Stránka 1 z 1

Napsal: pát 20.01.2006 17:36
od Pepe
Ahoj, kdo se v tom vyzná? Do E46 rok. výr. 1998 dávali ESP, nebo ASC? Jakej je mezi tím rozdíl?

Napsal: pát 20.01.2006 18:33
od Lukáš
Pepe píše:Ahoj, kdo se v tom vyzná? Do E46 rok. výr. 1998 dávali ESP, nebo ASC? Jakej je mezi tím rozdíl?
ASC standard

DSC bylo jen za příplatek

Napsal: pát 20.01.2006 21:20
od hopiondra
ASC-ti pribrzduje kola ,,ktera chtej klouzat,, zato myslim ze daleko lepsi DSC rovnou omezuje vykon prenaseny na hnanou napravu ci napravy a DSC je novejsi navic oba systemy jsou vypinatelne takze pri radovankach vypnete a je sranda a mam takovej pocit ze ESP je obdoba ASC ale treba se pletu u tohoto si nejsem jisty

Napsal: pát 20.01.2006 21:51
od Lukáš
hopiondra píše:ASC-ti pribrzduje kola ,,ktera chtej klouzat,, zato myslim ze daleko lepsi DSC rovnou omezuje vykon prenaseny na hnanou napravu ci napravy a DSC je novejsi navic oba systemy jsou vypinatelne takze pri radovankach vypnete a je sranda a mam takovej pocit ze ESP je obdoba ASC ale treba se pletu u tohoto si nejsem jisty
Ne DSC=ESP - elektronický stabilizační systém.

- přibrždujě jednotlivá kola dle potřeby, bere si údaje z čidel ABS, včetně ASC+T

ASC+T= - protiprokluzový a trakční systém, je mech.ovládán a ubírá výkon(sere se do práce do škrtící klapky - uměle ubírá plyn).

Napsal: pát 20.01.2006 22:20
od Huska
stačí kouknout na net třeba tady:

http://automix.centrum.cz/slovnik.phtml?search=T

Napsal: sob 21.01.2006 17:06
od mpacket
DSC představuje další výhodu systému ASC+T při zatáčení.

ASC+T/DSC
Čidla na kolech sledují rychlost, jakou se kola otáčejí, v případě DSC také úhel natočení volantu, akceleraci, brzdný tlak a pohyb vozu kolem vertikální osy...

Pokud je na kola přenášen příliš velký točivý moment a kola se protáčejí, sníží se točivý moment motoru. Navíc se v případě potřeby přibrzdí zadní kola.
Za zatížených jízdních podmínek, rozpoznaných systémem DSC, se mohou přibrzdit také přední kola, aby byl vůz stabilizován.
Tento systém však v každé situaci zajiš?uje nejlepší možnou trakci a dynamickou stabilitu.

Napsal: sob 21.01.2006 18:15
od Speedy
DSC má ještě nahrazovat samosvor, takže kdo chce samosvor, má to o dost složitější s instalací.

Napsal: sob 21.01.2006 19:16
od kosh
Speedy píše:DSC má ještě nahrazovat samosvor, takže kdo chce samosvor, má to o dost složitější s instalací.

Vždyt M3 má DSC i somosvor

Napsal: sob 21.01.2006 21:46
od Speedy
kosh píše:
Speedy píše:DSC má ještě nahrazovat samosvor, takže kdo chce samosvor, má to o dost složitější s instalací.

Vždyt M3 má DSC i somosvor
To sice jo, ale má kvůli tomu taky upravenou jednotku :-)

Napsal: sob 21.01.2006 21:48
od kosh
Speedy píše:
kosh píše:
Speedy píše:DSC má ještě nahrazovat samosvor, takže kdo chce samosvor, má to o dost složitější s instalací.

Vždyt M3 má DSC i somosvor
To sice jo, ale má kvůli tomu taky upravenou jednotku :-)
aha aha

Napsal: sob 21.01.2006 22:13
od Speedy
kosh píše:
Speedy píše:
kosh píše:
Vždyt M3 má DSC i somosvor
To sice jo, ale má kvůli tomu taky upravenou jednotku :-)
aha aha
Nebo ne?

Napsal: pon 23.01.2006 13:41
od skautik
to bych rad vedel jak to ten samosvor nahrazuje :)
urcite to nema aktivni diferak a pokud to funguje pouze tak ze prokluzujici kolo pribrzdi aby slo do zaberu i to druhe, pak to same dela ASC+T

Napsal: pon 23.01.2006 14:35
od Speedy
skautik píše:to bych rad vedel jak to ten samosvor nahrazuje :)
urcite to nema aktivni diferak a pokud to funguje pouze tak ze prokluzujici kolo pribrzdi aby slo do zaberu i to druhe, pak to same dela ASC+T
Jo, přibržďuje to, který se rychleji točí. ASC+T to rozhodně takhle neumí, ASC+T dusí i motor, takže ve výsledku Ti auto třeba při rozjezdu chcípne. U DSC to fakt funguje, dokud se nezačne točit i druhý kolo, tak to protáčející brzdí a až když se začnou protáčet obě oprotí předním, tak to začne dusit motor.

Napsal: pon 23.01.2006 15:32
od kosh
Speedy píše:
skautik píše:to bych rad vedel jak to ten samosvor nahrazuje :)
urcite to nema aktivni diferak a pokud to funguje pouze tak ze prokluzujici kolo pribrzdi aby slo do zaberu i to druhe, pak to same dela ASC+T
Jo, přibržďuje to, který se rychleji točí. ASC+T to rozhodně takhle neumí, ASC+T dusí i motor, takže ve výsledku Ti auto třeba při rozjezdu chcípne. U DSC to fakt funguje, dokud se nezačne točit i druhý kolo, tak to protáčející brzdí a až když se začnou protáčet obě oprotí předním, tak to začne dusit motor.
jj a DSC nikdy nezadusí motor nebo ho nepošle pod volnoběžné otáčky

Napsal: pon 23.01.2006 15:50
od Lukáš
Speedy píše:
skautik píše:to bych rad vedel jak to ten samosvor nahrazuje :)
urcite to nema aktivni diferak a pokud to funguje pouze tak ze prokluzujici kolo pribrzdi aby slo do zaberu i to druhe, pak to same dela ASC+T
Jo, přibržďuje to, který se rychleji točí. ASC+T to rozhodně takhle neumí, ASC+T dusí i motor, takže ve výsledku Ti auto třeba při rozjezdu chcípne. U DSC to fakt funguje, dokud se nezačne točit i druhý kolo, tak to protáčející brzdí a až když se začnou protáčet obě oprotí předním, tak to začne dusit motor.
ASC+T má za úkol dusit motor, a tím ubere výkon a tím zabraňuje prokluzu.....

DSC nemá nahrazovat samosvor a ani ho neni schopný nahradit. DSC nešahá do motoru, ale přibržduje jednotlivý kola která se protáčejí.

Napsal: úte 24.01.2006 09:12
od eko
ASC+T muze snizovat vykon motoru a muze priprzdovat kola.

EDIT:ASC+T pracuje ve dvou fazich. Kdyz rozpozna, ze jedno ze zadnich kol ztraci prilnavost, zacne kolo pribrzdovat kratkymi impulzy (jako ABS). Pokud se zacne protacet i druhe zadni kolo, snizi ve druhe fazi vykon motoru. Kontrolka na palubovce se rozsviti pouze v pripade, ze jde uz o druhou fazi a dochazi k redukci vykonu motoru. Nerozsviti se, pokud ASC+T pribrzduje jedno z kol. Pri rychlosti do 25mil/h se aplikuje na prokluzujici kolo vetsi brzdna sila, pri rychlosti nad 25mil/h a do 62mil/h se aplikuje redukovana brzdna sila a pri rychlosti nad 62mil/h se brzdy nepouzivaji a prvni faze ASC+T je neaktivni.

O hodne vice v anglictine viz. http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html

Napsal: úte 24.01.2006 10:11
od Toydolls