Stránka 1 z 1
Napsal: úte 28.02.2006 18:52
od mpacket
Vi nekdo co by to mohlo byt??
nad cca 85km/h me zacne lehce vibrovat auto. Nedela to ve volantu, ale nese se to celou karoserii.Dela to i kdyz vyradim treba ve 140km/h. Zajimave je, ze to vibruje i kdyz brzdim z vysoke rychlosti asi do 80km/h, pak nic - ticho.
Kolama to neni, loziska kol asi take ne.Mam podezreni nekde kolem kardanu, nebo snad diferencial,ale nevim to jiste.Zacalo to z niceho nic do te doby bylo ticho bez (brneni-vibrace) i pri 200km/h. Mirne se ta vibrace vyskytuje i kdyz akceleruju na 2 na plny plyn a to uz od 60-80km/h a hlavne kdyz je to do kopce...
V servisu pochopitelne nevi co by to mohlo byt, pry cokoliv
Hardy spojku mam asi 1 mesic novou a silentblok uchyceni diferencialu take.
diky za rady

Napsal: úte 28.02.2006 20:17
od jordeeman
mpacket píše:Vi nekdo co by to mohlo byt??
nad cca 85km/h me zacne lehce vibrovat auto. Nedela to ve volantu, ale nese se to celou karoserii.Dela to i kdyz vyradim treba ve 140km/h. Zajimave je, ze to vibruje i kdyz brzdim z vysoke rychlosti asi do 80km/h, pak nic - ticho.
Kolama to neni, loziska kol asi take ne.Mam podezreni nekde kolem kardanu, nebo snad diferencial,ale nevim to jiste.Zacalo to z niceho nic do te doby bylo ticho bez (brneni-vibrace) i pri 200km/h. Mirne se ta vibrace vyskytuje i kdyz akceleruju na 2 na plny plyn a to uz od 60-80km/h a hlavne kdyz je to do kopce...
V servisu pochopitelne nevi co by to mohlo byt, pry cokoliv
Hardy spojku mam asi 1 mesic novou a silentblok uchyceni diferencialu take.
diky za rady

no to si ma vytrel teraz ... mam podobny problem akurat si myslim stale ze to je kardan ...ulozenie ....
Napsal: úte 28.02.2006 22:36
od HonzaK
Pro oba:
Já bych to viděl v zásadě na dvě možnosti.
Buďto naražený jeden ze zadních disků. Když to dělá od nějaké rychlosti a pak už pořád, tak to je první věc, na kterou bych se podíval. Nejlépe na vyvyžovačce, ale stačí i při zvedlém kole s ním zatočit. Tuhle závadu by způsobovala deformace, která by byla okem snadno viditelná. Většinou z vnitřní strany.
Nebo kardan. Konkrétně jeho homokinetický kloub u diferáku. Tady by bylo potřeba mít auto na zvedáku. Podívej se na tepelné kryty výfuku a vůbec okolí toho kloubu. Jestli tam jde vidět rozstříkaná vazelína (nebo jenom mastnota s prachem), tak to svědčí o tom, že kloub může jet na sucho. Utíká to přes těsnění mezi unašečem kardanu a kloubem. Pak si chytni unašeč kardanu jednou rukou a kardan za kloubem druhou.. Zkus vůli. Pokud zjistíš jakoukoliv vůli v tom kloubu, tak je vháji a na výměnu. Obvzláště jestli to v něm tak cinká/cvaká. To už jsou kuličky uvnitř úplně na sucho. Někdy při menším poškození kloubu to takhle nejde odzkoušet a musí se kardan sundat (tím pádem i výfuk a kryty

) Pak uvidíš do kloubu a jde to líp zkusit. Navíc tím zkontroluješ i středové uložení. To zpravidla u těchto typů (e46) nedělá problémy. Drží i při 350tis km
Tydle dvě věci jsou tak z 95% příčinou vibrací zadní části
Napsal: úte 28.02.2006 23:55
od mpacket
HonzaK píše:Pro oba:
Já bych to viděl v zásadě na dvě možnosti.
Buďto naražený jeden ze zadních disků. Když to dělá od nějaké rychlosti a pak už pořád, tak to je první věc, na kterou bych se podíval. Nejlépe na vyvyžovačce, ale stačí i při zvedlém kole s ním zatočit. Tuhle závadu by způsobovala deformace, která by byla okem snadno viditelná. Většinou z vnitřní strany.
Nebo kardan. Konkrétně jeho homokinetický kloub u diferáku. Tady by bylo potřeba mít auto na zvedáku. Podívej se na tepelné kryty výfuku a vůbec okolí toho kloubu. Jestli tam jde vidět rozstříkaná vazelína (nebo jenom mastnota s prachem), tak to svědčí o tom, že kloub může jet na sucho. Utíká to přes těsnění mezi unašečem kardanu a kloubem. Pak si chytni unašeč kardanu jednou rukou a kardan za kloubem druhou.. Zkus vůli. Pokud zjistíš jakoukoliv vůli v tom kloubu, tak je vháji a na výměnu. Obvzláště jestli to v něm tak cinká/cvaká. To už jsou kuličky uvnitř úplně na sucho. Někdy při menším poškození kloubu to takhle nejde odzkoušet a musí se kardan sundat (tím pádem i výfuk a kryty

) Pak uvidíš do kloubu a jde to líp zkusit. Navíc tím zkontroluješ i středové uložení. To zpravidla u těchto typů (e46) nedělá problémy. Drží i při 350tis km
Tydle dvě věci jsou tak z 95% příčinou vibrací zadní části
mno diskama to 100% neni, tuto vibraci jsem zpozoroval tesne, nez jsem prezul na zimni kola a letni i zimni disky jsou o.k. Mam podezreni na ten kardan a nejakou tu vuli, protoze citim pri prerazeni, jakousi prodlevu a klepnuti nez se prenese sila od prevodovky pres kardan do diferencialu.
zitra jde do servisu, tak uvidim na co prijdou...

Napsal: stř 01.03.2006 00:13
od Petous
Nemám s tím sice zkušenosti přímo na BMW, ale třeba to bude obdobné.
Měl jsem stejnej problém na Petugeotovi - ve stovce se auto nesnesitelně třáslo - pod stovku v pohodě - volant, ani pedály neklepaly. Po té co jsem nechal několikrát převážit kola, jsem zjistil, že za to může stabilizátor přední nápravy, resp. jeho uložení - byly tam vymláceny gumy, ve kterých držel...
A kolik máte najeto? A? vím, za jak dlouho mě u BMW tyhle lahůdky čekaj

Napsal: stř 01.03.2006 21:43
od HonzaK
Dneska jsem si uvědomil, že tvoje auto nemá vzadu na kardanu homokine?ák. Takže vazelínu nehledej

Máš tam obyč. kříž. S těma zpravidla nebývají problémy. Ale kdyby jo, tak bys musel měnit celý kardan. Spíš se teda podívej i na stav poloos. Dobrá věc je taky to, že to jde nasimulovat i na zvedáku. Vypni ASC nebo DSC dej tam pětku a rozjeď to podle tachometru na rychlost jakou potřebuješ. Zespoda bys měl vidět nebo slyšet příčinu. Možná když to budeš zkoušet dlouho, tak ti zůstane svítit kontrolka ABS/protiprokluzu. Je to způsobené mírným zmatením jednotky (zadní kola se točí, přední stojí). Mělo by to zhasnout samo během normál jízdy, až si načte zase normální hodnoty.
Napsal: čtv 02.03.2006 09:20
od mpacket
HonzaK píše:Dneska jsem si uvědomil, že tvoje auto nemá vzadu na kardanu homokine?ák. Takže vazelínu nehledej

Máš tam obyč. kříž. S těma zpravidla nebývají problémy. Ale kdyby jo, tak bys musel měnit celý kardan. Spíš se teda podívej i na stav poloos. Dobrá věc je taky to, že to jde nasimulovat i na zvedáku. Vypni ASC nebo DSC dej tam pětku a rozjeď to podle tachometru na rychlost jakou potřebuješ. Zespoda bys měl vidět nebo slyšet příčinu. Možná když to budeš zkoušet dlouho, tak ti zůstane svítit kontrolka ABS/protiprokluzu. Je to způsobené mírným zmatením jednotky (zadní kola se točí, přední stojí). Mělo by to zhasnout samo během normál jízdy, až si načte zase normální hodnoty.
tak presne toto zkouseli vcera v servise. Dali to na zvedak, vypli DSC a rozjeli. A hluk se ozyva z praveho zadniho kola. Bud neco z loziskem a nebo ta poloosa. Zitra jedu jeste do Renocaru a uvidim co zjisti.

Napsal: pát 03.03.2006 18:30
od mpacket
Takze problem vyresen. Spatne lozisko zadniho kola a vysypane oblozeni rucny brzdy

Napsal: sob 04.03.2006 00:34
od Petous
Na kolik tě vyšla (vyjde) oprava? Se mnou se už taky pomalu loučí zadní ložisko - zatím ale "jen" hučí...
Napsal: sob 04.03.2006 10:17
od mpacket
Petous píše:Na kolik tě vyšla (vyjde) oprava? Se mnou se už taky pomalu loučí zadní ložisko - zatím ale "jen" hučí...
k memu prekvapeni to nebylo drahe. U nas ve Znojme me rikal, ze by to vyslo s neorigo loziskem a praci 4000,- -4500,- a to nevedel o tom oblozeni rucni brzdy.
V Renocaru zjistili po rozdelani i to vadne oblozeni a udelali to hned i s loziskem komplet za 5700,- s originálníma dílama a prací, delali to 3 hod.
