Stránka 1 z 1

Napsal: pon 20.03.2006 10:35
od Body
Ahojte.
Riešil som problém s visco spojkou. Pri vypnutom motore sa už točila dost ?ažko. Vzhladom na cenu 6 500,- Sk som to vyriešil nasledovne: Demontoval som vrtulu z visco spojky, rozdelil som chladiče a zistil dost vela necistoty medzi lamelami, takže nasledovalo prečistenie kefkou a vyfúkanie stlačeným vzduchom. Išli z toho riadne mračná prachu. Potom som riešil čo bude pri jazde v kolónach, alebo pomalej jazde v meste. Našiel som relé II. otáčok ventilátora klímy a urobil odbočku zo spínania cievky( potiahol som drát do panelu pod riadiacou pákou) a pridal som vypínač, ktorým si ho môžem zapnú? keby sa motor prehrieval, aj ked v schéme je zakreslený nejaký termstat, ktorý by mal ten ventilátor zopnú? pri teplote motora 101 C. Cena vypínača 79,- Sk+ moja práca, takže ušetrené nejaké tie drobné. Ďalšou výhodou je, že to už tak nehučí a môžem si vychutna? zvuk šes?válca. Niekto tu písal, že tá vrtuľa odoberá nejaké tie koníky, ale zatial som to nepocítil. Ináč menil som aj rezistor pre I. otáčky ventilátora (jeho parametre 0,5 ohm, 85Watt) cena 1200,-Sk.

Napsal: pon 20.03.2006 13:33
od ajfel
visco spojka se ma tocit tezce .. pri studenem motoru ....
lehce ma jit po chvili behu motoru a po zahrati a zase tezce pri prehrati (nad provozni teplotu) ...
petr

Napsal: pon 19.02.2007 14:37
od Body
Ako sa demontuje tá visco spojka?

Napsal: pon 19.02.2007 17:43
od BAD
mezi remenici a viskou vidis jak kdyby matku tak ta patri k viskospojce tu musis povolit je tam opacny zavit tak bacha

Napsal: pon 19.02.2007 23:22
od Bajzik
Body píše:Ako sa demontuje tá visco spojka?
Opačný závit, tedy povoluj směrem k pojistnici :)
Nasad klíč, (32) a uhod do něj kladivem pokud to ani nadále nepovolí tak zaaretuj řemenici já mezi ty šroubky strčil šroubovák