praskla zavarit) srovnat otlakovat a samozrejme vymenit gufera na ventilech

pak doporucuju vzit treba nozove pravitko nebo neco absolutne rovnyho a zkontrolovat zda nemas krivy blok a zmerit zdy nemas ohnutou ojnici -tzn vem zase to pravitko dej pist do HU a strkej tam lery a vsechny musej byt stejne vysoko nebo to necim omer
mozna bude potreba jeste zkontrolovat vacku a nechat ji protahnout kdyby se ta hlava tim uvarenim zkroutila

:) je dost moznosti co se mohlo posrat doporucuju sundat kazdopadne pak muzes resit vic
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od kabu »

Aha, tak to je toho dost, je to nějaký na prd, já s tim odject někam musel, byl jsem na dálnici a tam to nechat nemůžu:D. JEště chci ještě pořádně omrknout vodní pumpu která mi nejde ven, je tam nějak přirostlá :D... Vyndal jsem všechny 4 šrouby, a ať dělam co dělam tak ven nejde můžu rvát jak chci a prd platný... Jak na ní???A stejně jí musim vyndal i kvůli rozvodům, nebo aspoň vrtuly, abych sundal ten krycí plech... :?
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od BMWAK »

mno hele vzhledem k tomu že tam máš motor M40 tak bych rozhodně nenechával srovanávat hlavu nebo dokonce blok...ten motor je prostě mrdka a seženeš ho za 3 tisíce....já tu jeden měl a vyhodil se protože ho prostě nikdo nechtěl...takže věci typu 10 tisíc za opravavu bych vypustil z hlavy....
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#20 Příspěvek od Mirda328 »

kup jinej mozna min prace prehodit nez se srat s hlavou a resit uvarenou potvoru jak pise BMWAK
Odpovědět