Ci pri zatazi (pocas jazdy) alebo na volnobeh - ide motor vytocit len do 5 tis./ot. Ak mu dam plny plyn pri jazde a pride na hranicu 5000 ot., motor zacne vynehavat a dalej uz ne a ne.
A mu dam plny plyn pri volnobehu a pride na hranicu 5000 ot., tiez zacne trhat, resp. vynehavat a kde tu vybehne aj na 6000 az 7000 ot.
Takze to je moj problem.
Inac bezna prevadzka OK , starty OK , pri rozbiehani OK az na horeuvedeny problem.
Vsak to,
neviem kde zacat hladat chybu.
Ci v elektrike, myslim vo vysokonapatovej casti ALEBO v palivovom systeme.
Este som si vsimol, ze ked ho povytacam na volnobehu (az po hranicu kedy zacne vynehavat) a neham ho potom ustalit na volnobezne otacky, ide na dva, tri valce a potom sa chyti aj stvrty.
Potom ide uz na volnobeh krasne, ako ma. Ziadne kolisanie. Aj pri 3000 alebo 4000 ot. ide krasne, bez vynehavania.
paul píše:Vsak to, neviem kde zacat hladat chybu. Ci v elektrike, myslim vo vysokonapatovej casti ALEBO v palivovom systeme.
Este som si vsimol, ze ked ho povytacam na volnobehu (az po hranicu kedy zacne vynehavat) a neham ho potom ustalit na volnobezne otacky, ide na dva, tri valce a potom sa chyti aj stvrty.
Potom ide uz na volnobeh krasne, ako ma. Ziadne kolisanie. Aj pri 3000 alebo 4000 ot. ide krasne, bez vynehavania.
paul píše:Nestretli ste sa niekto s takymto problemom?
Ci pri zatazi (pocas jazdy) alebo na volnobeh - ide motor vytocit len do 5 tis./ot. Ak mu dam plny plyn pri jazde a pride na hranicu 5000 ot., motor zacne vynehavat a dalej uz ne a ne. A mu dam plny plyn pri volnobehu a pride na hranicu 5000 ot., tiez zacne trhat, resp. vynehavat a kde tu vybehne aj na 6000 az 7000 ot.
Takze to je moj problem.
Inac bezna prevadzka OK , starty OK , pri rozbiehani OK az na horeuvedeny problem.
Nechci ti kazit příliš náladu,ale toto vypadá na vačku.Tyto motory trpí značně špatně vyřešeným mazáním vačkové hřídele vrchní sprchou(což je ta tenká trubička s otvory nad vačkou),která se ráda ucpala a vačka pak chodila skoro na sucho.Projevuje se to přesně tímto co popisuješ.Poznáš to tak,že po sundání ventilového výka zkonroluješ jednotlivé vačky celé hřídele,jejich pracovní části(ty delší a špičatější výstupky) nesmí vykazovat na pohled žádné opotřebení.Pokud jsou poškozené tak hydroštely nestihnou tyto vůle již vymezovat při vyšších otáčkách.Vývoj problému je poměrně rychle se zhoršující,po pár tis.km už motor nejde ani nad 3tis.ot.Vačku je nutno vyměnit a někdy to odnesou i ty hydra.
paul píše:Nestretli ste sa niekto s takymto problemom?
Ci pri zatazi (pocas jazdy) alebo na volnobeh - ide motor vytocit len do 5 tis./ot. Ak mu dam plny plyn pri jazde a pride na hranicu 5000 ot., motor zacne vynehavat a dalej uz ne a ne. A mu dam plny plyn pri volnobehu a pride na hranicu 5000 ot., tiez zacne trhat, resp. vynehavat a kde tu vybehne aj na 6000 az 7000 ot.
Takze to je moj problem.
Inac bezna prevadzka OK , starty OK , pri rozbiehani OK az na horeuvedeny problem.
Nechci ti kazit příliš náladu,ale toto vypadá na vačku.Tyto motory trpí značně špatně vyřešeným mazáním vačkové hřídele vrchní sprchou(což je ta tenká trubička s otvory nad vačkou),která se ráda ucpala a vačka pak chodila skoro na sucho.Projevuje se to přesně tímto co popisuješ.Poznáš to tak,že po sundání ventilového výka zkonroluješ jednotlivé vačky celé hřídele,jejich pracovní části(ty delší a špičatější výstupky) nesmí vykazovat na pohled žádné opotřebení.Pokud jsou poškozené tak hydroštely nestihnou tyto vůle již vymezovat při vyšších otáčkách.Vývoj problému je poměrně rychle se zhoršující,po pár tis.km už motor nejde ani nad 3tis.ot.Vačku je nutno vyměnit a někdy to odnesou i ty hydra.
Zdar majore. Ja by som ho ešte hneď s týmto problémom nestrašil... ono síce keď je ten motor M40 a má 280tis., tak je pravdepodobnos? toho, čo píšeš relatívne vysoká, ale to čo popisuje skôr vyzerá na káble príp. elektrický problém... otázka je, či mu to na voľnobeh ide ako šijacia mašina alebo nie... ja to tipujem na káble ku sviečkam...
paul píše:Nestretli ste sa niekto s takymto problemom?
Ci pri zatazi (pocas jazdy) alebo na volnobeh - ide motor vytocit len do 5 tis./ot. Ak mu dam plny plyn pri jazde a pride na hranicu 5000 ot., motor zacne vynehavat a dalej uz ne a ne. A mu dam plny plyn pri volnobehu a pride na hranicu 5000 ot., tiez zacne trhat, resp. vynehavat a kde tu vybehne aj na 6000 az 7000 ot.
Takze to je moj problem.
Inac bezna prevadzka OK , starty OK , pri rozbiehani OK az na horeuvedeny problem.
Myslí že máš v piči HYDROŠTELY... běžná závada... určitě máš motor M40 viď
teď koukám, že už to tu Major napsal... věř mi bu? vačka nebo hydra...
tenhle samej problém řešil kamarád už na dvou motorech... nech si poradit.. kdyby to byly ty kabely tak je efekt obrácený a v nízkejch otáčkách by ti vynechával válec... tohle je oničem jiném
Vyraznu spicku nema ani jedna vacka na celej hriadely.
Tak ma uz svoje zasebou - 280 tis. km
Aj drazky, resp. ryhy su tam vidiet. Na niektorych miestach su dost hlboke.
Len ci jej vymena vyriesi moj problem.
Je problem v nej?
paul píše:Vyraznu spicku nema ani jedna vacka na celej hriadely. Tak ma uz svoje zasebou - 280 tis. km Aj drazky, resp. ryhy su tam vidiet. Na niektorych miestach su dost hlboke.
Len ci jej vymena vyriesi moj problem. Je problem v nej?
Jak jsem říkal,vyměň vačku.Možná to bude stačit.Přinejhorším budeš muset čenžnout ještě ty hydra.Ale je to na 90% tímto.
major píše:Len ci jej vymena vyriesi moj problem. Je problem v nej?
Jak jsem říkal,vyměň vačku.Možná to bude stačit.Přinejhorším budeš muset čenžnout ještě ty hydra.Ale je to na 90% tímto.[/quote]
A nemohl tenhle problém nastat obráceně... myslím to tak, že nejdřív odešly hydra až pak to odnesla vačka...?
jinak ty hydra podle mně musíš vyměnit na 100%.. každopádně jejich dosedací plocha musí být taky dost poškozená a s novou vačkou by to dle mého názoru rychle zametlo....
zjisti si co tě bude stát oprava jestli by nevyšlo levněji sehnat jinej motor.. ...
jiny motor muze mit za par tkm stejny problem ....
vacka neni levna, hydra taky ne, ale vic uz se na tom motoru nema co pokazit ...
koukni se, jestli ti maze to sprchovani nad vackou ..
sundej viko a nastartuj ... doporucuju podivat se a hned vypnout ..
jinak to pak zacne vsude dost strikat olej ja mel takhle ucpane 3 diry profoukl jsem to .. bylo to ok ...
(mam objednany novy dil, pak to vymenim uplne)
petr
paul píše:sprchovanie jednotlivych vaciek - OK motor neobsahuje ziadny karbon - usadeniny
za cely dobu to bolo (je) pravidelne servisovane, myslim hlavne vymeny oleja
Ale co uz, nabehane kilometre nezmenim
Každopádně než se do něčeho pustíš.. optej se a prověř všechny možnosti error-motohanz měl podobnej problém jako ty... sehnal dobrej motor myslím že M43 a má klid.. vem si, že jen za hydra vysolíš kolem 4k potom vačka, nějaký to těsnění, spotřební materiál a práce a seš možná na stejnejch penězích jako za výměnu motoru a M43 je na tom lépe se potřebou i výkonem je to prostě novější motor...