Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak zvýšit účinek serva?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od Jarek »

Tak sem obul na letní 205ky a na můj vkus mě jde točit volantem (stání i jízda) dost ztěžka :( .
Gumy mám nafoukaný na 2,4bar.
Dotaz je :
-čím je daný tlak čerpadla kapaliny? (přetlakový ventil? nebo jak regulují tlak kapaliny při různých otáčkách motoru?)
-je to možný nějak upravit?

Další poznatek je, že u kamoše který má naprosto stejný auto akorát r.2000 ( já mám 98 )
taky na 205kách se točí volantem o dost lehčeji.
-byla tam nějaká změna v čerpadle nebo hřebenu?

Dík za rady i nápady. :D Né ty choď do posilovny a tak :D
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od dsvatos »

Pokud je to mechanicky v pořádku, tlak asi nezvýšíš. A i kdyby jo (nějakým ventilem), určitě by to celý soustavě moc neprospělo.. Pokud ale ta soustava je prokazatelně slabá, je to věc pro servis...
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od Jarek »

Ono to řízení je mechanicky úplně OK. Žádný průsak, pumpa tlací i na volnoběhu, žádný zvuky...

:?: Já mám spíš pocit, že v roce 98 nebyly lidi tolik lenivý a postupem času se automobilky přizpůsobovaly
a zlehčovali točení volantem...
8O Teď sem si to procházel na RealOEM a tam je od 04/1999 jiný typ (dokonce čtyři) hřebenu, ale pumpa
(až do 09/2001 je pořád stejná).
Může být ten novější hřeben lepší co se týče využití tlaku kapaliny???
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od dsvatos »

Tý jo, tak takhle do toho už fakt nevidím 8O Ale jestli ti to fachčí jak má, tak já osobně bych se s tím smířil.. Je to nejjednodušší a nejlevnější řešení :lol: Svezl jsem se s autem, který mělo až moc silný servo (nějakej korejec).. Jako při parkování a po městě to bylo gut, ale na státní silnici, při 120 už to bylo až nepříjemný jak to bylo přecitlivělý.. Člověk pak nemá tu zpětnou vazbu od řízení.. Kamoš měl před lety dost dobře udělanou E30 325e (ostrá ETA).. Už nevím co tam bylo všechno za úpravy, ale jezdila neskutečně, suprovej podvozek, ostrý vozítko.. A servo měl odpojený.. Při parkování to byl sice porod, ale při rychlostech okolo 200 to bylo suprový řízení.. Já osobně jsem spíš pro tužší řízení než pro to přeposilovaný..

A ty při parkování na těch 205-kách.. Točíš volantem v poho jednou rukou, nebo ne? Protože já na 205-kách v poho jo.. A pokud ty ne, a tvůj kamoš zase jo, bylo by to divný. To by fakt vypadalo na slabou servopumpu..
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Jarek »

dsvatos píše:Tý jo, tak takhle do toho už fakt nevidím 8O Ale jestli ti to fachčí jak má, tak já osobně bych se s tím smířil.. Je to nejjednodušší a nejlevnější řešení :lol: Svezl jsem se s autem, který mělo až moc silný servo (nějakej korejec).. Jako při parkování a po městě to bylo gut, ale na státní silnici, při 120 už to bylo až nepříjemný jak to bylo přecitlivělý.. Člověk pak nemá tu zpětnou vazbu od řízení.. Kamoš měl před lety dost dobře udělanou E30 325e (ostrá ETA).. Už nevím co tam bylo všechno za úpravy, ale jezdila neskutečně, suprovej podvozek, ostrý vozítko.. A servo měl odpojený.. Při parkování to byl sice porod, ale při rychlostech okolo 200 to bylo suprový řízení.. Já osobně jsem spíš pro tužší řízení než pro to přeposilovaný..

A ty při parkování na těch 205-kách.. Točíš volantem v poho jednou rukou, nebo ne? Protože já na 205-kách v poho jo.. A pokud ty ne, a tvůj kamoš zase jo, bylo by to divný. To by fakt vypadalo na slabou servopumpu..
Hm, to máš pravdu. Já mám v práci Hyundai H1 a fakt je, že silný servo bez odezvy je na dálnici pěknej hnus...Pak máme ještě novýho megana, ale tam je elektro hydraulika - takže taky úplně něco jinýho...
:lol: Asi s toho jen magořim a hledám mouchy kde nejsou :lol:
S BMW jezdim 80% po městě tak v podstatě furt parkuju. Jednou rukou (resp. dlaní) na místě volantem v pohodě otočím.
Dneska sem dost jezdil a v podstatě sem si už zvyknul. Hlavně je super, že můžu konečně po zimě řezat zatáčky.
Takže vyřešenooooo. Dík
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Klubové ID: 644
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Maikl »

a jak je na tom olej... ..kvalita..
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Jarek »

Maikl píše:a jak je na tom olej... ..kvalita..
No, to mě taky napadlo jako "levný" pokus. Akorát sem se na něho ještě nekoukal, ale podle starostlivosti předchozích majitelů asi hodně špatný :( ... snad i z výroby...
Myslíš, že by to mělo vliv???
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Klubové ID: 644
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Maikl »

Jarek píše:
Maikl píše:a jak je na tom olej... ..kvalita..
No, to mě taky napadlo jako "levný" pokus. Akorát sem se na něho ještě nekoukal, ale podle starostlivosti předchozích majitelů asi hodně špatný :( ... snad i z výroby...
Myslíš, že by to mělo vliv???
Kámoš ho vyměnil, měl tam takovou břečku, a bylo to o poznání lepší..
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od Jarek »

Supér, hned zítra na něho mrknu.
Ale stejně ho vyměnim - ať mám klid...
Odpovědět