Stránka 1 z 1
Napsal: sob 28.04.2007 19:08
od Ragnar_
zdravim,
uz parkrat jsem chtel vyzkouset se svou 316kou rychlejsi start jestli prohrabnou kola a da se rict ze na normalnim asfaltu bez sance...
vim ze 100 koni neni moc, ale tak lehce hrabnout a zahvizdat kolama mi slo i se slabsim autem tak nevim cim to muze byt...
dneska se mi navic stalo ze kdyz jsem chtel prohrabnout pri rozjezdu tak najednou motor sel do otacek jako pri prohrabu jenze prakticky zadny hrabani kol se nedelo ani hvizdani nebylo slyset takze bych se celkem bal o spojku, ze prokluzuje (coz by mozna vysvetlovalo i predchozi neuspechy zahrabat pri rozjezdu)...
auto ma nalitano poctivejch 150tis.km takze by teoreticky vse nasvedcovalo ze se spojka chysta na zaslouzeny odpocinek...
jinak ale pri bezny jizde spojka uplne v pohode, pri razeni vse ok i pri normalnich rozjezdech... tak nevim co s tim teda je
budu rad za jakoukoliv uzitecnou pripominku k tomuhle problemu
Napsal: sob 28.04.2007 19:21
od Maikl
takže máš zkušenosti, se slabšíma autama s náhonem na zadek...?
řekl bych že u auta s předním náhonem není problém hrábnout i když tam máš nákýho chcípáka, protože se veškerá váha (teoreticky) přenese na zadní nápravu..

Napsal: sob 28.04.2007 19:24
od petto
mě 1,6 v poho zahrabe......a když vyjíždím z vedlejši na hlavni a jendna hrabu(autio je nakloněny protože zatáčím a je odlehčeny jedno kolo) tak mi hrábne i při přeřazení na dva :-) pneu 215/40 r16 :D a na 185/65r15 sem dělal i obloučky (ne kolečka pro rejpaly-->nemám samosvor) a čoudiolo se od jednoho kola....

Napsal: sob 28.04.2007 19:31
od all
Můžu také dosvedšit... 1.6 taky hrabe dobre, vim že sklidim výsměch od tech co maj silnejsí, ale ted je rec o 1.6
No a skoušel si preradit na dvojku ve velkejch otackach a taky se motor pomaleji zapojil do tahu, nebo mu temer okamzite spadli otacky asi podle toho jak jsi jel rychle?? To mi delalo, po vymene spojky ready!!
Napsal: sob 28.04.2007 21:24
od Spajky
Buď rád že ti to nehrabe

Napsal: sob 28.04.2007 21:29
od Brody
no me by zajimalo jak nastavit spojkovej pedal!Jestli to nejak jde!

Napsal: sob 28.04.2007 22:42
od Bajzik
Brody píše:no me by zajimalo jak nastavit spojkovej pedal!Jestli to nejak jde!

No nejde to
Spojka bude na 85% pryč, je to o způsobu používání spojky a ne najetých km, druhá možnost je ta, že je "jen" mastná (únik oleje z převodky) ale to si nemyslím
Jo a 1.6ka hrabe, ona i dobře jede ale musí se to umět a ne jako hodně lidí si to vynahradit objemem
Napsal: ned 29.04.2007 00:22
od Brody
Bajzik píše:Brody píše:no me by zajimalo jak nastavit spojkovej pedal!Jestli to nejak jde!

No nejde to
Spojka bude na 85% pryč, je to o způsobu používání spojky a ne najetých km, druhá možnost je ta, že je "jen" mastná (únik oleje z převodky) ale to si nemyslím
Jo a 1.6ka hrabe, ona i dobře jede ale musí se to umět a ne jako hodně lidí si to vynahradit objemem
no z prevodovky unika!Jinak de razeni v pohode!Jen pedal je vys nez brzda!A u staryho auta sem si to nastavil pritahnutim spojkovyho lana!
Napsal: ned 29.04.2007 11:14
od Ragnar_
tak ja nevim, pri normalni jizde mi spojka prijde uplne ok... ale ty prohraby jsou divny... nemam zkusenosti s zadnym podobnym autem s nahonem na zadek, ale podle prispevku by to teda hrabnout aspon trochu jit melo (coz jsem si myslel) tak teda nevim jestli to bude tou spojkou...
asi to budu muset nejak vyzkouset.. mate s tim nekdo zkusenosti jako treba co je nejlepsi vyzkouset na cem se to dobre pozna ??
to s tim prerazenim hned na dvojku: vcera jak mi to na tu jednicku proklouzlo tak kdyz jsem tam kopnul dvojku tak to se to nechytlo a nespadli otacky ale klouzalo to chvili taky.. takze jsem pustil radeji nohu z plynu a pak kdyz jsem pridal tak uz se to chytlo normalne...
Napsal: ned 29.04.2007 12:37
od Bajzik
Ragnar_ píše:tak ja nevim, pri normalni jizde mi spojka prijde uplne ok... ale ty prohraby jsou divny... nemam zkusenosti s zadnym podobnym autem s nahonem na zadek, ale podle prispevku by to teda hrabnout aspon trochu jit melo (coz jsem si myslel) tak teda nevim jestli to bude tou spojkou...
asi to budu muset nejak vyzkouset.. mate s tim nekdo zkusenosti jako treba co je nejlepsi vyzkouset na cem se to dobre pozna ??
to s tim prerazenim hned na dvojku: vcera jak mi to na tu jednicku proklouzlo tak kdyz jsem tam kopnul dvojku tak to se to nechytlo a nespadli otacky ale klouzalo to chvili taky.. takze jsem pustil radeji nohu z plynu a pak kdyz jsem pridal tak uz se to chytlo normalne...
jak říkám olej nebo lamela, prostě musíš zroichlovat uměrně s otáčkama, což se ti asi neděje. Ono když pojedeš na klobouka tak to ta spojka zvládne...
Jakým lankem jsi to šteloval? nebo jinak, co to bylo to starý auto????
Napsal: ned 29.04.2007 13:20
od Brody
No presedlal sem ze saxa.A tam byla spojka ovladana lankem,takze kdyz sem mel pedal vysoko tak sem jenom pritah lanko a bylo to v pohode!
Napsal: ned 29.04.2007 13:29
od LOPOLO
Ragnar_ píše:zdravim,
uz parkrat jsem chtel vyzkouset se svou 316kou rychlejsi start jestli prohrabnou kola a da se rict ze na normalnim asfaltu bez sance...
vim ze 100 koni neni moc, ale tak lehce hrabnout a zahvizdat kolama mi slo i se slabsim autem tak nevim cim to muze byt...
dneska se mi navic stalo ze kdyz jsem chtel prohrabnout pri rozjezdu tak najednou motor sel do otacek jako pri prohrabu jenze prakticky zadny hrabani kol se nedelo ani hvizdani nebylo slyset takze bych se celkem bal o spojku, ze prokluzuje (coz by mozna vysvetlovalo i predchozi neuspechy zahrabat pri rozjezdu)...
auto ma nalitano poctivejch 150tis.km takze by teoreticky vse nasvedcovalo ze se spojka chysta na zaslouzeny odpocinek...
jinak ale pri bezny jizde spojka uplne v pohode, pri razeni vse ok i pri normalnich rozjezdech... tak nevim co s tim teda je
budu rad za jakoukoliv uzitecnou pripominku k tomuhle problemu
pokud mas dobry gumy tak nemas sanci .. 100 koni je malo .. kdybys mel nahon na predek tak by to samozrejme slo

Napsal: ned 29.04.2007 15:26
od Jarek
Můj mechanik mě jako test spojky doporučil:

Jeď na dvojku tak 3000ot. (nejlíp do mírnýho kopečka) a začni levou nohou přibrzďovat a zároveň ještě přidej plynu.
Pokud ti otáčky na budíku vyletí nahoru tak spojka KO.
Sem měl taky pocit, že mě odchází spojka a tenhle test mě přesvědčil o opaku a do dnes bez problému...

Napsal: pon 30.04.2007 08:14
od marek26
zatahni rucnu, daj 2, pridaj a pustaj spojku
1. skape dobra spojka
2. neskape zla spojka
Napsal: pon 30.04.2007 08:48
od Amos
nebo špatná ručka

Napsal: úte 01.05.2007 10:53
od Ragnar_
hmm tak se spojkou to vypada spatne... pri ty zatazeny rucce jsem to zkousel a jednou to chciplo tak jsem byl rad, jenze pak jsem to jeste zkusil radsi jednou a bohuzel pri trochu vyssich otackach kdyz jsem pustil spojku uplne tak to nechciplo a motor slapal vesele dal
zajimalo by me jak moc rychle bych to mel nechat vymenit, kdyz zatim pri normalni jizde problemy nejsou...
a pak taky co mam nechat vymenit (jestli treba jen lamelu,oblozeni,.. nebo to vzit komplet celou sadu i s pritlacakem...?) a kolik to tak zhruba vyjde...?
jeste jsem se taky chtel zeptat... zda teoreticky nemuze mit spatna spojka vliv na celkovou spotrebu auta.. posledni dobou si to totiz bere celkove malicko vic
Napsal: úte 01.05.2007 10:57
od _peper
No jestli chces pri kazdem rozjezdu zahrabnout tak to musis asi vymenit okamzite. Jestli ti staci bezne jezdeni, bez piskani kol tak nejspis menit nemusis
BTW: Mam 140koni a gumy 225 a kdyz to chci prohrabnout, tak se musim taky trochu snazit.
Napsal: úte 01.05.2007 11:05
od Ragnar_
me o hrabani vubec nejde, to je to posledni...
jde mi spis o to aby se tam zbytecne neopotrebovavalo nebo nepodelalo i neco jinyho... je mi jasny ze to takhle muze vydrzet jeste dlouho
a zajima me teda taky jestli to teda muze mit ten vliv na spotrebu nebo ne
Napsal: úte 01.05.2007 14:41
od Brody
No pokud budes delat spojku,tak bych urcite vymenil celou sadu!Kdyz uz se to dela tak at je to vymeneny vsechno!
Napsal: sob 05.05.2007 18:45
od Maikl
tak sem si dneska nechtěně hrabnul na volnoběh, sem přijel k benzince a dělal sem asi moc věcí najednou a při zařazený 1 sem pustil spojku, gumy pískly a chciplo to, už sem nestačil zase na tu spojku šlápnout..
