Stránka 1 z 1
Napsal: stř 05.07.2006 18:05
od dreamE46
právě jsem zahučel do opravy , mam vyvarenou hlavu a nove turbo, tam co mi to delali mi rikali ze ted 2-3 tisice kilometru nemam tocit vice nez 2500/ot /min, co je na tom pravdy ? nove auto se taky takto zajizdi ? na co si dat pozor ? nechavate bezet motor kdyz dojedete z vetsi dalky ?
Napsal: stř 05.07.2006 19:55
od dargon
no to ti rekli schvalne abys pak nemohl reklamovat turbo , kdyz se ma sepnout az po 2,5tisich otackach a ty poznas ze nefaka

ehm sranda

Napsal: čtv 06.07.2006 12:18
od Dave
Těch 1000 km bych bral kvůli té hlavě - tak jsem tak jezdil opatrněji po výměně těsnění pod hlavou. Ale turbo by mělo běhat na plno už od začátku - jestli je nové nebo byla dělaná repase.
Nebo je to jinak?
Napsal: čtv 06.07.2006 12:43
od dargon
jezdil opatrne jak na tym obrazku co mas i nicku ?

no ted menim tesneni pod hlavou a hlavu i ja tak budu taky jezdit opatrne hold chybama se clovek uci

Napsal: čtv 06.07.2006 12:51
od Dave
Ještě jsem zapomněl k tomu turbu - vychlazení turba po ostřejší jízdě neberte na lehkou váhu. Už je to tu někde v jiném tématu celkem dobře popsáno - dokud se točí tak je v pohodě ale když se zastaví tak se vytváří mikroskopické prasklinky které vedou až k ulomení lopatky.
Je to 14 dní co mi odešlo turbo tak o tom něco vím. A to jsem vždycky před zastavením jel tak 2-3 minutky už pohodičku a ještě nechal chvíli klápat, ale asi to bylo málo. Právě proto zvažuji přechod na benzín!
Jo a s techniky z turbo servisu jsem byl posledních pár dní v kontaktu každý den.

Napsal: čtv 06.07.2006 17:30
od dreamE46
diky moc za rady, jedna se o repasovane turbo od
http://www.specialturbo.cz/ , neznate je , delaji to dobre ? Vim ze diesel neni letadlo ale cemu teda rikate ostrejsi jizda ?? jizda od 2500 ot nahoru ci od 3000 ?, v kolika ma vlastne 320D omezovac... nemate prosim nekdo link na to forum o chlazeni turba ? -taz-
Napsal: čtv 06.07.2006 17:54
od Dave
V Prušánkách by měli dělat dobrou práci - i když tady na fóru taky někdo říkal že s nima už měl nějaké problémy. Co jsem mluvil s jejich technikem tak se zdál v pohodě, obětavý a že ví o čem mluví.
Ta debata o chlazení se řešila v tématu benzin v nafta pár dní zpět.
Napsal: čtv 06.07.2006 20:46
od najvi
Je to 14 dní co mi odešlo turbo tak o tom něco vím. A to jsem vždycky před zastavením jel tak 2-3 minutky už pohodičku a ještě nechal chvíli klápat, ale asi to bylo málo. Právě proto zvažuji přechod na benzín!
Co máš za stojovnu?

Napsal: pát 07.07.2006 08:51
od Dave
najvi píše:Co máš za stojovnu?

Audi 1.9 TDi 110 koníků. Na turba jsou holt kladeny dost veliké provozní nároky proto časem vždycky odejdou - můžeš se o ně starat jak chceš! Přece po každé jízdě nebudeš stát a chladit.
Jinak o prodeji Audi jsem byl rozhodnutý už dlouho před tím než mi začaly problémy (nejen s turbem).
Při rozhodování o dalším autě jsem z 320D a 330D dospěl k benzínu a mým momentálním horkým favoritem je 323Ci (nebo 323i).
Napsal: pát 07.07.2006 17:20
od Huska
dreamE46 píše:právě jsem zahučel do opravy , mam vyvarenou hlavu a nove turbo, tam co mi to delali mi rikali ze ted 2-3 tisice kilometru nemam tocit vice nez 2500/ot /min, co je na tom pravdy ? nove auto se taky takto zajizdi ? na co si dat pozor ? nechavate bezet motor kdyz dojedete z vetsi dalky ?
jasně že to musíš zajet opatrně... hlava cca 1tis km pak jetdo servisu na dotáhnutí.
turbo to stejný.... je velmi důležité prvních 1tis km nechat pořádně vychladit... když ho zrepasují je vše naknap... ono poznáš že auto bude postupně zrachovat v nástupu do otáček.... říká se že po 1tis km jsou ložiska zběhnutá.
S čím ovšem nesouhlasím je u turba jezdit do 2500/ot, protože 1850/ot je pro něj kritická hranice kdy teprve nastupuje a jsou v něm největší tlaky.... takže doporučuji jezdit naprosto standardně jen ho nechávat pořádně schladit.