Stránka 1 z 2

Napsal: ned 27.05.2007 21:53
od BMWDRIVER
Co si myslíte o vyndaní katů u 330ci?? Ma to smysl?? Co výkon, co spotřeba??

Díky za názory

Napsal: ned 27.05.2007 22:48
od Leveler
Osobně si myslím, že vyndání katu má význam pouze u turbo motoru takže bych se do toho ani nepouštěl.Přidá ti to maximálně ten zvuk + náký ty negativa jako pokles kroutáku v určitých otáčkách.
Ale třeba ti poradí ještě někdo zkušenej kdo se přímo vyzná v danné problématice.

Napsal: ned 27.05.2007 23:34
od whicar
Význam to určite má, až na emise si dost pomůžeš. Nevím teda proč by to mělo mít význam en u turbo motoru. Výfukové plyny jdou z každého motoru ať už s turbem nebo bez a když jim něco stojí v cestě tak to určitě není dobré. Proč by asi prodávali sportovní katy s 4x větší propustností?

Napsal: pon 28.05.2007 00:37
od Maikl
whicar píše:Význam to určite má, až na emise si dost pomůžeš. Nevím teda proč by to mělo mít význam en u turbo motoru. Výfukové plyny jdou z každého motoru ať už s turbem nebo bez a když jim něco stojí v cestě tak to určitě není dobré. Proč by asi prodávali sportovní katy s 4x větší propustností?

ale pořád tam něco je.. Myslím že HANZ tady někde psal že tam musí něco "směrovat" proudění aby nevznikaly nežádoucí turbulence..

Napsal: pon 28.05.2007 05:29
od dsvatos
Další věc je, že při výrobě už se s protitlakem ve výfuku a v katu počítá. Takže jeho oddělánm si nijak moc nepomůžeš. Podle mě by to mělo reálný význam pouze s přeprogramováním ŘJ. Kvůli katu musí být směs paliva trochu bohatší (asi o 5 procent) než u stejnýho motoru bez katu. Moje bejvalá katová dvoulitrová Sierra měla 120 koní. Její bezkatová verze (u nás ale není) měla koní 125 a o 0,5-0,8 litru menší spotřebu. Kdybych jenom kat oddělal, vůbec bych si nepomohl a na výkon a spotřebu bezkatové verze bych se stejně nedostal. Byla potřeba i výměna ŘJ..

Napsal: pon 28.05.2007 07:34
od Maslista
dsvatos píše:Další věc je, že při výrobě už se s protitlakem ve výfuku a v katu počítá. Takže jeho oddělánm si nijak moc nepomůžeš. Podle mě by to mělo reálný význam pouze s přeprogramováním ŘJ. Kvůli katu musí být směs paliva trochu bohatší (asi o 5 procent) než u stejnýho motoru bez katu. Moje bejvalá katová dvoulitrová Sierra měla 120 koní. Její bezkatová verze (u nás ale není) měla koní 125 a o 0,5-0,8 litru menší spotřebu. Kdybych jenom kat oddělal, vůbec bych si nepomohl a na výkon a spotřebu bezkatové verze bych se stejně nedostal. Byla potřeba i výměna ŘJ..


nejen ŘJ těch věcí bude víc... například u 318i s katem a bez je rozdíl i v kompresním poměru tudíž i jiné písty a bůh ví co ještě... není to jen o výfuku...

Napsal: pon 28.05.2007 13:33
od whicar
Tyhle příběhy máte nějak ověřené nebo ste je někde četly. Od kdy kat směruje proudění. Že se s protitlakem počítá je sice hezké, ale hlavně nesmíš změnit délku potrubí. když změníš délku nebo zhoršíš propustnost tak se ti plyny víc vrací do motoru. Já nevím jak je to s lambda sondou u 330ci, jesli je před i za katem. Jen v tom je problém. Když ji nebudeš mít za tak si mužeš dovolit jej vyndat. Kde si přišel na to že MUSÍ být směs bohatší. Když bohatost se řídí podle Lmbda regulace a vní opravdu nejde o písty,kompresní poměr a taky to není jen o výfuku.

Napsal: pon 28.05.2007 15:27
od JanK
chlapi nedavaj se misto kataku nahodou dynamizery???ja myslim ze jo...odvadeji rychleji plyny nez kataky...cena v spey servisu nebo jak se to píše 5000 za 2ks i s prací..

Napsal: pon 28.05.2007 15:49
od Sprite
Měl jsem vysypanej kat, tak jsem ho vyndal, a nahradil rezonátorem...A spotřeba šla (oproti ucpanymu katu) o 2l dolů a auto je živější...Ale to teda srovnávám se špatným katem...Kdyby byl dobrej, asi bych to vůbec neřešil...Hlavně nedělej stejnou blbost jako já, a nedavej rezonator a k tomu ještě laděný Remus... :? :D Už nikdy víc :D

Napsal: pon 28.05.2007 16:03
od JanK
proč?? řvalo to moc??

Napsal: pon 28.05.2007 16:18
od Sprite
JanK píše:proč?? řvalo to moc??


Za začátku ani ne...jen to tak příjemně bublalo...Ale (asi) tim, ze tam ted neni nic co by ty plyny brzdilo (jako kat), tak se vypalila i ta tlumici vata v Remusu...takze ted, cca po 2 letech je to hnus...Zvenku to mozna jde a zni to dobre...ale v urcitych otackach uz to ted dost řve i v kabine...a to mi vadi :? Takze priste uz jen klasickej vyfuk, a maximalne nejakou hezkou koncovku..Ale v zadnym pripade uz celej zadni dil "ladenej" :)

Napsal: pon 28.05.2007 17:32
od WinCent
whicar píše:Tyhle příběhy máte nějak ověřené nebo ste je někde četly. Od kdy kat směruje proudění. Že se s protitlakem počítá je sice hezké, ale hlavně nesmíš změnit délku potrubí. když změníš délku nebo zhoršíš propustnost tak se ti plyny víc vrací do motoru. Já nevím jak je to s lambda sondou u 330ci, jesli je před i za katem. Jen v tom je problém. Když ji nebudeš mít za tak si mužeš dovolit jej vyndat. Kde si přišel na to že MUSÍ být směs bohatší. Když bohatost se řídí podle Lmbda regulace a vní opravdu nejde o písty,kompresní poměr a taky to není jen o výfuku.


Souhlasím s Whicarem, já mám sice 330d ale neváhal jsem a hned jak jsem
to koupil tak jsem odpojil EGR ventil a vyndal oba KATY, spotřeba šla dolu,
a je znát že je to živější a motor má rychlejší reakce.

Napsal: pon 28.05.2007 17:40
od dsvatos
TPBMW píše:
whicar píše:Tyhle příběhy máte nějak ověřené nebo ste je někde četly. Od kdy kat směruje proudění. Že se s protitlakem počítá je sice hezké, ale hlavně nesmíš změnit délku potrubí. když změníš délku nebo zhoršíš propustnost tak se ti plyny víc vrací do motoru. Já nevím jak je to s lambda sondou u 330ci, jesli je před i za katem. Jen v tom je problém. Když ji nebudeš mít za tak si mužeš dovolit jej vyndat. Kde si přišel na to že MUSÍ být směs bohatší. Když bohatost se řídí podle Lmbda regulace a vní opravdu nejde o písty,kompresní poměr a taky to není jen o výfuku.


Souhlasím s Whicarem, já mám sice 330d ale neváhal jsem a hned jak jsem
to koupil tak jsem odpojil EGR ventil a vyndal oba KATY, spotřeba šla dolu,
a je znát že je to živější a motor má rychlejší reakce.


Porovnáváš neporovnatelný.. Benzín a diesel je v tomhle směru něco jinýho :wink:

Napsal: pon 28.05.2007 18:53
od WinCent
dsvatos píše:
TPBMW píše:
whicar píše:Tyhle příběhy máte nějak ověřené nebo ste je někde četly. Od kdy kat směruje proudění. Že se s protitlakem počítá je sice hezké, ale hlavně nesmíš změnit délku potrubí. když změníš délku nebo zhoršíš propustnost tak se ti plyny víc vrací do motoru. Já nevím jak je to s lambda sondou u 330ci, jesli je před i za katem. Jen v tom je problém. Když ji nebudeš mít za tak si mužeš dovolit jej vyndat. Kde si přišel na to že MUSÍ být směs bohatší. Když bohatost se řídí podle Lmbda regulace a vní opravdu nejde o písty,kompresní poměr a taky to není jen o výfuku.


Souhlasím s Whicarem, já mám sice 330d ale neváhal jsem a hned jak jsem
to koupil tak jsem odpojil EGR ventil a vyndal oba KATY, spotřeba šla dolu,
a je znát že je to živější a motor má rychlejší reakce.


Porovnáváš neporovnatelný.. Benzín a diesel je v tomhle směru něco jinýho :wink:


Jo samozřejmě, ja ale citoval Whicara a ten snad nemluvil o dieslech,
jasně že s turbokamnama je to jiný, to co jsem napsal je jen má skušenost. :wink:

Napsal: úte 29.05.2007 10:56
od whicar
dsvatos píše:
TPBMW píše:
whicar píše:Tyhle příběhy máte nějak ověřené nebo ste je někde četly. Od kdy kat směruje proudění. Že se s protitlakem počítá je sice hezké, ale hlavně nesmíš změnit délku potrubí. když změníš délku nebo zhoršíš propustnost tak se ti plyny víc vrací do motoru. Já nevím jak je to s lambda sondou u 330ci, jesli je před i za katem. Jen v tom je problém. Když ji nebudeš mít za tak si mužeš dovolit jej vyndat. Kde si přišel na to že MUSÍ být směs bohatší. Když bohatost se řídí podle Lmbda regulace a vní opravdu nejde o písty,kompresní poměr a taky to není jen o výfuku.


Souhlasím s Whicarem, já mám sice 330d ale neváhal jsem a hned jak jsem
to koupil tak jsem odpojil EGR ventil a vyndal oba KATY, spotřeba šla dolu,
a je znát že je to živější a motor má rychlejší reakce.


Porovnáváš neporovnatelný.. Benzín a diesel je v tomhle směru něco jinýho :wink:

Každý motor potřebuje dýchat.

Napsal: úte 29.05.2007 11:50
od Hanz
JanK píše:chlapi nedavaj se misto kataku nahodou dynamizery???ja myslim ze jo...odvadeji rychleji plyny nez kataky...cena v spey servisu nebo jak se to píše 5000 za 2ks i s prací..

prodavam uplne to same za 699,- kus, je to ze stejneho zdroje :-)
http://www.streetpro.cz/aktuality/detai ... _zprava=96

Napsal: úte 29.05.2007 12:04
od WinCent
Hanz píše:
JanK píše:chlapi nedavaj se misto kataku nahodou dynamizery???ja myslim ze jo...odvadeji rychleji plyny nez kataky...cena v spey servisu nebo jak se to píše 5000 za 2ks i s prací..

prodavam uplne to same za 699,- kus, je to ze stejneho zdroje :-)
http://www.streetpro.cz/aktuality/detai ... _zprava=96


A v čem je to lepší než dvě průchozí trubky? Který mě teda taky ve finále
stály 300kč kus takže o peníze v tomhle tady nejde, spíš mě zajímá jakou má
ten dynamizér funkci.

Napsal: úte 29.05.2007 13:09
od Hanz
u TD je to celkem jedno, ale u benzinu ti po ubrani "praska" vyfuk... o tom, jestli se realne zvysi vykon radsi polemizovat nebudem, proste to ber jako levnou nahradu katu pro STK (rezonator ve tvaru katu)... jako bonus to ma malinko tlumici efekt...

Napsal: úte 29.05.2007 13:16
od patras
whicar píše:Význam to určite má, až na emise si dost pomůžeš. Nevím teda proč by to mělo mít význam en u turbo motoru. Výfukové plyny jdou z každého motoru ať už s turbem nebo bez a když jim něco stojí v cestě tak to určitě není dobré. Proč by asi prodávali sportovní katy s 4x větší propustností?


vyznam to ma ? ... tohle auto ma 4 lamda sondy vzdy pred a za katem .!!! jak chces oblbnout RJ ? ... ma to smystl ane vymen RJ za programovatelnou :D ...

Napsal: úte 29.05.2007 13:25
od 320i
Hanz píše:ale u benzinu ti po ubrani "praska" vyfuk... o tom, jestli se realne zvysi vykon radsi polemizovat nebudem, proste to ber jako levnou nahradu katu pro STK (rezonator ve tvaru katu)... jako bonus to ma malinko tlumici efekt...


prave to chrchlani do vejfuku se mi hrozne libi...ale je mi jasny ze kdyz ho vyndam, tak v aute neuslysim vlastniho slova....rezonator je mi na STK stejne k hovnu jelikoz to poznaj na emisich...takze jestli jim dam petibabu do kapsy rovnou nebo az po stk je mi jedno...btw jedno je mi jestli tam ten rezonator je nebo ne...