Stránka 1 z 2
Napsal: stř 30.08.2006 23:49
od Stanley
Cauec lidi, prosim o pomoc, mam 316 compact z 1995. je to moje prvni bmw a nemam zkusenosti. Zacalo to prasknutim trubky vedouci z motoru, ktera rozvadi vodu. tak nejak sem to zpravil, ale od te doby mne nechladi motor. vyndal sem termostat, chladic je taky v poradku, ale kdyz mam nastartovane a oddelane vicko od chladice, voda v nem sploucha a jdou odtud bublinky. Dekuju za radu, auto mam teprve 2 tydny, doufam, ze nebudu litovat. Dik Stanley
PS: do motoru voda netece, kontroloval sem olej, startuje normalne a po vypnuti motoru to dela divne zvuky, syci to a tak.
Napsal: čtv 31.08.2006 00:16
od matal
A zkoušel jsi to odvzdušnit..?
Napsal: čtv 31.08.2006 00:25
od Olda H
Taky sáhnout na hadice od chladiče. Jestli je motor zahřátý a hadice studený, tak to může být vodní čerpadlo.
Napsal: čtv 31.08.2006 00:43
od eZekiel
na 100% Vodní pumpa, měl sem to taky......oprava cca 2-3 tisíce

, potom uz ti vydrzi na veky....
Napsal: čtv 31.08.2006 10:03
od mkalous
eZekiel píše:na 100% Vodní pumpa, měl sem to taky......oprava cca 2-3 tisíce

, potom uz ti vydrzi na veky....
Co to znamená na 100% vodní pumpa? JAko že je KO?
Napsal: čtv 31.08.2006 10:09
od Olda H
mkalous píše:eZekiel píše:na 100% Vodní pumpa, měl sem to taky......oprava cca 2-3 tisíce

, potom uz ti vydrzi na veky....
Co to znamená na 100% vodní pumpa? JAko že je KO?
Ano, netlačí vodu do oběhu. Může být i utržená vrtulka, nebo přidřené a rezavé.
Napsal: čtv 31.08.2006 11:16
od bergos
a kolik jsi tam dolil vody? bych to zkusil nejdříve pořádně odvzdušnit.
Napsal: čtv 31.08.2006 11:26
od patras
pokud ti rupne hadice od topeni, tak motor nasaje vzduch do chladiciho okruhu a je to zavzdusneny !!! ...
Napsal: čtv 31.08.2006 12:19
od milo
tak tak odvzdusnit, projet, odvzdusnit, projet atd stale dookola

Napsal: čtv 31.08.2006 13:09
od ferlin
Nechci strašit, ale pokud se přehřívá motor a voda v chladiči bublinkuje a šplouchá, tak to vypadá na posrané těsnění hlavy. Voda se sice nemusí dostávat do válce (to by bylo úplně v řiti), ale mohou být poškozené přepážky v těsnění mezi hlavou a blokem motoru. Tím pádem voda necirkuluje motorem tak, jak má a vznikne podobné "čudo." Stalo se mi to u Formana a též jsem se nestíhal divit, co se děje. Když jsem demontoval hlavu a uviděl, co zbylo z těsnění, bylo vše jasné. Přitom do válců nešla ani kapka. Bude to těsněním.

Napsal: čtv 31.08.2006 20:31
od eZekiel
ferlin píše:Nechci strašit, ale pokud se přehřívá motor a voda v chladiči bublinkuje a šplouchá, tak to vypadá na posrané těsnění hlavy. Voda se sice nemusí dostávat do válce (to by bylo úplně v řiti), ale mohou být poškozené přepážky v těsnění mezi hlavou a blokem motoru. Tím pádem voda necirkuluje motorem tak, jak má a vznikne podobné "čudo." Stalo se mi to u Formana a též jsem se nestíhal divit, co se děje. Když jsem demontoval hlavu a uviděl, co zbylo z těsnění, bylo vše jasné. Přitom do válců nešla ani kapka. Bude to těsněním.

prave ze tohle mi to taky delalo a myslel sem ze je v riti hlava, ale byla to ta pumpa....BMW neni forman ta hlava sakra neco vydrzi, hh

!
At pak stanley da vedet co tomu bylo....
Napsal: pát 01.09.2006 11:01
od Slavisimo
eZekiel píše:ferlin píše:Nechci strašit, ale pokud se přehřívá motor a voda v chladiči bublinkuje a šplouchá, tak to vypadá na posrané těsnění hlavy. Voda se sice nemusí dostávat do válce (to by bylo úplně v řiti), ale mohou být poškozené přepážky v těsnění mezi hlavou a blokem motoru. Tím pádem voda necirkuluje motorem tak, jak má a vznikne podobné "čudo." Stalo se mi to u Formana a též jsem se nestíhal divit, co se děje. Když jsem demontoval hlavu a uviděl, co zbylo z těsnění, bylo vše jasné. Přitom do válců nešla ani kapka. Bude to těsněním.

prave ze tohle mi to taky delalo a myslel sem ze je v riti hlava, ale byla to ta pumpa....BMW neni forman ta hlava sakra neco vydrzi, hh

!
At pak stanley da vedet co tomu bylo....
jo u tds sme taky mysleli ze je to hlava

a byla to vodni pumpa
Napsal: pát 01.09.2006 11:38
od ferlin
Já neměl na mysli hlavu, ale TĚSNĚNÍ hlavy. To je rozdíl. Těsnění může odejít do řiti u každého auta.

Napsal: pát 01.09.2006 20:15
od CharlitoCZ
poupravim cenu pumpy, koupil jsem v elitu asi 12stovek s ocelovou vrtulkou, výměna je hodinu - max 2 a nic na tom neni, k tomu si připočítej trochu nemrzky (idálně přímo z bmw - taky za pár korun) a směle do toho, ještě podotýkám, že až budeš sundavat visku, tak je to levotočivej závit a stačí do toho prdnout kladivem (klíč 32)

Napsal: sob 02.09.2006 11:27
od ferlin
A jestli to nepřestane dělat ani po výměně čerpadla, tak ještě vyměň těsnění hlavy a bude to určitě O.K.

Napsal: sob 02.09.2006 20:33
od Stanley
caute ,dik za odpovedi chtel jsem vyzkouset tu pumpu jestli je dobra ale nejak nesla ven .jak jsem srouboval do tech zavitu na vytazeni tak me cela popraskala malatil jsem do toho kladivem a nic takze obednam novou a proste ji nejak vymlatim .nemam co poskodit?
a je mozne ze ta hadicka prdla kvuli te pumpe?kazdy den jsem vrazeny v motoru a uz zacinam byt zoufali porad nejake problemy

pak nbapisu az budu met novou vodni pumpu zatim cus

Napsal: ned 03.09.2006 00:52
od CharlitoCZ
musí se silou vytáhnout, možná tam máš tu vrtulku stejně kousnutou jako jsem měl já že to fakt jde blbě.. sundej i termostat, on se ti tam trochu povolí tlak v motoru (nebo to předpokládám) a vytáhneš to. Poteče ještě dost vody, tak opatrně, na mě málem někdo vylítnul

Napsal: ned 03.09.2006 00:53
od CharlitoCZ
hlavně do toho prosimtě nemlať a nešťourej šroubovákem ať nepoškodíš motor a neteklo ti to tam pak... maximálně plochym nožem zkusit pomoct, ale radši ani to ne
Napsal: ned 03.09.2006 07:51
od Stanley
a je mozne ze vrtulka je kousla a hridel se toci? protoze me se toci,akorat trosku zadrhavala kdyz jsem s ni tocil v prstech ale ven nesla ani hovno je tam asi z 95

Napsal: ned 03.09.2006 07:58
od Stanley
jo a mam uplne v prdeli takovou plastovou trubku na rozvod vody jde z motoru a jdou z ni myslim 3 hadice.uz dvakrat me vystrelila hadice z te trubky ma sice znicene konce ale ja to lepil takovou sracku neco jako silikon doufam ze to uz neprdne ale tu trubku budu potrebovat urcite novou nevite cca cenu?a proc se me to sakra tak tlakuje je to ta blba pumpa ?jo a mam 1,6 compact z 1995 KRASAVEC!!!!

a jak muzu dat foto meho bafa do meho profilu chci se pochubit
