Stránka 1 z 3

Napsal: úte 24.01.2006 09:42
od skautik
vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartoval :) uz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla :) To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C

Napsal: úte 24.01.2006 09:55
od eko
Rano kolega prisel do prace se stejnym problemem. Nenastartoval Oktavku TDI a musel prijet Fabii.
Nepomohlo by toto a nebo neco podobneho?:
Aral prostředek proti zamrzání nafty
Aditivum do motorové nafty, které celkově zlepšuje její vlastnosti za chladného počasí a usnadňuje studené starty.

Napsal: úte 24.01.2006 10:13
od JaraX
cau, ty prostredky urcite zabrani zamrzani nafty, ale zaserou trysky, radsi si kupte kvalitni naftu, ja beru jen na shëllce a Diesel V-power ma jeste snizenu teplotu tuhnuti.

Napsal: úte 24.01.2006 10:24
od Baxon
skautik píše:vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartoval :) uz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla :) To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
udělej to jako já, na zimu si kup prostě X5 4.4i :D

Napsal: úte 24.01.2006 11:18
od marek26
JaraX píše:cau, ty prostredky urcite zabrani zamrzani nafty, ale zaserou trysky, radsi si kupte kvalitni naftu, ja beru jen na shëllce a Diesel V-power ma jeste snizenu teplotu tuhnuti.
Zaserou trisky? Ja pouzivam Stopogel aj ten zasere trysky? Ja tankujem OMV Alpin diesel. Chces povedat ze u shelky Diesel V-power nie je len marketingovy trik? Nato si nepomyslel ze to moze byt nafta do kterej davaju tie prisady mozno podobne co si davame my ako bezny maly zakaznici v malych flaskach s tym rozdielom ze oni namixuju 500 hl a mi iba tu nasu malu nadrz? Nemoze to tak byt? Alebo sa absolutne mylim. Racej by som prijal tu druhu moznost, a to ze mozno maju prepracovanejsie tie prisady.

Napsal: úte 24.01.2006 11:21
od Huska
tak ani benzín není 100% kolegům včera zamrzl i benzín při -29°C

Napsal: úte 24.01.2006 12:18
od MIKI
Me staci ze me zamrzaj dvere.....to taky nasere.. :D

Napsal: úte 24.01.2006 12:41
od Speedy
Tak me nic nezamrzlo ani po 14denim stani auta pred barakem. Jenom panty na dverich jdou ztuha a obcas musim vice tlacit radicku do pozice 2. jinak pohoda.

Jo, vlastne mi zarmzlo celni wokno zevnitr, jsem musel skrabat skrabkou jako blbec :-)

Napsal: úte 24.01.2006 13:38
od Pivson
No minulej rok jsem se smál když mě kamarad říkal jak jim na OMV zamrznul ten Alpin diesel :lol:

Mě ani škodovka v tom mrazu nezamrzla, startuje, dvěře jdou zabouchnou jen ten výkon topení je mizernej (kulich to jistí) :lol:
jen řadička jde cca 5minut ztuha

Napsal: úte 24.01.2006 13:48
od xsun
u me zamrzla nadobka na ostrikovace ... okena pouze do -20C ...

Napsal: úte 24.01.2006 13:51
od Misa
Jestli znáte ty Vodafoní pojízdné prodejny/trucky, tak dneska jeden zamrzl :lol:

Napsal: úte 24.01.2006 14:18
od major
JaraX píše:cau, ty prostredky urcite zabrani zamrzani nafty, ale zaserou trysky, radsi si kupte kvalitni naftu, ja beru jen na shëllce a Diesel V-power ma jeste snizenu teplotu tuhnuti.
A tuhle informaci máš odkud? Nezlob se, ale pokud tomu moc nehovíš, tak takovéhle bejkárny nepiš.
Pro ostatní na vysvětlenou.
V ČR, ale i v ostatních státech EU se dle norem a zákonů používá více druhů MN, u nás to jsou celkem čtyři druhy, které jsou mimo jiné odlišeny teplotou filtrovatelnosti(CFPP) a teplotou vypadávání parafínů (CP).
U nás v ČR je to takto:
MN třídy B(tzv.letní) se vyrábí v termínu 15.4-30.9 a CFPP je 0 C, CP se neudává
MN třídy D(tzv.přechodová) se vyrábí v termínu 1.10-15.11 a 1.3-14.4. a CFPP je -10 C, CP se neudává
MN třídy F(zimní) se vyrábí v termínu 16.11-28.2. a CFPP je -20 C, CP je -8 C
Dále se pak vyrábí při dlouhodobých venkovních teplotách překračujícíh cca -15 C ještě MN třídy 2(tzv.arktická) a ta má CFPP -32 C a CP -22 C
Ta poslední se ale vyrábí opravdu pouze při dlouho trvajícíh nízkých teplotách kdy je potvrzuje i předpověď počasí, zhruba tak 7-14 dní dopředu. Výroba je totiž nákladnější a v případě náhlého poklesu teplot by se z cenových důvodů neprodala.
CFPP znamená zhruba min teplotu při které je ještě MN schopna projít paliv. filtry vozidel.
CP je teplota při níž se z MN začnou vylučovat parafíny a MN se stává kalnou a plavou v ní takové bílé šlemy.
Pro majitele vozidel s přímím vstřikem(common rail,PD) je hlavně důležitá hodnota CP, neb již malé množství parafínu je schopno ucpat vstřikovače těchto motorů, které mají podstatně menší otvory než klasické atmosférické diesly a TD(TDS).
Zapomeňte na to, že MN při tankování obsahuje v případě třídy F dostatečné množství aditiv, tzv."zlepšovače tekutosti". Je to totiž značně nákladné a zvýšilo by to cenu MN a tedy i snížilo zisk . Některé společnosti samozřejmě něco používají (většinou petrolej :) ), ale to při teplotách pod -20 většinou nestačí. Pokud tvrdí že ano, nechte si ukázat produktový list od dodávky, kterou mají zrovna v nádržích. Pak se snimy v případě zamrznutí můžete handrkovat. Nikdy totiž nevíte jakou MN tam měli před tím a hlavně kolik. Protože v případě, že do třídy F nalejou arktiku tak se pochopitelně snižují hodnoty té arktické MN přímo úměrně k poměru smísení.
Tudíž jak už jsem to tu v minulosti psal, jenže vy jste hlavy skopové a nepamatujete si to,používejte "zlepšovače tekutosti". Vždy si před nastávající zimou kupte lahvičku zlepšovače tekutosti( ARAL má opravdu výtečný) a v případě nastávajícíh nízkých teplot ho aplikujte do nádrže. Ale POZOR, VŽDY PŘED TANKOVÁNÍM. Je to z důvodu kvalitního promisení aditiva s MN.
Já prostě v zimě přidávám aditivum před každým tankováním a mám už hodně let klid.
Ještě jedna věc: dejte si také pozor kam na noc stavíte auto pokud nemáte naaditivováno. I v případě, že venkovní teplota nedosáhne hraničních hodnot CFPP a CP MN ve vaší nádrži nemusíte, ráno nastartovat. Stačí když je venku třeba -14 a foukne sem tam vítr. V poryvu se totiž teplota vzduchu vlivem proudění místy rapidně snížuje. No a z -14 ,máte -25 až -30 a je po žížalkách. Takže parkovat v závětří. Fakt věřte, často toto řešíme u čerpaček, které mají nádrže nad zemí a stojí v otevřené krajině.
Jinak v případě nutnosti můžete do MN jako prostředek proti zamrzání použít i obyč. petrolej (asi tak do 20% obsahu).
Tak doufám, že to už chápete hadi :D .

Napsal: úte 24.01.2006 14:27
od Vena
Sakra, my te tu nemit, tak nevim nevim :lol: :respect:

Napsal: úte 24.01.2006 15:12
od xsun
a u benzinu to je jak? :)

Napsal: úte 24.01.2006 15:58
od major
xsun píše:a u benzinu to je jak? :)
Tam se hodnoty CP a CFPP pochopitelně neuvádějí. U BA záleží hlavně na obsahu vody. Pokud je jí tam dostatek :D , zamrzne taky. Normálně by samozřejmě zamrznout při těchto venkovních teplotách neměl.

Napsal: úte 24.01.2006 16:52
od GeorgosAc
Baxon píše:
skautik píše:vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartoval :) uz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla :) To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
udělej to jako já, na zimu si kup prostě X5 4.4i :D
nj.. ale ta nejezdi za 5l nafty :lol:

Napsal: úte 24.01.2006 18:41
od mpacket
GeorgosAc píše:
Baxon píše:
skautik píše:vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartoval :) uz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla :) To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
udělej to jako já, na zimu si kup prostě X5 4.4i :D
nj.. ale ta nejezdi za 5l nafty :lol:


a 325 Tds jezdí za 5 litru nafty??? od kdy?? a jeste v zime...! 8O

Napsal: úte 24.01.2006 18:44
od Rejchy
Baxon píše:
skautik píše:vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartoval :) uz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla :) To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
udělej to jako já, na zimu si kup prostě X5 4.4i :D
:D Známej si taky předloni koupil na zimu X5 4,4,a potom si stěžoval že mu to žere 20l na sto :lol:

Napsal: úte 24.01.2006 19:33
od Pivson
Rejchy píše:
Baxon píše:
skautik píše:vcera rano jsem si delal prdel, ze asi ani v takove kose nenastartuju, teplomer venku prestal ukazovat na -20°C. No samozrejme jsem nenastartoval :) uz druhej den mi stoji auto pred barakem a ted premyslim kam ho odtahnout do tepla :) To jsou ty aditivovane nafty.
Ma nekdo rychlejsi reseni? Teplota venku je momentalne -26°C
udělej to jako já, na zimu si kup prostě X5 4.4i :D
:D Známej si taky předloni koupil na zimu X5 4,4,a potom si stěžoval že mu to žere 20l na sto :lol:
Bych to i zkousnul :-)
Ono to nebude tak hrozný, když budu šlapat na 2.5 tak jsem na tom pomalu stejně

Napsal: úte 24.01.2006 20:01
od Pivson
zamrzá vám auto?
Co jít na to takhle

http://www.autohificlub.cz/index.php?bo ... 41&begin=0