Stránka 1 z 1
Napsal: sob 05.05.2007 07:45
od mirin
Rozsvítila se mi kontrolka airbagu,nechal jsem načíst a závada-vadný koberec sedačky. Že by byla vadná drátěnka v sedačce se mi moc nezdá,spíš čidlo.Je to taková plastová krabička připojená zespodu na sedačce a netuším na jakém principu pracuje.Když se závada smaže je všechno OK do okamžiku než si někdo sedne do sedačky,pak opět kontrolka svítí.To čidlo jsem dokonce nenašel ani v ETK.Nevíte někdo jak to funguje?
Napsal: sob 05.05.2007 09:13
od starML
Ta "drátěnka" je to čidlo. Snímá obsazení sedačky spolujezdce a podle toho se airbagy při nárazu inicializují, nebo ne. Sedačka řidiče to nemá, předpokládá se, že při jízdě je řidič přítomen. V té krabičce je dioda a vychází z ní konektor, který slouží k připojení do systému iniciace airbagů. Pokud odejde/odpadne dioda, je možno ji vyměnit/přiletovat. Návody jak diodu nebo matraci přemostit odporem jsou způsobem jak vyřadit systém z činnosti, tedy nebude se zobrazovat závada, ale ani airbag spolujezdce (na sedadle smrti)
nebude fungovat správně. Zde se názory různí. Jedni tvrdí, že se airbag spolujezdce při nárazu inicializovat nebude a potom chudák spolujezdec. Ti co tvrdí, že k inicializaci dojde i při neobsazené sedačce spolujedce si asi neuvědomují, že řidiče dofackuje zprava boční airbag spolujezdce.
Můj názor:
Systém kontroluje odpor čidla při startu a při jízdě odpovídá za funkci airbagu spolujezdce.
- pokud čidlo nahradím odporem odpovídající hodnotě obsazené sedačky, k inicializaci airbagu při nárazu dojde vždy
- pokud čidlo nahradím odporem odpovídající hodnotě neobsazené sedačky, k inicializaci airbagu při nárazu nedojde
- výrobce určitě systém vyzkoušel vícekrát a
já to za svého života dělat nebudu
K porušení matrace (Senzormate) dojde nejčastěji velkým zatížením v jednom bodě, kdy dojde k přetrhnutí drátků. Typicky luxuji auto a lezu po kolenou.
Můj případ je tady :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Napsal: sob 05.05.2007 09:54
od mirin
Díky za vyčerpávající odpovědˇ.Takže závěr je tedy jasný,vyměnit čidlo,jestli jsem to správně pochopil.
Napsal: sob 05.05.2007 14:06
od Huska
taky ted řeším rozsvícenou kontrolku Bagu na e36. Protože se mi kontrolka rozsvítila za jízdy kdy jsem řídil sám tak musím nejdříve na diagnostiku v čem je závada. Přesto předpokládám že to bude čidlo v sedačce spolujezdce tak jsem zjištoval ceny a čidlo stojí 2500,- + 1,5h práce.
Pokud by měl někdo typ co dalšího mohlo odejít za jízdy budu rád.
Napsal: sob 05.05.2007 19:52
od sumachr
je to to cidlo neboli ta decka me to delalo to same i kdyz sem jel sam , pokazde sem to vymazal a trebas se to projevilo az 4 den , bylo to ruzne, koupil sme novou a je klid
Napsal: ned 06.01.2013 19:09
od 01mira01
Ahoj, kolik stojí drátěnka do E46? Díky
Napsal: ned 06.01.2013 19:48
od wiky69
mel to fungovalo normalne. ale odpojil sem ho bez vyndani baterky jak sem cetl pozdeji. no po stratu sviti asi 3 minuty a pak zhasne, co vy na to?
Napsal: pon 07.01.2013 00:22
od djmicho
Takže je potvrzeno, že při nefunkční zátěžové dečce vyletí airbagy spolujezdce VŽDY!

Potvrzeno jedním autem na E46 klubu.. dečka byla vadná a po ťukanci vyletěly airbagy spolujezdce i když tam nebyl

BMW by si nedovolilo riskovat se životy pasažérů

Napsal: pon 07.01.2013 01:37
od matiz
Ani nechci domyslet ze bych tam sedel a nebyl priksirovany. Pokud bych to prezil, asi bych na to dlouho nezapomnel.