Stránka 1 z 1
Napsal: pát 10.02.2006 01:46
od Petous
Zdárek,
možná jen hledám problémy tam kde nejsou ale nedá mi to abych se nezeptal. Mám e46 318 a když ji nechám běžet na volnoběh, tak mi po půl hodině šplhá ručička ukazatele teploty chladící kapaliny k červenému (Kontrolka přehřátí se nerozsvítí, tak daleko sem to radši nezkoušel), ale sahara mi neběží... Stačí ale ujet doslova 20metů a teplota klesne na normal. Jinak během jízdy se ručička vžycky drží vzorně ve svislé poloze přesně uprostřed stupnice. Četl jsem si tady na fóru pár problému s hlavami tak mám z toho docela vítr

Chci se tedy zeptat:
1) Je to normální?
2) Při jaké poloze ručičky Vám spíná sahara?
3) Zaznamenal jste někdo u podobného motoru takhle zvýšenou teplotu při volnoběhu?
Pro úplnost dodávám, že auto je po inspekci v BMW, nový termostat, pumpa a expanzka - vše měněno kvůli netěsnosti, nikoliv kvůli problémům s teplotou.
Díky za Vaši pozornost i případné odpovědi
Napsal: pát 10.02.2006 02:28
od srle
normalni to fakt asi nebude, ale proc a jak ti nepovim
Napsal: pát 10.02.2006 10:39
od 130maxi
Skus to este raz poriadne odvzdusnit moze tam byt vzduch,a to spinanie ventilatora by malo byt asi len pri napore vzduch ak dobre viem takze asi za statia by to asi nezapinalo
Napsal: pát 10.02.2006 11:24
od ajfel
130maxi píše:Skus to este raz poriadne odvzdusnit moze tam byt vzduch,a to spinanie ventilatora by malo byt asi len pri napore vzduch ak dobre viem takze asi za statia by to asi nezapinalo
mi to "spina" i kdyz stojim (overeno v lete na nove visco spojce v zacpe na dalnici v nemecku)
(e30 318)
Napsal: pát 10.02.2006 11:56
od patras
jestli mas elektrickou vrtuli tak to nejspis nespina ....
Napsal: pát 10.02.2006 16:54
od tds
něco je špatně -30 nebo +50, stupňů tak ručička musí být pořád ve středu jestli jedeš nebo stojíš to je jedno. viděl bych to na okamžitou reklamačku tomu kdo ti dělal tu opravu toho chlazení.je možný že je tam vzduch, kažkopádně větrák by měl spínat už u nějakých 93 stupňů.
Napsal: pát 10.02.2006 18:40
od Petous
Děkuji všem za podněty,
Donutily mě ke konzultaci v BMW, kde mj. dělali i ty výměny prvků chladicí soustavy... To že by byl systém špatně odvzdušněný kategoricky odmítají, prý to téměř určite bude sahara (mám elektrickou - 4válec)=7.700kc+DPH

To jestli je nebo není v pořádku se prý dá poznat jen na diagnostice, páč její spínání neřídí pouze snímač, ale i ŘJ. Přemostěním čidla se to ověřit prý nedá. Mno, objednal jsem se na diagnostiku a budu doufat
Náhodou výměnu sahary už někdo za sebou nemáte? Údajně je to dost častá závada u 318.
...ale to slyším téměř o všem s čí příjdu do servisu

Napsal: pát 10.02.2006 18:51
od koutnyp
Náhodou schéme eletriky nemáš? Protože moc by mě zajímalo co může ŘJ říct ještě čidlu krom toho že je potřeba chladit. Nejsem si jistej ale volnobeh za takovýho počasí by měl uchladit i velkej vokruh bez vrtule atd. Nehledě na to že čidlo na vrtuli bejvá poblíž termostatu.
Napsal: pát 10.02.2006 19:23
od Petous
koutnyp píše:Náhodou schéme eletriky nemáš? Protože moc by mě zajímalo co může ŘJ říct ještě čidlu krom toho že je potřeba chladit. Nejsem si jistej ale volnobeh za takovýho počasí by měl uchladit i velkej vokruh bez vrtule atd. Nehledě na to že čidlo na vrtuli bejvá poblíž termostatu.
To, že saharu spíná ŘJ nemám ze své hlavy - jsou to slova specialistů z BMW... Čidlo sahary je u 318tky (stejně jako u většiny ostatníh aut) na výstupní hadici z chladiče - ale i podle oka nevede svazek od snímače přímo k sahaře, ale na opačnou stranu. U termostatu bývá čidlo teploty morotu pro ŘJ - podle ní jede třeba i sytič.
Auto se v tomhle počasí na volnoběh chvíli uchladí i bez sahary, ale zkoušel jsem to i na jinejch vozech do mám k dispozici (Fabia, Trafic) a každej během půl hodiny volnoběhu zapne saharu. Nemám problém s tím, že by mi motor vařil, ale teplota po půl hodině na volnoběh stoupne k červenému poli - pak radši kousek popojedu a zase se to srovná na normal.
Napsal: pon 13.02.2006 11:32
od Petous
Tak problém je vyřešen
Děkuji všem za náměty. Pravdu měli ti co hovořili o nefunkční elekrické sahaře. Zaoxidované a uhnilé kontaky v motorku sahary byli příčinou její nefunkčnosti. Po prvních nepříliš příznivých odhadech na opravu s tím, že v motorku není co opravovat - jedině koupit celou novou saharu (cca 9tis), jsem však byl velice překvapen přístupem v Hradeckém BMW StartosAuto, kde závady dokáží i opravovat a ně pouze vyměňovat díly. Demontáž ventilátoru, oprava motorku a výměna zaoxidovaných kabelů mě zde nakonec nastála ani tolik co diagnostika této závady

Napsal: pon 13.02.2006 11:43
od patras
Petous píše:Tak problém je vyřešen
Děkuji všem za náměty. Pravdu měli ti co hovořili o nefunkční elekrické sahaře. Zaoxidované a uhnilé kontaky v motorku sahary byli příčinou její nefunkčnosti. Po prvních nepříliš příznivých odhadech na opravu s tím, že v motorku není co opravovat - jedině koupit celou novou saharu (cca 9tis), jsem však byl velice překvapen přístupem v Hradeckém BMW StartosAuto, kde závady dokáží i opravovat a ně pouze vyměňovat díly. Demontáž ventilátoru, oprava motorku a výměna zaoxidovaných kabelů mě zde nakonec nastála ani tolik co diagnostika této závady

jo do stratosu jezdim taky ... ochota max...