Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

zpresneni razeni(vymena silentbloku)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
sumak
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 19.01.2004 01:00
Bydliště: Dobrichovice u Prahy
Klubové ID: 967

#1 Příspěvek od sumak »

Pise se tam ze vymenou silentbloku na prevodovce se spresni razeni,to plati pro vsechny modely? Taky se tam pise ze je treba vymenit silon casti ve vlastni radicce poradite mi nekdo prosim co je tim mysleno,popripade sve skusenosti?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#2 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Sb platí pro všechny auta, který je maj vyjebaný. Silonový uložení, ve kterým je ta kulička tyčky řazení je tím myšleno.
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#3 Příspěvek od Jirka-328 »

Speedy píše:Sb platí pro všechny auta, který je maj vyjebaný. Silonový uložení, ve kterým je ta kulička tyčky řazení je tím myšleno.
Řadička má při zařazeným kvaltu dost vůli a myslim že i přesnost řazení už není taková jaká má být.

Kupoval jste to někdo, popř. kde a za kolik. Asi origo co? Koukal jsem do ETK a nějak nemůžu přijít co všechno se tam mění..... myslim to silonový uložení. Poradíte číslo obj. ETK pro E36 328i
Díky Jirka
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#4 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Jirka-328 píše:
Speedy píše:Sb platí pro všechny auta, který je maj vyjebaný. Silonový uložení, ve kterým je ta kulička tyčky řazení je tím myšleno.
Řadička má při zařazeným kvaltu dost vůli a myslim že i přesnost řazení už není taková jaká má být.

Kupoval jste to někdo, popř. kde a za kolik. Asi origo co? Koukal jsem do ETK a nějak nemůžu přijít co všechno se tam mění..... myslim to silonový uložení. Poradíte číslo obj. ETK pro E36 328i
Díky Jirka
Jedíně origo, stálo to vše pár stovek a určitě se to vyplatí vyměnit. Práce na heveru cca 2hodky i s kafem.
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro
Klubové ID: 715

#5 Příspěvek od dell »

Tak to jsem také měnil ale jen ty dvě silonová pozdra které mě soustružník vytočil. Před výměnou nešlo vůbec řadit a po výměně pouzder perfekt. Vyměnil jsem je před 5lety a dodnes žádný problém. Tak proč jen originál díly za plno peněz. Stálo mě to balíček kafe za pouzdra a má práce.
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#6 Příspěvek od Jirka-328 »

Speedy píše:
Jirka-328 píše:
Speedy píše:Sb platí pro všechny auta, který je maj vyjebaný. Silonový uložení, ve kterým je ta kulička tyčky řazení je tím myšleno.
Řadička má při zařazeným kvaltu dost vůli a myslim že i přesnost řazení už není taková jaká má být.

Kupoval jste to někdo, popř. kde a za kolik. Asi origo co? Koukal jsem do ETK a nějak nemůžu přijít co všechno se tam mění..... myslim to silonový uložení. Poradíte číslo obj. ETK pro E36 328i
Díky Jirka
Jedíně origo, stálo to vše pár stovek a určitě se to vyplatí vyměnit. Práce na heveru cca 2hodky i s kafem.
Hele prosimtě umíš na tomhle odkazu poznat co všechno se tam mění???

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od RuDoSh »

ty vyresi to, ze obcas jde spatne trefit 3jka a paka je vic nahnuta doprava? :-)
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Klubové ID: 644
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Maikl »

RuDoSh píše:ty vyresi to, ze obcas jde spatne trefit 3jka a paka je vic nahnuta doprava? :-)
Myslím že mám podobnej problémek...
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro
Klubové ID: 715

#9 Příspěvek od dell »

Posílám obrázek.
Přílohy
řazení.JPG
řazení.JPG (35.84 KiB) Zobrazeno 10072 x
3nge
Registrovaný
Příspěvky: 475
Registrován: ned 30.01.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od 3nge »

Maikl píše:
RuDoSh píše:ty vyresi to, ze obcas jde spatne trefit 3jka a paka je vic nahnuta doprava? :-)
Myslím že mám podobnej problémek...
taky znam :) po vyrazeni petky se to jakoby nevrati na stred a pokud v tom stavu chces zaradit za 5 tak tam vrznes 3 no :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

OT: kluci děláte si prdel s těma názvama témat? co takhle trošku k věci?
proto Sumaku prosím o přejmenováni toho tématu k věci třeba
"Silentbloky na řazení" nebo tak něco. už je to dost topiců kde je furt HEEELP, POOOMOC apod, tak at je v tom pořádek.
sumak
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 19.01.2004 01:00
Bydliště: Dobrichovice u Prahy
Klubové ID: 967

#12 Příspěvek od sumak »

dik za rady a omlouvam se za nazev tematu rad bych ho zmenil ale je to nad me pocitacove schopnosti.
sumak
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 19.01.2004 01:00
Bydliště: Dobrichovice u Prahy
Klubové ID: 967

#13 Příspěvek od sumak »

ted jsem se dival do ETK a 320i ma stejny silentbloky jako 328coupe,je tomozny?
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Klubové ID: 644
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Maikl »

sumak píše:dik za rady a omlouvam se za nazev tematu rad bych ho zmenil ale je to nad me pocitacove schopnosti.
v bílým oválu v pravo na hoře (vedli citovat) máš "upravit" s nůžkama, tam to zkus (uprav předmět) :wink:
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#15 Příspěvek od eko »

Krome silentbloku se meni predevsim dil c.7 (25111220600), to je nejjednodussi.
Docela podstatne je, aby dil c.9 vykazoval co nejmensi vuli ve spojich. Tudiz je asi dobre vymenit i dily c.10 a c.11. To je ale zrejme uz slozitejsi. Kdyz uz by se to delalo, je mozne omotat dil c.9 dratem a tim zvetsit jeho hmotnost. Pri spravne technice razeni by se pak jednotlive prevody meli lepe radit. Krome toho se prodavaji i skvele alternativy: http://www.uucmotorwerks.com/dssr/

K dilu c.5 jeste dodavam, ze se prodava orig. BMW-motorsport radici paka, ktera by mela zkratit razeni o 20 az 30%
http://www.sanituning.de/catalog/produc ... e870fbab84
Porovnani:
http://www.brunsnet.de/BMW/Haupt/Bilder ... elkurz.jpg
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#16 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Hlavně vyměňte díly č. 4 a 7. a pak zkontrolujte, jeslti je mate vsude plastove podlozky c.10 tam, kde maj bejt.


Na kratší řazení se vyserte, zničíte si tím synchrony v převodovce.
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#17 Příspěvek od eko »

Speedy píše:
Na kratší řazení se vyserte, zničíte si tím synchrony v převodovce.
Tak to jsou asi nemci dobytci, protoze to tam hodne z nich ma.

Kdybych mel pouzit stejnou argumentaci, tak na driftovani a jezdeni na fun se vyserte, nicite si tim to a to a to... :)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#18 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

eko píše:Kdybych mel pouzit stejnou argumentaci, tak na driftovani a jezdeni na fun se vyserte, nicite si tim to a to a to... :)
co maj fasisti bych asi neresil, v 90% maji venkovni kliky s napisem Motorsport, svitici radicku a chromovany cudliky manualni klimy, ty co nemaj lepiky ze Simira dokonce alu plech na podlaze nebo jako vrchol AE made in Taiwan s TUV homologaci oskenovanou od pos+anejsiho kamose s Hellama :-)) tohle vsechno totiz spolu s koncovkou a la DTM vyhrava zavody 50kou od McDondy k mistnimu ghettu .-)
“Ability is what you're capable of doing.”
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro
Klubové ID: 715

#19 Příspěvek od dell »

Dělal jsem opravu řazení na dvou vozech a nikdy nebylo potřeba měnit díl 7. Ta vůle ve spojích č.9 jak píšeš, je to nejpodstatnější. Díly 10 a 11 také není třeba měnit, jsou to podložky a závlačka. Na spodním konci u nich popletli čísla, 10 jsou podložky na obou stranách a 11 jsou závlačky. Omotat drátem díl č.9 je totální blbost. A k těm alternativám, stejně pokud by někdo chtěl nahradit díl č.9 něčím jiným, stejně je nutné vyměnit ty dvě silonová pouzdra. U jednoho auta také chyběl díl 4, byl tam jen takový držák s dírou a zase, výměna silonových pouzder a řazení perfekt ani nebylo znát nepřítomnost tohoto dílu. Vše píšu z vlastní zkušenosti, žádná teorie. Až si někdo tuto výměnu provede, pozná jak to krásně funguje.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#20 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

dell píše:Omotat drátem díl č.9 je totální blbost.
to se dela kvuli zvetseni hmotnosti- tahlo ma vetsi setrvacnost, rychlost tam spis padne a ztezknutim te radicky vespod se zmensi jeji tendence se klepat... bavime se o cinovem nebo olovenem dratu, normalniho bys tam musel natocit cely klubko :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Odpovědět