Stránka 1 z 3
Napsal: úte 16.08.2005 16:04
od Lucaash
Zdravím pánové,
rozhodl jsem se že si pořídím taky auto s ledvinkami a do oka mi padl následující kousek :
http://www.tipcar.cz/bmw/bmw_325_tds_27025.htm
Auto je prý bez problémů, jen píská ložisko klimy a nevunguje DO, centrál v pořádku. Mohu znát Váš názor, než se pro něj vydám? Na co si dát při koupi pozor? Neprodělám na tom kalhoty?:) Chtěl bych se pro něj vydat ve čtvrtek, takže jestli mě do tý doby nezastavíte, bude moje
Díky za tipy a mejte se,
Lucaash
Napsal: úte 16.08.2005 16:20
od Zave
hehe, tak presne tenhle kousek mi do oka padl taky

to je ten od Adamova... co?

Napsal: úte 16.08.2005 16:23
od Zave
jo a na
http://www.autorychle.cz tam ma uvedeny rok 1994... tak sa na to optej... jen ty km mi nejak nesedi...
Napsal: úte 16.08.2005 16:24
od Lucaash
Zave píše:hehe, tak presne tenhle kousek mi do oka padl taky

to je ten od Adamova... co?

Jo jo, to je on. Vis o nem neco vic? Pekne prosim...

Napsal: úte 16.08.2005 16:25
od Zave
to nevim, jen sem okukoval taky inzeraty...
Napsal: úte 16.08.2005 16:29
od Lucaash
Třeba je to jen hezká fotka a auto nebude stát za nic. Máš recht že na autorychle.cz je z 94 roku. Že by nesolidní prodejce?
Napsal: úte 16.08.2005 16:43
od Zave
Lucaash píše:Třeba je to jen hezká fotka a auto nebude stát za nic. Máš recht že na autorychle.cz je z 94 roku. Že by nesolidní prodejce?
mno prave to chce nejspis navstivit a zkouknout vse...

kazdopadne se na to zajed mrknout, bez toho samozrejme asi nic nekoupis, ze?

a to ze nesedej km to je v cesku myslim bezna vec...

Napsal: úte 16.08.2005 17:44
od Lucaash
A nejaky tipy na co si dat pozor? Pry piska klimatizace (pravdepodobne lozisko), kolik muze stat oprava? Vubec tu nechci to slovo vyslovovat, ale jaky ma mit takovy auto jizdni vlastnosti oproti treba 80k km fabii? (mam na mysli jizdi komfort, hlucnost, atd.) Melo by za ty prachy bejt uplne v cajku, nebo je potreba obcas nad necim primhourit oko?
Napsal: úte 16.08.2005 19:49
od xsun
za ty prachy nevim jak moc v cajku bude, tds v dobrym stavu se pohybujou vys ... ale na druhou stranu treba je ok a akorat dobra cena ... chce to videt ... taky jsem se na nej ptal kdyz jsem mel obdobi chteni TDSa ... jako s tema km nepocitej, 11 let starej diesel se 130km by byl rarita, za kterou by se priplacovalo, coz tady u ty ceny spis ne ... ke vsemu se prodava uz hodne dlouho, coz je divny ..
jinak o aute moc nevim, clovek tezko neco pozna kdyz to nevidel osobne, takze se jet na to mrknout a potom budes moudrejsi ... a jestli autum moc nerozumis, si vem radeji technika bo nekoho kdo to proleze ... tady ti tezko nekdo podle fotky rekne jestli to je dobra koupe, kristalovy koule nemame

Napsal: úte 16.08.2005 20:01
od major
Lucaash píše:A nejaky tipy na co si dat pozor? Pry piska klimatizace (pravdepodobne lozisko), kolik muze stat oprava? Vubec tu nechci to slovo vyslovovat, ale jaky ma mit takovy auto jizdni vlastnosti oproti treba 80k km fabii? (mam na mysli jizdi komfort, hlucnost, atd.) Melo by za ty prachy bejt uplne v cajku, nebo je potreba obcas nad necim primhourit oko?
To pískání bude z magnet. spojky na klimě.Samotná je bazarová skoro nesehnatelná,většinou pouze komplet s čerpadlem.Nová spojka cca 8k Kč.To že píská ona zjistíš když na ni zespodu vozu nastříkáš WDčko,potom by po chvíli měla ztichnout.Pokud ne zkus takto prostříknout postupně všechny kola,špatně se identifikuje podle ucha,který to kolo vlastně píská.Největší bolestí TDS je vstřikovací čerpadlo(repas asi 16k),dále když tomu někdo dává čočku za studena tak praskají hlavy(cenu nevím).Dále nesmí být v sání olej,potom je nutno přetěsnit turbo. Špatné čerpadlo se projevuje špatnými starty za tepla.Při studeném startu tohoto motoru je nutno nažhavit cca o 5s déle po zhasnutí kontrolky,potom naskočí na drc.Je to prostě unikum tohoto motoru ,ale pouze za studena.Pokud blbě chytá i ohřátý ,je pravděpodobně čerpadlo před smrtí.Při chodu zahřátého motoru nesmí být slyšet žádný cizí zvuk, pouze klasické dieselování.Najeté km asi nejlépe odhadneš z interiéru,při těch km co tam je uvedeno by neměli být ještě moc ošoupané sedáky a ohlazený volant.V interiéru by nemělo nic vrzat(plasty),já mám nalítáno 211k a u vnitř ani šelest.Občas tedy vrže volant,ale ten stačí sundat a promazat ložisko na řídící tyči.Pokud se při jízdě klepe volant,můžou to být pneu,ale spíše to budou silendbloky a kosti na předku.Cena toho auta je poměrně nízká, s největší pravděpodobností budou stočené km.Jinak,pokud se o to auto staráš a chováš se k němu slušně, nalítáš spoustu km.Komfort v E36 je velice solidní,mě se v něm jezdí lépe než v Oktávce (tlačí mě do nohy středový tunel-mám 185cm) a pašíku B5 Tdi PD (moc měkej podvozek).Je to prostě solidní kára a prům spotřebu mám 7,4lt/100km.Pokud bude v OK stavu tak doporučuju.
Napsal: úte 16.08.2005 22:48
od Lucaash
Díky Vám pánové všem. Podle toho co jsem se tu zatím dočetl se tam v ten čtvrtek vydám s kamarádem automechanikem. Zkombinuju jeho rady a Vaše rady a na místě se rozhodnu. Pokud by ještě někoho něco napadlo, ocením každou větu. Ve čtvrtek večer dám vědět jak to vypadalo, později případně dodám nějaké fotky (doufám že jo

). Ještě jednou díky,
Lucaash
Napsal: stř 17.08.2005 09:23
od skautik
jen bych chtel dodat, auto bude mit temer urcite najeto tak o 100Kkm vic, neni to zadna hruza pokud bude motor v poradku. Jen bych chtel dodat ze se spatne cerpadlo projevi az tak 15 - 20minut po stani s ohratym motorem.... nejspis se vlivem roztaznosti materialu snizi tlak ve strikovacim systemu a toto se nemusi projevit pokud motor vypnete a i po 5min znovu nastartujete.
To ze spatne startuje se mysli, ze musite tocit pomerne dlouho, myslim ze pres 5s je kriticka mez nekdy se musi tocit i 2x za sebou. Neznam TDS co by po zahratym motoru nastartovalo na drc takze to ze se motor 4protoci nez chytne neni nic divneho. holt to neni tdi
dejte si dobry pozor na lemy blatniku a prahy rado to tam rezne
kouknete se do nadrzky s vodou jestli ji tam neni malo (chladici kapalina)
muze i nemusi to vypovidat o tom, ze je spatna hlava. Pokud je v nadrzce chladiva malo tak zbystrete.... muze to bejt treba jen sterela hadice...
Napsal: stř 17.08.2005 09:36
od RuDoSh
skautik píše:Neznam TDS co by po zahratym motoru nastartovalo na drc takze to ze se motor 4protoci nez chytne neni nic divneho. holt to neni tdi
a co moje byvale?

Napsal: stř 17.08.2005 09:40
od skautik
RuDoSh píše:skautik píše:Neznam TDS co by po zahratym motoru nastartovalo na drc takze to ze se motor 4protoci nez chytne neni nic divneho. holt to neni tdi
a co moje byvale?

predtim nebo po tom co jsi nechal repasovat cerpadlo?
no ja to sve nijak netocim a nevim jestli uz nekdo na cerpadlo sahal, ale co jsem ted mel moznost svezt se s TDI motorem od VW 66kw tak na to ze to vubec nejede to alepson vyborne startuje za vsech okolnosti

Napsal: stř 17.08.2005 09:45
od RuDoSh
skautik píše:predtim nebo po tom co jsi nechal repasovat cerpadlo?
no ja to sve nijak netocim a nevim jestli uz nekdo na cerpadlo sahal, ale co jsem ted mel moznost svezt se s TDI motorem od VW 66kw tak na to ze to vubec nejede to alepson vyborne startuje za vsech okolnosti

ja jsem s tim nemel problem nikdy.... i kdyz bylo cerpadlo pred repasi.... poprve se to resilo, kvuli tomu ze to davalo slehy v nizkych otackach do automatu (nebo pri stani na D) a prevodovce to nedelalo dobre a pak kvuli vyzranemu tesneni a strikala z nej nafta.... takze nechytalo, ale nemela na to vliv teplota motoru....
proste poctive udrzovany motor!

Napsal: stř 17.08.2005 09:47
od skautik
RuDoSh píše:skautik píše:predtim nebo po tom co jsi nechal repasovat cerpadlo?
no ja to sve nijak netocim a nevim jestli uz nekdo na cerpadlo sahal, ale co jsem ted mel moznost svezt se s TDI motorem od VW 66kw tak na to ze to vubec nejede to alepson vyborne startuje za vsech okolnosti

ja jsem s tim nemel problem nikdy.... i kdyz bylo cerpadlo pred repasi.... poprve se to resilo, kvuli tomu ze to davalo slehy v nizkych otackach do automatu (nebo pri stani na D) a prevodovce to nedelalo dobre a pak kvuli vyzranemu tesneni a strikala z nej nafta.... takze nechytalo, ale nemela na to vliv teplota motoru....
proste poctive udrzovany motor!

aha tak to jsem nevedel

jen si pamatuju jak jsi v Brne nemohl nejak nastartovat. Kazdopadne rada TDS na to cerpadlo po zahrati trpi... me to nastesti jeste nepotkalo

Napsal: stř 17.08.2005 14:25
od major
skautik píše: Neznam TDS co by po zahratym motoru nastartovalo na drc takze to ze se motor 4protoci nez chytne neni nic divneho. holt to neni tdi
Teda nevím co jsi to viděl za TDSa, ale mě startuje opravdu na drc, jak teplé tak studené.Pokud dodržím 5s prodlevu po zhasnutí žhavení u studeného motoru,tak naprosto vždy.Jen ?uknu a běží.Závisí to jen a pouze na stavu a seřízení čerpadla,vstřiků a žhaviček.Možná je to tím,že mi to čerpadlo dělali u BMW v Dresden.Já si prostě nemohu vůbec stěžovat.
Napsal: stř 17.08.2005 14:30
od skautik
major píše:skautik píše: Neznam TDS co by po zahratym motoru nastartovalo na drc takze to ze se motor 4protoci nez chytne neni nic divneho. holt to neni tdi
Teda nevím co jsi to viděl za TDSa, ale mě startuje opravdu na drc, jak teplé tak studené.Pokud dodržím 5s prodlevu po zhasnutí žhavení u studeného motoru,tak naprosto vždy.Jen ?uknu a běží.Závisí to jen a pouze na stavu a seřízení čerpadla,vstřiků a žhaviček.Možná je to tím,že mi to čerpadlo dělali u BMW v Dresden.Já si prostě nemohu vůbec stěžovat.
prehnal jsem to, jen jsem chtel naznacit, ze pokud na to nebylo sahnuty od roku vyroby, chova se to jak jsem popsal
to ze tu je par aut co startujou nadrc je super, ale jsou to spis vyjimky
Napsal: stř 17.08.2005 18:14
od Slid
..mě TDS startuje studený na drc a teplý na drc drc

Napsal: stř 17.08.2005 18:38
od Lucaash
Ještě jednou pánové díky za tipy. Na to čerpadlo si zkusím dát pozor. S tím že bude stočenej tachometr jsem se smířil, 130k je fakt málo na 11ti letý auto, i když, kdo ví. Tak zítra večer nebo v pátek ráno dám vědět jak jsem pochodil, případně zkusím dát nějaké fotky. Mějte se a ještě jdnou díky,
Lucaash