Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Tupý motor, voda v oleji...

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kubik
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od kubik »

Mám 320 e36 r.v. 91. Můj problém spočívá v tom že je motor do 4000ot/min tupý jako nějaká 1.6ka, pak už docela jede a taky když vyměním olej, po čase cca 300km se v oleji objeví emulze (ne jenom na víčku, ale i na olejové měrce - asi špatné těsnění, nebo prasklá hlava). Zajímá mě jestli to může mít souvislost s tím jak je ten motor od spodu tupý...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Huska »

no jasně že ano ... jede ti třeba jen a 4 válce :-)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
bergos
Registrovaný
Příspěvky: 4075
Registrován: sob 02.10.2004 00:00
Bydliště: OSTRAVA!!!
Klubové ID: 159

#3 Příspěvek od bergos »

až se člověk diví, že s tím ještě jezdíš.
Family wagon: BMW 320dX F31
Summer car: BMW 330i baur TC2 E30
Project car: BMW 1502 E10
City car: Audi A1 1.4tfsi
8-)
kubik
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od kubik »

No právě že jede na všech šest... Pravidelně kontroluji svíčky a všechny jsou suché a krásně pálí, tak nevim...
kubik
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od kubik »

...to bych snad poznal i podle zvuku motoru že jede na 4 válce... Prostě jede na všech 6 a je tupý od spodu. Nad 4000ot/min jede jako vyměněný...
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#6 Příspěvek od Pavel H »

Vodu v oleji bys mel rozhodne OKAMZITE resit.
kubik
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od kubik »

Proto píšu sem!!! Nejezdím s tím, chystám se že shodím hlavu a mrknu na to, ale nějak se k tomu nemůžu dostat (málo času). Jde mi jen o to, jestli to může mít souvislost s tím jak to nejede (jede na všech 6 válců ale je tupý)...
Popřípadě za kolik se dá sehnat hlava kterou jen namontím a pojedu...???
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#8 Příspěvek od Pavel H »

Nejdrive zjisti jestli je to tesnenim - je na nem videt, kde protekala voda. Muze byt i praskla hlava. Rozhodne nedoporucuji koupit nejakou jetou a namontovat. Je lepsi ji take natlakovat a zkontrolovat jestli je OK. Pak musi jit na srovnani. Proste musis dodrzet nejake technologicke postupy. Neni to fichtl. Pribyva hodne olej tim jak do nej tece ta voda? Pokud ano, muze to mit vliv na chod.
kubik
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od kubik »

Ani moc nepřibývá olej ani voda se moc neztrácí... Nicméně v motoru ji musí být dost, protože když otevřu víčko na dolévání oleje tak z toho vyletí opar jako by to byl nějaký parní stroj :roll: :roll: :roll: a to jsem cca 150km měnil olej...
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od castro »

mno stalo se mi včera něco podobnýho. Auto po jednom vejletu začalo akorát při vjezdu zpět do garáže vařit (nebo spíš teplota v červenym). Začal jsem to řešit, vyměnil jsem termostat a vodní pumpu. Auto jelo zase ok, teplota v prostředku a jelo stejně, ne-li líp než před tim.

Další den přijdu ráno k autu a nejde nastartovat, jako by se neprotáčel startér ale něco tam slyšet šlo. Zkusil jsem to ještě a auto najednou chytlo ale hned zase zdechlo. Zkoušel jsem to několikrát a auto se akorát na neutrál muselo udržovat plynem, jinak zdechalo. Vyjedu z garáže a zamnou oblak páry... kouknu do oleje a bylo to jasné :(

dokonce když motor běžel a otevřel jsem haupnu, ta pára jako by unikala někde z míst od svodů.

Nechápu jak se to mohlo stát, den před tím fungovalo ještě normálně. Ale je fakt že už delší dobu mi přišlo že je do cca taky do 4.000ot taková jakoby mezera ve výkonu a volnoběh malilinko houpal, jako by se to přidušovalo. Takže už to bylo načaté možná delší dobu, a včera to ruplo uplně.

Tipuju to teda na těsnění, hlava se snad při šetrném zacházení podělat nemůlže - doufám. :(

( 1.8i M43 )
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#11 Příspěvek od Pavel H »

castro píše:mno stalo se mi včera něco podobnýho. Auto po jednom vejletu začalo akorát při vjezdu zpět do garáže vařit (nebo spíš teplota v červenym). Začal jsem to řešit, vyměnil jsem termostat a vodní pumpu. Auto jelo zase ok, teplota v prostředku a jelo stejně, ne-li líp než před tim.

Další den přijdu ráno k autu a nejde nastartovat, jako by se neprotáčel startér ale něco tam slyšet šlo. Zkusil jsem to ještě a auto najednou chytlo ale hned zase zdechlo. Zkoušel jsem to několikrát a auto se akorát na neutrál muselo udržovat plynem, jinak zdechalo. Vyjedu z garáže a zamnou oblak páry... kouknu do oleje a bylo to jasné :(

dokonce když motor běžel a otevřel jsem haupnu, ta pára jako by unikala někde z míst od svodů.

Nechápu jak se to mohlo stát, den před tím fungovalo ještě normálně. Ale je fakt že už delší dobu mi přišlo že je do cca taky do 4.000ot taková jakoby mezera ve výkonu a volnoběh malilinko houpal, jako by se to přidušovalo. Takže už to bylo načaté možná delší dobu, a včera to ruplo uplně.

Tipuju to teda na těsnění, hlava se snad při šetrném zacházení podělat nemůlže - doufám. :(

( 1.8i M43 )
Ach jo. Ty mas furt neco, co?
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od gyrous »

kubik píše:Mám 320 e36 r.v. 91. Můj problém spočívá v tom že je motor do 4000ot/min tupý jako nějaká 1.6ka, pak už docela jede a taky když vyměním olej, po čase cca 300km se v oleji objeví emulze (ne jenom na víčku, ale i na olejové měrce - asi špatné těsnění, nebo prasklá hlava). Zajímá mě jestli to může mít souvislost s tím jak je ten motor od spodu tupý...
Jakou to má spotřebu oleje nebo vody?
kubik
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kubik »

Sptřebu oleje žádnou, řekl bych že ani nepřibývá. Spíš se z něj stane taková kaše... Voda se ztrácí, ale jen minimálně... Víš o tom něco?
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od gyrous »

už ne, tipoval jsem to na mizivý kompres ve válcích, úbytkem kapaliny by to bylo 100%.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od castro »

kubik píše:Sptřebu oleje žádnou, řekl bych že ani nepřibývá. Spíš se z něj stane taková kaše... Voda se ztrácí, ale jen minimálně... Víš o tom něco?
už dávno bys s tím neměl jezdit. Jakmile jsou v oleji nějaké sedimenty, olej ztrácí svoje schopnosti a mužeš taky něco poškodit. :!:
Odpovědět