Stránka 1 z 1
Napsal: pon 19.09.2005 19:45
od mizuh
Bude v autě bez imobilizeru chodit motor z auta ve kterým imobilizer byl?
Mám všechno včetně řídící jednotky, čipu i "évéesa" jenže na původnim autě bylo "évéeso" zapojený na konektor v kabeláži, kterej na autě nemám.
Jde o výměnu M40 vs M43.
Napsal: pon 19.09.2005 21:00
od Jawak
To teda bohužel nebude...
Loni jsem přemýšlel nad výměnou motoru u '92 320i a motor '96 328i
Když jsem si zjistil že bych musel vyměnit -kvůli imobilizeru- motorovou kabeláž až ke spínací skříňce, spínací skříňku, -buď jezdit se dvěma klíči nebo vyměnit všechny zámky tak jsem si to rozmyslel a vzal motor '92 325i
Napsal: pon 19.09.2005 21:03
od error-motohanz
No tak to budes muset vyresit tak ze si vezmes schema zapojeni eletriky v aute a pekne to postupne zapojis....natahas draty a tak....
Napsal: pon 19.09.2005 21:08
od error-motohanz
Jawak píše:To teda bohužel nebude...
Loni jsem přemýšlel nad výměnou motoru u '92 320i a motor '96 328i
Když jsem si zjistil že bych musel vyměnit -kvůli imobilizeru- motorovou kabeláž až ke spínací skříňce, spínací skříňku, -buď jezdit se dvěma klíči nebo vyměnit všechny zámky tak jsem si to rozmyslel a vzal motor '92 325i
Nemusis menit celou elektriku jen zapojis tu ews podle schematu a je to v pohode...a spinacku menit nemusi staci vyloupnout jen ten cip a vsadit do toho puvodniho klicku.....

Napsal: pon 19.09.2005 21:39
od andyXXL
to error-hanz:
neviem neviem na spinacke je citacia cievka ked ma auto imobilizer v kluci...chcelo byt to prekopat ETK
Napsal: pon 19.09.2005 21:42
od error-motohanz
andyXXL píše:to error-hanz:
neviem neviem na spinacke je citacia cievka ked ma auto imobilizer v kluci...chcelo byt to prekopat ETK
ale nic to nechce prekopat....musis tam dat samozrejme i ten snimac s novou ews to je jasny.....

Napsal: pon 19.09.2005 21:59
od andyXXL
..nemal som to rozbrate,ale uz som mudrejsi,dik
Ale mozem sa ti spytat BMW servismana co by obnasal tento upgrade ak neporiesis...moze tam byt problem ze to bude treba nakodovat s ostatnymi riadiackami (central etc.), nechce sa mi verit ze na bave to bude take easy

Napsal: pon 19.09.2005 22:06
od error-motohanz
andyXXL píše:..nemal som to rozbrate,ale uz som mudrejsi,dik
Ale mozem sa ti spytat BMW servismana co by obnasal tento upgrade ak neporiesis...moze tam byt problem ze to bude treba nakodovat s ostatnymi riadiackami (central etc.), nechce sa mi verit ze na bave to bude take easy

Jde o to kam a z jakyho auta to davas, zadny problem s centralem ani jinymi r.j. b problem byt nemel, vdzy zalezi na tom jestli se v tom uz nekdo nehrabal....ja jsem si timhle upgradem prosel a daval jsem do E36 motor s cabria Z3....auto rocnik 93 a cabrio rocni 98-99....tak posud sam....
Napsal: pon 19.09.2005 22:07
od error-motohanz
problem tam se ridicima jednotkama neni ale musi se vse dobre zapojit....

Napsal: pon 19.09.2005 22:24
od andyXXL
Myslel som ze nehovoris do vetra a mas skusenosti, ale tymto padom moja mienka o zlozitosti elektroniky starsich BMW pada.Vacsinou modernejsie auta maju CAN-bus po ktorej vsetko zo vsetkym komunikuje a E36 ma zrejme len jednoduchu kombinaciu EWS/DME, ktora overi kod a povie RJ motora spusti sa. Aspon u VW elekronike, kedy len vymenis hocijaku sracku a musis vsetko nakodovat na diagnostike a potrebujes rozne servisne kody, aby si to opat rozumelo.

Nevravim ze sa to neda, ale zasnem ze staci to prekablovat

Napsal: pon 19.09.2005 23:43
od error-motohanz
No u tech poslednich to asi uz nepujde, nevim ale tady to neni zas takovej problem nakonec se jen smazou chyby na diagnostice a je vse v pohode...tam jde o to ze ty vsechny ridici jednotky jsou z jednoho auta takze problem neni jasny pak je ze kdyz kombinujes jednotky z jinejch aut tak to asi moc nefacha.....

Napsal: úte 20.09.2005 19:58
od andyXXL
BTW Zaoberas sa inak autoelektronikou? Zo skusenosti staci ze ten samy modul ma inu HW alebo SW verziu a uz ti to nemusi chodit,hoci konektory pasuju.To ako je EWS vyriesene ma netesi,pretoze je to lahko prelomitelne zlodejmi.Na VW mas managment imobilizera na pristrojovke a komunikuje to po CAN zbernici na viacero stran, kradne sa to aj tak ale uz to bude vacsia komplikacia.V kazdom pripade elektronika je cim dalej zlozitejsia model od modelu a viac sa sere.Dost casto pocuvam su na novych bavach problemy.Kamos na E39 2.5TDS automate uz menil hafo cidiel.Najhorise ked ti to odide a ostanes visiet.

Ja som schvalne chcel E36ku,pretoze to tam este neni tak nabite.
Napsal: úte 20.09.2005 20:15
od error-motohanz
pockej a co se krade vic bmw nebo vw?

Hele a jak bys chtel tu ews obejit? das jinej modul a stejne ti to proste nepojede....
Napsal: úte 20.09.2005 20:39
od andyXXL
Jasan ze VW,lebo toho jazdi viac...nepoznam sposob,ale logicky je komunikacia iba medzi dvoma modulmi ked maju ti hajzlovia prislusny SW tak je s tym menej prace.Na vela autach je to vyriesene tak,ze plavajuci kod z kluca je overovany iba v EWS a ta uz len posle nechraneny komand do RJ motora, ze overila kod a moze sa spustit.Ked zoberes druhu EWS zo sparovanym cipom v kluci tak odides,alebo to naemulujes.Nevravim ze takto to ma vyriesene bavo, ale je to jednoduchsie.Uricte stale prebieha periodicka komunikacia (posiela sa ten potvrdzovaci komand) medzi EWS a DME...skus spravit test na E36 s EWS, nastartuj motor a obal kluc alobalom, motor schcipne

Napsal: úte 20.09.2005 21:23
od error-motohanz
No tenhke test funguje no nevim jestli by jsi odjel kdyby sis tam napojil jinou ews s klicem, pokud bude jinej modul ews nez je zapsanej v dme tak myslim ze to nanahodis.....to uz se tu dostavame ale jinam problem u sefa co tu vytvoril tu otazku ohledne ews je takovej ze ma tohle vsehno zapojit do e30 a to je dost problem nez kdyz davas z e36 do e36...
