Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 30.08.2007 18:05
od milas
Při rozjezdu nebo podřazením na nižší stupeň mi začla cukat spojka. Někdy to dělá víc, někdy míň a někdy vůbec bez ohledu na to jestli je zahřátá nebo studená. Auto má najeto cca 200 tis. (323i e-46). Jde mi o to jestli jde nějak bezdemontážně určit jestli je v hajzlu jenom spojka nebo i setrvačník.

Napsal: čtv 30.08.2007 18:20
od kosa
toto vypadá na přítlačák , lamela by se projevovala prokluzem .... každopádně vždy je lepší měnit celou sadu i s ložiskem .jinak se ti může stát že to budeš dělat znovu za pár km

Napsal: čtv 30.08.2007 19:14
od psena
No to jsi mu poradil :D Otazka ale znela jinak.
Bojim se, ze tady zazni pouze domenky a tedy pro Tebe nic o co by ses mohl oprit.Beru to tak, ze se ptas proto, abys mohl mit pripravene dily dopredu, nez to budou v servise delat.
Me osobne na spojce cukala(vibrovala) prave lamela, ktera byla od vyroby kriva...ovsem ze by zacla tohle delat lamela z niceho nic, se me nezda..a aby tohle zpusoboval pritlacak..tomu davam minimalni sanci.
Asi te zklamu, ale muj tip je prave na dvojhmotnostni setrvak, predpokladam, ze 323i ma dvojhmotu.

Napsal: čtv 30.08.2007 19:19
od psena
Tak jsem se dival do ETK a je tam dvojhmotnostni a samozrejme je to palka....preji at je to jen ta spojka, treba prehrata lamela.

Napsal: čtv 30.08.2007 19:24
od Huska
chtělo by to lépe popsat cukání..... špatný setrvák se projevuje chvěním (celého auta) v nízkých otáčkách .. nejvíc na volnoběh a nemá téměř nic společného se sešlápnutou spojkou.
Pokud ti třepe pedál při pouštění nebo sešlapování tak je špatný některý díl spojky (lamela, přítlačák, ložisko) ... většinou je prasklý paprsek na přítlačáku.
Podle mě bude stačit spojka

Napsal: čtv 30.08.2007 19:48
od milas
Je to takový pocit jako když se říká, že spojka drbe, ale takhle se to blbě popisuje, prostě když se rozjedu z ostra tak to neudělá to samé při podřazování, když pouštím pomalu pedál tak to zadrbe. Jde mi o to co asi mám čekat za ranec peněz, protože replikový setrvák se mi tam nějak dávat nechce. A to by byla další otázka, jestli se vyplatí na tomhle nějakou korunu ušetřit a bude replika stačit nebo včem je vůbec rozdíl mezi rep. a originálem zrovna u tohoto dílu :?

Napsal: čtv 30.08.2007 19:51
od milas
psena píše:No to jsi mu poradil :D Otazka ale znela jinak.
Bojim se, ze tady zazni pouze domenky a tedy pro Tebe nic o co by ses mohl oprit.Beru to tak, ze se ptas proto, abys mohl mit pripravene dily dopredu, nez to budou v servise delat.
Me osobne na spojce cukala(vibrovala) prave lamela, ktera byla od vyroby kriva...ovsem ze by zacla tohle delat lamela z niceho nic, se me nezda..a aby tohle zpusoboval pritlacak..tomu davam minimalni sanci.
Asi te zklamu, ale muj tip je prave na dvojhmotnostni setrvak, predpokladam, ze 323i ma dvojhmotu.
Je jasný, že spojku bych dal celou, ale peníze co stojí setrvák bych raději dal třeba za kola, ale co nadělám.

Napsal: čtv 30.08.2007 22:57
od kosa
Huska píše:chtělo by to lépe popsat cukání..... špatný setrvák se projevuje chvěním (celého auta) v nízkých otáčkách .. nejvíc na volnoběh a nemá téměř nic společného se sešlápnutou spojkou.
Pokud ti třepe pedál při pouštění nebo sešlapování tak je špatný některý díl spojky (lamela, přítlačák, ložisko) ... většinou je prasklý paprsek na přítlačáku.
Podle mě bude stačit spojka

dle mně taky ....

Napsal: pát 31.08.2007 08:02
od psena
Huska píše:chtělo by to lépe popsat cukání..... špatný setrvák se projevuje chvěním (celého auta) v nízkých otáčkách .. nejvíc na volnoběh a nemá téměř nic společného se sešlápnutou spojkou.
Pokud ti třepe pedál při pouštění nebo sešlapování tak je špatný některý díl spojky (lamela, přítlačák, ložisko) ... většinou je prasklý paprsek na přítlačáku.
Podle mě bude stačit spojka
Tenkrat kdyz jsem mel podobne problemy, tak do me v servisu rvali horem dolem, ze to urcite bude delat setrvak.
Jinak pokud mas dvojhmotnostni setrvak, proc by se mel projevovat na volnobeh? I pri uvolneni mechanizmu tlumeni, nedochazi prece k vystredeni setrvacniku.

Napsal: pát 31.08.2007 13:41
od milas
No nic stejně nezbyde nic jiného než to rozdělat a vidět. A jak dlouho myslíte, že s tím ještě můžu jezdit? Asi to moc neodkládat co, aby to neodsralo ještě něco jiného.

Napsal: pát 31.08.2007 14:16
od Huska
pokud je sjetá lamela tak neodkládat... jinak poškodíš setrvák nýty z lamely :wink:

Napsal: pát 31.08.2007 19:40
od Fx
Jak se při sundané převodovce pozná špatný setrvák?

Napsal: pát 21.09.2007 17:43
od milas
Tak pro ty co to zájímá tu mám výsledek....... setrvák v p..i. Zkoušel jsem sehnat jetý, ale když jsem na něco padnul tak buď borec nevěděl ani o čem mluví nebo za to chtěli zhruba 1/2 až 3/4 ceny a záruka,že je 100% stejně žádná a už vidím chlapíka na vrakáči jak mi ho s úsměvem bere zpátky ( nehleďe na tu práci ). Tak jsem dnes šel a objednal nový a všem který mají podobný problém bych asi doporučil to samý.

Napsal: pát 21.09.2007 18:50
od JIP
A příště startovat vždy bez vyšlápnuté spojky! :wink:

Napsal: pát 21.09.2007 20:17
od Mikka_old
češtinářskej dotaz... bez vyšlápnuté znamená startovat se sešlápnutou? nebo startovat s nesešlápnutou?

Napsal: sob 22.09.2007 14:20
od koki
myslel tohle: příště startovat se sešlapnutou spojkou :)

Napsal: sob 22.09.2007 14:54
od Maikl
já bych řekl, že právě naopak :D

Napsal: ned 23.09.2007 13:05
od Mafa
mne bylo doporuceno startovat se seslapnutou spojkou a i vypinat motor take se seslapnutou. Delam to tak, a zda se mi to dobry.

Napsal: pon 24.09.2007 10:30
od wacc
Sam vyrobce pocita s tim, ze budes startovat se seslaplou spojkou jen pri nizkych venkovnich teplotach (viz. navod k obsluze).

Napsal: pon 24.09.2007 10:38
od JIP
Jojo, přesně tak. Když máš dvojhmotu, nikdy nesešlapuj spojku při startování...jednák ničíš axiální ložiska kliky a jednak dostává zabrat dvojhmotový setrvák..takže tak... :wink: