Stránka 1 z 1

Napsal: úte 24.10.2006 13:53
od ZDRAHY
Ahoj, nestalo se Vám někdo že Vám píska do repráku motor ? Vše je pročištěný, signál i napětí... Repro nové, nová kabeláž - nové zesilovače. Vše má vlastně vlastní okruh.

Jakoby to dělal altík nebo něco! setkal jste se nekdo s necim podobnym ????

Prosim o pomoc :(

model e46 323i cabrio (r.v.2000)

Napsal: úte 24.10.2006 14:36
od Adam
Měl jsem stejný problém u e30 318i M40, když jsem měl repro napájené jen z rádia tak to bylo ok, ale jak jsem dal zesiloveče tak mě po nastartování pískalo a lupalo v reprácích i ve wooferu napříkad při sešlápnutí brzdy. Kabely jsem měl dobře stíněné. Zkoušel jsem všecho možné abych to pískání odsranil, ale marně. Zkusil jsem kabely natáhnou volně kolem auta a bylo to stejné tak jsem hledal chybu přímo v motoru, zkontrolaval jsem aletrnátor ten byl v pořádku, zkoušel jsem přehodit cívku, dal nové kabely ke svíčkám a k cívce nakonec jsem vymenil i celý alternátor za silnější 115A. I odrušovač jsem zkoušel. Nic nepomohlo :( . Bylo mi řečeno že u BMW a mercedesu s tímto bývaly dost problémy (asi u starších ročníků) ted mám hudbu v e36 a je to skoro 100% jen někdy nepatrně slyším že mě hvízdne v reprácích jako bych měl turbo :) . Moc jsem ti asi nepomohl, ale měl jsem z toho tenkrát pěkně nafouklou hlavu a nakonec jsem se na to radši vykašlal protože mě to stálo spoustu času a dva žesilovače v kterých potom nějak divně lupalo i v jiných autech... :(

Napsal: úte 24.10.2006 15:31
od dsvatos
Pořádně odrušit napájení.. Ten odrušovač je nějaká cívka s kondenzátorem nebo takovej nějakej cajk. A funguje to..

Napsal: úte 24.10.2006 16:38
od dargon
hlavni pricina byva v tom ze vedes moc dlouhou ZEM, zemnici kabl ma byt ukostren co jebliz zesilovace a nema byt veden spolu s plusovem napajeni pokud mas baterii vepredu a zesilovac vzadu, natahni nejblizsi zem k zesilovaci a melo by byt vse OK

Napsal: úte 24.10.2006 16:54
od Fikop
dargon píše:hlavni pricina byva v tom ze vedes moc dlouhou ZEM, zemnici kabl ma byt ukostren co jebliz zesilovace a nema byt veden spolu s plusovem napajeni pokud mas baterii vepredu a zesilovac vzadu, natahni nejblizsi zem k zesilovaci a melo by byt vse OK


To co popisuješ se doporučuje ale s pískáním to nemá moc společného.....problém je v ukostření rádia a koncového zesilovače rádia popřípadě mínusového polu výstupu....měl jsem ten samý problém a vyřešil jsem to ukostřením mínus pólu reproduktoru a výstupu na zesilovač....od té doby byl klid:) Nestalo se mi to na E36ce ale na VW Jetta...Většinou jde o špatně navržené rádio nebo nějaké studeňák......jak někdo psal že na to BMW a Méďa trpí tak je to blbost, trpí na to všechny auta!!!

Napsal: úte 24.10.2006 17:50
od dargon
samodzrejmne minusovy pol zesilvoace autoradia se neukostruje :))) pac to neni tvrda zem ale je to mustkovy zesilovac tudiz je cely zesilovac kazdy kanal nadzvednuty o cca 3V :)

Napsal: úte 24.10.2006 22:27
od ZDRAHY
Zitra zkusime jeste neco poresit, kdyztak Vam napisu presne jak to je zapojene... a s jakym hardwarem...

Napsal: úte 24.10.2006 22:29
od ZDRAHY
Zitra zkusime jeste neco poresit, kdyztak Vam napisu presne jak to je zapojene... a s jakym hardwarem...

Napsal: stř 25.10.2006 15:16
od ZDRAHY
Piskalo to jiz v serii (origo radio i bedny). Ted je tam 2 kanalovej a 4 kan. zesilovac, za radiem jsou dva filtry a na signalu je taktez filtr - stale piska.

Cela sestava je od ALPINE ale piskalo i origo.

Napsal: stř 25.10.2006 15:47
od Marty_
Nekde ti to chyta ruseni.. Nemas treba prekrizene napajeci a signalove kabely k zesilovaci nebo nejsou tazene jednim prahem?
http://www.ahc.cz/rady.php?id=4

Napsal: stř 25.10.2006 15:48
od Marty_
Ale ze to piskalo uz v serii je fakt cudne:o)

Napsal: čtv 26.10.2006 09:39
od Samsa
Veškerá elektroinstalace pro hifi se musí natáhnout dvoudrátově, tj. musí se od baterie táhnout i zemnící vodič ve stejným průřezu jako "+" a nejlépe přes odrušovací člen a když použijete kapacitátor alespoň s 1 faradem, udělali jste maximum. Stínění signálových kabelů musí být spojeno pouze v jednom bodu, aby se netvořili zemní smyčky. To, že se táhne "-" zvlášť eliminuje rušení vznikající toky proudů přes karosérii.

Napsal: čtv 26.10.2006 11:27
od FreeTree
Mě to nepíská.... díky bohu..... ale taky jsem měl vítr, když jsem to po měsíci obětování se v autě pustil......

Napsal: čtv 26.10.2006 11:29
od FreeTree
... jo jinak to ruší altík, prodává se odrušovač.... stačí se zeptat.... více na http://www.autohificlub.cz

Napsal: čtv 26.10.2006 12:25
od Fikop
dargon píše:samodzrejmne minusovy pol zesilvoace autoradia se neukostruje :))) pac to neni tvrda zem ale je to mustkovy zesilovac tudiz je cely zesilovac kazdy kanal nadzvednuty o cca 3V :)


v tom případě........proč mi to pomohlo???

Napsal: čtv 26.10.2006 15:02
od whicar
Fikop píše:
dargon píše:samodzrejmne minusovy pol zesilvoace autoradia se neukostruje :))) pac to neni tvrda zem ale je to mustkovy zesilovac tudiz je cely zesilovac kazdy kanal nadzvednuty o cca 3V :)


v tom případě........proč mi to pomohlo???

Taky to Dargonovi pískat nemůže když to nemá zapojený. Co je to podle tebe tvrdá zem? Zakopaný zemnící desky pod autem asi nemáš. Žádné elektrické zařízení bez napájení nejde. A táhnout i zemnící vodič ve stejným průřezu jako "+" je snad samozřejmost. Stejný proud co jde do spotřebiče musí jít i od nej. Překřížení napájecích a signálových kabelů by vadit nemelo pokud máš nabíjení ok, Spíš spoje(konektory).

Napsal: čtv 26.10.2006 22:27
od dargon
mozna sme si spatne rozumneli myslel sem ukostreny vystup reproduktoru u zesilovace. a jinak neni pravdou nejlepsi je kdyz nastane situace a zesilovac mas vzadu a baterii vepredu tak se natahuje jen + pol od baterie a -pol se uzemnuje co nejbliz zesilovace prave kuli ruseni . ty kondenzatory c ose davaj k napajeni slouzi jen kuli velkym proudovym narazum pri odberu zesilovace aby nezkresloval.

Napsal: pát 27.10.2006 07:42
od gyrous
Stále píská? píská ti tedy i rádio i CD?

Napsal: pát 27.10.2006 09:11
od ZDRAHY
i rádio i cd...

Napsal: pát 27.10.2006 09:30
od gyrous
Možná je to proto, že to má společné napájení s jiným zařízením na stejné pojistce. Jestli je to tak nepříjemné. Možná, že tam dělá blbiny příprava na multifuknční volant, ale to už asi v těch hordech kabelů je těžký najít. Nevím asi být tebou, tak bych asi natáhl nově kabely. Pouze napájení na rádio.