Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

přespříliš bohatá směs E30 323i - problém

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od castro »

Máme problém u E30 323i chromák r.85 se spalováním.

Nevíte někdo zda může lambda sonda tak rapidně ovlivnit bohatost směsi? Auto strašně žere (třeba 20-25litrů), svíčky jsou začouzený a z výfuku jde neuvěřitelnej smrad s nespáleným benzínem (po nastartování za studena ) stejně tak volnoběh někde na 1500ot.

Parkujeme v garáži kde jsou čidla na emise. V pohodě tam může být auto 10-15minut nastartované než začne svítit varování abysme vypli motor. Po nastartování s E30 se rozsvicí po 10vteřinách. Je to fakt síla.

Otevřeli jsme potenciometrickou váhu vzduchu, zkontrolovali uhlíkovou dráhu i jezdce, vše se zdá být v naprostém pořádku, a myslim že i je.

Další příčinu teda hledám už jen v sondě lambda před katem (jiná tam neni). Ale je možný aby to takhle spalovalo kvuli lambdě?

Na autě je dodělávanej KAT a je na něm dost atypickej vejfuk, protože jde o původně auto vyrobené pro USA. Ale vždy jezdilo bez problémů.
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 1133
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Leveler »

Todle mě taky zjistili na emisích že mám moc velký CO2 či co to bylo..Měnil sem lamdu i váhu vzduchu a furt stejný takže asi kat v prdeli.Spotřeba je normální.Nepozoroval sem vyšíí.Furt mám 8-9-10 podle jízdy.Bylo to teda u E36 318i..
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#3 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

jestli máte Ondro začouzený svíce, tak bych to viděl na lambda sondu. Kat, který je Ko tohle nemůže způsobit. Vyndel lambdu a mrkni, jak na tom je. Do tohodle auta by mohla klidně pasovat lambda z nějaký feldy nebo univerzálka za pár stovek.
Leni Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 954
Registrován: čtv 15.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 36
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Leni Čestný člen »

KAT asi těžko bude ovlivňovat bohatost směsi...

Fakt tady nikdo neví co vše se může u 110kW 323i E30 starat o vyhodnocování směsi?

na autě je dodělávanej KAT, celej vejfuk je dost atypickej a z lambdy vede jen jeden drát, což mi přijde divný, nevim jestli je to zprávně.

tož nikdo neporadí :?: snad to tu neni samej bastlíř Angel eyes a někdo taky poradí s motorem :?: :wink:
Leni Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 954
Registrován: čtv 15.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 36
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Leni Čestný člen »

JJ, díky Radku, taky to vidim asi na tu lambdu.

Včera jsme se tříce dívali na zoubek a nakonec zjistili že na tom drátku ( na to jednom z jednoho :?: ) je přerušenej. Napájel jsem ho zpět na svorku a chová se to stále stejně. Buď je ten drátek někde přelomenej nebo nevim jestli ta lambda neni jen pro okrasu, ale to asi ne.

Nevim jestli když vyndám lambdu tak něco poznám, i fungující je přeci začouzená jak pátý dveře u čiplýho TDi :idea:

zkusim to ještě přepájet a dát tam nový drát od lambdy. Je už dost starej, ale je mi hrozně divný že od ní vede jen jeden drát... :?:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#6 Příspěvek od Birkoff »

Leni píše:JJ, díky Radku, taky to vidim asi na tu lambdu.

Včera jsme se tříce dívali na zoubek a nakonec zjistili že na tom drátku ( na to jednom z jednoho :?: ) je přerušenej. Napájel jsem ho zpět na svorku a chová se to stále stejně. Buď je ten drátek někde přelomenej nebo nevim jestli ta lambda neni jen pro okrasu, ale to asi ne.

Nevim jestli když vyndám lambdu tak něco poznám, i fungující je přeci začouzená jak pátý dveře u čiplýho TDi :idea:

zkusim to ještě přepájet a dát tam nový drát od lambdy. Je už dost starej, ale je mi hrozně divný že od ní vede jen jeden drát... :?:
Taky mě to tenkrát překvapilo. Pak jsem ale zjistil, že jeden drát a druhý je přes kostru. Takže Lambda bez vyhřívání. Myslím že by šla nahradit dvoudrátovou univerzálkou. Jinak mě ještě napadá elektrika nad šuplíkem, zkoukněte dráty jestli není nějakej přešmejklej (hlavně ty tenoučký) nebo tak něco. Další co mě napadá je nějaký čidlo (nebo elektrika) otáčení kliky/vačky, to dokáže udělat taky neplechu.

Není ten drát od lambdy náhodou stíněný? Pak by totiž byl dvojitý.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od castro »

Birkoff píše:Taky mě to tenkrát překvapilo. Pak jsem ale zjistil, že jeden drát a druhý je přes kostru. Takže Lambda bez vyhřívání. Myslím že by šla nahradit dvoudrátovou univerzálkou. Jinak mě ještě napadá elektrika nad šuplíkem, zkoukněte dráty jestli není nějakej přešmejklej (hlavně ty tenoučký) nebo tak něco. Další co mě napadá je nějaký čidlo (nebo elektrika) otáčení kliky/vačky, to dokáže udělat taky neplechu.

Není ten drát od lambdy náhodou stíněný? Pak by totiž byl dvojitý.
Ahoj, píšeš jak na zavolanou, zrovna jsem Ti dneska chtěl psát SZ.

Ta elektrika nad šuplíkem jestli myslíš to zapojování KATU nebo jak jsi to tenkrát psal, tak to si myslim že je v pohodě protože bez toho by to nešlo za studena nastartovat vubec.

Ještě se mrknu na tu lambdu, jestli neni ten drátek někde zlomenej. Včera když jela Leni po dálnici rovinku a lehtala plyn, ekonoměr byl někde na 13-16L/100km a prý asi na vteřinku klesl na 4L, což by nejspíš bylo tim že něco co nefunguje se chytlo a vteřinu to jelo správně.

Ani nevim že M20 takový čidla mají, zkusim se na to podívat, jestli to neni tim, teď to snad ještě ke všemu jezdí na ně´jak málo válců. snad dřív neshoří KAT protože toho benzínu tam jde opravdu hodně.

zkusím zkontrolovat ještě kontakty.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#8 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Krom výše napsaného mě ještě napadlo, že by to mohlo bejt vadný čidlo teploty motoru. Pak auto jede pořád na sytič. Každopádně u tý lambdy stačí proměřit ten drát zkoušečkou, nebo-li multimetrem s fci pípání na zkrat :-)
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od castro »

Speedy píše:Krom výše napsaného mě ještě napadlo, že by to mohlo bejt vadný čidlo teploty motoru. Pak auto jede pořád na sytič. Každopádně u tý lambdy stačí proměřit ten drát zkoušečkou, nebo-li multimetrem s fci pípání na zkrat :-)
to čidlo je asi klidně možný, zkusim ho prověřit. Ještě se teda nevyhnu rozdělání rozdělovače abych zjistil jak je na tom palec atd, jestli to kvuli tomu ne*urví předstih. Víc mě nějak nenapadá...
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od George_D »

No podle toho co jsem včera slyšel bych netipoval ani jednu věc co píšete, ale pořádně bych prohlédl zapalování, auto mělo divnej zvuk už na poslech, jako by vynechávaly válce. Takže já bych šel cestou Rozdělovač - palec - vičko - kabely - svíčky, protože i kdyby byla vaha a lambda v čudu, tak to auto by jelo, sice za víc litrů, ale jelo by vcelku normálně, toto je podle mě problém jinde. Možná nějaký to čidlo vačky, snímač otevření klapky plynu nebo něco takovýho bych tipoval ale pokud nepálí a nespaluje, problem bude nejspíš tam :wink:

Takže kouknout na rozdělovač 5minut
kdy jste naposled měnili svíčky??
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Odpovědět