Stránka 1 z 2

Napsal: stř 22.02.2006 08:48
od Jirka-328
zdravim,
chci se zeptat na něco co se mi stalo dnes cestou do práce. Mám to asi 35km po okreskách a 2 km před cílem, když jsem vjel do města, tak při zátáčení volantem na křižovatce slyším takovej divnej zvuk. Vypnu radio, zatočím znova azase. Tak jsem pomalinku dojel do práce na parkoviště a zkouším to. Čím víc zatočím, klidně i na místě, tak takovej bzučivě rezonující zvuk. A když nehejbu s volantem tak dobrý. A když vrknu trochu o plyn tak to je taky trochu slyšet.....

Je to asi servo co? Musim zkouknout jestli je tam kapalina, neměl jsem po ruce baterku. Spojka mi jde normálně.
1 - Co když to nebude kapalinou? V garáži jsem si úniku nevšiml.
2 - Mám si to střihnout 35km domů???
3 - A co dál? Máte nějakej tip co by to mohlo bejt? Servopumpa? Kua!

Díky Jirka

Napsal: stř 22.02.2006 08:57
od Hanz
takovej bzucivo-chroupavej zvuk ve volantu?... nizka hladina servo kapaliny... dela to nejdriv pri prudkem brzdeni, pak taky v zatackach, nakonec i pri zrychlovani :-)

Napsal: stř 22.02.2006 09:09
od Petr_1
Jak říká Hanz, málo kapaliny. Bez kapaliny nejezdi, nebo odděláš pumpu.

Napsal: stř 22.02.2006 09:12
od Jirka-328
Hanz píše:takovej bzucivo-chroupavej zvuk ve volantu?... nizka hladina servo kapaliny... dela to nejdriv pri prudkem brzdeni, pak taky v zatackach, nakonec i pri zrychlovani :-)
jo přesně to. vibrace to volantu, bzučení + hnusnej chroupavej zvuk. možná při vyšlapování spojky to je taky slyšet, ale funguje normal.

Skoknu hladinu a kdyžtak doleju, ale nevim co mám dolejt, abych něco nezkurvil. Je těch kapalin povícero, nebo jenom 1?

Napsal: stř 22.02.2006 09:38
od skautik
Jirka-328 píše:
Hanz píše:takovej bzucivo-chroupavej zvuk ve volantu?... nizka hladina servo kapaliny... dela to nejdriv pri prudkem brzdeni, pak taky v zatackach, nakonec i pri zrychlovani :-)
jo přesně to. vibrace to volantu, bzučení + hnusnej chroupavej zvuk. možná při vyšlapování spojky to je taky slyšet, ale funguje normal.

Skoknu hladinu a kdyžtak doleju, ale nevim co mám dolejt, abych něco nezkurvil. Je těch kapalin povícero, nebo jenom 1?
ATF

Napsal: stř 22.02.2006 10:25
od major
S největší pravděpodobností ATF 22 (Dexron IID). Je nejpoužívanější.

Napsal: stř 22.02.2006 10:58
od Speedy
Spojka s tim snad nema nic spolecnyho, ta maka pres brzdovou kapalinu.
Ja jsem takhle servo oddelal hned prvni den po koupi :-) A ted mam jiny, ale taky bzuci i na volonobeh a kapaliny mam dost, asi je nejaky nacaty.

Napsal: stř 22.02.2006 11:05
od JaraX
ptej se pro klasícké ATF (je to do převodovek , automatic transmision fluid).

Napsal: stř 22.02.2006 11:29
od Jirka-328
Tak jsem se byl kouknout kolik toho tam mám a moc toho tam teda není.....
Když vyšroubuju víčko, tak na něm je taková tyčka na který jsou drážky. Asi min max myslim. No a mě hladina sotva olízne koneček tý tyčky a je to možná 2cm pod ryskou min.
Takže je to jasný, dolejt kapalinu.

Mluvil jsem otom s kamošem co přeed zimou dolejval, a říkal mi že jsou 2 druhy, a do jeho 325i 1992 patří nějaká stará co se dnes už skoro nepoužívá, a kupoval nějakej Dexron (nevim jakej jestli jich je víc) a ten že se může mísit bez problémů s oběma kapalinama ( tou starou i novou )
Koukal jsem do ETK a servopumpu mám stejnou jako on.

Takže otázka zní, co přesně teda přesně koupit... nerad bych něco podělal.

Napsal: stř 22.02.2006 11:35
od JaraX
Já dávám do TDS 4/95 ATF od Starline, litr stoji neco kolem dvou stovek, mam spatnou hadici k chladici serva takze to trochu tece tak dolivam

Napsal: stř 22.02.2006 12:59
od Jirka-328
major píše:S největší pravděpodobností ATF 22 (Dexron IID). Je nejpoužívanější.
Tak jsem něco koupil na benzině, prosimtě můžu to tam s klidným svědomím nalít? ATF to je, označení IID tam taky vidím, červený to je (volal jsem do BMW a prej do E36 patří červená ), akorát tam nevidím to Dexron... :(

Napsal: stř 22.02.2006 13:01
od Jirka-328
foto

Napsal: stř 22.02.2006 16:10
od major
Jirka-328 píše:
major píše:S největší pravděpodobností ATF 22 (Dexron IID). Je nejpoužívanější.
Tak jsem něco koupil na benzině, prosimtě můžu to tam s klidným svědomím nalít? ATF to je, označení IID tam taky vidím, červený to je (volal jsem do BMW a prej do E36 patří červená ), akorát tam nevidím to Dexron... :(
:D :D Fotky bohužel nevidím, ale pokud je tam označení IID je to ono.
Pro ostatní kolegy. oleje ATF se nevyrábí pouze dva druhy. Je jich o něco více. ARAL má na příklad v nabídce druhy čtyři. jedná se o olej primárně určený do automatických převodovek, ale též i do manuálních převodovek a do servo pohonů. Neznám žádné "klasické" ATF a už vůbec ne "nějaké staré co se dnes už nepoužívá". Toho kámoše co ti to říkal kopni s rozběhem do zadku :) . Oleje ATF jsou jednostupňové s viskozitou 75W. Olej ATF 22 (Dexron IID) je v současnosti nejpoužívanější druh, ale začíná mu šlapat na paty olej ATF 55 (Dexron IIIF). Specifikace Dexron je používána koncernem General Motors, může tam tedy být označení třeba GM IID. Při aplikaci do převodovek a serv můžete prakticky použít jakékoli ATF(tedy pokud výrobce zařízení netrvá pouze na určitém typu) , ale míchání nedoporučuji, mají poněkud odlišné chem složení(ale vysloveně zakázané to není). Tudíž v případě, že nevíte co tam máte, doporučuji to vyměnit komplet. Jo a dle barvy je nepoznáte , jsou všechny červené, (takový olejářský joke pro motoristy :twisted: ).

Napsal: čtv 23.02.2006 11:23
od Jirka-328
Tsk jsem to dolil, ty hrozný zvuky to dělat přestalo takže jsem byl rád, no ale kouknu pod auto a loužička.....
Takže jsem tam nalil po horní rysku, dojel z práce domů a hladina je na spodní rysce :evil:
O víkendu to zvednem a jsem zvědavej co tam na mě vybafne.... kua!

Kape to jakoby pod nádržkou, podotýkám nic jsem nepřelil.

kdyby to bylo čerpadlo tak to je vepředu hnaný řemenem žejo, takže to to snad není. Že by hřeben?

Netrpěj E36ky na něco takovýho?

Napsal: čtv 23.02.2006 11:32
od Pavel H
Jirka-328 píše:Tsk jsem to dolil, ty hrozný zvuky to dělat přestalo takže jsem byl rád, no ale kouknu pod auto a loužička.....
Takže jsem tam nalil po horní rysku, dojel z práce domů a hladina je na spodní rysce :evil:
O víkendu to zvednem a jsem zvědavej co tam na mě vybafne.... kua!

Kape to jakoby pod nádržkou, podotýkám nic jsem nepřelil.

kdyby to bylo čerpadlo tak to je vepředu hnaný řemenem žejo, takže to to snad není. Že by hřeben?

Netrpěj E36ky na něco takovýho?
Nejscasteji odchazi ta hadice u nardzky. Taky jsem to mel. Vymena a je to OK.

Napsal: čtv 23.02.2006 11:34
od JaraX
Jirka-328 píše:Tsk jsem to dolil, ty hrozný zvuky to dělat přestalo takže jsem byl rád, no ale kouknu pod auto a loužička.....
Takže jsem tam nalil po horní rysku, dojel z práce domů a hladina je na spodní rysce :evil:
O víkendu to zvednem a jsem zvědavej co tam na mě vybafne.... kua!

Kape to jakoby pod nádržkou, podotýkám nic jsem nepřelil.

kdyby to bylo čerpadlo tak to je vepředu hnaný řemenem žejo, takže to to snad není. Že by hřeben?

Netrpěj E36ky na něco takovýho?
mě teče hadice od chladiče k čerpadlu, ale jen pár kapek za den, takže jednou za čas doleju a pohoda.

Napsal: čtv 23.02.2006 11:39
od Jirka-328
No tak kdyby to byla hadice tak bych se miloval.....
Spíš se bojim abych nemusel repasovat nebo schánět ten hřeben.

Jinak díky za rady, po víkendu budu chytřejší, tak sem hodim pokračování

Napsal: čtv 23.02.2006 11:40
od JaraX
hřeben podle mě těžko, ještě když to začlo tíct náhle. to bude ta hadica.

Napsal: čtv 23.02.2006 11:41
od Pavel H
Jirka-328 píše:No tak kdyby to byla hadice tak bych se miloval.....
Spíš se bojim abych nemusel repasovat nebo schánět ten hřeben.

Jinak díky za rady, po víkendu budu chytřejší, tak sem hodim pokračování
No neboj, pokud to bude hadice tak te ta radost prejde az zjistis kolik stoji :-(

Napsal: čtv 23.02.2006 11:51
od Hanz
tipuju hadici od nadobky dolu, staci jen vymenit sponku za sk pasku...