Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 09.03.2006 12:30
od kosh
Jak je to s diferakem u M3 E46.
Zatím z toho mám takový pocit, že když je DSC zapnuté tak ma diferák nulovou svornost. Když dojde k prokluzu tak se sevře.
a když je DSC vypnuté tak se mi zdá že diferák má pořád nějakou svornost a vubec se nerozepíná.
Napsal: čtv 09.03.2006 12:48
od skautik
auto.cz
ení diferenciál jako diferenciál a o tom, který je namontován do M3, to platí dvojnásob. U diferenciálu se schopností vyhodnocovat točivý moment každého poháněného kola zvláš? je síla motoru distribuována přesně v závislosti na trakčních podmínkách. V případě běžných diferenciálů vozů BMW, které mohou přenést maximálně 25% dodávané síly, se systém dostává v mezních situacích (velmi ostrý průjezd zatáčkou nebo výrazný rozdíl v adhezi povrchu pod levým a pravým kolem) do problémů, protože situace vyžaduje ještě větší přerozdělení točivého momentu. Proto u BMW vyvinuli pro M3 ve spolupráci s GKN Viscodrive úplně nový systém - variabilní uzávěru diferenciálu, která udržuje trakci i v těch nejnáročnějších podmínkách. Podle rozdílu rychlostí kol je integrovaným čerpadlem dávkován řídicí tlak, působící na vícelamelovou spojku, která se postará o přerozdělení hnací síly. Výhodou systému je, že plynule uzavírá diferenciál už od okamžiku, kdy se kola začínají otáčet odlišnou rychlostí a ve výsledku nemůže kolo s menším zatížením (například uvnitř ostře projížděné zatáčky) způsobit výrazný pokles hnací síly na nápravě. Diferenciál je schopen mu dávkovat přesně tolik točivého momentu, kolik "snese", a zbývající část je distribuována na zatíženější vnější kolo. V extrémním případě, pokud má více zatížené kolo dostatek adheze, na něj může být převedeno až 100% točivého momentu. Je tedy jasné, že v kombinaci s DSC tento systém umožňuje nekompromisní ovládání vozu i v nejnáročnějších podmínkách.
Napsal: čtv 09.03.2006 12:57
od kosh
hezké, ale pořád by mě zajímalo jestli se teda difer automaticky sevře ( na nějaké menší procento ) když vypnu DSC
Napsal: pát 10.03.2006 09:56
od ghoust
tak to nevím, ale známý z OV jsi asi před měsícem kopil M3 E46 a měnil tam diferák a v CARTEKU mu to zpočítali na 65K tak že byl z toho nadšený.

Napsal: pát 10.03.2006 10:16
od kosh
ghoust píše:tak to nevím, ale známý z OV jsi asi před měsícem kopil M3 E46 a měnil tam diferák a v CARTEKU mu to zpočítali na 65K tak že byl z toho nadšený.

kurna a kolik měl najeto?
Napsal: pát 10.03.2006 10:48
od Hanz
ten dif je plnne mechanickej, takze nejaky pocity dela jen on/off elektronika... jinak podle lidi se moc nepovedly, v Renocaru udajne menili jednomu uz 3 :-/
Napsal: pát 10.03.2006 18:08
od kosh
Hanz píše:ten dif je plnne mechanickej, takze nejaky pocity dela jen on/off elektronika... jinak podle lidi se moc nepovedly, v Renocaru udajne menili jednomu uz 3 :-/
a konečně někdo. díky. no doufám, že já ho měnit něbudu

Napsal: sob 11.03.2006 20:07
od ghoust
nevím to přestně ale mám ten dojem že něco kolem 40TKM
Napsal: sob 11.03.2006 20:14
od RuDoSh
ted je v carautu mikro odstavec o tom diferaku (u testu Z4 M)
Napsal: sob 11.03.2006 21:23
od kosh
ghoust píše:nevím to přestně ale mám ten dojem že něco kolem 40TKM
AAAAA ja mam 38 000
No ale difer vypada v pohodě