Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rada při koupi 325tds, 95'

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Lucaash
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: úte 19.07.2005 00:00
Klubové ID: 1475
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Lucaash »

Zdravím pánové,

rozhodl jsem se že si pořídím taky auto s ledvinkami a do oka mi padl následující kousek :

http://www.tipcar.cz/bmw/bmw_325_tds_27025.htm

Auto je prý bez problémů, jen píská ložisko klimy a nevunguje DO, centrál v pořádku. Mohu znát Váš názor, než se pro něj vydám? Na co si dát při koupi pozor? Neprodělám na tom kalhoty?:) Chtěl bych se pro něj vydat ve čtvrtek, takže jestli mě do tý doby nezastavíte, bude moje :)

Díky za tipy a mejte se,

Lucaash
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Zave »

hehe, tak presne tenhle kousek mi do oka padl taky :) to je ten od Adamova... co? :)
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Zave »

jo a na http://www.autorychle.cz tam ma uvedeny rok 1994... tak sa na to optej... jen ty km mi nejak nesedi...
Lucaash
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: úte 19.07.2005 00:00
Klubové ID: 1475
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Lucaash »

Zave píše:hehe, tak presne tenhle kousek mi do oka padl taky :) to je ten od Adamova... co? :)
Jo jo, to je on. Vis o nem neco vic? Pekne prosim... :)
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Zave »

to nevim, jen sem okukoval taky inzeraty...
Lucaash
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: úte 19.07.2005 00:00
Klubové ID: 1475
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Lucaash »

Třeba je to jen hezká fotka a auto nebude stát za nic. Máš recht že na autorychle.cz je z 94 roku. Že by nesolidní prodejce?
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Zave »

Lucaash píše:Třeba je to jen hezká fotka a auto nebude stát za nic. Máš recht že na autorychle.cz je z 94 roku. Že by nesolidní prodejce?
mno prave to chce nejspis navstivit a zkouknout vse... :)
kazdopadne se na to zajed mrknout, bez toho samozrejme asi nic nekoupis, ze? :) a to ze nesedej km to je v cesku myslim bezna vec... :lol:
Lucaash
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: úte 19.07.2005 00:00
Klubové ID: 1475
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Lucaash »

A nejaky tipy na co si dat pozor? Pry piska klimatizace (pravdepodobne lozisko), kolik muze stat oprava? Vubec tu nechci to slovo vyslovovat, ale jaky ma mit takovy auto jizdni vlastnosti oproti treba 80k km fabii? (mam na mysli jizdi komfort, hlucnost, atd.) Melo by za ty prachy bejt uplne v cajku, nebo je potreba obcas nad necim primhourit oko?
xsun
Registrovaný
Příspěvky: 1065
Registrován: ned 27.06.2004 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 104
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od xsun »

za ty prachy nevim jak moc v cajku bude, tds v dobrym stavu se pohybujou vys ... ale na druhou stranu treba je ok a akorat dobra cena ... chce to videt ... taky jsem se na nej ptal kdyz jsem mel obdobi chteni TDSa ... jako s tema km nepocitej, 11 let starej diesel se 130km by byl rarita, za kterou by se priplacovalo, coz tady u ty ceny spis ne ... ke vsemu se prodava uz hodne dlouho, coz je divny ..

jinak o aute moc nevim, clovek tezko neco pozna kdyz to nevidel osobne, takze se jet na to mrknout a potom budes moudrejsi ... a jestli autum moc nerozumis, si vem radeji technika bo nekoho kdo to proleze ... tady ti tezko nekdo podle fotky rekne jestli to je dobra koupe, kristalovy koule nemame :)
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#10 Příspěvek od major »

Lucaash píše:A nejaky tipy na co si dat pozor? Pry piska klimatizace (pravdepodobne lozisko), kolik muze stat oprava? Vubec tu nechci to slovo vyslovovat, ale jaky ma mit takovy auto jizdni vlastnosti oproti treba 80k km fabii? (mam na mysli jizdi komfort, hlucnost, atd.) Melo by za ty prachy bejt uplne v cajku, nebo je potreba obcas nad necim primhourit oko?
To pískání bude z magnet. spojky na klimě.Samotná je bazarová skoro nesehnatelná,většinou pouze komplet s čerpadlem.Nová spojka cca 8k Kč.To že píská ona zjistíš když na ni zespodu vozu nastříkáš WDčko,potom by po chvíli měla ztichnout.Pokud ne zkus takto prostříknout postupně všechny kola,špatně se identifikuje podle ucha,který to kolo vlastně píská.Největší bolestí TDS je vstřikovací čerpadlo(repas asi 16k),dále když tomu někdo dává čočku za studena tak praskají hlavy(cenu nevím).Dále nesmí být v sání olej,potom je nutno přetěsnit turbo. Špatné čerpadlo se projevuje špatnými starty za tepla.Při studeném startu tohoto motoru je nutno nažhavit cca o 5s déle po zhasnutí kontrolky,potom naskočí na drc.Je to prostě unikum tohoto motoru ,ale pouze za studena.Pokud blbě chytá i ohřátý ,je pravděpodobně čerpadlo před smrtí.Při chodu zahřátého motoru nesmí být slyšet žádný cizí zvuk, pouze klasické dieselování.Najeté km asi nejlépe odhadneš z interiéru,při těch km co tam je uvedeno by neměli být ještě moc ošoupané sedáky a ohlazený volant.V interiéru by nemělo nic vrzat(plasty),já mám nalítáno 211k a u vnitř ani šelest.Občas tedy vrže volant,ale ten stačí sundat a promazat ložisko na řídící tyči.Pokud se při jízdě klepe volant,můžou to být pneu,ale spíše to budou silendbloky a kosti na předku.Cena toho auta je poměrně nízká, s největší pravděpodobností budou stočené km.Jinak,pokud se o to auto staráš a chováš se k němu slušně, nalítáš spoustu km.Komfort v E36 je velice solidní,mě se v něm jezdí lépe než v Oktávce (tlačí mě do nohy středový tunel-mám 185cm) a pašíku B5 Tdi PD (moc měkej podvozek).Je to prostě solidní kára a prům spotřebu mám 7,4lt/100km.Pokud bude v OK stavu tak doporučuju.
Lucaash
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: úte 19.07.2005 00:00
Klubové ID: 1475
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Lucaash »

Díky Vám pánové všem. Podle toho co jsem se tu zatím dočetl se tam v ten čtvrtek vydám s kamarádem automechanikem. Zkombinuju jeho rady a Vaše rady a na místě se rozhodnu. Pokud by ještě někoho něco napadlo, ocením každou větu. Ve čtvrtek večer dám vědět jak to vypadalo, později případně dodám nějaké fotky (doufám že jo :) ). Ještě jednou díky,

Lucaash
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#12 Příspěvek od skautik Čestný člen »

jen bych chtel dodat, auto bude mit temer urcite najeto tak o 100Kkm vic, neni to zadna hruza pokud bude motor v poradku. Jen bych chtel dodat ze se spatne cerpadlo projevi az tak 15 - 20minut po stani s ohratym motorem.... nejspis se vlivem roztaznosti materialu snizi tlak ve strikovacim systemu a toto se nemusi projevit pokud motor vypnete a i po 5min znovu nastartujete.
To ze spatne startuje se mysli, ze musite tocit pomerne dlouho, myslim ze pres 5s je kriticka mez nekdy se musi tocit i 2x za sebou. Neznam TDS co by po zahratym motoru nastartovalo na drc takze to ze se motor 4protoci nez chytne neni nic divneho. holt to neni tdi

dejte si dobry pozor na lemy blatniku a prahy rado to tam rezne :(
kouknete se do nadrzky s vodou jestli ji tam neni malo (chladici kapalina)
muze i nemusi to vypovidat o tom, ze je spatna hlava. Pokud je v nadrzce chladiva malo tak zbystrete.... muze to bejt treba jen sterela hadice...
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od RuDoSh »

skautik píše:Neznam TDS co by po zahratym motoru nastartovalo na drc takze to ze se motor 4protoci nez chytne neni nic divneho. holt to neni tdi
a co moje byvale? :roll: :lol:
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#14 Příspěvek od skautik Čestný člen »

RuDoSh píše:
skautik píše:Neznam TDS co by po zahratym motoru nastartovalo na drc takze to ze se motor 4protoci nez chytne neni nic divneho. holt to neni tdi
a co moje byvale? :roll: :lol:
predtim nebo po tom co jsi nechal repasovat cerpadlo? :)

no ja to sve nijak netocim a nevim jestli uz nekdo na cerpadlo sahal, ale co jsem ted mel moznost svezt se s TDI motorem od VW 66kw tak na to ze to vubec nejede to alepson vyborne startuje za vsech okolnosti :)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od RuDoSh »

skautik píše:predtim nebo po tom co jsi nechal repasovat cerpadlo? :)

no ja to sve nijak netocim a nevim jestli uz nekdo na cerpadlo sahal, ale co jsem ted mel moznost svezt se s TDI motorem od VW 66kw tak na to ze to vubec nejede to alepson vyborne startuje za vsech okolnosti :)
ja jsem s tim nemel problem nikdy.... i kdyz bylo cerpadlo pred repasi.... poprve se to resilo, kvuli tomu ze to davalo slehy v nizkych otackach do automatu (nebo pri stani na D) a prevodovce to nedelalo dobre a pak kvuli vyzranemu tesneni a strikala z nej nafta.... takze nechytalo, ale nemela na to vliv teplota motoru.... :lol:

proste poctive udrzovany motor! :-)
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#16 Příspěvek od skautik Čestný člen »

RuDoSh píše:
skautik píše:predtim nebo po tom co jsi nechal repasovat cerpadlo? :)

no ja to sve nijak netocim a nevim jestli uz nekdo na cerpadlo sahal, ale co jsem ted mel moznost svezt se s TDI motorem od VW 66kw tak na to ze to vubec nejede to alepson vyborne startuje za vsech okolnosti :)
ja jsem s tim nemel problem nikdy.... i kdyz bylo cerpadlo pred repasi.... poprve se to resilo, kvuli tomu ze to davalo slehy v nizkych otackach do automatu (nebo pri stani na D) a prevodovce to nedelalo dobre a pak kvuli vyzranemu tesneni a strikala z nej nafta.... takze nechytalo, ale nemela na to vliv teplota motoru.... :lol:

proste poctive udrzovany motor! :-)
aha tak to jsem nevedel :) jen si pamatuju jak jsi v Brne nemohl nejak nastartovat. Kazdopadne rada TDS na to cerpadlo po zahrati trpi... me to nastesti jeste nepotkalo :)
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#17 Příspěvek od major »

skautik píše: Neznam TDS co by po zahratym motoru nastartovalo na drc takze to ze se motor 4protoci nez chytne neni nic divneho. holt to neni tdi
Teda nevím co jsi to viděl za TDSa, ale mě startuje opravdu na drc, jak teplé tak studené.Pokud dodržím 5s prodlevu po zhasnutí žhavení u studeného motoru,tak naprosto vždy.Jen ?uknu a běží.Závisí to jen a pouze na stavu a seřízení čerpadla,vstřiků a žhaviček.Možná je to tím,že mi to čerpadlo dělali u BMW v Dresden.Já si prostě nemohu vůbec stěžovat.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#18 Příspěvek od skautik Čestný člen »

major píše:
skautik píše: Neznam TDS co by po zahratym motoru nastartovalo na drc takze to ze se motor 4protoci nez chytne neni nic divneho. holt to neni tdi
Teda nevím co jsi to viděl za TDSa, ale mě startuje opravdu na drc, jak teplé tak studené.Pokud dodržím 5s prodlevu po zhasnutí žhavení u studeného motoru,tak naprosto vždy.Jen ?uknu a běží.Závisí to jen a pouze na stavu a seřízení čerpadla,vstřiků a žhaviček.Možná je to tím,že mi to čerpadlo dělali u BMW v Dresden.Já si prostě nemohu vůbec stěžovat.
prehnal jsem to, jen jsem chtel naznacit, ze pokud na to nebylo sahnuty od roku vyroby, chova se to jak jsem popsal :)

to ze tu je par aut co startujou nadrc je super, ale jsou to spis vyjimky
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#19 Příspěvek od Slid »

..mě TDS startuje studený na drc a teplý na drc drc :lol: :lol:
Lucaash
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: úte 19.07.2005 00:00
Klubové ID: 1475
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Lucaash »

Ještě jednou pánové díky za tipy. Na to čerpadlo si zkusím dát pozor. S tím že bude stočenej tachometr jsem se smířil, 130k je fakt málo na 11ti letý auto, i když, kdo ví. Tak zítra večer nebo v pátek ráno dám vědět jak jsem pochodil, případně zkusím dát nějaké fotky. Mějte se a ještě jdnou díky,

Lucaash
Odpovědět