Stránka 1 z 1
Napsal: pon 24.03.2008 00:04
od Pietro
Koupil jsem E36 318 IS coupe 10/92 s tím,že je motor po smrti (pán tvrdil, že "stojí" vačky..) Tak sem to přitáhl domů, sundal ventidekl a rozvod. řetěz byl volnej... Tak jsem lehce zabral a vytáhl celej ven, byl přetrženej. Sundat hlavu jsem zatím nestihl. A jde mi právě o to,zdali má vůbec smysl se pokoušet o opravu (= pouze výměna řetězu + věcí okolo..) Potká se při roztržení řetězu tento typ motoru...?
Zatím mi jeden BMW mechanik tvrdil, že se potká pokaždé.
Takže máte-li někdo zkušenost, prosím o fundovanou odpověď...
Předem děkuju. Petr
Napsal: pon 24.03.2008 11:41
od susak
potkat se musi
Napsal: pon 24.03.2008 11:58
od dsvatos
susak píše:potkat se musi
A proč by musely? Můžou, ale nemusí. Některý motory jsou dělaný i tak (písty, spal. prostor), že se potkat nemůžou.
Bohužel, jestli chceš vědět na čem jseš, hlava bude muset dolu..
Napsal: pon 24.03.2008 12:01
od fidzi
Nám se potkali jen 3 válce u Renaulta

Napsal: pon 24.03.2008 12:23
od Richardos
nebo si s tim zkus zatočit, ne? Tim si nasimuluješ tu situaci, co může nastat při tom roztržení rozvoďáku. Jinak sundání hlavy je jistotka.
Napsal: pon 24.03.2008 15:31
od susak
dsvatos píše:susak píše:potkat se musi
A proč by musely? Můžou, ale nemusí. Některý motory jsou dělaný i tak (písty, spal. prostor), že se potkat nemůžou.
Bohužel, jestli chceš vědět na čem jseš, hlava bude muset dolu..
To je mozny ale jestli si dobre pamatuju tak BMW mezi ne nepatri,nerikam ze se potkali vsechny ale 1 urcite
Napsal: pon 24.03.2008 16:09
od chrompacket
dat ten motor dohromady nestoji moc penez, urcite bych v tomto nesetril a pri ednom bych udelal komplet pretesneni, krouzka, sundal palici pretesnil, vymenil guferkka atd atd, proste komplet, pak vis co mas pod kapotou.
Jednou jsem se takhle nachytal pri M40 motoru, kdy vylitla blokem ojnice.. dal jsem novy spodek a riskli jsme to ze je vse v poradku co se tyce hlavy, protoze vypadala zespodu netknute...no a ve finale byly jeste dva ventili mirne ohnute..takze se rozebiralo dvakrat...nestoji to za to...udelej vsechno a najednou

Napsal: pon 24.03.2008 20:59
od Pietro
Dekuju vsem za postrehy, ale rad bych slysel neci konkretni zkusenost s timto typem motoru...
Opravu nejspis budu resit vymenou za cely jiny motor, kdyz ani nevim, co tomuhle je, ani jsem ho nikdy neslysel, jak bezi...
Napsal: pon 24.03.2008 23:02
od koki
mám stejný typ motoru, měl jsem vytrženou vodící lištu z bloku řetězového rozvodu a motor se potkal. Takže s největší pravděpodobností máš ohnuté ventily. Pokud chceš mít jistotu jak tu kluci píšou a hodláš motor opravit, tak sundej hlavu, kup řetěz, sadu těsní, gufera, atd.
Napsal: úte 25.03.2008 00:50
od Killca
Pietro píše:Dekuju vsem za postrehy, ale rad bych slysel neci konkretni zkusenost s timto typem motoru...
Opravu nejspis budu resit vymenou za cely jiny motor, kdyz ani nevim, co tomuhle je, ani jsem ho nikdy neslysel, jak bezi...
jo sorry za mensi ot, ale nevis kolik mel ten motor najeto nez ti ho typek strelil s tim prdlym retezem?
Napsal: úte 25.03.2008 01:29
od Pietro
Killca píše:Pietro píše:Dekuju vsem za postrehy, ale rad bych slysel neci konkretni zkusenost s timto typem motoru...
Opravu nejspis budu resit vymenou za cely jiny motor, kdyz ani nevim, co tomuhle je, ani jsem ho nikdy neslysel, jak bezi...
jo sorry za mensi ot, ale nevis kolik mel ten motor najeto nez ti ho typek strelil s tim prdlym retezem?
220xxx dle budiku, mozna to i sedi.. Je k tomu i serviska, ale vypsana cca do 90000 v roce asi 98... Vic Ti nepovim..
koki píše:mám stejný typ motoru, měl jsem vytrženou vodící lištu z bloku řetězového rozvodu a motor se potkal. Takže s největší pravděpodobností máš ohnuté ventily. Pokud chceš mít jistotu jak tu kluci píšou a hodláš motor opravit, tak sundej hlavu, kup řetěz, sadu těsní, gufera, atd.
Mno.. čekal jsem to... Tak už jsi asi pátej,kdo mě ujistil.. Děkuju za konkrétní postřeh!
Napsal: úte 25.03.2008 08:24
od atimen
Sorry za OT ale jenom pro info hledal jsem ale nenašel kolik stojí cca rozvody pro M42 v ISu ?
Napsal: úte 25.03.2008 09:52
od CZAirwolf
atimen píše:Sorry za OT ale jenom pro info hledal jsem ale nenašel kolik stojí cca rozvody pro M42 v ISu ?
kompletni rozvody vcetne ozubenych kol by mely vyjit na cca do 15k pri horsim kurzu Eura, nez je ted...
Napsal: úte 25.03.2008 12:38
od dsvatos
atimen píše:Sorry za OT ale jenom pro info hledal jsem ale nenašel kolik stojí cca rozvody pro M42 v ISu ?
A tobě chrastěj?
Napsal: úte 25.03.2008 13:04
od ondrej
Na mojem minulým autě (e36 318i,motor M40) mi rozvodák praskl, nepotkalo se to, nový rozvody, kladky a práce něco kolem 5tKč.
Napsal: úte 25.03.2008 13:09
od Spajky
ondrej píše:Na mojem minulým autě (e36 318i,motor M40) mi rozvodák praskl, nepotkalo se to, nový rozvody, kladky a práce něco kolem 5tKč.
jenže tam není řetěz, proto tak málo
Napsal: úte 25.03.2008 20:44
od Pietro
Spajky píše:ondrej píše:Na mojem minulým autě (e36 318i,motor M40) mi rozvodák praskl, nepotkalo se to, nový rozvody, kladky a práce něco kolem 5tKč.
jenže tam není řetěz, proto tak málo
... jasný, přesně tak... řetěz bude podstatně dražší... Mno uvidim, až bude čas, shodim palici a budu chytřejší...
Napsal: úte 25.03.2008 22:15
od CESi125
určitě dej hlavu dolu,ale bejt to moje auto tak sháním motor.
ten samej problém sme u kámoše řešily před 2měsícema.Potkal se na 1,3 a 4 válci(160km/h)a opravu sem sčítnul tak na +-20(i se spojkou a tak).motor sem sehnal za 10 a tak 6-7 se poslalo do údržby (gufera,svíčky,spojka,...).
A šlape jak švícary

Napsal: úte 25.03.2008 22:46
od Huska
pokud budeš opravovat tak jeden na díly máme doma tak by se ti mohlo něco hodit (ventily apod)
Napsal: úte 25.03.2008 23:15
od Pietro
Huska píše:pokud budeš opravovat tak jeden na díly máme doma tak by se ti mohlo něco hodit (ventily apod)
Děkuju za nabídku, určitě budu vést v patrnosti...
