Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Ukazatel teploty???
-
michal09
- Registrovaný
- Příspěvky: 2884
- Registrován: stř 14.02.2007 01:00
- Bydliště: Praha 05
- Klubové ID: 1407
Zdravim, mám problém u e36 318i, r. 07/94, sedan. Měl jsem problém s chladící soustavou, nejdřív výměna termostatu, pak vodní pumpy což zastavilo přehřívání, ale hrozně se mi ztrácela voda, nejspíš do motoru, tak jsem musel nechat udělat komplet hlavu... Alespoň to mám v cajku a teď je to úplně v poho. Jen když mám studenej motor, vyjedu, motor se zahřeje, ručička teploty vystoupá do svislé polohy - to je normál, jasný, ale po pár minutách jízdy mi ručička z ničeho nic spadne do modrýho pole, pak zase vystřelý na střed, a pak zase spadne. Takhle se to opakuje při každý jízdě za studena, ale když třeba jedu půl hodiny v kuse, už mi to nespadne.... Neví někdo prosím co tam je za botu??? Dík
Pokud ta ručučka skáče rychle - skokově, tak bych byl možná pro kontrolu budíku, ale pokud je pokles a následné vrácení ručičky na střed plynulé, pak bych viděl problém v termostatu.
Mám tím na myslí, že např.neoriginální termostat muže propustit více studené vody z velké okruhu chladiče do malého okruhu v bloku a tím kapalinu proudící kolem čidla skokové příliš ochladí.
Jakmile se pak zahřeje celá náplň, tak k takovému poklesu teploty nedochází...
Můj názor...
Mám tím na myslí, že např.neoriginální termostat muže propustit více studené vody z velké okruhu chladiče do malého okruhu v bloku a tím kapalinu proudící kolem čidla skokové příliš ochladí.
Jakmile se pak zahřeje celá náplň, tak k takovému poklesu teploty nedochází...
Můj názor...
-
michal09
- Registrovaný
- Příspěvky: 2884
- Registrován: stř 14.02.2007 01:00
- Bydliště: Praha 05
- Klubové ID: 1407
No ručička rozhodně nestřílí ani se neseká. Pomalu jde dolu (proces třeba 4 vteřin) v modrým poli je jak kdy, někdy minutu, někdy i deset, což už me celkem znervoznuje, i když vím že ručička kecá
Termostat byl měněnej, to jo, ten originál vůbec neotvíral, tak jsem ještě v německu byl nucen koupit druhovýrobu asi za 30 eur...
S tím termostatem to zní dost logicky JIPe, dík, ale co s tím? Shánět origo termostat?
Mě ještě napadlo jesli by to nemohl bejt nějakej špatnej kontakt? Budík mi funguje normálně, to jsem zkoušel, ale někde po cestě mezi čidlem a budíkem by mohla bejt nějaká závadička. Když jsem byl na výměně hlavy, řikal jsem to servisákovi o tý ručičece. A že prej to za studena nastartoval, nikam nejel, jen stál, ohrál, pak to držel ve 3000ot/min a nechal to asi 20 minut na volnoběh, čuměl na to a teplota prej nespadla ani jednou. Tak jedině že když třeba projedu nějakou nerovností, tak mi přeskočí kontakt, nevim no...
Termostat byl měněnej, to jo, ten originál vůbec neotvíral, tak jsem ještě v německu byl nucen koupit druhovýrobu asi za 30 eur...
S tím termostatem to zní dost logicky JIPe, dík, ale co s tím? Shánět origo termostat?
Mě ještě napadlo jesli by to nemohl bejt nějakej špatnej kontakt? Budík mi funguje normálně, to jsem zkoušel, ale někde po cestě mezi čidlem a budíkem by mohla bejt nějaká závadička. Když jsem byl na výměně hlavy, řikal jsem to servisákovi o tý ručičece. A že prej to za studena nastartoval, nikam nejel, jen stál, ohrál, pak to držel ve 3000ot/min a nechal to asi 20 minut na volnoběh, čuměl na to a teplota prej nespadla ani jednou. Tak jedině že když třeba projedu nějakou nerovností, tak mi přeskočí kontakt, nevim no...
Tak jak to zkoušel ten servisák, tak to bude vždycky vpořádku (na stojícím autě neproudí vzduch přes chladič).michal09 píše:No ručička rozhodně nestřílí ani se neseká. Pomalu jde dolu (proces třeba 4 vteřin) v modrým poli je jak kdy, někdy minutu, někdy i deset, což už me celkem znervoznuje, i když vím že ručička kecá![]()
Termostat byl měněnej, to jo, ten originál vůbec neotvíral, tak jsem ještě v německu byl nucen koupit druhovýrobu asi za 30 eur...
S tím termostatem to zní dost logicky JIPe, dík, ale co s tím? Shánět origo termostat?
Mě ještě napadlo jesli by to nemohl bejt nějakej špatnej kontakt? Budík mi funguje normálně, to jsem zkoušel, ale někde po cestě mezi čidlem a budíkem by mohla bejt nějaká závadička. Když jsem byl na výměně hlavy, řikal jsem to servisákovi o tý ručičece. A že prej to za studena nastartoval, nikam nejel, jen stál, ohrál, pak to držel ve 3000ot/min a nechal to asi 20 minut na volnoběh, čuměl na to a teplota prej nespadla ani jednou. Tak jedině že když třeba projedu nějakou nerovností, tak mi přeskočí kontakt, nevim no...
Já myslím že se ti seká termostat (origo nepotřebuješ a např.z Kelly nebude nejdražší), to je vpodstatě po pojistce nejlevnější díl chladící soustavy. Možná by nebylo od věci po vymontování zkontrolovat jestli není ten tvůj termostat zadřený (pokud drhne, pak máš bordel-např.písek v chl.kapalině a to se musí před instalací nového termostatu vyčistit, jinak ti vydrží tak max. 1 den než se znova zadře).
Taky může být ten tvůj termostat cos koupil v D na jiný model, např.Diesel a ten to má teploty otevírání a uzavírání určitě jinak.
Zkus ho rovnou přehodit a pak poreferuj, jak to dopadlo.
Mě na stojícím autě fungovalo chlazení úplně OK, ale jakmile jsem nezahřál stojící auto, tak se mi při jízdě ne a ne zahřát...termostat prostě zůstával kousíček pootevřený...
-
michal09
- Registrovaný
- Příspěvky: 2884
- Registrován: stř 14.02.2007 01:00
- Bydliště: Praha 05
- Klubové ID: 1407
Asi máš recht, podívám se na ten termostat.... Ten kupovanej v D myslim že byl konkreétně na moje auto - Prodavači jsem napsal na papír " BMW e36, 318i, M43, 07/94, termostat" a pochopil to myslim dobře a nedal mi na diesla, tam nejsou takový svině na cizince jako u nás...
Takže myslim že tam mám správnej, dokonce sem ho testoval známím způsobem v teplý vodě a otvíral se v pohodě než jsem ho tam dal... Nic méně mrknu na to a písnu jak to dopadlo, třeba se mohl vysrat potom co sem ho tam dal.... Dík za radu chlape 
-
michal09
- Registrovaný
- Příspěvky: 2884
- Registrován: stř 14.02.2007 01:00
- Bydliště: Praha 05
- Klubové ID: 1407
Odvzušnit? Jak se to správně dělá, třeba když vyměnim, nebo doleju vodu do chladiče (do nádoby)??? Za studena napustit nádobku po rysku, pustit motor, povolit odvzušňovací šroub a chvíli nechat odvzušnit? jak poznám že je to finito? A co na termostatu, tam prý je taky odvzušnovací šroub? nebo někde okolo? Slyšel jsme o tom, ale nějak se mi to nezdá....
Jinak jsem stále pozoroval tu ručičku teploty (viz výše) a dělá to různě. I když třeba valim hodinku po dálnici, ručka klidně na pár minutek spadne do modrýho a pak zase stoupne na normál, nebo po ránu ujedu 15km,ručička teploty ješte nestoupla z modrýho pole... je to jak kdy, dost nepravidelný... Ale vždy po studeným startu ručička dlouho je v modrým poli a pak během 5ti vteřin stoupne na střed. myslim,že by to mělo jít pozvolna nahoru, jako modrý pole, za minutku nad modrým polem, pak trošku víš, za chvilku před středem a pak až na středu.... Měla by ručička stoupat takhle postupně že jo?
Ještě jedna věc, která je s tím spojená, po výměně vody ve chladici jsem myslim vůbec, nebo jen odvzdušnil a ani nevim jestli správně. Zrátka po 3 měsících výměny kapaliny jsem musel dolejvat cca 0,7l vody.... A co já vím, tak voda se nemůže nikde ztrácet? Samozdřejmě nikde voda neteče...
Jinak jsem stále pozoroval tu ručičku teploty (viz výše) a dělá to různě. I když třeba valim hodinku po dálnici, ručka klidně na pár minutek spadne do modrýho a pak zase stoupne na normál, nebo po ránu ujedu 15km,ručička teploty ješte nestoupla z modrýho pole... je to jak kdy, dost nepravidelný... Ale vždy po studeným startu ručička dlouho je v modrým poli a pak během 5ti vteřin stoupne na střed. myslim,že by to mělo jít pozvolna nahoru, jako modrý pole, za minutku nad modrým polem, pak trošku víš, za chvilku před středem a pak až na středu.... Měla by ručička stoupat takhle postupně že jo?
Ještě jedna věc, která je s tím spojená, po výměně vody ve chladici jsem myslim vůbec, nebo jen odvzdušnil a ani nevim jestli správně. Zrátka po 3 měsících výměny kapaliny jsem musel dolejvat cca 0,7l vody.... A co já vím, tak voda se nemůže nikde ztrácet? Samozdřejmě nikde voda neteče...
-
michal09
- Registrovaný
- Příspěvky: 2884
- Registrován: stř 14.02.2007 01:00
- Bydliště: Praha 05
- Klubové ID: 1407
Dík za příspěvekKoto píše:Mě přesně tohle dělal ukazatel teploty na Golfu a bylo to špatnej kontakt v konektoru k přístrojovce.
Záleží kam až to padne, jestli úplně na začátek tak to bude elektrika, jestli jenom někam níž, ale né až dolu, tak asi ten termostat.
Možná i vadný čidlo, ale to nevim jak se projevuje
Je fakt, že to vždycky spadne až pod modrý pole, tam kde to níž ani nejde a tam se drží... někdy se třeba z toho nulovýho bodu nehne ani po 15 - 20km...
Jinak nikdy se mi snad nestalo, že by ručka spadla jen třeba do půlky, to nikdy, vždycky je buď jen úplne dole, nebo přesně na polovině (tak jak má)...
Termostat mám téměř novej, jde o to jestli šlape 100% tak jak má. A pak velkej otazník je to čidlo, taky nevím jak se to projevuje, když je vadný teplotní čidlo, otec (celkem rozumí autům) mi říkal že to bude čidlo, že kdyby byl v háji termostat, chová se ručička teploty jinak...
Máte někdo zkušenosti s teplotním čidlem?
Díkes
michal09 píše: ... mimojiné jsem za jízdy zkoušel decentně buchat do balubovky a nikdy to nepomohlo...
Mě to právě tenkrát pomohlo, tím jsem odhalil tu závadu
michal09 píše: Je fakt, že to vždycky spadne až pod modrý pole, tam kde to níž ani nejde a tam se drží... někdy se třeba z toho nulovýho bodu nehne ani po 15 - 20km...Někdy ručička stoupne na správnou teplotu po 5ti km... Je to hrozně nepravidelný...
Jinak nikdy se mi snad nestalo, že by ručka spadla jen třeba do půlky, to nikdy, vždycky je buď jen úplne dole, nebo přesně na polovině (tak jak má)...
Tak to je 100% problém elektriky a né termostatu!!! Kdyby byl špatnej termostat, tak ručička nikdy nesleze pod modré pole, ale zůstane na tý první rysce (začátek modrého pole).
Ručička padne až dolu když ukazatel buď nemá napájení (stejně jako když vypneš klíček) nebo nemá signál z čidla.
-
michal09
- Registrovaný
- Příspěvky: 2884
- Registrován: stř 14.02.2007 01:00
- Bydliště: Praha 05
- Klubové ID: 1407
Prosimvás, co z toho je teplotní čidlo? http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0
Nebo hledám špatně? kde to najdu na autě? (e36, 318, M43)
Díky
Nebo hledám špatně? kde to najdu na autě? (e36, 318, M43)
Díky
-
Fantucci
- Registrovaný
- Příspěvky: 1127
- Registrován: čtv 19.04.2007 00:00
- Bydliště: Ústí
- Klubové ID: 1047
- Kontaktovat uživatele:
ahoj, tak se přídávám s podobným problémem. Mně se auto jakoby nechce zahřát. Tzn že ručička postupně stoupne až na konec modrého pole a tam zůstane. Když dám vyšší otáčky třeba do kopce tak ta ručička stoupne do cca 1 třetiny celého rozsahu ukazatele tzn pořád se nedostane do svislé polohy-poloviny ukazatele (tam kde bývala vždycky po pár km) Pak zase spadne na konec modrého pole. Můj tatík se v autech trošičku vyzná a říkal, že termostat by to být neměl, protože auto topí tak jak má a hadice z motoru do hladiče byla pár minut po nastartování pořád studená.
Ale jak to tady tak pročítám tak to bude opravdu asi nejspíše ten termostat... Můžete mi někdo říct, že to je opravdu tak? Koto sice píše, že to bude termostat, když to nepadá uplně dolů, ale mně to nepadá na začátek, ale konec modrého pole. Díky
Ale jak to tady tak pročítám tak to bude opravdu asi nejspíše ten termostat... Můžete mi někdo říct, že to je opravdu tak? Koto sice píše, že to bude termostat, když to nepadá uplně dolů, ale mně to nepadá na začátek, ale konec modrého pole. Díky
e46 325i Touring; X5 e70 3,0d xdrive
-
hanzik
- Registrovaný
- Příspěvky: 347
- Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
- Bydliště: Třinec
- Klubové ID: 1251
- Kontaktovat uživatele:
Jo něco jsem našel na bloku ale je to pod sáním (nebo jak se to jmenuje) a to nevím jestli můžu jen tak sundat bez toho abych něco neposral.Myslím třeba těsnění nebo že se to pak utahuje momenťákem kterej nemám.Prostě nevím zda si můžu dovolit si to jen tak rozebrat a zase složit.To je ten největší problém.
