Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 03.04.2008 20:07
od FELI
múže někdo poradit?
jak funguje viskozní spojka.
při studenym motoru se dá vrtulí točit rukou a při provozní teplutě
motoru (90)ne???????Díky za odpověď
Napsal: čtv 03.04.2008 20:23
od Author
spojka se spíná podle teploty vzduchu od chladiče, jakmile teplota vzduchu dosáhne 82° zapne bimetal ventilátor, asi při 60° zas vypne
po studeným startu se vrtule taky otáčí s otáčkami motoru, protože je vevnitř stuhlej olej myslim, po chvíli se otáčky sníží
Napsal: čtv 03.04.2008 20:31
od FELI
jo ale jak zjistim jestli funguje?před pár dny mi totiž vybouch chladič když jsem stál v koloně a už mě nenapadá nic proč se to stalo.
Napsal: čtv 03.04.2008 20:41
od Author
no to se mi taky stalo, 3x , ale u mě to udělala vždy vrtule, nějak se ohla a zajela mezi saharu a chladič a pak ho u kraje protrhla, vrtule je v poho když ti to stále drží teplotu přesně v půlce, nesmí začít stoupat když třeba zastavíš atd... nebo by to mohl dělat velkej tlak v chladící soustavě-vyfouklý těsnění pod hlavou, nebo ruplá hlava, ale myslim že dřív by bouchla nějaká hadice, mno nevim
Napsal: čtv 03.04.2008 20:42
od Author
měl si teplotu na těch cca 80° když bouch??
Napsal: čtv 03.04.2008 20:55
od Maikl
mě taky vylít chladič do luftu (měl sem to nakoplý na volnoběh), a myslim že příčina je jasná, visco v riti, zastavim ji rukou při ohřátým motoru..
jinak

Napsal: čtv 03.04.2008 21:01
od FELI
no to sem si právě nevšim.myslim jestli nebyl už třeba unavenej věkem
že kdyby tam byl takovej tlak tak by to mělo pustit víko nebo by vystřelila nějaká hadice ne?
Napsal: čtv 03.04.2008 21:06
od FELI
jo to je přesně vono na tom samim místě.dá se to nějak opravit nebo musim koupit novou?
Napsal: čtv 03.04.2008 21:08
od Slid
Visca dobrá se pozná, když nastartuješ studený motor, musí jít rukou zastavit,točí se jen setrvačností, ale raději to dělat novinama,aby ti neurvala prsty, kdyby byla špatná

Jak se motor ohřeje tak sepne a točí se stále.
Pokud je vadná a je stále seplá už při studeném motoru, zkus nejdříve novinama ji jakoby zastavit půjde to těžko, ale snad se povede, mě třeba se sepla a myslel jsem, že je v řiti a budu shánět novou, nakonec jsem to udělal a visca frčí dále jak má, nějak mi zatuhla

Napsal: čtv 03.04.2008 21:11
od FELI
co to tam je za ty žlutý hadičky na tý fotce?
Napsal: čtv 03.04.2008 21:18
od FELI
jo ale mě jde zastavit rukou při studenym i při zahřátym motoru
Napsal: čtv 03.04.2008 21:22
od Slid
pokud máš motor ohřáty a jde ti zastavit i při teplém, tak je špatná, bohužel bude muset koupit novou
Napsal: čtv 03.04.2008 21:25
od FELI
neviš co stojí a kde se dá sehnat?sem koukal na ELIT atd.nenašel sem.
Napsal: čtv 03.04.2008 21:30
od Slid
dobré ceny má člen tds, ale počítej tak kolem 2500,-

Napsal: čtv 03.04.2008 21:38
od FELI
co to je člen tds?asi sem nějakej pomalej
Napsal: čtv 03.04.2008 21:43
od Author
Slid píše:Visca dobrá se pozná, když nastartuješ studený motor, musí jít rukou zastavit,točí se jen setrvačností, ale raději to dělat novinama,aby ti neurvala prsty, kdyby byla špatná

Jak se motor ohřeje tak sepne a točí se stále.
Pokud je vadná a je stále seplá už při studeném motoru, zkus nejdříve novinama ji jakoby zastavit půjde to těžko, ale snad se povede, mě třeba se sepla a myslel jsem, že je v řiti a budu shánět novou, nakonec jsem to udělal a visca frčí dále jak má, nějak mi zatuhla

dle mě při studeným startu je vždy zatuhlá a až po chvíli se začne volně unášet, a co já vim tak při zahřátým motoru se spíná jen občas(vysoká zátěž a nebo stání) je to dost poznat kdy sepne a kdy se jen volně otáčí, je to docela fukejř, a kdyby byla v prdeli v tom smyslu že by byla seplá stále tak budeš mít akorát větší spotřebu ale nebude ti kuli tomu praskat chladič protože bude vrtule chladit furt, většinou je problém u visky že nespíná vůbec a i když už teplota leze za půlku stále se jen otáčí a jde zastavit rukou
Napsal: čtv 03.04.2008 22:02
od dsvatos
A máš tam saharu? Jinak pro info, už skoro dva roky jezdím bez vrtule (odmontoval jsem ji) motor se nepřehřívá, nikdy mi teplota nepřelezla přes půlku, ani v kolonách, ani v horku v serpentýnách v Bosenských horách. Nesepla ani elektrická vrtule před chladičem. A to jsem si pak ještě vzpomněl, že tam mám od zimy před chladičem papundekl
U studenýho motoru ti musí jít vrtulí točit, u horkýho a přehřívajícího se motoru musí spojka zatuhnout. Podmínkou je namontovaná sahara, jinak je tam ta visko spojka a vrtule na dvě věci.
Napsal: čtv 03.04.2008 22:04
od Kubin
Author píše:Slid píše:Visca dobrá se pozná, když nastartuješ studený motor, musí jít rukou zastavit,točí se jen setrvačností, ale raději to dělat novinama,aby ti neurvala prsty, kdyby byla špatná

Jak se motor ohřeje tak sepne a točí se stále.
Pokud je vadná a je stále seplá už při studeném motoru, zkus nejdříve novinama ji jakoby zastavit půjde to těžko, ale snad se povede, mě třeba se sepla a myslel jsem, že je v řiti a budu shánět novou, nakonec jsem to udělal a visca frčí dále jak má, nějak mi zatuhla

dle mě při studeným startu je vždy zatuhlá a až po chvíli se začne volně unášet, a co já vim tak při zahřátým motoru se spíná jen občas(vysoká zátěž a nebo stání) je to dost poznat kdy sepne a kdy se jen volně otáčí, je to docela fukejř, a kdyby byla v prdeli v tom smyslu že by byla seplá stále tak budeš mít akorát větší spotřebu ale nebude ti kuli tomu praskat chladič protože bude vrtule chladit furt, většinou je problém u visky že nespíná vůbec a i když už teplota leze za půlku stále se jen otáčí a jde zastavit rukou
tak jak rika AUTHOR!

Napsal: čtv 03.04.2008 22:08
od Maikl
zeptej se člena fixe, nějaký nabízel v bazárku
Napsal: čtv 03.04.2008 22:10
od matal
Novou najdeš taky na
http://www.mjauto.cz