Stránka 1 z 1
Napsal: úte 07.08.2007 15:26
od michal09
Zdravim, mám problém u e36 318i, r. 07/94, sedan. Měl jsem problém s chladící soustavou, nejdřív výměna termostatu, pak vodní pumpy což zastavilo přehřívání, ale hrozně se mi ztrácela voda, nejspíš do motoru, tak jsem musel nechat udělat komplet hlavu... Alespoň to mám v cajku a teď je to úplně v poho. Jen když mám studenej motor, vyjedu, motor se zahřeje, ručička teploty vystoupá do svislé polohy - to je normál, jasný, ale po pár minutách jízdy mi ručička z ničeho nic spadne do modrýho pole, pak zase vystřelý na střed, a pak zase spadne. Takhle se to opakuje při každý jízdě za studena, ale když třeba jedu půl hodiny v kuse, už mi to nespadne.... Neví někdo prosím co tam je za botu??? Dík
Napsal: úte 07.08.2007 15:28
od Maikl
žeby teplotní čidlo...?
Napsal: úte 07.08.2007 15:37
od JIP
Pokud ta ručučka skáče rychle - skokově, tak bych byl možná pro kontrolu budíku, ale pokud je pokles a následné vrácení ručičky na střed plynulé, pak bych viděl problém v termostatu.
Mám tím na myslí, že např.neoriginální termostat muže propustit více studené vody z velké okruhu chladiče do malého okruhu v bloku a tím kapalinu proudící kolem čidla skokové příliš ochladí.
Jakmile se pak zahřeje celá náplň, tak k takovému poklesu teploty nedochází...
Můj názor...

Napsal: úte 07.08.2007 17:53
od michal09
No ručička rozhodně nestřílí ani se neseká. Pomalu jde dolu (proces třeba 4 vteřin) v modrým poli je jak kdy, někdy minutu, někdy i deset, což už me celkem znervoznuje, i když vím že ručička kecá
Termostat byl měněnej, to jo, ten originál vůbec neotvíral, tak jsem ještě v německu byl nucen koupit druhovýrobu asi za 30 eur...
S tím termostatem to zní dost logicky JIPe, dík, ale co s tím? Shánět origo termostat?
Mě ještě napadlo jesli by to nemohl bejt nějakej špatnej kontakt? Budík mi funguje normálně, to jsem zkoušel, ale někde po cestě mezi čidlem a budíkem by mohla bejt nějaká závadička. Když jsem byl na výměně hlavy, řikal jsem to servisákovi o tý ručičece. A že prej to za studena nastartoval, nikam nejel, jen stál, ohrál, pak to držel ve 3000ot/min a nechal to asi 20 minut na volnoběh, čuměl na to a teplota prej nespadla ani jednou. Tak jedině že když třeba projedu nějakou nerovností, tak mi přeskočí kontakt, nevim no...
Napsal: úte 07.08.2007 20:01
od JIP
michal09 píše:No ručička rozhodně nestřílí ani se neseká. Pomalu jde dolu (proces třeba 4 vteřin) v modrým poli je jak kdy, někdy minutu, někdy i deset, což už me celkem znervoznuje, i když vím že ručička kecá
Termostat byl měněnej, to jo, ten originál vůbec neotvíral, tak jsem ještě v německu byl nucen koupit druhovýrobu asi za 30 eur...
S tím termostatem to zní dost logicky JIPe, dík, ale co s tím? Shánět origo termostat?
Mě ještě napadlo jesli by to nemohl bejt nějakej špatnej kontakt? Budík mi funguje normálně, to jsem zkoušel, ale někde po cestě mezi čidlem a budíkem by mohla bejt nějaká závadička. Když jsem byl na výměně hlavy, řikal jsem to servisákovi o tý ručičece. A že prej to za studena nastartoval, nikam nejel, jen stál, ohrál, pak to držel ve 3000ot/min a nechal to asi 20 minut na volnoběh, čuměl na to a teplota prej nespadla ani jednou. Tak jedině že když třeba projedu nějakou nerovností, tak mi přeskočí kontakt, nevim no...
Tak jak to zkoušel ten servisák, tak to bude vždycky vpořádku (na stojícím autě neproudí vzduch přes chladič).
Já myslím že se ti seká termostat (origo nepotřebuješ a např.z Kelly nebude nejdražší), to je vpodstatě po pojistce nejlevnější díl chladící soustavy. Možná by nebylo od věci po vymontování zkontrolovat jestli není ten tvůj termostat zadřený (pokud drhne, pak máš bordel-např.písek v chl.kapalině a to se musí před instalací nového termostatu vyčistit, jinak ti vydrží tak max. 1 den než se znova zadře).
Taky může být ten tvůj termostat cos koupil v D na jiný model, např.Diesel a ten to má teploty otevírání a uzavírání určitě jinak.
Zkus ho rovnou přehodit a pak poreferuj, jak to dopadlo.
Mě na stojícím autě fungovalo chlazení úplně OK, ale jakmile jsem nezahřál stojící auto, tak se mi při jízdě ne a ne zahřát...termostat prostě zůstával kousíček pootevřený...

Napsal: stř 08.08.2007 09:29
od michal09
Asi máš recht, podívám se na ten termostat.... Ten kupovanej v D myslim že byl konkreétně na moje auto - Prodavači jsem napsal na papír " BMW e36, 318i, M43, 07/94, termostat" a pochopil to myslim dobře a nedal mi na diesla, tam nejsou takový svině na cizince jako u nás...

Takže myslim že tam mám správnej, dokonce sem ho testoval známím způsobem v teplý vodě a otvíral se v pohodě než jsem ho tam dal... Nic méně mrknu na to a písnu jak to dopadlo, třeba se mohl vysrat potom co sem ho tam dal.... Dík za radu chlape

Napsal: pát 10.08.2007 13:40
od tapin
Měl jsem přesně tenhle problém. Nejdřív problémy s chladící soustavou a pak mi to dělalo tohle.
Chyba byla docela banální - zavzdušněno. Takže byych začal tímhle. Je to nejjednodušší a nic to nestojí a je možné že je to tím. Takže pořádně odvzdušnit. A řádně dolít.
ZDAR.
Napsal: úte 25.09.2007 13:45
od michal09
Odvzušnit? Jak se to správně dělá, třeba když vyměnim, nebo doleju vodu do chladiče (do nádoby)??? Za studena napustit nádobku po rysku, pustit motor, povolit odvzušňovací šroub a chvíli nechat odvzušnit? jak poznám že je to finito? A co na termostatu, tam prý je taky odvzušnovací šroub? nebo někde okolo? Slyšel jsme o tom, ale nějak se mi to nezdá....
Jinak jsem stále pozoroval tu ručičku teploty (viz výše) a dělá to různě. I když třeba valim hodinku po dálnici, ručka klidně na pár minutek spadne do modrýho a pak zase stoupne na normál, nebo po ránu ujedu 15km,ručička teploty ješte nestoupla z modrýho pole... je to jak kdy, dost nepravidelný... Ale vždy po studeným startu ručička dlouho je v modrým poli a pak během 5ti vteřin stoupne na střed. myslim,že by to mělo jít pozvolna nahoru, jako modrý pole, za minutku nad modrým polem, pak trošku víš, za chvilku před středem a pak až na středu.... Měla by ručička stoupat takhle postupně že jo?
Ještě jedna věc, která je s tím spojená, po výměně vody ve chladici jsem myslim vůbec, nebo jen odvzdušnil a ani nevim jestli správně. Zrátka po 3 měsících výměny kapaliny jsem musel dolejvat cca 0,7l vody.... A co já vím, tak voda se nemůže nikde ztrácet? Samozdřejmě nikde voda neteče...
Napsal: pát 14.12.2007 12:16
od michal09
Klucí poraďte prosím, sbírám všechny informace, nápady a zkušenosti, aby sem se do toho mohl konečně pustit... (furt to odkládám...

)
Napsal: sob 15.12.2007 15:20
od Koto
Mě přesně tohle dělal ukazatel teploty na Golfu a bylo to špatnej kontakt v konektoru k přístrojovce.
Záleží kam až to padne, jestli úplně na začátek tak to bude elektrika, jestli jenom někam níž, ale né až dolu, tak asi ten termostat.
Možná i vadný čidlo, ale to nevim jak se projevuje

Napsal: sob 15.12.2007 18:25
od michal09
Koto píše:Mě přesně tohle dělal ukazatel teploty na Golfu a bylo to špatnej kontakt v konektoru k přístrojovce.
Záleží kam až to padne, jestli úplně na začátek tak to bude elektrika, jestli jenom někam níž, ale né až dolu, tak asi ten termostat.
Možná i vadný čidlo, ale to nevim jak se projevuje

Dík za příspěvek

Konektor v přístrojovce to nebude, když dám test budíků, všechny ukazujou a fungujou správně, mimojiné jsem za jízdy zkoušel decentně buchat do balubovky a nikdy to nepomohlo...
Je fakt, že to vždycky spadne až pod modrý pole, tam kde to níž ani nejde a tam se drží... někdy se třeba z toho nulovýho bodu nehne ani po 15 - 20km...

Někdy ručička stoupne na správnou teplotu po 5ti km... Je to hrozně nepravidelný...
Jinak nikdy se mi snad nestalo, že by ručka spadla jen třeba do půlky, to nikdy, vždycky je buď jen úplne dole, nebo přesně na polovině (tak jak má)...
Termostat mám téměř novej, jde o to jestli šlape 100% tak jak má. A pak
velkej otazník je to čidlo, taky nevím jak se to projevuje, když je vadný teplotní čidlo, otec (celkem rozumí autům) mi říkal že to bude čidlo, že kdyby byl v háji termostat, chová se ručička teploty jinak...
Máte někdo zkušenosti s teplotním čidlem?
Díkes
Napsal: ned 16.12.2007 00:42
od Koto
michal09 píše:
... mimojiné jsem za jízdy zkoušel decentně buchat do balubovky a nikdy to nepomohlo...
Mě to právě tenkrát pomohlo, tím jsem odhalil tu závadu
michal09 píše:
Je fakt, že to vždycky spadne až pod modrý pole, tam kde to níž ani nejde a tam se drží... někdy se třeba z toho nulovýho bodu nehne ani po 15 - 20km...

Někdy ručička stoupne na správnou teplotu po 5ti km... Je to hrozně nepravidelný...
Jinak nikdy se mi snad nestalo, že by ručka spadla jen třeba do půlky, to nikdy, vždycky je buď jen úplne dole, nebo přesně na polovině (tak jak má)...
Tak to je 100% problém elektriky a né termostatu!!! Kdyby byl špatnej termostat, tak ručička nikdy nesleze pod modré pole, ale zůstane na tý první rysce (začátek modrého pole).
Ručička padne až dolu když ukazatel buď nemá napájení (stejně jako když vypneš klíček) nebo nemá signál z čidla.
Napsal: ned 16.12.2007 10:31
od Slid
pokud ti to vážně padá až úplně dolů, tak to bude problém v elektrice, pokud test budíků funguje jak říkáš, tak to bude v čidlu.Zkus někdy ještě jak ti to najednou klesne tak zastav a udělej okamžitě test budíků.
Napsal: ned 16.12.2007 14:07
od michal09
zkusím vyměnit to to teplotní čidlo. Zvládnu to sám? kde ho najdu? Může sem prosím někdo ochotnej hodit link z ETK.
Díky
Napsal: úte 18.12.2007 09:25
od michal09
Prosimvás, co z toho je teplotní čidlo?
http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0
Nebo hledám špatně? kde to najdu na autě?
(e36, 318, M43)
Díky
Napsal: stř 26.12.2007 16:06
od Fantucci
ahoj, tak se přídávám s podobným problémem. Mně se auto jakoby nechce zahřát. Tzn že ručička postupně stoupne až na konec modrého pole a tam zůstane. Když dám vyšší otáčky třeba do kopce tak ta ručička stoupne do cca 1 třetiny celého rozsahu ukazatele tzn pořád se nedostane do svislé polohy-poloviny ukazatele (tam kde bývala vždycky po pár km) Pak zase spadne na konec modrého pole. Můj tatík se v autech trošičku vyzná a říkal, že termostat by to být neměl, protože auto topí tak jak má a hadice z motoru do hladiče byla pár minut po nastartování pořád studená.
Ale jak to tady tak pročítám tak to bude opravdu asi nejspíše ten termostat... Můžete mi někdo říct, že to je opravdu tak? Koto sice píše, že to bude termostat, když to nepadá uplně dolů, ale mně to nepadá na začátek, ale konec modrého pole. Díky
Napsal: stř 26.12.2007 21:15
od Slid
pokud ta ručička padá nahoru a dolu dle zatížení a ochlazení tak to bude určitě termostat, jinak mě auto topí už když jsem na posledním modrým kousku a nemusím být ještě ani v provozní rovné teplotě

Napsal: ned 30.12.2007 13:23
od hanzik
No mám taky problém s teplotním čidlem a asi to je zapeklitej případ jelikož nikdo tady neví kde ho najit,stejně jako ty jsem to v ETK nenašel škoda že nemám knížku jak na to tam bych se něco snad dozvěděl.Je tu někdo takový???Halooo lidi HELP!
Napsal: ned 30.12.2007 15:02
od Slid
bude někde na bloku tak hledej kde je nějaký konektor na motoru
Napsal: ned 30.12.2007 21:26
od hanzik
Jo něco jsem našel na bloku ale je to pod sáním (nebo jak se to jmenuje) a to nevím jestli můžu jen tak sundat bez toho abych něco neposral.Myslím třeba těsnění nebo že se to pak utahuje momenťákem kterej nemám.Prostě nevím zda si můžu dovolit si to jen tak rozebrat a zase složit.To je ten největší problém.