Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Po nastartování spadnou otáčky až chcípne.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#1 Příspěvek od Jiras »

Už poněkolikáté se mi stalo, že když nastartuju (studený motor), bezchybně naskočí na první otočení, ale při zařazeným neutrálu nebo sešlápnutý spojce padnou otáčky až do chcípnutí. Pak jde nastartovat zase normálně.
Pokud se tahkle začne dusit a jednorázově sešlápnu plyn a otáčky jdou nahoru a vrátí se na těch klasických 900 a už drží. Jako kdyby se profoukl nebo co...
Nedělá to pravidelně, tak 1x za 14 dní a vždycky ráno když auto dlouho stojí. Jakmile se potom rozjedu a stojím cca po 200m na křižovatce na neutrál, už zase otáčky drží...

Může to mít souvislost s ne zrovna novým vzduchovým filtrem, nebo palivovým filtrem, kterej byl měněný bůhví kdy (jestli teda vůbec někdy)?

Je to 318i M43.
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od patras Čestný člen »

filtry vymen urcite ale tohle me delal zanesenej volnobeznej ventil .. pri startu na teplej motor se to parkrat zhoupne nez se ustali na 900

jo a jeste zkontroluj tesnost saciho potrubi a jestli nekde neni trhlina ve vlnovci ...
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#3 Příspěvek od Jiras »

Jak moc složitá je výměna palivového filtru?
Dá se k němu nějak rozumně dostat, jen odpojit starej a napojit novej? Zbytek věcí může zůstat? (hadice atd..).
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od George_D »

Palivovej filtr v pohodě výměna, dole pod autem před motorem a pod plastovym krytem :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#5 Příspěvek od Jiras »

A ještě co se týče těch filtrů - jsou nějaké dobré a špatné značky, nebo mám prostě koupit v Elitu filtr za 250 a neřešit to?

Nepotřebuju žádný sportovní sání, dám tam tu klasickou vložku, ale jde mi o to, aby to plnilo správně svou funkci a nebyl to nějakej shit. To samý ten palivovej filtr.
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od George_D »

Palivovej davam Bosch a vzduchovej jsem kupoval Man nebo jak se to píše :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#7 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Je to asi jedno, mam palivovej z autoprima a zatim pohoda. Jinak klidně bych tam dal UFI nebo Mahle. POkud chce originál, tak HENGST to jisti :-)
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#8 Příspěvek od Jiras »

Speedy píše:Je to asi jedno, mam palivovej z autoprima a zatim pohoda. Jinak klidně bych tam dal UFI nebo Mahle. POkud chce originál, tak HENGST to jisti :-)
A Eli?ácký cenovky Speedy? A? si rozšířím obzory... Co sem se ptal, tak vzduch cca 250, palivo 800, ale jsou to nějaký pochybný značky podle katalogu, žádnej výběr...
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#9 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Jiras píše:
Speedy píše:Je to asi jedno, mam palivovej z autoprima a zatim pohoda. Jinak klidně bych tam dal UFI nebo Mahle. POkud chce originál, tak HENGST to jisti :-)
A Eli?ácký cenovky Speedy? A? si rozšířím obzory... Co sem se ptal, tak vzduch cca 250, palivo 800, ale jsou to nějaký pochybný značky podle katalogu, žádnej výběr...
palivovej 530 UFI po slevě. Hengst 650,- po slevě. Blíže přes ICQ, a? tady neplácáme prostorem :-)
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#10 Příspěvek od Jiras »

Nový poznatek - chcípe to vždy, když nějaký čas stojím předkem do kopce a pak nastartuju. Připadá mi to, jako kdyby z palivového vedení od nádrže k motoru stekl benzín a chvíli trvalo, než tam zase doteče. Je to kravina, ale tak mi to přijde. ?e by problém v čerpadle?
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od George_D »

Problém nemusí být v čerpadle, pokud ti to pak normálně jede. Na konci lišty se vstřikama je takovej váleček, kterej hlídá tlak v potrubí, tak je možný že třeba už nedrží a palivo steče zpět do nádrže, ale je to jen kdyby. :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#12 Příspěvek od Jiras »

George_D píše:Problém nemusí být v čerpadle, pokud ti to pak normálně jede. Na konci lišty se vstřikama je takovej váleček, kterej hlídá tlak v potrubí, tak je možný že třeba už nedrží a palivo steče zpět do nádrže, ale je to jen kdyby. :wink:
No jo, ale kdyby tam nebylo vůbec palivo, tak přece ani nenastartuje. On nastaruje úplně normálně, ale ale za 2-3s to zdechne. Pokud sešlápnu po nastartování trochu plyn, je to ok.
paul
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: pon 20.10.2003 00:00

#13 Příspěvek od paul »

Ak by bola chyba v pretlakovom ventile (na palivovej lyste) alebo netesny spätny ventil v benz. cerpadle, tak to robi to, ze auto nenastartuje VOBEC!!!
Takze tam chybu nehladaj.

Skor "falosny" vzduch. Nejaka prasknuta hadica (podtlakova,vzduchova), ...
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od darmon »

paul píše:Ak by bola chyba v pretlakovom ventile (na palivovej lyste) alebo netesny spätny ventil v benz. cerpadle, tak to robi to, ze auto nenastartuje VOBEC!!!
Takze tam chybu nehladaj.

Skor "falosny" vzduch. Nejaka prasknuta hadica (podtlakova,vzduchova), ...
to neni pravda ze by spatnej regulator tlaku paliva nenastartoval vubec auto..dtto zpetnej ventil
paul
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: pon 20.10.2003 00:00

#15 Příspěvek od paul »

tak sorry,
myslel som, na PRVY raz nenastartuje motor ak je netesny, resp. zly spätny ventil v benzinovom cerpadle. Mal som taky pripad.
A ak je zly regulator tlaku na palivovej lyste, tak ten sposobil, ze auto vynehavalo, trhalo - proste nebol v lyste taky konstantny tlak, aky ma byt nominalny pre vstreky. Aj takyto pripad som riesil.

Ale tvoja chyba s touto sustavou nema nic spolocneho.
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#16 Příspěvek od Jiras »

No já nevím, mě to připadá jako uplně debilní závada. Pokud mám auto na rovině, startuje v poho, otáčky nepadají, šlape úplně předpisově. Na rovině mi to padlo asi jen 3x za poslední 3 měsíce. Ale pokud nechám auto stát do kopce čumákem nahoru, nastartuju taky uplně v pohodě, ale otáčky padají. Dneska jsem po nastartování lechtal plyn a držel tím otáčky na cca 1000 a když jsem ho po asi 10 sekundách pustil, už držely na předpisových 900 - i do kopce.
Při jízdě se žádné vynechávání nebo chcípání absolutně nekoná, ručička otáčkoměru se na volnoběh nijak nechvěje, drží bez hnutí na 800-900... A můžu stát jak chci.

Já vím že tady je těžko co radit, ale spíš by mi pomohlo, kde hledat problém (sání, volnoběžný ventil, vstřiky, benz. pumpa, nebo jen zasranej asi nikdy neměněnej palivovej filtr...)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od RuDoSh »

me to delalo TDSo..... nekama uchcavala nafta.... ale bylo to citit....
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#18 Příspěvek od Jiras »

RuDoSh píše:me to delalo TDSo..... nekama uchcavala nafta.... ale bylo to citit....
Nikde nic neuchcává, ano benzín není cítit, natož nafta :D
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#19 Příspěvek od Jiras »

Problém vyřešen, byla to díra v gumovým vlnovci sání. Nebyla pohledem vůbec vidět, mrcha. Už šlape jak hodinky. :D
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od George_D »

Jiras píše:Problém vyřešen, byla to díra v gumovým vlnovci sání. Nebyla pohledem vůbec vidět, mrcha. Už šlape jak hodinky. :D

To mě taky napadlo, ale když jsi psal že po 10s to jede normálně, tak mi to nepřišlo jako tato závada. :wink: Já měl to samý akorát dirka byla větší a ve zlomu a otáčky lítaly furt a volnoběh to nedrželo vůbec, ani po 10s :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Odpovědět