Stránka 1 z 1
					
				
				Napsal: pát 23.05.2008 19:26
				od tom28
				Ahoj mám problém. Začalo mi u motoru M52b28 vycházet nepřijemný rezonující zvuk někde z hlavy motoru "asi" dělá to hlavně, když motor deceleruje, tak asi při 2-3 tis to zachrastí jako od vačky nebo ventilů. Máte někdo s tím nějakou zkušenost, popř. jak zjistit, co to je. Díky
			 
			
					
				
				Napsal: pát 23.05.2008 20:41
				od libovka
				To dělá VANOS nebo rozvody.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 23.05.2008 21:07
				od JanK
				me to dela retez...
			 
			
					
				
				Napsal: ned 25.05.2008 19:36
				od tom28
				Ahoj nevíte kde bych našel kompletní popis funkce Vanosu včetně obrázků. 
Auto půjde asi do opravy, tak zkouším na poslední chvíli zjistit, jestli by to třeba nešlo nějak samo-domo opravit, či vyloučit že se jedná o vanos. Nerad bych platil nějaký sumy, opraváři, kdyby to byla třeba prkotina.
Díky
			 
			
					
				
				Napsal: stř 28.05.2008 08:05
				od tom28
				Našel by se tu někdo, kdo už třeba rozebíral vanos a rozvody? A byl ochotnej se mi na to kouknout?
			 
			
					
				
				Napsal: sob 14.06.2008 15:31
				od kvapa
				mám stejnýproblém už si to nějak vyřešil???? a co to bylo díky
			 
			
					
				
				Napsal: sob 14.06.2008 19:59
				od tom28
				Nevyřešil. Ale měl jsem to trochu porozdělané, a mohl by to být takový hydraulický dopínací váleček, který dopíná řetěz mezi sací a výfukovou vačkou. Jestli to chápu správně, tak vanos při akceleraci pomocí servo motoru natočí vačku "sací" a když ubereš plyn, servo povolí a ten dopínák by měl vačku vrátit zpět pomocí toho vypíná retěz mezi vačkami. Ten veleček je plněn tlakovým olejem, takže by měl neustále řetez dopínat. Pokud by byl v hájí, mohlo by to znít jako vytahanej řetež. Mě to vyloženě zachrastí, a slyším to jako od sací vačky. Pokud to chápu správně při deceleraci, která následuje po akceleraci se vačka jakoby uvolní, protože není šponovaná tím válečkem, a projeví se to na vačce u hydroštylů.
Je to tedy jen moje domňenka, protože jsem zatím nikde nenašel nějakou literaturu o fci vanosu. Ale momentálně si hraju s bixenonama, a pak asi zajedu za jedním šikovným opravářem na bmw.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.06.2008 01:06
				od kvapa
				já sem to dnes rozdělal a vyndal jse vanos a zjistil jsem že je vůle v uložení vanosu na vačku tudíž to může dělat ono ale nepovedlo se mi ho úplně rozdělat takže nevím jestli tam ta případná a docela velká vůle může způsobovat to rachocení....
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.06.2008 12:46
				od tom28
				kde jsi našel vůli? Já měl rozdělaný jen to plastový ventilový víko. A abych rozebral ten vanos musel bych oddělat přední stranu motoru. To jsi rozdělával?
			 
			
					
				
				Napsal: ned 15.06.2008 13:26
				od kvapa
				ne musíš sundat ten malej řetěz a vyndáš celej vanos a v tom vanosu je ložisko který přes ozubený kolo na vačku a tam je vůle mrkni sem to je ono
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ic&t=49397 
			
					
				
				Napsal: pon 16.06.2008 18:52
				od tom28
				No tak na ten příspěvek mě to nepustí, zřejmě VIP zona  

  mám ještě jeden dotaz. Dá se nějak zjistit, jestli jsou rozvodové řetězy vytahaný " VHODNÉ NA VÝMĚNU" ?
 
			
					
				
				Napsal: pon 16.06.2008 20:21
				od kvapa
				tak to nevím jistě ale koukni na napínák a jestli ten není až na konci a nemá to velký oblouk tak si myslím že v pohodě a samozdřejmně ozubený kola nesmí byt opotřebovaný jakoby špičatý ale každopádně jestli s tím autem nejezdil někdo pořád plnej céres tak řetěz vydrží životnost motoru.....na ten odkaz by tě to mělo pustit...
			 
			
					
				
				Napsal: stř 18.06.2008 17:06
				od kvapa
				tak jsem to rozebral a zese smontoval a už to nedělá takže si myslím že buď to začne zase dělat a nebo to dělal ten kryt na vačku sání zkus nastartovat a sundat víčko na olej a přitlač na něj šroubovákem a jestli to přastane dělat je to ono  

 
			
					
				
				Napsal: stř 18.06.2008 18:58
				od tom28
				Tak to uřčitě ono nebude. Také mě to napadlo, a tak jsem ho tam vůbec nedal. A pořád stejné. Jinak když je to studené, tak to tak moc nedělá, a když se to ohřeje, je to daleko hlasitější. Napadlo mě, když zřídne olej, tak ten olejový dopínák nemusí fugovat na 100 %, ale zrovna tak se celý motor ohřeje, a vytvoří se všude větší vůle.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 18.06.2008 21:57
				od kvapa
				
  máš recht už mi to zase dělá  

  a za studena a za tepla jo. taky mě napad ten napínák ale nejsem si tím jistej každopádně to tak chvíli nechám protože to ničemu jinému snad nebude vadit...
 
			
					
				
				Napsal: pon 04.08.2008 19:56
				od tom28
				Tak jsem se dozvěděl, že u Vanosu je prý nějaký malý fitr na olej, který ovládá vanos. Prý by mohl být ucpaný. Koukal jsem do etk, ale nikde jsem nic nenašel. Nevíte někdo o tom něco?
Díky