Stránka 1 z 1
Napsal: stř 28.03.2007 16:40
od ondrej
Vždycky jsem doufal, že nikdy nebudu zakládat podobný téma, ale bohužel. . .
Mám třicetšestku 318i m40, včera mi to při volnoběhu chcíplo, myslim že se ani neozvala žádná rána, ale po pokusu nastartovat starter točí motorem jako kafe mlejnkem, prostě bez komprese. Logicky mě napadnul rozvoďák, tak jenom doufám že se to nepotkalo. To by bylo snad lepší shánět jinej motor, né?
Napsal: stř 28.03.2007 16:42
od Petr_1
Dej nový rozvoďák a uvidíš, benzín není tak náchylný k potkání v nízkých otáčkách.
Napsal: stř 28.03.2007 19:29
od Boriss23
jestli ti to toci tskhle...tak je to rozvodak...ale jen rozvodak nedavej...sundej hlavu a prekontroluj pisty a ventily...abys to nezkurvil jeste vic...jestli se to potkalo mohli se ohnout ventily a pri nejhorsim naprasknout pist...nerikam ze se to muselo stat...ale jak rikam radsi kontrola....

Napsal: stř 28.03.2007 19:31
od Boriss23
pokud to bude znicene asi se vyplati sehnnat od nekoho jety...nevim za kolik se da sehnat.....ale pokud to neni 15tis tak bych ho vzal.....zalezi co vse bude v P..I

Napsal: čtv 29.03.2007 07:59
od fornax
Mně to taky jednou udělalo na křižovatce. Spomalil jsem, zařadil 2 a nic. Motor nebyl v otáčkách. Po rozebrání 4 ventily byly ohnutý. Sehnal jsem jinou hlavu komplet s ventily, To bylo nejlevnější řešení. Určitě se nespoléhej, že vyměníš řemen a pojedeš dál. Někdy si ohlý ventil zpět sedne, ale může se celý ten talíř pak ulomit, spadne do pístu a máš po ptákách. (spíše po motoru)

Pokud to nerozebereš nikdy nebudeš mít jistotu. Ty ventily ohlé, okem často nepoznáš, ale když naliješ do kanálů benzín nebo naftu uvidíš jak tečou.

Napsal: čtv 29.03.2007 09:39
od dsvatos
Dan Ďurček píše:Mně to taky jednou udělalo na křižovatce. Spomalil jsem, zařadil 2 a nic. Motor nebyl v otáčkách. Po rozebrání 4 ventily byly ohnutý. Sehnal jsem jinou hlavu komplet s ventily, To bylo nejlevnější řešení. Určitě se nespoléhej, že vyměníš řemen a pojedeš dál. Někdy si ohlý ventil zpět sedne, ale může se celý ten talíř pak ulomit, spadne do pístu a máš po ptákách. (spíše po motoru)

Pokud to nerozebereš nikdy nebudeš mít jistotu. Ty ventily ohlé, okem často nepoznáš, ale když naliješ do kanálů benzín nebo naftu uvidíš jak tečou.

Je to úplně přesně tak.. Ventily jsou na ohnutí hrozně háklivý.. Stačí slaboučkej kontakt s pístem, na kterým ani nezanechají stopu a přitom jsou ohlý.. Takže pokud se ti škubl rozvoďák, jednoznačně musí palice dolů..
Napsal: čtv 29.03.2007 12:07
od Petr_1
Pokud se mu to stalo při volnoběhu, není náraz ventilu na píst tak markantní a ke kontaktu vůbec nemuselo dojít. Stačí změřit tlaky ve válcích a je hned jasné, jestli došlo k poškození. Pokud byl motor ve slušné kondici tak bude kolísání při ohnutí ventilu markantní a tlaky se budou hodně rozcházet.
Napsal: čtv 29.03.2007 12:44
od dsvatos
Tak jsou i některé motory, kde jsou spalovací prostory a tvar dna pístu konstrované tak, že se prostě potkat motor nemůže.. Ale těch moc není a nevím, jestli jsou takhle motory BMW dělané..
Napsal: čtv 29.03.2007 12:52
od fornax
U starého Opla (Vectra- Kadet ) je to tak, že ventil se nepotká, ale u M40 je to tuty.

Napsal: čtv 29.03.2007 20:41
od ondrej
Dik za zkusenosti a nazory, dneska jsem to odtahl do servisu tak uvidime.