Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E 46 ESP nebo ASC

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pepe
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: pon 30.08.2004 00:00

#1 Příspěvek od Pepe »

Ahoj, kdo se v tom vyzná? Do E46 rok. výr. 1998 dávali ESP, nebo ASC? Jakej je mezi tím rozdíl?
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Lukáš »

Pepe píše:Ahoj, kdo se v tom vyzná? Do E46 rok. výr. 1998 dávali ESP, nebo ASC? Jakej je mezi tím rozdíl?
ASC standard

DSC bylo jen za příplatek
hopiondra
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: pát 14.10.2005 00:00
Klubové ID: 3523
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od hopiondra »

ASC-ti pribrzduje kola ,,ktera chtej klouzat,, zato myslim ze daleko lepsi DSC rovnou omezuje vykon prenaseny na hnanou napravu ci napravy a DSC je novejsi navic oba systemy jsou vypinatelne takze pri radovankach vypnete a je sranda a mam takovej pocit ze ESP je obdoba ASC ale treba se pletu u tohoto si nejsem jisty
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Lukáš »

hopiondra píše:ASC-ti pribrzduje kola ,,ktera chtej klouzat,, zato myslim ze daleko lepsi DSC rovnou omezuje vykon prenaseny na hnanou napravu ci napravy a DSC je novejsi navic oba systemy jsou vypinatelne takze pri radovankach vypnete a je sranda a mam takovej pocit ze ESP je obdoba ASC ale treba se pletu u tohoto si nejsem jisty
Ne DSC=ESP - elektronický stabilizační systém.

- přibrždujě jednotlivá kola dle potřeby, bere si údaje z čidel ABS, včetně ASC+T

ASC+T= - protiprokluzový a trakční systém, je mech.ovládán a ubírá výkon(sere se do práce do škrtící klapky - uměle ubírá plyn).
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Huska »

stačí kouknout na net třeba tady:

http://automix.centrum.cz/slovnik.phtml?search=T
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
mpacket
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 04.07.2004 00:00
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od mpacket »

DSC představuje další výhodu systému ASC+T při zatáčení.

ASC+T/DSC
Čidla na kolech sledují rychlost, jakou se kola otáčejí, v případě DSC také úhel natočení volantu, akceleraci, brzdný tlak a pohyb vozu kolem vertikální osy...

Pokud je na kola přenášen příliš velký točivý moment a kola se protáčejí, sníží se točivý moment motoru. Navíc se v případě potřeby přibrzdí zadní kola.
Za zatížených jízdních podmínek, rozpoznaných systémem DSC, se mohou přibrzdit také přední kola, aby byl vůz stabilizován.
Tento systém však v každé situaci zajiš?uje nejlepší možnou trakci a dynamickou stabilitu.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#7 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

DSC má ještě nahrazovat samosvor, takže kdo chce samosvor, má to o dost složitější s instalací.
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#8 Příspěvek od kosh »

Speedy píše:DSC má ještě nahrazovat samosvor, takže kdo chce samosvor, má to o dost složitější s instalací.

Vždyt M3 má DSC i somosvor
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#9 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

kosh píše:
Speedy píše:DSC má ještě nahrazovat samosvor, takže kdo chce samosvor, má to o dost složitější s instalací.

Vždyt M3 má DSC i somosvor
To sice jo, ale má kvůli tomu taky upravenou jednotku :-)
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#10 Příspěvek od kosh »

Speedy píše:
kosh píše:
Speedy píše:DSC má ještě nahrazovat samosvor, takže kdo chce samosvor, má to o dost složitější s instalací.

Vždyt M3 má DSC i somosvor
To sice jo, ale má kvůli tomu taky upravenou jednotku :-)
aha aha
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

kosh píše:
Speedy píše:
kosh píše:
Vždyt M3 má DSC i somosvor
To sice jo, ale má kvůli tomu taky upravenou jednotku :-)
aha aha
Nebo ne?
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#12 Příspěvek od skautik Čestný člen »

to bych rad vedel jak to ten samosvor nahrazuje :)
urcite to nema aktivni diferak a pokud to funguje pouze tak ze prokluzujici kolo pribrzdi aby slo do zaberu i to druhe, pak to same dela ASC+T
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#13 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

skautik píše:to bych rad vedel jak to ten samosvor nahrazuje :)
urcite to nema aktivni diferak a pokud to funguje pouze tak ze prokluzujici kolo pribrzdi aby slo do zaberu i to druhe, pak to same dela ASC+T
Jo, přibržďuje to, který se rychleji točí. ASC+T to rozhodně takhle neumí, ASC+T dusí i motor, takže ve výsledku Ti auto třeba při rozjezdu chcípne. U DSC to fakt funguje, dokud se nezačne točit i druhý kolo, tak to protáčející brzdí a až když se začnou protáčet obě oprotí předním, tak to začne dusit motor.
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#14 Příspěvek od kosh »

Speedy píše:
skautik píše:to bych rad vedel jak to ten samosvor nahrazuje :)
urcite to nema aktivni diferak a pokud to funguje pouze tak ze prokluzujici kolo pribrzdi aby slo do zaberu i to druhe, pak to same dela ASC+T
Jo, přibržďuje to, který se rychleji točí. ASC+T to rozhodně takhle neumí, ASC+T dusí i motor, takže ve výsledku Ti auto třeba při rozjezdu chcípne. U DSC to fakt funguje, dokud se nezačne točit i druhý kolo, tak to protáčející brzdí a až když se začnou protáčet obě oprotí předním, tak to začne dusit motor.
jj a DSC nikdy nezadusí motor nebo ho nepošle pod volnoběžné otáčky
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Lukáš »

Speedy píše:
skautik píše:to bych rad vedel jak to ten samosvor nahrazuje :)
urcite to nema aktivni diferak a pokud to funguje pouze tak ze prokluzujici kolo pribrzdi aby slo do zaberu i to druhe, pak to same dela ASC+T
Jo, přibržďuje to, který se rychleji točí. ASC+T to rozhodně takhle neumí, ASC+T dusí i motor, takže ve výsledku Ti auto třeba při rozjezdu chcípne. U DSC to fakt funguje, dokud se nezačne točit i druhý kolo, tak to protáčející brzdí a až když se začnou protáčet obě oprotí předním, tak to začne dusit motor.
ASC+T má za úkol dusit motor, a tím ubere výkon a tím zabraňuje prokluzu.....

DSC nemá nahrazovat samosvor a ani ho neni schopný nahradit. DSC nešahá do motoru, ale přibržduje jednotlivý kola která se protáčejí.
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#16 Příspěvek od eko »

ASC+T muze snizovat vykon motoru a muze priprzdovat kola.

EDIT:ASC+T pracuje ve dvou fazich. Kdyz rozpozna, ze jedno ze zadnich kol ztraci prilnavost, zacne kolo pribrzdovat kratkymi impulzy (jako ABS). Pokud se zacne protacet i druhe zadni kolo, snizi ve druhe fazi vykon motoru. Kontrolka na palubovce se rozsviti pouze v pripade, ze jde uz o druhou fazi a dochazi k redukci vykonu motoru. Nerozsviti se, pokud ASC+T pribrzduje jedno z kol. Pri rychlosti do 25mil/h se aplikuje na prokluzujici kolo vetsi brzdna sila, pri rychlosti nad 25mil/h a do 62mil/h se aplikuje redukovana brzdna sila a pri rychlosti nad 62mil/h se brzdy nepouzivaji a prvni faze ASC+T je neaktivni.

O hodne vice v anglictine viz. http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#17 Příspěvek od Toydolls »

Odpovědět