Stránka 1 z 2
Napsal: ned 06.02.2005 23:25
od voTon
je v poradku ze dvojitej setrvacnik ma vuli? resp. ze se da pootocit tou pulkou smerem k prevodovce rekneme o nakych 15 stupnu?
Napsal: pon 07.02.2005 06:17
od Anonymous
je to odpruzenej setrvak,musi se stim dat pootocit,ale jseu tam pruziny ktery to vraci zpatky a nemel by nijak rachotit

Napsal: pon 07.02.2005 08:15
od voko21
Otočit by se měl ca o těch 15st, ale dost velkou silou. Jsou tam asi 4 pružiny, který musíš přemoci. Jestli to jde lehce, tak to chce s tím zacloumat, jestli nejsou některé z těch pružin urvaný.

Kámoš to tak měl a novej ho stál 18k.

Napsal: pon 07.02.2005 15:27
od Speedy
voko21 píše:Otočit by se měl ca o těch 15st, ale dost velkou silou. Jsou tam asi 4 pružiny, který musíš přemoci. Jestli to jde lehce, tak to chce s tím zacloumat, jestli nejsou některé z těch pružin urvaný.

Kámoš to tak měl a novej ho stál 18k.

JJ, to tak stojí. To je lepší(ale ne jednodušší) sehnat jednohmotej a odpruženej přítlačák.
Napsal: pon 07.02.2005 16:49
od voTon
no toho sem se bal, nic v nem nerachoti neji to "volny" jde s tim otocit relativne ztuham, ale jde to a nevraci se zpet.ztuha otocim na jednu a pak ztuha na druhou. prijde mi to divny pac pri prerazovani by to muselo zakonite cukat.
jinak mate pravdu v tom ze novej stoji kolem 16-18k horsi je ze jednovrstvej mi nabizeli v basu za 30k a muisel bych pak koupit ne pritlacak s pruzinama nybrz lamelu , kterou mam ted pevnou.
Napsal: pon 07.02.2005 17:28
od voko21
A proč se v tom tedy rocháš? Dělalo to pazvuky nebo tak něco? Jestli to jde ztuha a nic v tom nerachotí, a necuká při řazení, tak by ti to nemělo ani kopat do spojkovýho pedálu né? A jestli jó, tak se podívej na to ložisko ve spojce.
Napsal: pon 07.02.2005 17:36
od kutil
Na naf?ácich jsem přehazoval tvrdý setrvák a odpruženou lamelu a bylo to nepoužitelné protože snimač otáček je umistěný na strváku a špatně vyhodnocoval otáčky(asi jemné vibrace či co) čimž RJ motoru rozhoupala přes el čerpadlo volnoběh na starejch TD s mechanickým čerpadlem to šlo v pohodě tvdej setrvák(samo použitý) se dá koupit celkem levně a a dvojitě odpruženou lamelu se dá s fin.duvodu použit z Mercedesu 123 D obsah si už nevzpomenu cena asi 2 t (dělal jsem tak před 5ti lety dneska snad i origo nebude tak drahá) A vubec o jakém autě se bavite

Napsal: pon 07.02.2005 17:37
od psena
Speedy samozrejme myslel odpruzenou lamelu to da rozum...jen se spletl, asi byl taky v Brezuvkach...

Napsal: pon 07.02.2005 17:50
od Speedy
psena píše:Speedy samozrejme myslel odpruzenou lamelu to da rozum...jen se spletl, asi byl taky v Brezuvkach...

JJ, lamelu, sorry, jsem to nějak povrtal

Napsal: pon 07.02.2005 17:52
od skautik
ja bych rekl, ze m3 ne?
Napsal: pon 07.02.2005 17:56
od Speedy
Mimo jiné, to by mne zajímalo. 6válce byly vyvažovaný tak, že se vyvažovala klika zvláš?, písty a ojnice zvlášt a setrvák zvláš?? Jestli jo, tak pak výměna není problém, jeslti vše dohromady, tak potěš pánbu, demonotvat motor ven a dávat ho na vyvažovačku...
Napsal: pon 07.02.2005 18:00
od voTon
jasne..o m3.
jde o to ze mam v prdeli lamelu, a tak kdys se posrala moh se zavisle na tom posrat i ten setrvak a ne nutne v tomhle poradi. kdys se setrvak naprazdno pri zaberu otoci a pak sekne muze mi to zkurvit mnohem vic veci nez jen dalsi lamelu
klicova otazka tedy zni:
da se rukou jeden plat toho setrvaku otocit , a nebo by mel bejt nafest s tema pruzinama a mel by jit pri nejvetsim usili maximalne malinko propruzit?
Napsal: pon 07.02.2005 18:02
od voTon
Speedy píše:Mimo jiné, to by mne zajímalo. 6válce byly vyvažovaný tak, že se vyvažovala klika zvláš?, písty a ojnice zvlášt a setrvák zvláš?? Jestli jo, tak pak výměna není problém, jeslti vše dohromady, tak potěš pánbu, demonotvat motor ven a dávat ho na vyvažovačku...
jo to je dalsi vec, vzdycky platilo ze se vyvazuje klika se setrvakem...v tom pripade mam vylkej problem

Napsal: pon 07.02.2005 18:21
od kutil
a kolik to točí takych 8 t ni u takeho letadla je to o něčem jinem (a ja tu prdim naftě) a to vyvažení už by mohlo být podstatné přehazoval jsem setrváky tak na 3 motorech nejsilnější asi na 4l ale ta je s otačkama někde jinde a vše šlapalo bez problemu
Napsal: pon 07.02.2005 18:30
od voko21
kutil píše:a kolik to točí takych 8 t ni u takeho letadla je to o něčem jinem (a ja tu prdim naftě) a to vyvažení už by mohlo být podstatné přehazoval jsem setrváky tak na 3 motorech nejsilnější asi na 4l ale ta je s otačkama někde jinde a vše šlapalo bez problemu
Taky si myslim. Nepatrný házení tam může být.
Napsal: pon 07.02.2005 18:49
od kutil
vibrace jsou svině u jednoho TD jsem na to rachtíní kašlal a asi po 100 t mi upadla klika při 130 na dálnici motor zhas zajedu na odstavák startuju a nic a jen tam něco bouchá prvni jsem myslel že se rozpad ten setrvák uplně ale houby tak jsme to dosmyčili do dilny sundám a ve spoji od poslední ojnice ulomené durch motor se ani nepotkal dala se druhá klika se šalama a jezdi dodnes

Napsal: úte 08.02.2005 06:28
od michal
voTon píše:no toho sem se bal, nic v nem nerachoti neji to "volny" jde s tim otocit relativne ztuham, ale jde to a nevraci se zpet.ztuha otocim na jednu a pak ztuha na druhou. prijde mi to divny pac pri prerazovani by to muselo zakonite cukat.
jinak mate pravdu v tom ze novej stoji kolem 16-18k horsi je ze jednovrstvej mi nabizeli v basu za 30k a muisel bych pak koupit ne pritlacak s pruzinama nybrz lamelu , kterou mam ted pevnou.
ztuha na jednu stranu urcite,ale pak to ty pruziny musej vratit zpet
bud jsou kaput pruziny,nebo tam taky muzes mit napadanej bordel z ty ohoblovany lamely
zkus to tlakem profoukat a nastrikat do nej nejaky mazivo,treba to pomuze

Napsal: úte 08.02.2005 14:42
od kutil
mazivo se múže dostat na lamelu tak opatrně (po zahřáti to múže vytéct)a hold u Mka pak by mohl taky lamelu brzy zahodit a mastnotu za spojky se mi ničím nepodařilo odstranit pří vytočení a přeřazení podklouzla a chytla až jsem prudce ubral
Napsal: úte 08.02.2005 17:59
od voTon
nesmysl mazat to nebudu vyndam ho ven a snad bych me pri podrobnym prokoumani zistit kde je chyba
Napsal: úte 08.02.2005 18:05
od kutil
nevyhodou je že rozebrat to nejde a poznat 100% že je dobry nebo na prd taky