Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

zmereni indukcnosti zapalovacich civek E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#1 Příspěvek od Killca »

toz tak se ze me stava poprvy dotazujici se clovek, na hledani nic neni, tak sem uznal za vhodne se zeptat

tak nepali mi podle diagnostiky u speedyho dobre druhej valec, dle meho to muze byt vadnymi civkami, svicaky nebo vadnymi svickami

svicky budu menit, ale rekl bych ze v tom problem asi nebude, svicaky sou drahy, tak to budu resit potom, ale chtel bych vedet jestli tady nekdo nemate multimetr s mericem indukcnosti, ze bych premeril zapalovaci civky jestli maj secky stejnou, nebo minmalne odlisnou indukcnost, podle toho bych prave koupil svicaky nebo civku

nebo jestli neznate firmu v praze ktera by mi to za nejakej pakatel zmerila, koukal sem na netu ale nikdo to nedela nebo sem fakt blbe hledal
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Klubové ID: 1992
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od miloshm »

Možná trochu OT, ale co je "svicak" 8O
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vada indukční cívky nemusí projevit "na vzduchu". Je-li svíčka v natlakovaném spalovacím prostoru, je obtížněji elektrický výboj proveditelnýje, je třeba většího elektrického proudu, zátěž na izolaci vinutí v cívce je vyšší a izolace s může prorazit nebo jen "načnout".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#4 Příspěvek od Killca »

miloshm píše:Možná trochu OT, ale co je "svicak" 8O
svickovej kabel vedouci od civek ke svickam :D teda aspon pro me
Francis píše:Vada indukční cívky nemusí projevit "na vzduchu". Je-li svíčka v natlakovaném spalovacím prostoru, je obtížněji elektrický výboj proveditelnýje, je třeba většího elektrického proudu, zátěž na izolaci vinutí v cívce je vyšší a izolace s může prorazit nebo jen "načnout".
to je rada, ze ktere pro me plyne? :D ze si mam koupit ten upgrade multimetru na mereni indukcnosti a zmerit si to sam :D

jinak sem dnes vymenil svicky, a mysim ze problem nevyresen, jak sem ocekaval, takze zkusim promerit aj svicaky jestli dobre vodijou
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Plyne z toho to, že v domácích podmínkách indukční cívku neproměříš. Musel bys mít speciální tlakovací komoru do které našroubuješ prověřenou zapalovací svíčku, kompresorem natlakuješ na hodnotu v motoru při horní úvrati kompresního zdvihu, připojíš indukční cívku a pak můžeš měřit. Okénkem do tlakového prostoru kontroluješ barvu a mocnost elektrického výboje na svíčce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#6 Příspěvek od Killca »

no jo, tak to je ok, me by stacilo ale jen zmerit odchylku hodnoty 2. valce od ostatnich, tak aspon zajit do nejaky firmy no, ze by se na to podivali, ale o nikom nevim, mozna me napada jeste zajit na stredni, sme merili vinuti kazdej tejden s tunou protokolu :D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#7 Příspěvek od bas2 »

Killca píše:no jo, tak to je ok, me by stacilo ale jen zmerit odchylku hodnoty 2. valce od ostatnich, tak aspon zajit do nejaky firmy no, ze by se na to podivali, ale o nikom nevim, mozna me napada jeste zajit na stredni, sme merili vinuti kazdej tejden s tunou protokolu :D
Multimetr s merenim L neni zas az tak drahej, da se koupit za cca 1200-1500 kc...ale spis by sem zasel do servisu kde maji osciloskop a nanem bude krasne videt jak ta civka funguje.......
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1145
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od fix »

asi by to běli umět změřit v jakýmkoliv BOSCH servisu http://bcs.bosch.cz/index.html
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#9 Příspěvek od Killca »

dikes, uz se koukam na nejaky kontakty, tak snad by se to nekde melo povezt :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět