Stránka 1 z 2
Napsal: ned 04.11.2007 19:18
od mira2
Dnes jsem si vyměňoval letní kola za zimní a protože jsem kupoval auto na začátku podzima, tak jsem tenkrát tu výměnu neřešil.
Bohužel jsem ale zjistil, že bývalý majitel trochu víc utahoval kola a konkrétně u předního levého je na krev utažený ten bezpečnostní torx.
http://bmwfans.info/original/E46/tou/32 ... l-36_0830/
Ten origo BMW ořech jsem dost poničil a ani se to nehlo, takže teď mám na autě tří kola zimní a jedno letní. Nevíte někdo jak to sundat??
Soused mě řekl, že to stejně nesundám jinak než, že na to navaří nějakou páku a pak to otočí. Mám ale strach, že zničí elektron.
Dík za rady
Napsal: ned 04.11.2007 19:47
od kosa
tam záleží na tom jaké máš kolo ..pokud jsou šrouby schované bude to horší tam hrozí poškození pokud se lze dostat na tu hlavu šroubu mohlby jít naseknout majzlem a pak vytočit , nebo sehnat stejný ořech a skusit znovu , a pak už jen vrtačka a hodně trpělivosti
Napsal: ned 04.11.2007 20:06
od Brody
to sem mel taky!Jenze na vsech ctyrech kolech!A tim origo klicem ani nahodou!Takze sem si dojel koupit do pneuservisu klic ve tvaru krize.Urcite znate.Pro jistotu jeste ovaril ve spoji a nasadil poradnou tyc.Neboli paku.Srouby jenom vrzaly a sly pekne povolit.Vsech 20

Napsal: ned 04.11.2007 20:10
od Vlasta
Na spodní straně toho ořechu je číselný kód, zajet do BMW, koupit a zkusit povolit pneumatickým utahovákem.
Napsal: ned 04.11.2007 22:30
od mira2
Dík za info
To Brody: Ten klíč myslíš určitě křížový s různýmy čtyřmi velikostmi ořechů?
A ten origo ořech jsi stejně musel použít nebo snad ne?
Ja mám ten kříž doma dvakrát a když jsem ještě na něj nasadil tyč a zabral, tak jsem ho ohnul
Jinak, pokud mi někdo sdělí, jak sem hodit fotku, tak pošlu, jak dopadl oříšek
To Vlasta:
dík za ten kód, to jsem fakt nevěděl.Když jsem koukal do ETK, tak jich dělají 40.
Asi se nevyhnu navaření.
Napsal: pon 05.11.2007 07:02
od Vlasta
mira2 píše:dík za ten kód, to jsem fakt nevěděl.Když jsem koukal do ETK, tak jich dělají 40.
Asi se nevyhnu navaření.
No, a ty si podle toho čísla objednáš ten, co potřebuješ.
Napsal: pon 05.11.2007 11:57
od Brody
Jo ja si to prejetl spatne!Ja tam pojistny srouby nemam!

Napsal: pon 05.11.2007 14:21
od castro
já na křížovej klíč nasadim vždycky takovou dutou 50cm trubku a jde to jak po másle....
Asi bych ještě zkusil jednu věc. Všechny okolní šrouby bych něčim promazal (třeba CU pastou) a pořádně utáhl aby tlak nespadal jen na ten jedeš šroub co nejde povolit, tim bys mu měl teoreticjy trochu odlehčit, dobrý by bylo to něčim nahřát a pak polít studenou vodou a pak zkusit přes tu páku pořádně povolit.
Napsal: pon 05.11.2007 14:31
od Slid
no když se šrouby mažou grafitkou a utahujou na danej moment a nepřetahují tak všechny tyhle problémy nejsou, hlavně bezpečáky se dotahují lehce.
Ale že bych nasazoval na křížovej klíč trubku a měl tolik přetáhlé kola
mira2: pokud si ožvejkal ořech jen tak ten koupíš nový a myslím že i ten bezpečák šroub po 1kusu.
Čili já bych vzal trubku přiložil na bezpečák vnitřek obvařil elektrodou a pak vzal velké sikofky a přes páku povolil.Pokud by si bral nový ořech je nebezpečí že si ho zase žvejkneš, nebo ještě zkus nahřát autogenem.
Napsal: pon 05.11.2007 14:37
od castro
Slid píše:Ale že bych nasazoval na křížovej klíč trubku

si nedával ve 2.třídě pozor ve fyzice když se učilo o "páce" ? Kdykoliv mam problem pohnout klíčem, nasadim rubku a jde to jak po másle... nevim co je na tom divnýho...

Napsal: pon 05.11.2007 14:40
od Slid
castro píše:Slid píše:Ale že bych nasazoval na křížovej klíč trubku

si nedával ve 2.třídě pozor ve fyzice když se učilo o "páce" ? Kdykoliv mam problem pohnout klíčem, nasadim rubku a jde to jak po másle... nevim co je na tom divnýho...

No ve 2 třídě fyzika ještě není, ale až na druhém stupni čili je vidět že si asi koukal na něco jiného, ale také proč bych měl tento problém?Když kola se utahují na daný moment čili pak ti musí stačit tvoje síla s klíčem.Nebo proč nedávaj automobilky jako k výbavě 5m tyč když je to takový kauf?
Až budeš přiště měnit kola zajeď si do servisu a utáhni si mometákem kola a pak si je zkus povolit

Napsal: pon 05.11.2007 14:42
od castro
Slid píše:?Když kola se utahují na daný moment čili pak ti musí stačit tvoje síla.
sory ale přijdeš mi jak natvrdlej, on tu neřeší jak se utahují kola, asi se pro příště poučí ale ptá se na to jak je povolit

Napsal: pon 05.11.2007 14:46
od Slid
castro píše:Slid píše:?Když kola se utahují na daný moment čili pak ti musí stačit tvoje síla.
sory ale přijdeš mi jak natvrdlej, on tu neřeší jak se utahují kola, asi se pro příště poučí ale ptá se na to jak je povolit

sry ale natvrdlej mi přijdeš spíše ty, já mu napsal co má udělat, ale ta rekace byla na tebe kdy si psal že používáš na povolování šroubů u kol cituji '' já na křížovej klíč nasadim vždycky takovou dutou 50cm trubku a jde to jak po másle.... ''
Tak proto ta reakce

Napsal: pon 05.11.2007 14:50
od castro
Slid píše:sry ale natvrdlej mi přijdeš spíše ty, já mu napsal co má udělat, ale ta rekace byla na tebe kdy si psal že používáš na povolování šroubů u kol cituji '' já na křížovej klíč nasadim vždycky takovou dutou 50cm trubku a jde to jak po másle.... ''
Tak proto ta reakce


co máš proti trubce?

je to taky řešení jak si doma povolit kolo než s tim někam pojede, nechápu co s tim máš za problém?
přece nemusí hned kvuli všemu jezdit do BMW, zvlášť když ho nemá asi hned u domu, ne?

Napsal: pon 05.11.2007 14:55
od Radim046
Napsal: pon 05.11.2007 15:02
od GeorgosAc
Napsal: pon 05.11.2007 15:06
od castro
přesně tohle jsem měl namysli... díky AC

Napsal: pon 05.11.2007 15:08
od castro
Radim046 píše:Jinak Slid nepsal že má jet utahovat kola do BMW ale někam do servisu.A to snad neznamená vždy servis bmw.Utahnout šrouby na správnej moment umí určitě i v jinem servisu než přimo v BMW

to byla narážka na diskuzi o mytí motoru... Slid určitě ví...
mi přijde že má Slid nějaký osobní problémy a léčí si tu nějaký komplexíky, protože je poslední dobou hodně rejpavej...
Na to lze doporučit jedině jasmínovou koupel pro uvolnění od stresu

Napsal: pon 05.11.2007 15:23
od mira2
Tak už je mrzák venku. Kolega v práci má kamaráda s pneuservisem, tak jsem tam auto odvezl.
Origo ořech přes páku úplně oholil a ani se to nehlo, tak vzali jiný šroub na kola a navařili ho na ten bezpečnostní.
Nastrčil tyč ,zabral a šroub prasknul né ve svaru, ale v hlavě:(
Tak navařil další a opět prasknul v hlavě.
Třetí dali už čtrnactku a ovařili do kola.
Pak to teprve povolilo
Elektron naštěstí zůstal bez poškození, ale ten co to utahoval musel být určitě šílenec, aspoň co říkali.
Šrouby mají být utaženy na 100 Nm - cca. 10 kg. Bezpečnostní tak na 85 - 90 Nm.
Origo oříšek stojí 3,50 € a bezp. šroub 4,30€ , tak to není zase taková tragédie.
Napsal: pon 05.11.2007 15:32
od castro
tak to je dobře že se povedlo... ani nemusel byt extra utažen ale prostě se tam zapekl, proto by se měli mazat těma pastama... stejně jako svíčky třeba...