Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E 46 ESP nebo ASC
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 452
- Registrován: pát 14.10.2005 00:00
- Klubové ID: 3523
- Kontaktovat uživatele:
ASC-ti pribrzduje kola ,,ktera chtej klouzat,, zato myslim ze daleko lepsi DSC rovnou omezuje vykon prenaseny na hnanou napravu ci napravy a DSC je novejsi navic oba systemy jsou vypinatelne takze pri radovankach vypnete a je sranda a mam takovej pocit ze ESP je obdoba ASC ale treba se pletu u tohoto si nejsem jisty
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1151
- Registrován: pon 11.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ne DSC=ESP - elektronický stabilizační systém.hopiondra píše:ASC-ti pribrzduje kola ,,ktera chtej klouzat,, zato myslim ze daleko lepsi DSC rovnou omezuje vykon prenaseny na hnanou napravu ci napravy a DSC je novejsi navic oba systemy jsou vypinatelne takze pri radovankach vypnete a je sranda a mam takovej pocit ze ESP je obdoba ASC ale treba se pletu u tohoto si nejsem jisty
- přibrždujě jednotlivá kola dle potřeby, bere si údaje z čidel ABS, včetně ASC+T
ASC+T= - protiprokluzový a trakční systém, je mech.ovládán a ubírá výkon(sere se do práce do škrtící klapky - uměle ubírá plyn).
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
stačí kouknout na net třeba tady:
http://automix.centrum.cz/slovnik.phtml?search=T
http://automix.centrum.cz/slovnik.phtml?search=T




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 84
- Registrován: ned 04.07.2004 00:00
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
DSC představuje další výhodu systému ASC+T při zatáčení.
ASC+T/DSC
Čidla na kolech sledují rychlost, jakou se kola otáčejí, v případě DSC také úhel natočení volantu, akceleraci, brzdný tlak a pohyb vozu kolem vertikální osy...
Pokud je na kola přenášen příliš velký točivý moment a kola se protáčejí, sníží se točivý moment motoru. Navíc se v případě potřeby přibrzdí zadní kola.
Za zatížených jízdních podmínek, rozpoznaných systémem DSC, se mohou přibrzdit také přední kola, aby byl vůz stabilizován.
Tento systém však v každé situaci zajiš?uje nejlepší možnou trakci a dynamickou stabilitu.
ASC+T/DSC
Čidla na kolech sledují rychlost, jakou se kola otáčejí, v případě DSC také úhel natočení volantu, akceleraci, brzdný tlak a pohyb vozu kolem vertikální osy...
Pokud je na kola přenášen příliš velký točivý moment a kola se protáčejí, sníží se točivý moment motoru. Navíc se v případě potřeby přibrzdí zadní kola.
Za zatížených jízdních podmínek, rozpoznaných systémem DSC, se mohou přibrzdit také přední kola, aby byl vůz stabilizován.
Tento systém však v každé situaci zajiš?uje nejlepší možnou trakci a dynamickou stabilitu.
Jo, přibržďuje to, který se rychleji točí. ASC+T to rozhodně takhle neumí, ASC+T dusí i motor, takže ve výsledku Ti auto třeba při rozjezdu chcípne. U DSC to fakt funguje, dokud se nezačne točit i druhý kolo, tak to protáčející brzdí a až když se začnou protáčet obě oprotí předním, tak to začne dusit motor.skautik píše:to bych rad vedel jak to ten samosvor nahrazuje![]()
urcite to nema aktivni diferak a pokud to funguje pouze tak ze prokluzujici kolo pribrzdi aby slo do zaberu i to druhe, pak to same dela ASC+T
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2393
- Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
- Bydliště: Albrechtice
- Klubové ID: 238
jj a DSC nikdy nezadusí motor nebo ho nepošle pod volnoběžné otáčkySpeedy píše:Jo, přibržďuje to, který se rychleji točí. ASC+T to rozhodně takhle neumí, ASC+T dusí i motor, takže ve výsledku Ti auto třeba při rozjezdu chcípne. U DSC to fakt funguje, dokud se nezačne točit i druhý kolo, tak to protáčející brzdí a až když se začnou protáčet obě oprotí předním, tak to začne dusit motor.skautik píše:to bych rad vedel jak to ten samosvor nahrazuje![]()
urcite to nema aktivni diferak a pokud to funguje pouze tak ze prokluzujici kolo pribrzdi aby slo do zaberu i to druhe, pak to same dela ASC+T
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1151
- Registrován: pon 11.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ASC+T má za úkol dusit motor, a tím ubere výkon a tím zabraňuje prokluzu.....Speedy píše:Jo, přibržďuje to, který se rychleji točí. ASC+T to rozhodně takhle neumí, ASC+T dusí i motor, takže ve výsledku Ti auto třeba při rozjezdu chcípne. U DSC to fakt funguje, dokud se nezačne točit i druhý kolo, tak to protáčející brzdí a až když se začnou protáčet obě oprotí předním, tak to začne dusit motor.skautik píše:to bych rad vedel jak to ten samosvor nahrazuje![]()
urcite to nema aktivni diferak a pokud to funguje pouze tak ze prokluzujici kolo pribrzdi aby slo do zaberu i to druhe, pak to same dela ASC+T
DSC nemá nahrazovat samosvor a ani ho neni schopný nahradit. DSC nešahá do motoru, ale přibržduje jednotlivý kola která se protáčejí.
ASC+T muze snizovat vykon motoru a muze priprzdovat kola.
EDIT:ASC+T pracuje ve dvou fazich. Kdyz rozpozna, ze jedno ze zadnich kol ztraci prilnavost, zacne kolo pribrzdovat kratkymi impulzy (jako ABS). Pokud se zacne protacet i druhe zadni kolo, snizi ve druhe fazi vykon motoru. Kontrolka na palubovce se rozsviti pouze v pripade, ze jde uz o druhou fazi a dochazi k redukci vykonu motoru. Nerozsviti se, pokud ASC+T pribrzduje jedno z kol. Pri rychlosti do 25mil/h se aplikuje na prokluzujici kolo vetsi brzdna sila, pri rychlosti nad 25mil/h a do 62mil/h se aplikuje redukovana brzdna sila a pri rychlosti nad 62mil/h se brzdy nepouzivaji a prvni faze ASC+T je neaktivni.
O hodne vice v anglictine viz. http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html
EDIT:ASC+T pracuje ve dvou fazich. Kdyz rozpozna, ze jedno ze zadnich kol ztraci prilnavost, zacne kolo pribrzdovat kratkymi impulzy (jako ABS). Pokud se zacne protacet i druhe zadni kolo, snizi ve druhe fazi vykon motoru. Kontrolka na palubovce se rozsviti pouze v pripade, ze jde uz o druhou fazi a dochazi k redukci vykonu motoru. Nerozsviti se, pokud ASC+T pribrzduje jedno z kol. Pri rychlosti do 25mil/h se aplikuje na prokluzujici kolo vetsi brzdna sila, pri rychlosti nad 25mil/h a do 62mil/h se aplikuje redukovana brzdna sila a pri rychlosti nad 62mil/h se brzdy nepouzivaji a prvni faze ASC+T je neaktivni.
O hodne vice v anglictine viz. http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html