Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Dovoz ze zahraničí

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#1 Příspěvek od Miketak »

Nevíte co obnáší dovoz auta staršího 8 let a máte s tím někdo konkrétní zkušenosti? Vím jen že musí mít evr. homologaci mělo by být v původním stavu, a pak je možno ho prý normálně přihlásit, ale mě spíš zajímá jak je to pak s tím přihlášením. Uvažuju o E36 325 kupé s Vanosem. Díky
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#2 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Miketak píše:Nevíte co obnáší dovoz auta staršího 8 let a máte s tím někdo konkrétní zkušenosti? Vím jen že musí mít evr. homologaci mělo by být v původním stavu, a pak je možno ho prý normálně přihlásit, ale mě spíš zajímá jak je to pak s tím přihlášením. Uvažuju o E36 325 kupé s Vanosem. Díky
Pokud má auto globální homologaci, je vše stejné, jako u auta mladšího 8 let, pouze schvalovací technikou kontrolu dělá "pověřená zkušebna"
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
jogurt
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: pon 21.04.2003 00:00
Klubové ID: 99

#3 Příspěvek od jogurt »

jedna 325 coupe se tu prodava
jogurt
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: pon 21.04.2003 00:00
Klubové ID: 99

#4 Příspěvek od jogurt »

http://euroservis.czechtrade.cz/Global? ... dotaz=1443


Dobrý den,

Pořízení ojetého dopravního prostředku z jiného členského státu podléhá stejnému režimu, jako pořízení zboží. Jestliže bude pořizovat ojetý dopravní prostředek z jiného členského státu plátce pro podnikatelské účely od osoby registrované k dani v jiném členském státě, bude mu dopravní prostředek dodán jako plnění osvobozené od daně s tím, že daň bude povinen přiznat v tuzemsku se sazbou daně platnou v tuzemsku.
Pokud bude pořizovat ojetý dopravní prostředek z jiného členského státu osoba, která není plátcem od osoby registrované k dani v jiném členském státě, zaplatí cenu včetně daně se sazbou daně členského státu, ve kterém automobil nakupuje.

Dále je nutné uvážit technické aspekty dovozu automobilů.
Jednotlivý dovoz a registraci osobních automobilů upravuje § 34 a § 35 zákona č. 56/2001 Sb., v platném znění (najdete na http://80.188.1.100/text/oblasti/legisl ... z56-01.rtf ).

Podle platného znění tohoto zákona bude možné po 1.5.2004 dovážet vozidla :
-kategorie M1, M2 nebo N1 pokud nejsou starší osmi let a splňují emisní limity ve výfukových plynech podle normy EURO 2,
-vozidla kategorií L, O1, O2, T nebo S pokud nejsou starší osm let,
-vozidla kategorií M3, N2, N3, O3 a O4 pokud nejsou starší pěti let.

Vozidla, která jsou držitelem osvědčení o homologaci typu ES (obecně nazýváno "vozidla s globální homologací"), lze dovážet bez ohledu na jejich stáří za předpokladu, že na nich nebyly provedeny žádné konstrukční změny a svým provedením odpovídají danému osvědčení o homologaci typu ES. Tato "globální homologace" se v EU vystavuje na osobní automobily, traktory a motocykly. Na osobní automobily se vydává přibližně od roku 1993.

Motorové vozidlo dovezené ze zahraničí, které chce majitel zaevidovat, musí splňovat podmínky vyhlášky ministerstva dopravy č. 102/95 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích ve znění vyhlášky ministerstva dopravy a spojů č. 99/96 Sb.
Další informace najdete na stránkách Ústavu silniční a městské dopravy:
http://www.usmd.cz/dovozy8_kriteria.php

Dále odkazuji na stránky Ministerstva dopravy ČR:
http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... e+vozidel/


S pozdravem
Martina Koubková


Kriteria pro individuální dovoz ojetých vozidel ze zahraničí
Informace v médiích jsou v převážné míře neúplné, a proto český motorista nemůže této problematice porozumět správně a v případě, že ojeté vozidlo doveze, vystavuje se nebezpečí, že vozidlo nesplní zákonné podmínky pro schválení a registraci v České republice. To pak znamená, že zmíněné vozidlo je vhodné pouze na náhradní díly se značnou ekonomickou ztrátou pro majitele.
Proto naše společnost, která je pověřenou zkušebnou Ministerstva dopravy, doplňuje vzhledem k nejasnostem při dovozu ojetých vozidel zveřejňované informace.
Uvedený dovoz vozidel z technického hlediska jednoznačně řeší § 34 a 35 zákona č. 56/2001 Sb. V praxi to znamená, že dle citovaného zákona existují dvě základní kritéria pro hodnocení vozidel při individuálním dovozu:
Dovézt lze vozidlo, bez omezení stáří a technického omezení, u kterého bylo uděleno osvědčení o homologaci typu ES, které je vyznačeno na typovém štítku vozidla (tzv. globální homologace). Znamená to tedy, že v tomto případě je možné dovézt vozidlo, které je starší než osm let. Toto stáří je ovšem často označováno jako limitní, což je zásadně nesprávná informace. Výhodou dovozu vozidla podle tohoto kritéria je, že pouhou kontrolou typového štítku (viz obr.), získá motorista dostatečnou informaci pro schválení a registraci vozidla v ČR.


Typový štítek bývá umístěn podle typu vozidla v motorovém prostoru, v oblasti pravých předních dveří nebo u některých typů vozidel i v zavazadlovém prostoru. Jeho provedení není předepsáno, může být kovový štítek nanýtovaný do karoserie, ale je možné se setkat i s provedením na samolepící fólii.

Motorista pozná mezi ostatními štítky na vozidle typový štítek jednoznačně tak, že je na něm uvedeno číslo VIN (sedmnáctimístný znak), které je rovněž vyraženo na karoserii.
Pokud na uvedeném štítku najde znak, jehož skladba je e . .*. . / . . * . . . .* . ., jedná se s velkou pravděpodobností o osvědčení o homologaci typu ES (globální homologaci). Pro takové vozidlo není omezující věk (osm let) ani technická omezení (např. "EURO 2").
Jediným omezením zde je, aby na vozidle nebyly provedeny žádné konstrukční změny oproti schválenému typu (např. rozšířený a snížený podvozek, nestandardní úpravy motoru, sportovní výfuková soustava, odlišné provedení čelní masky z hlediska osvětlení, deformační zóny, startovačů airbagů atd.). V tomto případě se vozidlo nemůže posuzovat podle kritérií schválení dle osvědčení o homologaci typu (globální homologace) a je nutno jeho schválení řešit podle druhého kritéria uvedeného níže, pokud je to vůbec možné.
Je zde ovšem třeba uvést, že osvědčení o homologaci typu ES (globální homologace) je v zemích Evropské unie udělována od roku 1993, kdy se toto týkalo omezeného počtu typů vozidel. V roce 1996, který je z hlediska kritéria osmi let aktuální se toto týká již podstatně většího počtu typů vozidel.
Toto osvědčení je v převážné míře udělováno osobním vozidlům.
Podle druhého kritéria lze dovézt vozidlo, které nemá osvědčení o homologaci typu ES (globální homologaci) a u kterého od první registrace do vyřazení z evidence v zahraničí neuplynula doba delší než:
• osm let, to se týká osobních a malých dodávkových vozidel, u kterých je navíc plněna emisní úroveň "EURO 2" a motocyklů
• pět let, to se týká ostatních vozidel, zejména nákladních a autobusů
Toto rozdělení do věkových kategorií dle druhu vozidel není v médiích uváděno vůbec. Zde je třeba si uvědomit, že pouze u automobilů, které zde patří do "osmileté kategorie", je vyžadována technická úroveň "EURO 2". Právě vyžadováním úrovně "EURO 2" u této kategorie při nákupu vozidla (zejména staršího ročníku) vzniká nebezpečí, že při schvalovacím procesu se zjistí, že vozidlo úroveň "EURO 2" neplní, nejde tedy v ČR schválit, což je při nákupu v zahraničním autobazaru je v mnoha případech nezjistitelné.
Dále je vhodné uvést, kdo technický protokol pro schválení zpracovává. U vozidel s osvědčením o homologaci typu ES (globální homologací) do stáří dle věkových kategorií uvedených výše (např. osobní vozidlo do osmi let) a u vozidel schvalovaných dle druhého kritéria (bez osvědčení o homologaci typu), kde jsou věkové kategorie pro dovoz, zpracovává technický protokol pro schválení zkušební stanice(STK). U vozidel s osvědčením o homologaci typu ES (globální homologací) nad uvedené věkové kategorie (např. osobní vozidlo nad osm let) zpracovává technický protokol pro schválení pověřená zkušebna MD.
Na závěr je třeba vzhledem ke skutečnostem, které vyplývají z řešení schvalovacího procesu v této oblasti, konstatovat nesrovnalosti při vyplňování podkladů pro vydání dokladů k vozidlu, kdy jsou používány při zpracování technické dokumentace pro schválení neúplné podklady. V odůvodněných případech potom schvalující orgán (obce s rozšířenou působností, resp. magistráty) nemohou o schválení a registraci zodpovědně rozhodnout a v takových případech jsou bohužel motoristé vraceni zpět. Zde je možné pouze konstatovat, že základní podmínkou je důsledné dodržování zákona č. 56/2001 Sb. a jeho prováděcích předpisů.
Ing. Petr Říha
vedoucí zkušebny Chodovec
Dovoz vozidel Seznamy akreditovaných zástupců


Jednotlivý dovoz a registraci osobních automobilů upravuje § 34 a § 35 zákona č. 56/2001 Sb., v platném znění. Tento zákon byl naposled novelizován (i s ohledem na vstup ČR do EU) zákonem č. 103/2004 Sb. (účinnost od 1.5.2004).

Podle platného znění tohoto zákona je možné dovážet vozidla kategorie M1, M2 nebo N1, pokud nejsou starší osmi let a splňují emisní limity ve výfukových plynech podle normy EURO 2, vozidla kategorií L, O1, O2, T nebo S pokud nejsou starší osm let a vozidla kategorií M3, N2, N3, O3 a O4 pokud nejsou starší pěti let. Vozidla, která jsou držitelem osvědčení o homologaci typu ES (obecně nazýváno "vozidla s globální homologací") lze dovážet bez ohledu na jejich stáří, za předpokladu, že na nich nebyly provedeny žádné konstrukční změny a svým provedením odpovídají danému osvědčení o homologaci typu ES. Tato "globální homologace" se v EU vystavuje na osobní automobily, traktory a motocykly. Na osobní automobily se vydává přibližně od roku 1993.

Pro zjednodušení uvádíme přehled jednotlivých možností nejčastěji dovážených vozidel, tj. osobních automobilů kategorie M1:
A) Jednotlivě dovezené vozidlo - nové, dosud neprovozované
1. Je držitelem osvědčení o homologaci typu ES (tj. má uděleno osvědčení o homologaci typu ES, tzv. „globální homologaci“ a je k dispozici originál ES prohlášení o shodě, tzv. COC list) - bezproblémová registrace bez požadavku na jakékoliv další testy, kontroly apod.

2. Není držitelem osvědčení o homologaci typu ES - musí mít doklad o schválení technické způsobilosti vozidla vydaným jiným státem nebo jeho ověřenou kopii a následuje kontrola ve zkušební stanici (tj. v pověřené STK), zda plní technické požadavky, platné v ČR.
B) Jednotlivě dovezené vozidlo - ojeté, již provozované a registrované v cizím státě

1. Je držitelem osvědčení o homologaci typu ES (vyznačeno na výrobním štítku) - dovoz možný bez ohledu na stáří vozidla, pouze kontrola ve zkušební stanici (stáří vozidla do osmi let) nebo v pověřené zkušebně (stáří vozidla nad 8 let), zda na vozidle nebyly uskutečněny technické úpravy, které by neodpovídaly danému osvědčení o homologaci typu ES.
2. Není držitelem osvědčení o homologaci typu ES - dovoz omezen stářím vozidla (max. 8 let) a plněním emisních limitů podle normy EURO 2, dále pak zkušební stanice kontroluje, zda dané vozidlo plní technické požadavky platné v ČR v době výroby vozidla.



Magistrát hl.města Prahy
odbor dopr. správ. agend
P.O.BOX 109
Kongresová 2
140 21 Praha 4 JUDr. Josef Mihalík – ředitel odboru
Václav Krouský – vedoucí odd. techniků
Mgr. Petr Mareček – zást.řed. - registr
Ing. Květoslava Odvárková - SME
974 823 800
974 823 806
974 823 801
236 004 292 974 823 812
Josef.Mihalik@cityofprague.cz
Vaclav.Krousky@cityofprague.cz
Petr.Marecek@cityofprague.cz
Kvetoslava.Odvarkova@cityofprague.cz

Papíry, papíry
Pokud už se na cestu vydáte a vybraný automobil odpovídá požadavkům, je na řadě sepsání kupní smlouvy. Opsání údajů z průkazů totožnosti by mělo být samozřejmostí. Je dobré si předem zjistit, zda má vůz platnou technickou kontrolu.
"Pokud tomu tak není, pak by se musela nechat udělat, případně je třeba auto nechat odvézt na přívěsu. U individuálního prodejce chybějící technická kontrola může znamenat i to, že s autem není něco v pořádku," upozorňuje majitel firmy Auto PP Pavel Paníca.
Ani v případě, že auto technickou kontrolu má, není vyhráno. Je nutné ho odhlásit z evidence na místním obecním úřadě. Náklady na tento úkon se v závislosti na dané zemi pohybují od 80 do 160 eur. Následuje dočasné přihlášení (přibližně 50 eur) a pořízení převozních značek, které zahrnují i povinné ručení. "Značky lze koupit na různou dobu platnosti. Od toho se odvíjí i jejich cena. Pohybuje se mezi padesáti až sto dvaceti eury," říká Pavel Paníca.
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#5 Příspěvek od Miketak »

opravdu vyčerpávající odpověď :wacko:
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#6 Příspěvek od Miketak »

jogurt píše:jedna 325 coupe se tu prodava
To sice jo ale: 1.ještě nemám dost prachů
2.nemá vanos
A propo nevíte někdo odkdy mají E36 tu global homologaci a? vím jestli to má vůbec cenu?
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Setkal jsem se s jednou e36 10/1994 a měla ji, od 1995 určitě všechny
Aleš
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pát 19.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 450

#8 Příspěvek od Aleš »

Od 09/93.
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#9 Příspěvek od Miketak »

Aleš píše:Od 09/93.
Tak pozdě? doufal sem že to bude o něco dřív :unsure:
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#10 Příspěvek od Miketak »

Každopádně na mobile.de vždycky nějaká 94 do 3 t euro je tak snad to klapne :twisted:
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#11 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Miketak píše:Každopádně na mobile.de vždycky nějaká 94 do 3 t euro je tak snad to klapne :twisted:
Koupit to nejlevnejsi neni mnohdy to nejvyhodnejsi... :wink:
N54 PWR
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#12 Příspěvek od Miketak »

Lukas H. píše:
Miketak píše:Každopádně na mobile.de vždycky nějaká 94 do 3 t euro je tak snad to klapne :twisted:
Koupit to nejlevnejsi neni mnohdy to nejvyhodnejsi... :wink:
To je mi jasné určitě nechci nějakou mr.ku chci si to auto prohlídnout přímo na místě žádný dovoz na objednávku!
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Zave »

co to pak stoji u nas prihlasit?
Aleš
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pát 19.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 450

#14 Příspěvek od Aleš »

Akorát pozor IS to mají až ty 1,9. Jinak přihlášení stojí
3130,- novej štítek homologací
4636,- zkušebna
? STK + ME
tuším 800,- + 1500,- česká rz.
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#15 Příspěvek od Miketak »

Aleš píše:Akorát pozor IS to mají až ty 1,9. Jinak přihlášení stojí
3130,- novej štítek homologací
4636,- zkušebna
? STK + ME
tuším 800,- + 1500,- česká rz.
No kua jak to tak počítám tak začínám docházet k částce za kterou bych snad koupil slušnou kárku i tady 8O
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Zave »

celkem palka za 10k... :?
Aleš
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pát 19.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 450

#17 Příspěvek od Aleš »

Nevím, já to podstoupil a dvě e36 dovezl.
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Ja jsem prestavbou zaukoloval cloveka co prestavby dela temer denne a vyplinulo z toho to, ze mam auto ve stavu jako bylo pred prestavbou, takze zustal original stitek, VIN, mam cisty TP, udaje jako kdybych registroval dovezene auto mladsi 8mi let. Prislo to sice na 16k, ale cena zahrnuje TK, emise, 2xevidencni kontrola (kvuli neprerazeni VINu).
Ted mam -cisty cesky TP (ja jsem 1. majitel), SPZ, OTP a dobre na tom je ze jsem dovezl ceske a nemecke papiry, na jeden den pristavil auto a za tyden jsem si pro hotove doklady jenom prisel.
Time is money :?
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Aleš píše:Nevím, já to podstoupil a dvě e36 dovezl.
Jake byly ceny za prestavby? Mimo doklady to vsechno papirovani a prerazeni vyslo na jakou sumu jen tak pro srovnani jestli me natahnul nebo to je dobra cena co jsem platil ja
margos
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: sob 05.06.2004 00:00
Bydliště: Vyškov
Klubové ID: 53
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od margos »

Jawak píše:
Aleš píše:Nevím, já to podstoupil a dvě e36 dovezl.
Jake byly ceny za prestavby? Mimo doklady to vsechno papirovani a prerazeni vyslo na jakou sumu jen tak pro srovnani jestli me natahnul nebo to je dobra cena co jsem platil ja
jo pekne te natahnul, normalne od seriozniho cloveka to stoji do 8K, jelikoz tak 5K jsou poplatky... nj, u tebe asi penize nehraji roli, ze...
Odpovědět