Napsal: ned 27.05.2007 21:53
Co si myslíte o vyndaní katů u 330ci?? Ma to smysl?? Co výkon, co spotřeba??
Díky za názory
Díky za názory
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
whicar píše:Význam to určite má, až na emise si dost pomůžeš. Nevím teda proč by to mělo mít význam en u turbo motoru. Výfukové plyny jdou z každého motoru ať už s turbem nebo bez a když jim něco stojí v cestě tak to určitě není dobré. Proč by asi prodávali sportovní katy s 4x větší propustností?
dsvatos píše:Další věc je, že při výrobě už se s protitlakem ve výfuku a v katu počítá. Takže jeho oddělánm si nijak moc nepomůžeš. Podle mě by to mělo reálný význam pouze s přeprogramováním ŘJ. Kvůli katu musí být směs paliva trochu bohatší (asi o 5 procent) než u stejnýho motoru bez katu. Moje bejvalá katová dvoulitrová Sierra měla 120 koní. Její bezkatová verze (u nás ale není) měla koní 125 a o 0,5-0,8 litru menší spotřebu. Kdybych jenom kat oddělal, vůbec bych si nepomohl a na výkon a spotřebu bezkatové verze bych se stejně nedostal. Byla potřeba i výměna ŘJ..
JanK píše:proč?? řvalo to moc??
whicar píše:Tyhle příběhy máte nějak ověřené nebo ste je někde četly. Od kdy kat směruje proudění. Že se s protitlakem počítá je sice hezké, ale hlavně nesmíš změnit délku potrubí. když změníš délku nebo zhoršíš propustnost tak se ti plyny víc vrací do motoru. Já nevím jak je to s lambda sondou u 330ci, jesli je před i za katem. Jen v tom je problém. Když ji nebudeš mít za tak si mužeš dovolit jej vyndat. Kde si přišel na to že MUSÍ být směs bohatší. Když bohatost se řídí podle Lmbda regulace a vní opravdu nejde o písty,kompresní poměr a taky to není jen o výfuku.
TPBMW píše:whicar píše:Tyhle příběhy máte nějak ověřené nebo ste je někde četly. Od kdy kat směruje proudění. Že se s protitlakem počítá je sice hezké, ale hlavně nesmíš změnit délku potrubí. když změníš délku nebo zhoršíš propustnost tak se ti plyny víc vrací do motoru. Já nevím jak je to s lambda sondou u 330ci, jesli je před i za katem. Jen v tom je problém. Když ji nebudeš mít za tak si mužeš dovolit jej vyndat. Kde si přišel na to že MUSÍ být směs bohatší. Když bohatost se řídí podle Lmbda regulace a vní opravdu nejde o písty,kompresní poměr a taky to není jen o výfuku.
Souhlasím s Whicarem, já mám sice 330d ale neváhal jsem a hned jak jsem
to koupil tak jsem odpojil EGR ventil a vyndal oba KATY, spotřeba šla dolu,
a je znát že je to živější a motor má rychlejší reakce.
dsvatos píše:TPBMW píše:whicar píše:Tyhle příběhy máte nějak ověřené nebo ste je někde četly. Od kdy kat směruje proudění. Že se s protitlakem počítá je sice hezké, ale hlavně nesmíš změnit délku potrubí. když změníš délku nebo zhoršíš propustnost tak se ti plyny víc vrací do motoru. Já nevím jak je to s lambda sondou u 330ci, jesli je před i za katem. Jen v tom je problém. Když ji nebudeš mít za tak si mužeš dovolit jej vyndat. Kde si přišel na to že MUSÍ být směs bohatší. Když bohatost se řídí podle Lmbda regulace a vní opravdu nejde o písty,kompresní poměr a taky to není jen o výfuku.
Souhlasím s Whicarem, já mám sice 330d ale neváhal jsem a hned jak jsem
to koupil tak jsem odpojil EGR ventil a vyndal oba KATY, spotřeba šla dolu,
a je znát že je to živější a motor má rychlejší reakce.
Porovnáváš neporovnatelný.. Benzín a diesel je v tomhle směru něco jinýho
dsvatos píše:TPBMW píše:whicar píše:Tyhle příběhy máte nějak ověřené nebo ste je někde četly. Od kdy kat směruje proudění. Že se s protitlakem počítá je sice hezké, ale hlavně nesmíš změnit délku potrubí. když změníš délku nebo zhoršíš propustnost tak se ti plyny víc vrací do motoru. Já nevím jak je to s lambda sondou u 330ci, jesli je před i za katem. Jen v tom je problém. Když ji nebudeš mít za tak si mužeš dovolit jej vyndat. Kde si přišel na to že MUSÍ být směs bohatší. Když bohatost se řídí podle Lmbda regulace a vní opravdu nejde o písty,kompresní poměr a taky to není jen o výfuku.
Souhlasím s Whicarem, já mám sice 330d ale neváhal jsem a hned jak jsem
to koupil tak jsem odpojil EGR ventil a vyndal oba KATY, spotřeba šla dolu,
a je znát že je to živější a motor má rychlejší reakce.
Porovnáváš neporovnatelný.. Benzín a diesel je v tomhle směru něco jinýho
JanK píše:chlapi nedavaj se misto kataku nahodou dynamizery???ja myslim ze jo...odvadeji rychleji plyny nez kataky...cena v spey servisu nebo jak se to píše 5000 za 2ks i s prací..
Hanz píše:JanK píše:chlapi nedavaj se misto kataku nahodou dynamizery???ja myslim ze jo...odvadeji rychleji plyny nez kataky...cena v spey servisu nebo jak se to píše 5000 za 2ks i s prací..
prodavam uplne to same za 699,- kus, je to ze stejneho zdroje
http://www.streetpro.cz/aktuality/detai ... _zprava=96
whicar píše:Význam to určite má, až na emise si dost pomůžeš. Nevím teda proč by to mělo mít význam en u turbo motoru. Výfukové plyny jdou z každého motoru ať už s turbem nebo bez a když jim něco stojí v cestě tak to určitě není dobré. Proč by asi prodávali sportovní katy s 4x větší propustností?
Hanz píše:ale u benzinu ti po ubrani "praska" vyfuk... o tom, jestli se realne zvysi vykon radsi polemizovat nebudem, proste to ber jako levnou nahradu katu pro STK (rezonator ve tvaru katu)... jako bonus to ma malinko tlumici efekt...