Stránka 1 z 1

Napsal: pon 19.11.2007 09:16
od HAMANN
Muze se dat 5w-40 do 325i bez vanos? Neni takovyto olej moc ridky? Jake mate zkusenosti? Ma ridsi olej vliv na spotrebu benzinu?

Napsal: pon 19.11.2007 09:31
od calif
no ja nejsem zadny odbornik, ale ja sam mam 325i s vanosem najeto pres 260tis a v BMW mi doporucili 15w 40 , právě kvuli tem kilometrum, takze jestli mas najeto podobnou porci tak by to bylo opravdu asi moc řídké a nedával bych to tam.

Napsal: pon 19.11.2007 14:20
od droban
5w-40 je plna syntetika takze do tohohle starsiho auta bych to nelil spis 10w-40 a 15w-40 jinak olej ma urcite vliv na spotrebu,ale v tvym pripade to bude zanedbatelny protoze tam stejne musis dat polosyntetiku nebo ti to bude zrat olej a nebo nekde prolinat

Napsal: pon 19.11.2007 14:32
od Mfriba
No nevi jak vi, ale jámám taky nalítáno 250 tisíc a liju tam pořád 5w-50. a od víměny k výměně mě to nic nezežere. Nezáleží na ujetých kilometrech, ale na vůlích motoru atd.

Napsal: pon 19.11.2007 16:06
od Pete
presne jak rika Mfriba, lip bych to nenapsal

Napsal: pon 19.11.2007 16:40
od droban
no vychazim z toho ze vetsina motoru po 250 tis uz nejsou jak novy a maji naky vule tak proto lepsi volit kdyz nevi co tam bylo za olej nakej hustsi,jinak samozrejme vim ze jsou i tak stare motory nekdy v lepsim stavu nez novy :D

Napsal: pon 19.11.2007 16:55
od bas2
Mfriba píše:No nevi jak vi, ale jámám taky nalítáno 250 tisíc a liju tam pořád 5w-50. a od víměny k výměně mě to nic nezežere. Nezáleží na ujetých kilometrech, ale na vůlích motoru atd.
Ale 5w-50 je hustejsi nez 5w-40....

Napsal: pon 19.11.2007 17:25
od Pete
ano při pracovní teplote má vyšší vyskozitu, ale cerpatelnost za studena ma stejnou.Maximalne bude mit malinko kratsí zivostnost kdyz zajdeme do detailu ta padesátka má vyssí letní klasifikaci což se ve vedrech muze hodit kazdemu a pak take vymezuje více vule mezi komponenty, coz muze byt pripad tech nalétaných 250 k.

Napsal: pon 19.11.2007 18:17
od z3bmw
záleží na tom, cos tam měl doteď. Starší minerální oleje dělaly usazeniny a novější plné syntetiky tyto usazeniny rozpouštějí a v tom je ten největší problém, protože ty rozpuštěniny ucpávájí kanály a přestává to mazat.
Jednoduše: neměň zbytečně složení oleje aby sis nezadělal na průs...

Napsal: pon 19.11.2007 18:17
od Hlavi
Mam 325i bez vanos a davam do nej taky 5w40 sice mam najeto 94tkm ale do minulyho jsem ho lil taky a naprosto bez problemu a ten mel 233tkm

Napsal: pon 19.11.2007 18:31
od Mfriba
Viskozita je proměnná veličina, která je závislá na teplotě. Během činnosti automobilového motoru dochází mimo jiné i ke změnám provozních teplot. V zájmu dobré účinnosti mazání je, aby se viskozita oleje měnila v závislosti na teplotě co nejméně. Tato závislost je určena tzv. viskozitním indexem. Čím je tento index větší, tím je závislost viskozity na změnách teploty nižší. Pro charakteristiku viskozitních vlastností motorových olejů se používá specifikace podle SAE (Society of AutomotiveEngineers, USA). Pro klasifikaci olejů používá tato norma 6 zimních tříd značených číslem a „W“(z angl. Winter) a 5 letníchtříd značených číslem.

Zimní třídy: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W Letní třídy: 20, 30, 40, 50, 60



Hodnota zimního značení určuje chování oleje při nízkých teplotách (např. olej SAE 15W má mez čerpatelnosti -25 ˚C). Hodnota letního značení určuje použití oleje při letních teplotách. Pokud je při označení použito pouze jedné třídy, znamená to, že se jedná o olej monográdový (letní nebo zimní). Když je použito kombinace letní a zimní třídy (např. 5W-40), jedná se olej multigrádový nebo-li celoroční. V současné době se téměř výhradně používají motorové oleje multigrádové. Pro naše klimatické pásmo je nejběžnější třída SAE 15W-40.